Fitness Seller

coolermasters trainingslog rippetoe

Goed eten, en nog harder trainen! ;)
Komp wel goed Dude! :thumb:

Goede posts van Mossad!

Doe er wat mee!

• Topic Starter Topic Starter
Ok topper ! succes met gainen ik hou je in de gaten :)
Nouja ik zie hier dat meerdere mensen het met jou eens zijn dus dan moet ik niet eigenwijs gaan doen.

KNALLEN KNALLEN KNALLEN!
het is hier misschien wel je eigen log hier, maar mensen willen je zien knallen, niet cutten! ;)
Nee maar ik heb mezelf ook wel over dat "buikje" moeten krijgen, maar uiteindelijk is het echt niets he, wie geeft om dat beetje bellyfat, zeker als je ziet hoeveel kg's jij al hebt weggeKNALT. Maar doe gewoon verder wat je wil man, we zien wel.
Ja is idd wel zo, maar ik heb nog wel een taille van 85cm ongeveer en volgens mij is dat nog steeds wel veel voor mijn gewicht ??? Maargoed, ik ga nu gewoon lekker knallen en vreten :D

Goed eten, en nog harder trainen! ;)
Komp wel goed Dude! :thumb:
Eten kan ik zeker verbeteren maar me trainingen gaan tot nu toe zo zoals het hoort :D Harder mag ik niet van mr. Rippetoe :p

Goede posts van Mossad!

Doe er wat mee!
Ga ik doen, thanks! :thumb:

En maar weer eens een training:

Maandag Schema A (week 8)

Barbell Squat
10 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 60

Barbell Bench Press
10 x 30
4 x 58
5 x 56
5 x 56

Barbell Deadlift
10 x 40
5 x 88

Triceps Dip
6 x BW
6 x BW

Toch weer geprobeerd met me been. Toen ik zwaarder ging voelde ik het weer maar toch maar verder gegaan. Het is een beetje een steek in me rechter bovenbeen. Maargoed het squaten ging wel gewoon.

Benchpress met 2 kilo verhoogd maar haalde het helaas niet. Heb ook nog wat spierpijn in me triceps, waarschijnlijk speelt dat nog wat mee want had het idee dat het me wel ging lukken.

Niet helemaal tevreden dus maar ik ben wel dood. Vooral na die deadlift stond ik te wiebelen op me poten :D

Toch weer geprobeerd met me been. Toen ik zwaarder ging voelde ik het weer maar toch maar verder gegaan. Het is een beetje een steek in me rechter bovenbeen. Maargoed het squaten ging wel gewoon.

Benchpress met 2 kilo verhoogd maar haalde het helaas niet. Heb ook nog wat spierpijn in me triceps, waarschijnlijk speelt dat nog wat mee want had het idee dat het me wel ging lukken.

Niet helemaal tevreden dus maar ik ben wel dood. Vooral na die deadlift stond ik te wiebelen op me poten :D
Top dat het kniebuigen goed ging! :thumb:
Blijf echte pijn vermijden éh?! ;)

Als je nog spierpjn had in de triceps..?
Misschien toch net niet genoeg hersteld dan...
Had misschien een dagje extra rust beter geweest..?
Probeer daar goed op te letten.
Luister naar je lichaam.
Doe in zo'n geval desnoods een keer een lichte training, met minder gewicht.
Dat kan wonderen doen voor je herstel.

Keep on pumping Dude! :cool:

+1

Goede training... bro...en een dagje rust is goed hoor...
Ik ga nu zelfs een week rust nemen

+1

Zeer goede training gast!

Met je been, hier een quote van Rippetoe: "In regards to the squatting or frequency, if you haven't squatted at all, or don't squat full range or haven't done much before it can be an issue particularly if you have enough training to move some weight. Most people haven't had a problem but particular to the squats a few people have wound up with overuse issues. It's not that people can't squat 3x per week - anyone can. It's a matter of conditioning someone to be able to do it at the volume and intensities that this program calls for and acclimating to it immediately. Just like walking 2 miles a day, anyone can do it but if you sit on the couch and your movement is limited to 100 yards per day to get the mail and feed yourself - well it might take some time to build up. Most importantly, if you start to get these issues (and not muscle soreness) but a chronic aching and soreness in the joints/tendons/muscles etc...you need to back off and not keep pushing. "

Oftewel neem ff een week rust! Kan zeker geen kwaad (ik denk zelfs dat het zoiezo wel goed is), en laat je been herstellen. Back off and don't push. Levert niks op en kan veel kapot maken!

Top dat het kniebuigen goed ging! :thumb:
Blijf echte pijn vermijden éh?! ;)

Als je nog spierpjn had in de triceps..?
Misschien toch net niet genoeg hersteld dan...
Had misschien een dagje extra rust beter geweest..?
Probeer daar goed op te letten.
Luister naar je lichaam.
Doe in zo'n geval desnoods een keer een lichte training, met minder gewicht.
Dat kan wonderen doen voor je herstel.

Keep on pumping Dude! :cool:
Wel vaag want me laatste training is van vrijdag en zolang heb ik nog nooit last van spierpijn in me triceps gehad.
Maarja zal woensdag kijken of ik verder kan gaan sowieso met me been en anders zoals jij zegt een lichtere training of gewoon de rest van de week rust.

+1

Thanks mossad! Ik train maar 3x per week dus opzich krijgen me spieren rust genoeg maar misschien is het op dit moment toch even teveel... ik ga het woensdag even bekijken en anders neem ik ook gewoon de rest van de week rust.

Zeer goede training gast!

...

Oftewel neem ff een week rust! Kan zeker geen kwaad (ik denk zelfs dat het zoiezo wel goed is), en laat je been herstellen. Back off and don't push. Levert niks op en kan veel kapot maken!
Thanks haasje! Ga het woensdag dus nog even afwachten maar als het al niet goed voelt stop ik er meteen mee en laat ik het echt rusten.
Heb kantoorbaan thuis dus ik kom nooit zo heel ver weg idd :p

Woensdag Schema B

Barbell Squat
x x x

Barbell Military Press
10 x 20
5 x 41
5 x 41
5 x 41

Barbell Bent-over Row
10 x 30
5 x 54
5 x 54
5 x 54

Chin-ups
5 x BW
5 x BW

Hyperextensions
2 x 8

Helaas het squaten maar niet gedaan vandaag. Laat het nog even lekker rusten. Voel me meteen een stuk minder kapot maar verder ging de training wel lekker :D

Ook nog een vetmeting gedaan en kom uit op 18,5%
Vind ik zelf nog best wel hoog...

toch nog net getraind! Jammer van de Squat..

Waarneeheb je gemeten? weegschaal of tang?

Gaat lekker coolermaster! Jij doet de bor ipv de powerclean? Waarom heb jij daar voor gekozen?

toch nog net getraind! Jammer van de Squat..

Waarneeheb je gemeten? weegschaal of tang?
Thanks Spank, met een huidplooi meter dus dat zal toch wel redelijk juist moeten zijn.

Gaat lekker coolermaster! Jij doet de bor ipv de powerclean? Waarom heb jij daar voor gekozen?
Thanks Jorin, ik heb gekozen voor de BOR omdat ik de powerclean geen prettige oefening vind. Oefening baart kunst maar voor toch werd er gezegd dat de BOR ook mag voor beginners dus vandaar.

Klopt! Maar dat je het geen prettige oefening hoeft niet te zeggen dat je hem niet moet gaan leren! Ben nu gewoon lekker wat aant aankloten met laag gewicht.

Klopt! Maar dat je het geen prettige oefening hoeft niet te zeggen dat je hem niet moet gaan leren! Ben nu gewoon lekker wat aant aankloten met laag gewicht.

Jaja i know :p heb wel zitten zoeken maar in principe maakte het niet heel veel uit dacht ik.
Pendlay rows is ook zelfs toegestaan, terwijl die ook niet echt te vergelijken is met een power clean. Meer een bor is dat imo.

Ik ben benieuwd hoe lang je het ophogen van het gewicht vol houd.
Je zou denken dat dat op een gegeven moment een keer moet gaan haperen...
Zit je al ver aan je max voor je gevoel, of gaat het je nog makkelijk af..?
Jammer van de squat, maar verder lekker "on track" geloof ik éh?! :thumb:

Ik ben benieuwd hoe lang je het ophogen van het gewicht vol houd.
Je zou denken dat dat op een gegeven moment een keer moet gaan haperen...
Zit je al ver aan je max voor je gevoel, of gaat het je nog makkelijk af..?
Jammer van de squat, maar verder lekker "on track" geloof ik éh?! :thumb:
Ja gaat zeker nog lekker, maar merk wel dat het zwaarder word. Hoop dat ik morgen de benchpress wel ga redden want die is echt moeilijk aan het worden terwijl dat nog maar 58 kilo is dus dat vind ik wel jammer. Moet veel hoger kunnen. De rest van de oefeningen lukken nog wel, niet makkelijk maar ik kan ze nog uitvoeren.

Ja gaat zeker nog lekker, maar merk wel dat het zwaarder word. Hoop dat ik morgen de benchpress wel ga redden want die is echt moeilijk aan het worden terwijl dat nog maar 58 kilo is dus dat vind ik wel jammer. Moet veel hoger kunnen. De rest van de oefeningen lukken nog wel, niet makkelijk maar ik kan ze nog uitvoeren.
Ja, ik ben benieuwd!
Op een gegeven moment loop je een keer vast natuurlijk! :D
Was he maar waar dat Rippetoe er voor zorgde dat je maar door kon gaan!
Dan zou ik waarschijnlijk de meest trouwe adept van Rippetoe zijn die er op de wereld rondliep! ;)
Samen met nog een paar miljoen liefhebbers denk ik... :rolleyes:
Gewoon blijven buffelen als je een keer vastloopt.
As je het setje van 5 niet kan volmaken, kun je het gewicht even zo laten, en de volgende keer weer pakken.
Dan komt de progressie vanzelf, en zul je eens wat zien! ;)
En tsja, dat je het bankdrukken wel wat zwaarder zou willen...
Dat wilde ik ook nog toen ik 180kg drukte, en wil ik nu ook nog graag! :o
De één heeft gewoon betere verhoudingen e.d. om zwaar te kunnen bankdrukken dan een ander...
Dat is jammer, maar gewoon een feit.
Jij moet je concentreren op je eigen kunnen, en je progressie.
En als je dan straks setjes ligt te duwen met 80kg, mag je heel trots zijn op je vooruitgang! :thumb:

Ja, ik ben benieuwd!
Op een gegeven moment loop je een keer vast natuurlijk! :D
Was he maar waar dat Rippetoe er voor zorgde dat je maar door kon gaan!
Dan zou ik waarschijnlijk de meest trouwe adept van Rippetoe zijn die er op de wereld rondliep! ;)
Samen met nog een paar miljoen liefhebbers denk ik... :rolleyes:
Gewoon blijven buffelen als je een keer vastloopt.
As je het setje van 5 niet kan volmaken, kun je het gewicht even zo laten, en de volgende keer weer pakken.
Dan komt de progressie vanzelf, en zul je eens wat zien! ;)
En tsja, dat je het bankdrukken wel wat zwaarder zou willen...
Dat wilde ik ook nog toen ik 180kg drukte, en wil ik nu ook nog graag! :o
De één heeft gewoon betere verhoudingen e.d. om zwaar te kunnen bankdrukken dan een ander...
Dat is jammer, maar gewoon een feit.
Jij moet je concentreren op je eigen kunnen, en je progressie.
En als je dan straks setjes ligt te duwen met 80kg, mag je heel trots zijn op je vooruitgang! :thumb:

Hehe ja helaas.. anders was het allemaal wel erg makkelijk geworden he :p
Dat is ook idd de manier die ik nu hanteer.
Lukt het niet dan de volgende keer weer hetzelfde gewicht.

180kg of 58kg is nog al een verschil hehe.. maargoed als ik realistisch blijf train in nu zo'n 8 week dus daar moet nog veel meer uit te halen zijn. Ik ben allang blij als ik me eigen gewicht (72kg) kan bankdrukken :D

Hehe ja helaas.. anders was het allemaal wel erg makkelijk geworden he :p
Dat is ook idd de manier die ik nu hanteer.
Lukt het niet dan de volgende keer weer hetzelfde gewicht.

180kg of 58kg is nog al een verschil hehe.. maargoed als ik realistisch blijf train in nu zo'n 8 week dus daar moet nog veel meer uit te halen zijn. Ik ben allang blij als ik me eigen gewicht (72kg) kan bankdrukken :D
Een powerlifter die ik vroeger kende zei altijd dat wanneer je je eigen lichaamsgeweicht kan bankdrukken, je goed kunt bankdrukken.
Iedereen die (veel) meer kan dan zijn eigen lichaamsgewicht, kan heel goed bankdrukken.
De gasten die boven de 200kg komen met bankdrukken zijn allemaal aan de steroiden oid! ;)
Die vent deed al heel zijn leven aan powerlifting en was hier in mijn woonplaats een beetje een legende.
Toen ik hem wel eens sprak was hij in training voor de wereldkampioenschappen!!!:eek:
Masters, maar toch! :rolleyes:
Hij had met mannen als Gerard DuPrie enzo op wedstrijden meegedaan, en al die jongens waren aan elkaar gewaagd, tot de één na de ander van zo'n 170kg tot 190kg ineens het volgende jaar een eind over de 200kg drukten....
Nu zijn de mensen misschien iets sterker dan vroeger (zou dat zo zijn..?) en is de voeding beter, de techniek nog wat verfijnd, en de trainingen wat effectiever, maar toch...
Steroiden is een heel ander verhaal....
Dus als jij je eigen lichaamsgewicht kunt drukken, ben je goed bezig.
Die 180kg waar ik het over had is een max. éh?!! :eek:
Eén repje, met even rust op de borst, net als bij de wedstrijden.
Ik woog toen trouwens maar(?!) 112kg... :D
Jij zit nu zo'n beetje op een max. van 65kg denk ik...
Als die 5 reps je heel makkelijk afgaan misschien zelfs wel al 70kg! :thumb:
Als ze nog heel zwaar zijn kun je wel ongeveer uitgaan van 65kg... ;)
Maar je ziet dat je al een aardig eindje op weg bent éh! :cool:

Terug
Naar boven