XXL Nutrition

Commentaar op Fitness leefstijl.. ?

Wauw we zijn al 5 pagina's verder in een week. Ik heb het allemaal een beetje doorgelezen, maar ik vind Sjors een beetje op mijn moeder beginnen te lijken. Ik eet namelijk gewoon mijn rijst kip groente waar anderen kijken.. niet omdat ik aandacht wil, nee.. omdat bb mij een houvast geeft om niet elke dag eetbuien en te hebben en met me kop boven de pot te hangen en als jij dit obsessief wil noemen of "aandacht trekkerij".. dan kan ik nu een hele discussie met je beginnen over iemand met een BMI van 50 die zichzelf elke dag volvreet bij de MC. Om het maar even te hebben over aandacht trekken, die persoon heeft namelijk geen doel. Ik weet waar ik voor eet.. dus vind het raar dat je op zo een forum zit als je het allemaal maar obsessief vind :)

Ik heb je nooit een aandachttrekker genoemd. Daarbij heb ik ook wat moeite met de groep obese veelvraten waar je in jouw positie zo laagdunkend over doet. Obesitas is net zo goed een ziekte als Boulimia. Sterker nog, ze zijn nauw verwant aan elkaar.

Dat stoort me ook enorm aan dat 'kijk mij zo goed bezig zijn oh my god f**k me sideways', terwijl de onderliggende motivatie nog steeds ziek is.
Ik werk niet voor niets in de sport. Ik doe dat omdat ik heilig en passioneel geloof in beweging. In goede voeding en in het beste uit jezelf halen. Het helpt bij depressie, bij onzekerheid, bij ziekte en zelfs bij geestesziekten

Dat betekent echter niet dat ik mensen die dat om wat voor reden dan ook niet kunnen of willen maar een stel incompetente imbecielen vind.
Integendeel; er is zoveel meer wat mensen interessant maakt en in 100% van de gevallen heeft dat niets met het uiterlijk te maken.

Laatst bewerkt:
Tof, ik wil ook Sjors als moeder.

Nogal veel chicks met een eetstoornis die zich op BB storten. Niet gewoon weer een andere obsessie/controlemiddel?

Ha jij bent die chick die geregeld gewoon eet waar ze zin in heeft zeker? En dan geregeld ook wat jankposts plaatst dat iedereen veel betere progressie maakt:janken: Daarbovenop nogal gauw op de teentjes is getrapt als er iemand "commentaar" geeft. Sorry hoor maar je post straalt gewoon van de afgunst komende van jou

Mensen die fitnessen en commentaar hebben op een IdontcarewhatIeat levensstijl vind ik trouwens minstens zo walgelijk (al dan niet erger). Uiteindelijk komen we zelf uit dat straatje en beslist iedereen lekker zelf wat die in z'n mond stopt

Hoi. Ken ik jou?

Was meer bezorgd bedoeld dan als commentaar. Maar je voelt je blijkbaar nogal aangesproken, gezien je het nodig vindt om persoonlijk te worden.

Vechten heuheuheu

Dat sommigen verbaasd zijn over de opmerkingen en blikken die ze krijgen :roflol:
Daar zorg je toch echt voor. Het is grappig om te zien hoe strikt alles moet zijn voor velen. Meestal zijn dat beginners die hooguit een jaartje of misschien 2 jaartjes bezig zijn. Door gewoon wat "normaler" te doen en vooral flexibeler te zijn, ga je het grootste deel van die opmerkingen vermijden, en op je gains gaat het erg weinig invloed hebben.

Ik moet ook wel es lachen als ik op de bus een fitness mannetje zijn shake zie drinken. Als die gewoon een kwartiertje zou wachten en die shake thuis zou drinken, zou niemand er een opmerking over maken, en moet dat mannetje die shake ook helemaal niet meesleuren. Maarja, die shake moet persé op de bus, want anders zou je wel es een halve gram spiermassa kunnen mislopen.
Of dan wordt iemand uitgenodigd op een verjaardag en gaat die zijn eigen bakje rijst met kip meesleuren. Niet alleen is dat best wel asociaal, maar ook gewoon compleet onnodig. Van 1 cheat maaltijd ga je echt niet ineens een kilogram vetter worden. Als je een beetje op de verhoudingen let van hetgeen je wordt voorgeschoteld, zal het verschil sowieso al heel erg miniem zijn en moet je het in vele gevallen zelfs niet als cheat maaltijd aanzien.
Weekendje weg met de vriendin en dan moet er absoluut getraind worden. Want 1 training overslaan is echt rampzalig. Je gains helemaal weg :( En dan heb ik het nog niet over mensen die hun vrienden nog amper zien omdat ze anders teveel trainingen zouden missen.

Ik kan nog wel wat doorgaan met zo'n voorbeelden, maar het idee is simpel. Tenzij je een vergevorderde atleet bent, kan je gewoon dezelfde vooruitgang maken door het allemaal wat losser te doen. Bespaart jezelf ook heel wat stress. Het maakt echt niet uit als je je maaltijd een half uurtje later krijgt of als je 1 keer om de 2 weken een glaasje bier drinkt. Het maakt ook echt niet uit om een keer een training te missen als je eens een weekendje ergens naartoe gaat.
Vaak zijn het beginners die hun hele leven nog strikter regelen dan de pro's. Als je dat echt wil, ben je daar uiteraard vrij in, maar dan moet je het ook niet vreemd vinden als je er opmerkingen over krijgt.

Weet niet waar jij woont maar in de stad zie je regelmatig mensen met shakes ed in de hand.
Toch vreemd dat als mensen met een hamburger in de hand over strast lopen dit als normaal word beschouwd maar ooo wee als je een shake of eiwitreep od in de hand hebt? Dan lok je het uit? Vreemde redenering heb jij...
Nou goed, ik stoor me er niet aan, leven en laten leven... ;-)

Heel irritant ja, altijd commentaar op wat ik doe. 'T ergste vind ik wel als ik bv iets afzeg omdat ik op dat moment gewoon echt wil trainen en dan te horen krijg ''Ja maar naar de sportschool gaan kan altijd nog, dat is anders dan een voetbaltraining.'' Huh, waarom is dat anders? ''Daar betaal je voor en anders laat je je team in de steek.'' HUh nee mn gym is gratis zeker en mezelf kan ik niet in de steek laten? :')

Ik heb zo'n haat aan die mensen die denken dat bbers zitten de fluiten in de gym.

Of je het nu leuk vindt of niet, en of je mijn redenering dan vreemd vind of niet, dit is gewoon simpelweg hoe het is. Als je niet doet zoals het grootste deel van de bevolking doet, doe je niet wat algemeen als normaal gezien wordt, en val je dus op, en kan je reacties verwachten. En of jouw "anders" dan toevallig gezonder is dan hoe het "normale" is, dat maakt geen ruk uit.
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat het normale beter is, dat heb ik ook nooit beweerd. Maar feit blijft gewoon dat je anders bent/doet en daar dan reacties zal op krijgen. Als je die reacties niet wil, doe je "andere" dingen dan discreter. Als je gewoon je eigen ding wil doen, waar zeker niets mis mee is, doe dan je eigen ding, maar weet dat je reacties kan krijgen en kom dan niet wenen in een topic als dit.

Da's zoals zo'n bende gothics die met groepjes van 10 door de straat gaan lopen, verkleed alsof het halloween is, en dan op hun speciale gothic forum gaan klagen dat de mensen op straat hun aanstaarden...

• Topic Starter Topic Starter
heel irritant ja, altijd commentaar op wat ik doe. 't ergste vind ik wel als ik bv iets afzeg omdat ik op dat moment gewoon echt wil trainen en dan te horen krijg ''ja maar naar de sportschool gaan kan altijd nog, dat is anders dan een voetbaltraining.'' huh, waarom is dat anders? ''daar betaal je voor en anders laat je je team in de steek.'' huh nee mn gym is gratis zeker en mezelf kan ik niet in de steek laten? :')

ik heb zo'n haat aan die mensen die denken dat bbers zitten de fluiten in de gym.

++++:d

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Of je het nu leuk vindt of niet, en of je mijn redenering dan vreemd vind of niet, dit is gewoon simpelweg hoe het is. Als je niet doet zoals het grootste deel van de bevolking doet, doe je niet wat algemeen als normaal gezien wordt, en val je dus op, en kan je reacties verwachten. En of jouw "anders" dan toevallig gezonder is dan hoe het "normale" is, dat maakt geen ruk uit.
Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat het normale beter is, dat heb ik ook nooit beweerd. Maar feit blijft gewoon dat je anders bent/doet en daar dan reacties zal op krijgen. Als je die reacties niet wil, doe je "andere" dingen dan discreter. Als je gewoon je eigen ding wil doen, waar zeker niets mis mee is, doe dan je eigen ding, maar weet dat je reacties kan krijgen en kom dan niet wenen in een topic als dit.

Da's zoals zo'n bende gothics die met groepjes van 10 door de straat gaan lopen, verkleed alsof het halloween is, en dan op hun speciale gothic forum gaan klagen dat de mensen op straat hun aanstaarden...

Dit slaat nergens op.
Sorry hoor, maar ik heb dit topic aangemaakt omdat ik benieuwd was hoe mensen omgaan met reacties.
Je doet nu net alsof alle bodybuilders maar lekker gevoelloos moeten zijn.. en dat ze überhaupt geen gevoel hebben omdat ze raar en anders zijn en die reacties maar allemaal lekker over zich heen moeten laten pissen.

---------- Toegevoegd om 15:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:33 ----------

Ik heb je nooit een aandachttrekker genoemd. Daarbij heb ik ook wat moeite met de groep obese veelvraten waar je in jouw positie zo laagdunkend over doet. Obesitas is net zo goed een ziekte als Boulimia. Sterker nog, ze zijn nauw verwant aan elkaar.

Dat stoort me ook enorm aan dat 'kijk mij zo goed bezig zijn oh my god f**k me sideways', terwijl de onderliggende motivatie nog steeds ziek is.
Ik werk niet voor niets in de sport. Ik doe dat omdat ik heilig en passioneel geloof in beweging. In goede voeding en in het beste uit jezelf halen. Het helpt bij depressie, bij onzekerheid, bij ziekte en zelfs bij geestesziekten

Dat betekent echter niet dat ik mensen die dat om wat voor reden dan ook niet kunnen of willen maar een stel incompetente imbecielen vind.
Integendeel; er is zoveel meer wat mensen interessant maakt en in 100% van de gevallen heeft dat niets met het uiterlijk te maken.

Ja precies,
kijk mij goed bezig zijn.
ik overwin een eetstoornis terwijl die dikke obese mensen zichzelf nog dagelijks volproppen.
f**k off man.. met je onzin redenering:hamer:

Sporten prima maar wel obsessievelijk gedrag hier. Bij sommigen heb je de indruk dat ze vergeten dat ze nog een sociaal leven hebben ook. Ik meen eens gelezen in de log van Tymboo dat het bijna z'n relatie kostte. Dan lijkt me de balans zoek.

Sporten prima maar wel obsessievelijk gedrag hier. Bij sommigen heb je de indruk dat ze vergeten dat ze nog een sociaal leven hebben ook. Ik meen eens gelezen in de log van Tymboo dat het bijna z'n relatie kostte. Dan lijkt me de balans zoek.

Dan nog moet ieder dat lekker zelf weten.
Je bent verantwoordelijk voor je eigen leven, dus wtf komen mensen commentaar leveren?!

Zo werkt het gewoon, maar als je dat niet wil begrijpen, ook goed. I'm out.

Want je kunt zonder relatie niet gelukkig zijn?

Want je kunt zonder relatie niet gelukkig zijn?

de meeste mensen willen de relatie niet met zichzelf aan gaan.
en ik ben daar nu mee bezig, daar is Sjors misschien een beetje jaloers op..
want ze vergelijkt mij met een obese en mensen met een eetstoornis die gewoon lekker in hun eetstoornis blijven willen zitten.. sorry hoor, maar ik DOE er tenminste iets aan!!

Gelukkig zijn er ook mensen in mijn omgeving die wel trots op mij zijn.

++++:d

Ja precies,
kijk mij goed bezig zijn.
ik overwin een eetstoornis terwijl die dikke obese mensen zichzelf nog dagelijks volproppen.
f**k off man.. met je onzin redenering:hamer:

Blijkbaar zit de afschuw voor aankomen nog steeds vuistdiep in je hoofd.

Succes daarmee.

want ze vergelijkt mij met een obese en mensen met een eetstoornis die gewoon lekker in hun eetstoornis blijven willen zitten.. sorry hoor, maar ik DOE er tenminste iets aan!!

blijkbaar voel jij je behoorlijk getrigerd

Ik vergeleek jou helemaal nergens mee.
Jij leest niet eens wat ik post. Dat is overigens al de tweede keer in deze discussie.

Laatst ging ik shoppen met mijn vriend, en wij aten onze kip en broccoli midden in de stad op een bankje. De blikken die je dan krijgt zijn onbetaalbaar, haha

Wat zit iedereen hier te haten op de mc donalds?

En als je een x een dagje weg gaat dan kun je toch gewoon patat eten, of een uitsmijter op een terrasje als je niet van patat houd. Af en toe een x wat anders eten kan heus geen kwaad hoor.

Heel irritant ja, altijd commentaar op wat ik doe. 'T ergste vind ik wel als ik bv iets afzeg omdat ik op dat moment gewoon echt wil trainen en dan te horen krijg ''Ja maar naar de sportschool gaan kan altijd nog, dat is anders dan een voetbaltraining.'' Huh, waarom is dat anders? ''Daar betaal je voor en anders laat je je team in de steek.'' HUh nee mn gym is gratis zeker en mezelf kan ik niet in de steek laten? :')

Ik heb zo'n haat aan die mensen die denken dat bbers zitten de fluiten in de gym.

Nee, fitnessen kun je doen wanneer je wil en wanneer het je uitkomt. Bij een teamsport heb je vaste tijden en idd een team wat je nodig hebt.

Idd, vraag me af hoe die mensen er straks over 10 jaar op terug kijken.

Obsessief gedrag is natuurlijk iets te veel van het goede.
Maar ik zie niet waarom iemand die zijn bakjes meeneemt obsessief zou moeten zijn.
Ik werk in het weekend ook en daar nemen meerdere jongens hun bakje of shakes mee. Is dat obsessief?
Neen, dat is gewoon om zeker te zijn dat je een goede maaltijd kan nuttigen ipv junk te moeten eten.
Tuurlijk eet ik ook af en toe junk zoals een mcdo of pizza bv maar tracht dat tot een minimum te beperken.

Terug
Naar boven