AndroidHealthClinic

Chiodos Stronglifts 5x5

Bezoekers in dit topic

Super keurig. Mooie mijlpaal hoor!
 
Thanks! Ben nu dikke 2 maanden bezig en de krachtstats gaan duidelijk stevig vooruit. Echter zie ik aan mijn uiterlijk zelf weinig verschil... Ik ben 2kg aangekomen maar zie het vooral bijkomen rond de buikstreek... Ben ik te ongeduldig en moet ik gewoon wat langer wachten?
 
Thanks! Ben nu dikke 2 maanden bezig en de krachtstats gaan duidelijk stevig vooruit. Echter zie ik aan mijn uiterlijk zelf weinig verschil... Ik ben 2kg aangekomen maar zie het vooral bijkomen rond de buikstreek... Ben ik te ongeduldig en moet ik gewoon wat langer wachten?

Dat ervaarde ik zelf ook met basic SL, haha :P. Ik ben daarom wat meer werk gaan doen om extra hypertrofie te genereren. Met name pull-ups en front squats.
Echter, verwacht hiervan geen wonderen en blijf vooral focussen op het winnen van extra kracht.
 
Vet vrije massa opmeten, dan weet je het. Want je groeit namelijk absoluut wel van SL als beginner.
 
Vet vrije massa opmeten, dan weet je het. Want je groeit namelijk absoluut wel van SL als beginner.

Wat is de makkelijkste manier om dit te doen?
 
Wat mij betreft met een huidplooimeter en dan via onderstaande link invullen.
7 punts huidplooimeting

Er zit een foutmarge in maar je moet sowieso niet knijpen met zo'n meter, dan heb je een aardige indicatie.
 
Net een mindere training gehad... De eerste fails zijn er.

Squat: 5/5/5/5/2 x 102,5kg (fail)
OH Press: 5/4/5/5/3 x 45kg (fail)
Deadlift: 1 x 5 x 110kg
Chinups: 3 x 10 x BW
 
Hoort er allemaal bij. Niks aan de hand.
 
Bam, goeie training!

Squats: 5 x 5 x 102,5kg (fucking zwaar maar wel netjes gehaald!)
Bench Press: 5 x 5 x 62,5kg
Barbell Row: 5 x 5 x 72,5kg

Deze keer geen dips want ik was echt kapot na die zware sets!
 
Opnieuw getraind vandaag:

Squat: 5 x 5 x 105kg
OH Press: 5/3/5/5/3 x 45kg (fail)
Deadlift: 1 x 5 x 112,5kg
Chinups: 3 x 10 x BW

Opnieuw gefaald op OH Press. Volgende keer nog een keer proberen en dan deloaden.
Ik heb ook het gevoel dat mijn benen nooit voldoende uitgerust zijn tegen de volgende training. Ze voelen altijd stijf aan en heb vaak nog spierpijn. Is dat normaal doordat ik ze 3x per week train?
 
Opnieuw getraind vandaag:

Squat: 5 x 5 x 105kg
OH Press: 5/3/5/5/3 x 45kg (fail)
Deadlift: 1 x 5 x 112,5kg
Chinups: 3 x 10 x BW

Opnieuw gefaald op OH Press. Volgende keer nog een keer proberen en dan deloaden.
Ik heb ook het gevoel dat mijn benen nooit voldoende uitgerust zijn tegen de volgende training. Ze voelen altijd stijf aan en heb vaak nog spierpijn. Is dat normaal doordat ik ze 3x per week train?
Zelf vind ik de Greyskull gedachte over falen wel prettig: Falen is een kans op rep PRs (als je ervoor zou kiezen om het zo te doen op je ohp, met de squat loop je het gevaar op vroegtijdig opbranden voor die hele sessie).

Falen is een kans om wat meer power/snelheid te trainen.

En een tijdelijke verlichting is ook niet vervelend.

3x Pw squatten kan zwaar zijn, als je blijft falen zijn daar oplossingen voor, maar men beweert ook dat squats de motor van het programma zijn. Dus eigenlijk wil je zoveel en zo zwaar mogelijk blijven squatten.

Ik vind je eerste faals goed hoog.
 
Zelf vind ik de Greyskull gedachte over falen wel prettig: Falen is een kans op rep PRs (als je ervoor zou kiezen om het zo te doen op je ohp, met de squat loop je het gevaar op vroegtijdig opbranden voor die hele sessie).

Falen is een kans om wat meer power/snelheid te trainen.

En een tijdelijke verlichting is ook niet vervelend.

3x Pw squatten kan zwaar zijn, als je blijft falen zijn daar oplossingen voor, maar men beweert ook dat squats de motor van het programma zijn. Dus eigenlijk wil je zoveel en zo zwaar mogelijk blijven squatten.

Ik vind je eerste faals goed hoog.

Ok thanks voor de info! Ik ga volgende keer nog 1x de OH Press met 45kg proberen. Als het dan niet lukt, deload ik wss naar 40kg.
 
Ik vind dat je een mooie lange run hebt gemaakt zo lineair!
Probeer met die OHP echt je quads aan te spannen en maak je elke rep kwaad.
 
Squat: 5 x 5 x 107,5kg
Bench Press: 5/5/5/3/5 x 65kg (failed...)
Barbell Row: 5 x 5 x 75kg

Op naar de 120kg squat! Spijtig van de BP...
 
Thanks! Ben nu dikke 2 maanden bezig en de krachtstats gaan duidelijk stevig vooruit. Echter zie ik aan mijn uiterlijk zelf weinig verschil... Ik ben 2kg aangekomen maar zie het vooral bijkomen rond de buikstreek... Ben ik te ongeduldig en moet ik gewoon wat langer wachten?
Dit is ook niet het schema voor het uiterlijke vertoon te verbeteren, daarvoor mist het teveel oefeningen.
 
Ben zelf net 3 weken bezig met SL 5x5 met ongeveer dezelfde stats.

Mooie progressie maak je, leuk om te volgen! :D
 
Squat: 5 x 5 x 107,5kg
Bench Press: 5/5/5/3/5 x 65kg (failed...)
Barbell Row: 5 x 5 x 75kg

Op naar de 120kg squat! Spijtig van de BP...
Lekker bezig hoor!

Hoe lang rust je eigenlijk tussen de sets, ik merk dat waar ik in het begin 1,5 minuten aan het wachten was tot ik weer mocht, ik nu na 2 minuten weer rustig beginnen wil.
 
Back
Naar boven