MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Volgens mij behoor ik ook tot die 1,4 miljoen Nederlands tussen 18 en 60 die tot de risicogroep behoren. Ik gebruik een tweetal auto-immuun medicijnen die het afweersysteem zouden kunnen verzwakken. In het eerste jaar dat ik begon met die medicatie, kreeg ik een uitnodiging om een griepprik te halen, maar daar heb ik toen geen gebruik van gemaakt. Daarna heb ik nooit weer een uitnodiging gekregen voor de griepprik, en nu heb ik dus ook geen uitnodiging gekregen van de huisarts om vervroegd een afspraak te kunnen maken voor het coronavaccin. :(

Ik meen dat je met auto-immuunaandoeningen moet oppassen met bepaalde vaccins. Wellicht overbodig, maar lees je in.

Ik ben donderdag aan de beurt.Ziekenhuis waar ik voor werk had over,dus je kon je inschrijven.
Kon zelfs kiezen tussen 2 vaccins.

Nope. Werk voor het diagnostisch lab. Heb zelden contact met patiënten.

:roflol: gewoon stug blijven volhouden dat anderhalve meter belangrijker is, en ventileren overgewaardeerd, ongeacht wat andere wetenschappers zeggen

:roflol: gewoon stug blijven volhouden dat een mondkapje belangrijker is, en ventileren overgewaardeerd, ongeacht wat andere wetenschappers zeggen

Lezen wij hetzelfde artikel? Hij spreekt daar één keer over het gebruik van een mondkapje en doet dat binnen de context van een procedure die juist niet nodig bleek te zijn geweest:
Als er daadwerkelijk een aerogene (via zeer fijne aerosolen, red.) verspreiding was geweest, dan verwacht je een bijpassend, veel hoger reproductiegetal. En ook zodanige verspreiding in ziekenhuizen dat je maatregelen moet nemen zoals negatieve drukkamers en bepaalde mondkapjes. Die maatregelen zijn nooit genomen en dat heeft niet gezorgd voor uitbraken.

Edit: ik zie dat je je reactie later had aangepast.

Ik maak ook helemaal niet op uit die twee artikelen waar de journalist naar verwijst dat afstand houden een slechtere maatregel zou zijn dan ventileren. Het stukje in de Lancet schrijft dan ook:
In summary, it is increasingly clear that transmission of SARS-CoV-2 via aerosol is possible and might represent a significant transmission route. However, emerging evidence indicates that many currently defined AGPs (aerosol generating procedures) are unlikely to play any significant role in generation of infectious aerosol that poses a risk to staff. In view of this, the term AGP has neither face validity nor construct validity. Instead, we should focus on the risk in plain sight: close, physical exposure to people suspected, or known to have, COVID-19 for prolonged time or where ventilation remains poor.
(Dit stuk is ook gericht op een specifieke situatie: aerosol generating procedures in de kliniek.)

Ik vind van Dissel zijn argumenten prima passen, gebalanceerd.

Laatst bewerkt:
Lezen wij hetzelfde artikel? Hij spreekt daar één keer over het gebruik van een mondkapje en doet dat binnen de context van een procedure die juist niet nodig bleek te zijn geweest:

Ik maak ook helemaal niet op uit die twee artikelen waar de journalist naar verwijst dat afstand houden een slechtere maatregel zou zijn dan ventileren. Het stukje in de Lancet schrijft dan ook:

(Dit stuk is ook gericht op een specifieke situatie: aerosol generating procedures in de kliniek.)

Je haalt het misschien moeilijk uit de posts, maar ik heb soms wel het gevoel dat @Brainfart niet de grootste fan is van de Jaap. :D

Hij verwijst naar de maatregelen, en de hiërarchie daarvan. Volgens de site is dst handen wassen en anderhalve meter.

De rest van de tekst wordt er aangenomen dat je de bron kan isoleren. Nu weet ik niet of hij bedoelt dat je het met mondkapjes/schermen kan isoleren, of dat hij bedoelt dat aerosolen niet kunnen blijven 'rondhangen/zweven', maar ik neem aan het laatste.

Verder lees ik dat aerosolen onzin zijn, want daarvoor gaan de besmettingen niet snel genoeg. Ventileren wuift hij weg met anderhalve meter.

Als anderhalve meter voldoende is, hoe kan het dan dat zangkoren op anderhalve meter toch besmet raken?
Op scholen waar de luchtvochtigheid goed in de gaten werd gehouden, waren de besmettingen minimaal. Zonde als dat niet verder onderzocht wordt.

Nee joh, ik kijk wel uit!!

Adobe_20210515_145303.jpg

Hij verwijst naar de maatregelen, en de hiërarchie daarvan. Volgens de site is dst handen wassen en anderhalve meter.

De rest van de tekst wordt er aangenomen dat je de bron kan isoleren. Nu weet ik niet of hij bedoelt dat je het met mondkapjes/schermen kan isoleren, of dat hij bedoelt dat aerosolen niet kunnen blijven 'rondhangen/zweven', maar ik neem aan het laatste.

Verder lees ik dat aerosolen onzin zijn, want daarvoor gaan de besmettingen niet snel genoeg. Ventileren wuift hij weg met anderhalve meter.

Als anderhalve meter voldoende is, hoe kan het dan dat zangkoren op anderhalve meter toch besmet raken?
Op scholen waar de luchtvochtigheid goed in de gaten werd gehouden, waren de besmettingen minimaal. Zonde als dat niet verder onderzocht wordt.
Sorry, maar ik lees dit er echt niet in.

Ben benieuwd wanneer Bill Gates de microchips activeert en controle neemt over alle schaapjes.
Had ie niet eens een chip voor nodig, gewoon de WHO de griep een beetje laten aandikken en de schaapjes zetten bang een mondkapje op. Zo te zien is er niet alleen een virus uit Azie komen overwaaien.

Maar de daling is ingezet. Drie weken geleden was het reproductiegetal ongeveer 1. De cijfers zijn nu lager, dus de R ook. Dat is wat we rond Pasen voorspeld hebben. Het is fijn om te zien dat de voorspellingen klopten. En het is heel goed nieuws. Ik ben ook wel in mijn nopjes dat de voorspellingen zijn uitgekomen."

:roflol: Altijd achteraf gelijk die man. De gepresenteerde grafiek ging toen echt nog naar de 1500-1700 IC patienten. De britse variant zou de R weer doen stijgen. Code zwart stond voor de deur. Samenkomen met pasen kon eigenlijk niet. Rebelse terrorkerken waren volksvijand nummer 1.

:roflol: Altijd achteraf gelijk die man. De gepresenteerde grafiek ging toen echt nog naar de 1500-1700 IC patienten. De britse variant zou de R weer doen stijgen. Code zwart stond voor de deur. Samenkomen met pasen kon eigenlijk niet. Rebelse terrorkerken waren volksvijand nummer 1.
Moet je nagaan hoe goed die avondklok werkte.

Terug
Naar boven