AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

brute rackpull kerel! nette training verder!

Was die rackpull met straps of mixed grip met magnesium? En wat was de ROM?

Mark Rippetoe's Texas Method lijkt me idd wel een goed schema voor 3x per week fullbody. Succes iig!

vette rackpull :p

WAUW 330 ! :eek:

brute rackpull !!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.645

330, je gaat weer goed in de race naar de 300 deadlift:D

thnx!

Lukken de oefeningen voor de heup?

Probeer Rippetoe's texas model voor full body:
dag1: volume: 5x5
dag2: light: recovery
dag3: intensity: PRs

Oefeningen lukken ja, deed ze al eerder. Krijg alleen wat last van me knie van het rekken van de piriformis op mijn manier. (= voet op knie leggen en voorover buigen). Zal dat plaatje ook eens proberen wat jij postte.
Die psoas stretch nog niet actief gedaan. Je moet al een acrobaat zijn om in die pose te komen. Verder ook nog niet tijd gehad om uberhaupt te kijken waar me psoas zit. (straks moet ik ook nog me lurven en me kladden gaan stretchen :D )

brute rackpull kerel! nette training verder!

Was die rackpull met straps of mixed grip met magnesium? En wat was de ROM?

Mark Rippetoe's Texas Method lijkt me idd wel een goed schema voor 3x per week fullbody. Succes iig!

ik heb vanaf de 260 straps gebruikt. Het was heel warm dus ik zweette veel. 260 zou me moeten lukken straps, maar dat is wel de max. Magnesium mag bij ons niet.

Wat deed jij toen je full body deed?

Oefeningen lukken ja, deed ze al eerder. Krijg alleen wat last van me knie van het rekken van de piriformis op mijn manier. (= voet op knie leggen en voorover buigen). Zal dat plaatje ook eens proberen wat jij postte.
Die psoas stretch nog niet actief gedaan. Je moet al een acrobaat zijn om in die pose te komen. Verder ook nog niet tijd gehad om uberhaupt te kijken waar me psoas zit. (straks moet ik ook nog me lurven en me kladden gaan stretchen :D )

Je moet je kniee naar beneden duwen met je gatspieren, niet je knie uit elkaar halen. Als je ze goed doet, ga je het in lies/gat voelen. Opletten met je kniee man, voordat je je daar ook zeer doet.

Probeer ook eens deze piriformis stretch, is gemakkelijker dan zittend.

Psoas: een alternatieve manier:
* bulgarian squat houding
* knie op grond, voet op bank
* ander been lunge houding
* dan achterste been vastnemen met ander hand

Moeilijke beschrijving, volgende week maandag komt er video van oefening om StrongLifts.com

• #2.647
Hmmz ik voel het toch echt aan de achterkant van me heupen, ter hoogte van het si gewricht. Het voelt wel goed en helpt ook al (langere tijd)

Hele mooie rackpull.
Is wel indrukwekkend met zo'n gewicht in je handen staan.

Die beschrijving van het rekken van de piriformis klinkt als een beschrijving van een langzame en pijnlijke dood :D

gaat goed bro waarom zon zwakke MP??

Hele mooie rackpull.
Is wel indrukwekkend met zo'n gewicht in je handen staan.

Die beschrijving van het rekken van de piriformis klinkt als een beschrijving van een langzame en pijnlijke dood :D

De psoas stretchen is de hel. Nog liever een 20rep squat bij 35°C

Nice trainingen, vind z'n mp wel meevallen hoe laag?

• #2.652
Nette stats man:thumb:

Succes met je schouder!

Je hebt de afgelopen 24 uur te veel Karma gegeven, probeer het later nog eens.

• #2.654
training van gisteren:

'medleytje' 300 kg tyre + farmers

5 flips + 50 m1 60 kg
5 flips + 50 m1 80 kg
5 flips + 50 m1 100 kg

conans wheel
360 gr 50 kg
360 gr 150 kg
360 gr 250 kg (easy pr deze keer)

stones (100-115-120-130-142)
bleef weer steken op de 142, twee keer geprobeerd.

Training duurde wat lang eigenlijk, maar toch lekker. Nog nooit zover gelopen met 100 kg farmer en nog nooit een rondje gemaakt met de car circle met dit gewicht, maar dat ging nu soepel voor zover je daar van kan spreken.

Mooi moment wat het begin, alwaar Viking een snuifje van de nose tork wilde nemen die ik meegenomen had voor hem. Blijkt nogal sterk spul te zijn. :D

gave training weer!

Sterk spul he, Fisherma.....eh ...nose tork!? :D

goeie training man, mooie PRs :)

Nice! merk je nu dat je in totaal sterker wordt of dat je vooral ook went aan de andere belasting van dit soort onderdelen?

• #2.659
Het is vooral wennen en techniek verbeteren. Toch merk ik wel dat ik sterker ben geworden. De eerste keer famers kwam ik bv niet zo ver met 100 kg. Nu loop ik aardig 'easy' 50 m1, stones blijf ik nog hangen, ook al gaan de stenen wel sneller. Conans wheel ging deze week wel verbluffend veel beter als anders, zal het grootste deel techniek zijn denk ik.

Al met al, merk ik dus gewoon een gestage vooruitgang. Het zou me wel goed doen als ik vaker de onderdelen zou trainen, dit is ook iets waar ik me voor in ga zetten.

Je zult ook wel moeten met Landsmeer in het vooruitzicht :D

Terug
Naar boven