XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64

Dat laatste artikel is interessant, maar lijkt ook een beetje op de oplossing van Guy Verhofstadt en Sophie in 't Veld bij iedere crisis in Europa: meer geld, meer macht naar de EU.

De bereidheid om te willen leren is beperkt, na een massale uitbraak in India duurt het nog vrij lang voordat er geen vliegtuigen meer mogen landen.

Hij bedoelt toch niet voorstanders van maatregelen die er kritisch op zijn dat er nog meer/eerder/langer/strengere maatregelen zouden moeten zijn en men nog meer gedwongen moet worden ze te volgen? Maar ook juist kritisch tegenover aspecten van die maatregelen?

In een aantal gevallen is de slagkracht ook echt beperkt doordat lidstaten bepaalde controle willens en wetens willen behouden. Vervolgens wel piepen dat de EU meer had moeten doen. Het is het een of het ander.

Door wie worden die gratis testen voor de hele EU dan (disproportioneel) betaald? Of gaat de rekening wel per land zelf?

Hij bedoelt toch niet voorstanders van maatregelen die er kritisch op zijn dat er nog meer/eerder/langer/strengere maatregelen zouden moeten zijn en men nog meer gedwongen moet worden ze te volgen?
Het idee is dat met eerder sterke maatregelen nemen de lockdowns veel korter kunnen zijn en beperkter tot een bepaald gebied.

Volgens mij heb ik nergens betoogd dat de maatregelen strenger moeten worden afgedwongen, hoogstens dat ze minder slecht volgen minder vertraging in het stappenplan had opgeleverd.

In een aantal gevallen is de slagkracht ook echt beperkt doordat lidstaten bepaalde controle willens en wetens willen behouden. Vervolgens wel piepen dat de EU meer had moeten doen. Het is het een of het ander.
Als je ziet hoe de EU de zaken regelt waar ze wel verantwoordelijk voor is lijkt het lang niet altijd de oplossing.

De roep om een depoliticering van de WHO en tegelijkertijd meer geld en macht voor de WHO klinkt leuk, maar dat komt op mij niet reëel over.

Door wie worden die gratis testen voor de hele EU dan (disproportioneel) betaald? Of gaat de rekening wel per land zelf?
Volgens mij per land, Frankrijk heeft het al meen ik. Nederland vreest dat bedrijven die tests aanbieden de dupe worden van verplichte gratis tests, het verdienmodel van de commerciële aanbieders dreigt dan volledig weg te vallen.
De Pcr testen zijn toch gratis?

ow wacht, NL :trollface:
Ze zijn hier ook "gratis" als je klachten hebt en naar ggd of teststraat moet, dit gaat over tests die dan nodig zijn om te reizen binnen de EU voor ongevaccineerde reizigers. Worden die terugbetaald door de verzekering bij jullie?

Wie een test nodig heeft om naar het buitenland te gaan (op vraag van dat land), moet de test dus zelf betalen. Deze kost gemiddeld 46,81 euro.

Bovenstaande geldt voor personen die ingeschreven zijn bij een Belgische verzekeringsinstelling. Personen die hier niet onder vallen kunnen terugbetaling vragen aan hun eigen verzekeringsinstelling in hun thuisland.

Laatst bewerkt:
Het idee is dat met eerder sterke maatregelen nemen de lockdowns veel korter kunnen zijn en beperkter tot een bepaald gebied.
Meer beperkt regionaal binnen NL? Maar dus ook sterkere lockdowns?
Volgens mij heb ik nergens betoogd dat de maatregelen strenger moeten worden afgedwongen, hoogstens dat ze minder slecht volgen minder vertraging in het stappenplan had opgeleverd.
Wijken in quarantaine als voorbeeldige oplossing en vaccinatie/testbewijs eisen voor reizen leek mij wel strenger.

Ik zal niet alles onthouden hebben hoor. Ben je ook kritisch tegen sommige maatregelen zelf, dat die niet of minder nodig zijn?

Ik herkende wel veel in die opmerking. Dat voorstanders van maatregelen er vooral meer van willen en eigenlijk alles wel accepteren. Natuurlijk hebben ze daar redenen voor; van levens redden tot eerder naar de sportschool willen.

Uiteindelijk willen we natuurlijk dat testen niet meer hoeft,
Zou het ooit weer zo ver komen? Kan me niet voorstellen dat je de komende jaren zonder test of vaccinatiebewijs op vakantie kunt. Zelfs niet binnen Europa.

Meer beperkt regionaal binnen NL? Maar dus ook sterkere lockdowns?

Wijken in quarantaine als voorbeeldige oplossing en vaccinatie/testbewijs eisen voor reizen leek mij wel strenger.

Ik zal niet alles onthouden hebben hoor. Ben je ook kritisch tegen sommige maatregelen zelf, dat die niet of minder nodig zijn?

Ik herkende wel veel in die opmerking. Dat voorstanders van maatregelen er vooral meer van willen en eigenlijk alles wel accepteren. Natuurlijk hebben ze daar redenen voor; van levens redden tot eerder naar de sportschool willen.
Het hangt ook van het moment af, met een lange golf, ipv een korte piek, bijna volle verpleegafdelingen en ICs vind ik gokjes nemen niet zo handig. Al heb ik toen ook gezegd dat de gok van de terrassen ook kan voortkomen uit de hoop dat mensen zich dan met Koningsdag nog even konden inhouden.

Meer in het algemeen hadden met het mooie weer de terrassen wel eerder open gekund, die reisbewegingen komen dan toch wel. Dat past wellicht binnen de kritiek die jij zoekt.

Als beperkte (in tijd en plaats) zwaardere lockdowns betekenen dat meer mensen gedurende langere tijd meer mogen is het effect uiteindelijk minder beperkingen. Is dat nog wel strenger te noemen?

De druk op de zorg is al te lang te hoog, dat is het gevolg van de verkeerde keuzes van de overheid op de eerste plaats en de verkeerde keuzes van veel landgenoten op de tweede plaats.

Laatst bewerkt:
Meer in het algemeen hadden met het mooie weer de terrassen wel eerder open gekund, die reisbewegingen komen dan toch wel. Dat past wellicht bin de kritiek die jij zoekt.
Wellicht wel lichte kritiek.
Als beperkte (in tijd en plaats) zwaardere lockdowns betekenen dat meer mensen gedurende langere tijd meer mogen is het effect uiteindelijk minder beperkingen. Is dat nog wel strenger te noemen?
Ja ik denk dat zwaarder en dan maar hopen dat het korter kan wel strenger te noemen is. Een week per maand in een gulag lijkt me strenger dan de hele maand in een vrije economie moeten werken. Als je degene bent die het wordt opgedrongen tenminste, voor wie er (nog) geen last van heeft zal het soepeler ervaren worden wat het erg makkelijk maakt voorstander te zijn. En je hebt kans dat het je minder vaak overkomt, maar kunt ook pech hebben dat je in een buurt woont waar mensen disproportioneel slecht maatregelen opvolgen en wel vaker ziek zijn. Zou je het wel zien zitten als jouw straat (steeds) een paar weken in volledige quarantaine moet? Liever dan hoe het nu gaat als het maar wat besmettingen voorkomt?

Zal bestaan wel, maar lees daar overheen of haal mijn schouders op. Is naar mijn idee niet zo interessant want wat moet ik mij daarvan aantrekken. Ik heb een mening en op basis daarvan wil een ander mij graag in een hok plaatsen, prima toch die eendimensionale gedachtepolitie. Voel ik mij niet verantwoordelijk voor.

Uit de bubbel: "Ik kom nou nooit iemand tegen die, laten we zeggen een groot voorstander van de maatregelen is maar nog wel op enige punten kritisch kan zijn."

Ik kom die mensen wel tegen. Binnen en buiten de familie. De extremen lees ik hier of ik lees het in de verslaggeving.

Ok, ik zal mij er op instellen dat @Steks @Mentat @Sparks79 gewoon af en toe advocaat van de duivel spelen.
Bij Steks weet ik het wel, hij heeft weleens gezegd de maatregelen buiten proporties zijn. Maar wil hem dat vaker horen roepen ;)

Het blijft daarentegen wel erg leuk de grote voorstanders van de maatregelen er telkens op te wijzen dat ze het puntje bij paaltje toch niet zo serieus nemen, zoals mijn eigen schoonfamilie.

Ik heb drie gezichten in deze kwestie.

In de basis vind ik dat alles om corona te beperken veel te veel kost, maar die keuze is nu eenmaal gemaakt. Ik heb wel wat last van de beperkende maatregelen, maar niet in die mate dat ik er echt onder lijd. En als analist kijk ik naar data en als we de besmettingen en ziekenhuisopnames echt willen beperken zijn er op een aantal momenten niet de juiste beperkingen opgelegd, met name in september/oktober is veel te laconiek gehandeld.

Terug
Naar boven