XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Er was al aardig wat werk gedaan aan Sars en Mers maar dat is wegens geldgebrek stopgezet.
Het Nederlandse Vaccin Instituut is ook verkocht. In nog geen 10 jaar tijd heeft de overheid de productie en het grootste deel van het onderzoek naar vaccins uit handen gegeven.
Laatst in een podcast werd hierover gesproken met een of andere hoogleraar en die vond het tekenend, dat enorme kennisinfrastructuren zo bij het grofvuil werden gezet zonder daarvoor een alternatief achter de hand te hebben. Veel van die mensen die toen met de Mexicaanse griep snel moesten leren schakelen hebben (of hadden volgens die spreker) ook geen belletje gehad, terwijl die wel veel kennis hebben en/of hadden.

Jongens wanneer krijgen wij nou eindelijk een patatje bij de prik?

Heb dan toch liever kans op een miljoen denk ik.

Bijlagen

• 0C46C5C2-8FA3-4AE7-8CEF-BC40DBA6A347.jpeg
    0C46C5C2-8FA3-4AE7-8CEF-BC40DBA6A347.jpeg
    124,4 KB · Weergaven: 33
Jongens wanneer krijgen wij nou eindelijk een patatje bij de prik?

Heb dan toch liever kans op een miljoen denk ik.

Alleen in een land zo achterlijk en vraatzuchtig als Amerika werkt dit.

Dat hoop je soms toch stiekem dat covid wel dodelijk muteert met een mortaliteit van 90% onder vatsige mensen.

Ja en tegelijkertijd lachen ze ons in Europa uit want geen samenhorigheid. Misschien is een bureaucratische imcompetente Europese unie daar schuldig aan.
Nee. Wij. Jij en ik zijn daar schuldig aan. Wij zijn ook gewoon Europa. En zo lang wij de belangen van Europa niet wensen te verdedigen tegen de andere grote machtsblokken lachen ze zich kapot.

Heerlijk vinden zij dat. Anti- Europese partijtjes die verdeeldheid zaaien. Mafklappers als Baudet. Intussen komen de tienduizenden PhD studentenhuis China hier al onze kennis jatten.

Nee. Wij. Jij en ik zijn daar schuldig aan. Wij zijn ook gewoon Europa. En zo lang wij de belangen van Europa niet wensen te verdedigen tegen de andere grote machtsblokken lachen ze zich kapot.

Heerlijk vinden zij dat. Anti- Europese partijtjes die verdeeldheid zaaien. Mafklappers als Baudet. Intussen komen de tienduizenden PhD studentenhuis China hier al onze kennis jatten.
Ja, want alleen samen krijgen we Europa weer in het gareel.

Toch een van de grootste veranderingen in de afgelopen 50 jaar. Hoe China is geworden tot wat het nu is en wat het was nog niet zo lang geleden. In zekere zin fascinerend.

Geen enkele positieve corona uitslag van mijn collega’s is tot nu toe te herleiden geweest tot een besmetting op de werkplek, dus het veelvuldig testen heeft wel degelijk nut.
Jij en je collega's zijn toch niet te vergelijken met bijvoorbeeld de fabrieken waar de Polen in busjes worden aangeleverd?

Mijn neef kreeg corona. Mijn oom en tante waren daar op bezoek geweest, 70+'ers en verder niet uit huis geweest. M'n vader was op bezoek geweest daarna bij m'n oom en tante, verder nergens.
2 dagen later kreeg m'n tante corona; 3 dagen later m'n oom. M'n vader liet zich testen, negatief. 5 dagen later werd m'n vader ziek. Nog eens testen, positief. Lijkt mij dus zeer aannemelijk.

Als het zo simpel was als jij stelt hadden we nooit zo veel besmettingen. Wie gaat er nou met klachten bij z'n grootouders op bezoek bijvoorbeeld. Niet voor niets wordt gekeken op je de afgelopen 14 dagen in contact bent geweest met iemand die positief is getest.
Hahaha ja dat contactonderzoek!

"Onderbezetting leidde ertoe dat bron- en contactonderzoekers moeilijke onderzoeken ‘onder het kleed moesten vegen’. “Bruiloften met allochtonen zijn genegeerd vanwege taalproblemen,” bevestigen verschillende uitzendkrachten die uitbraken moesten helpen indammen. Hen werd opgedragen ‘thuis’ in te vullen als waarschijnlijkste besmettingslocatie, zodat zij een volgend dossier konden oppakken. Een nakijker toont hoe gegevens ‘boordevol fouten’ naar het RIVM gaan."

Jij en je collega's zijn toch niet te vergelijken met bijvoorbeeld de fabrieken waar de Polen in busjes worden aangeleverd?

Hahaha ja dat contactonderzoek!

"Onderbezetting leidde ertoe dat bron- en contactonderzoekers moeilijke onderzoeken ‘onder het kleed moesten vegen’. “Bruiloften met allochtonen zijn genegeerd vanwege taalproblemen,” bevestigen verschillende uitzendkrachten die uitbraken moesten helpen indammen. Hen werd opgedragen ‘thuis’ in te vullen als waarschijnlijkste besmettingslocatie, zodat zij een volgend dossier konden oppakken. Een nakijker toont hoe gegevens ‘boordevol fouten’ naar het RIVM gaan."

@BB_ zijn familie bestaat inderdaad ook uit allochtonen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.

Ja, want alleen samen krijgen we Europa weer in het gareel.
Dat zou wel lukken als we er ook echt aandacht aan zouden besteden. Als we er net zo emotioneel over waren als op een terrasje zitten was Europa een veel sterker blok geweest.

Kom eens uit die bubbel dan. Of kijk rond in dit topic, ik lees toch her en der wel kritische geluid.

Je bent het er niet mee eens dat men elkaar graag een kamp toeschuift zodra je over een bepaald punt een andere mening deelt? Bij welke bubbel zit ik dan dat mij dit opvalt?

Je bent het er niet mee eens dat men elkaar graag een kamp toeschuift zodra je over een bepaald punt een andere mening deelt? Bij welke bubbel zit ik dan dat mij dit opvalt?
Zal bestaan wel, maar lees daar overheen of haal mijn schouders op. Is naar mijn idee niet zo interessant want wat moet ik mij daarvan aantrekken. Ik heb een mening en op basis daarvan wil een ander mij graag in een hok plaatsen, prima toch die eendimensionale gedachtepolitie. Voel ik mij niet verantwoordelijk voor.

Uit de bubbel: "Ik kom nou nooit iemand tegen die, laten we zeggen een groot voorstander van de maatregelen is maar nog wel op enige punten kritisch kan zijn."

Ik kom die mensen wel tegen. Binnen en buiten de familie. De extremen lees ik hier of ik lees het in de verslaggeving.

Terug
Naar boven