MuscleMeat

Cobrastyle - Rhodro's trainingslog

Verschil tussen afgelopen dinsdag en afgelopen woensdag was bij mij (zonder overdrijven) 1,5kg. Was eindelijk een nacht voldoende (10 uur) slaap. :yawn:

• Topic Starter Topic Starter
Kijk het gewicht kruipt omhoog, maar gaat de goede kant op!

om de hoeveel dagen weeg je je trouwens? elke daG?

om de hoeveel dagen weeg je je trouwens? elke daG?
Ja, ik meet elke ochtend. Ik sta op, ga naar de wc, daarna weeg ik 3 keer en pak ik het gemiddelde. Ik denk dat anderen het een obsessie zouden noemen, ik noem het toewijding, en ik vind het leuk om progressie op zo'n kleine schaal bij te houden :)

Mijn training van vanavond:

Gewicht*reps*sets
NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo voor het gemak.

Squat
30*5
40*5
50*3
60*5*3
Ben aan de techniek aan het werken, vooral de focus op "hip drive" zoals rippetoe het zegt. Ik heb het idee dat het nu veel beter gaat. Het is ook zwaarder omdat ik nu ongeveer 10 cm lager squat. Ook focus ik op knieën naar buiten drukken. Van zo'n training krijg ik goed spierpijn in de kont :D

Bench Press
10*5
20*5
30*3
40*2
50*5*3
Niet veel over te zeggen, gaat goed.

Deadlift
50*5
60*3
70*2
80*5*1
Heb me hier vooral laten leiden door het rippetoe deadlift setup filmpje. Mijn trainingsmaat zei dat mijn techniek er nu al veel beter uit zag. Ik probeer mijn positie elke rep te resetten, totdat ik het helemaal door heb. Ik vond het zwaarder tillen dan mijn oude slechte techniek, misschien komt dat doordat ik mijn benen niet veel gebruikt heb bij de DL.

Dips
bw*12
bw*10

Decline sit-up
bw+15*12*2

Ik vond het een goede training, goed aan mijn techniek gewerkt. Binnenkort volgen weer een paar filmpjes.

Zo nu ga ik even wat eten en dan naar bed. Moet weer om 6.30 op voor het eerst sinds een half jaar :mad:

Nice training man! Spierpijn in je glutes is behoorlijk k*t ja haha, dat moment als je bijna gaat zitten, minder fijn :P

Netjes toch die training. Zou wel kiezen voor iets minder warming up bij de BP. Die 20 kilo kan je er gerust tussenuit halen. Zo wordt je werkset weer makkelijker.

Training van gisteravond:

Gewicht*reps*sets NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo, omdat dat makkelijker is.

Squat
30*5
40*5
50*3
62.5*5*3

Techniek is naar mijn gevoel al veel beter, helaas bij deze 62.5 ging mijn linker knie weer iets wiebelen, hoewel ik wel focus op knie naar buiten duwen. Geen zwaarder gewicht dus volgende keer.

Press
10*5
25*5
32.5*5*3

Ik geloof dat dit een pr is: 3 setjes van 5 reps zonder fail :)

Pendlay Rows
20*5
30*3
40*5*3

Ook een pr, met naar mijn gevoel goede techniek. Had nog wat filmpjes opgezocht en die hebben geholpen.

Chin-ups
bw*8
bw*7

Deed de chins deze keer aan de stangen van de cable cross, voelt zwaarder dan bij de gewone tower.

Een nachtje later spierpijn in mijn linkerkuit, raar dat het maar aan een kant is. Misschien heeft dat wel te maken met de squat en dat mijn linkerbeen wat zwakker lijkt.

Laatst bewerkt:
Training van vandaag:

Gewicht*reps*sets
NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo voor het gemak.

Squat
30*5
40*5
50*3
62.5*5*3
Linker knie wil nog steeds bij enkele reps wiebelen :mad: Anyway heb een filmpje gemaakt, die wordt zodadelijk geupload en post ik hierna.

Bench Press
10*5
30*4
40*2
50*5*3

Deadlift
50*5
60*3
70*2
80*5*1
Ik krijg hier nu zo'n dikke spierpijn van in de glutes! Vooral de eerste rep van een set is loeizwaar. Heb hier ook een filmpje van gemaakt en die komt ook zo in een post.

Dips
Toren was bezet, dan maar met twee bankjes. Deze dips voel je wel in een ander deel van je arm. Omdat een bankje via je benen wat gewicht wegneemt heb ik een schijf van 10 kilo in mijn schoot gelegd. Voelde wel zwaar genoeg.

bw+10*12*2

Decline sit-up
bw+15*12*2

------------------------------

Ik denk erover om mijn programma iets aan te passen. Ik heb het idee dat mijn armen in verhouding met de rest van mijn spiergroepen minder snel vooruit gaan. Mijn trainingsmaatje heeft ook dit gevoel.

Bij het aanpassen van het schema volg ik nog steeds de guide: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Het programma wordt dan:
Workout A
Squats - 3x5
Bench - 3x5
Deadlift - 1x5
Dips - 2 x 8-15

Workout B

Squats - 3x5
Standing Press - 3x5
Pendlay rows 3x5
Chin-ups - 2 x 8-15

Op de maandag voeg ik dan de decline situp toe voor de abs.
Op vrijdag voeg ik toe:
Biceps curls - 2 x 8-12
Triceps extension - 2 x 8-12

Die guide voegt verder nog abs op woensdag toe, maar dat lijkt me een beetje te kort achter elkaar, dus die laat ik dan achterwege. Verder kan ik nog glute ham raises op de maandag toevoegen.We hebben niet zo'n horizontale chair, en bovendien lijkt de oefening mij niet nodig. Ik voel de glutes en hamstrings al goed genoeg bij de squat en deadlift.

Commentaar please :)

Laatst bewerkt:
Vandaag alweer begonnen aan week 8 rippetoe :)

Heb een redelijk slecht weekend gehad, voor de training dan :p Een gezellig samenkomen van vrienden, veel pizza, weinig slaap. Was mijn eten vergeten mee te nemen, echt super stom. Maarja, het was wel super leuk.

Desondanks, training van vandaag:

Gewicht*reps*sets NB: overal moet 2 kilo bij, doordat de stang 12 kilo weegt, maar ik reken met 10 kilo, omdat dat makkelijker is.

Squat
30*5
40*3
50*2
62.5*5*3

Vandaag was de balans hier een beetje k*t. Ik kwam er later achter dat er maar aan 1 kant knijpveer-sluiting zat. Hoop dat dat de oorzaak was. Ik wil de volgende keer eigenlijk 65 kg proberen, na al drie keer 62.5 gesquat te hebben. Kijken hoe dat gaat.

Press
10*5
25*5
32.5*5*3

Ga volgende keer 35 proberen, we zien wel of dat lukt.

Pendlay Rows
30*5
35*3
42.5*5*3 (PR)

Decline sit-up
bw+15*12*2

Chin-ups
bw*9
bw*8

Ik vond het een prima training na zo'n weekend. :)

Had wel wat meer reacties verwacht op mijn laatste filmpjes, daar valt vast wel wat op aan te merken :)

Laatst bewerkt:
Netjes man.

Je deadlift ziet er een veeel beter uit dan het eerste filmpje idd;) maar ja, de deskundigen hier kunnen er vast meer over zeggen (ben zelf ook een beginner dus ja)

Deadlift is zeker netjes. Vind hem persoonlijk goed uitgevoerd. Nu nog meer gewicht erbij he, want volgens mij gaat het wel heel makkelijk. Bij de squat mss de bar wat lager leggen, of ik kan het slecht zien op het filmpje.

Bij de squat de bar lager op je rug leggen en je kont meer naar achteren duwen, probeer je knieen niet voorbij je tenen te laten komen. Je komt wel goed op diepte!

Deads zijn mooi, blijf wel je borst naar voren duwen en denk aan het locken.

Veel beter dan de vorige filmpjes in elk geval:D

Nu nog meer gewicht erbij he, want volgens mij gaat het wel heel makkelijk.
In het filmpje is het misschien niet te zien, maar omdat ik nu op de betere manier deadlift heb ik echt enorm veel meer kracht uit mijn hamstrings nodig, die ik eerst bijna niet gebruikte. Bij de eerste rep van die set had ik echt dikke spierpijn bij het omhoog komen, elke rep daarna ging het beter. Te makkelijk is het zeker niet, maar ik ga nu idd wel weer kijken naar gewicht verhogen.

Bij de squat de bar lager op je rug leggen en je kont meer naar achteren duwen, probeer je knieen niet voorbij je tenen te laten komen. Je komt wel goed op diepte!

Jullie zeggen beiden, bar lager op de rug leggen. Ik weet niet zo goed hoe dit moet. Ik doe het nu precies zoals in het rippetoe boek staat. Eerst de bar redelijk smal vastpakken, hoofd ervoor langs, ellebogen flink naar achter en dan de schouders eronder. Ik heb eens geprobeerd de bar lager te doen, maar omdat ik niet precies wist hoe dat moest ging het helemaal mis.

Ik heb op youtube filmpjes gezocht hoe je een lowbar squat doet, maar ik kom er maar niet achter hoe je de bar lager op je rug kan leggen, zoals het hoort. Waar kan ik ergens een beschrijving vinden?

En bedankt voor het reageren :)

Geen probleem.

Stang breder pakken, kun je em lager op je rug leggen. Net ook even je andere deadlift filmpje teruggekeken, echt een wereld van verschil. Goed aan je techniek gewerkt gast!

Laatst bewerkt:
Geen probleem.

Stang breder pakken, kun je em lager op je rug leggen. Net ook even je andere deadlift filmpje teruggekeken, echt een wereld van verschil. Goed aan je techniek gewerkt gast!

Ok dat zal ik dan morgen eens proberen. En tja, ik volg gewoon jullie advies in combinatie met wat rippetoe filmpjes :D Wel fijn gevoel dat het dan nu veel beter gaat.

Op mijn gym zelf zitten gozers die het allemaal zo goed weten, zo irritant soms. Geeneen van allen trainen zij benen, komt echt sporadisch voor dat iemand daar squat. Maar het squatrek is wel altijd bezet met idiots die een of andere row doen. Dan zetten ze de stang met de ene punt op de grond, beladen ze de andere kant met gewicht, en gaan ze dan rowen ofzo. Maar waarom moet dat in het squatrek als ik wil squatten ???:mad:

Ook ging er één mij toen vertellen dat je haaks op de grond moest squatten, je rug dus compleet vertikaal. En toen ging die het voordoen, en tijdens het voordoen zei die dat hij het zelf ook niet zo goed kon. Dikke fail. En verder nog zo'n gozer die mijn trainingsmaat vertelde dat ie zen rug aan het verk*tten was, terwijl hij gewoon hetzelfde deadlift als ik. Als ik het advies van die mensen opvolgde, dan had ik nu volgens mij al een gebroken rug.
Bijna elke training krijg ik te horen: denk je om je rug? je hebt er maar één!
Constant gezeur over dat deadlift slecht is voor je rug, of dat je het verkeerd doet.

Soms heb je er echt de pest in dat er niet van die hardcore trainingscoaches rondlopen, maar alleen van die fitness boys.

Ik ben dus echt heel blij dat youtube bestaat, en dat jullie er zijn die even naar mijn filmpjes hebben gekeken :)

Zo even lekker geventileerd :)

Haha, goed verhaal:p

Tijd voor een ander gym man, van waar kom je ongeveer?

Haha, goed verhaal:p

Tijd voor een ander gym man, van waar kom je ongeveer?

Ik woon in een dorp in de achterhoek, bij doetinchem. Ik sport bij sportspalace op de huet, 3 km fietsen. In de hardcore sportscholen topic is de enige aanrader hier in de buurt midden in doetinchem. Maar dat is 2 keer zo ver fietsen als ik nu moet en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Ik kan maar soms de auto meepikken.

Laatst bewerkt:
Training van vandaag:

Gewicht*reps*sets

Squat
30*5
40*3
50*2
65*5*3

Heb de low bar squat geprobeerd. Ik heb wel gevonden op welk stukje je de bar moet leggen, dat is net onder de bovenkant van de schouder. Maar het lukte me niet mijn handen goed te plaatsen. Mijn polsen staan niet recht op de armen, maar omhoog gedraaid, hoe breed ik de bar ook vastpak. Dit is redelijk pijnlijk en bij de laatste paar reps had ik er ook last van. Wat doe je daar aan?

Ik had trouwens niet het idee dat ik meer kan squatten met low bar ofzo, maar dat moet misschien nog komen met gewenning. Ik vond het redelijk gaan voor de eerste keer low bar squatten. Alleen op de allerlaatste rep moest mijn linkerknie weer wiebelen.

Bench Press
10*5
30*3
40*2
52,5*5
52,5*5 (PR)
52,5*3 (laatste 2 reps failden, maar geen probleem, volgende keer ga ik gewoon voor 3 volle setjes!)

Deadlift
50*5
70*2
85*5*1

Dit zit redelijk dicht tegen mijn pr van 87.5 met crappy techniek, terwijl ik het nu wel goed doe :) (Eigenlijk wel een pr te noemen dan :))

Dips
bw*12
bw*11

Terug
Naar boven