MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Dus als je de meeste griepvirussen achter de rug hebt (geen idee of ik dat heb, was alleen wel is 2 weken verkouden toen ik nog rookte) heb je de meeste corona virussen ook achter de rug, immers leeftijd speelt een grote rol.
Ja, en heb je het hoogste risico op overlijden door dit specifieke coronavirus. Kinderen, die gemiddeld genomen véééél minder coronavirussen of griepvirussen achter de rug hebben gehad dan ouderen, hebben een praktisch nihil risico op overlijden door dit coronavirus. Het ontgaat mij dan ook volledig wat je wilt zeggen met "Wat vind jij ervan dat ik de afgelopen 44 jaar mijn immuunsysteem griepvirussen heb laten oplossen en ik dat de komende 40 jaar (als ik dat haal, morgen is een gift) het ook laat doen?". Dit werkt niet echt in je voordeel hè. Of is het je ontgaan dat vooral ouderen komen te overlijden door dit virus?

Op korte termijn vallen de bijwerkingen inderdaad mee, geen idee wat de bijwerkingen zijn als er over 5 jaar een andere variant is en je immuunsysteem "lui" is geworden en het dan niet aan kan. Weer een jaar wachten op een prikje? Nee, ik laat mijn eigen lichaam het virus wel bestrijden, wordt ie lekker sterk van.
En wat zijn de lange termijn effecten van een doorlopen covid infectie naast “long covid”?

Het coronavirus is geen griepvirus (dat zijn influenzavirussen). En gemiddeld genomen hebben mensen die de meeste griepvirussen achter de rug hebben juist het hoogste risico op overlijden door dit virus, immers, leeftijd is zo'n beetje de belangrijkste risicofactor.

Deze logica :roflol:

Maar wat vind jij dan van de logica om te vaccineren met een middel dat maar weinig getest is en nog niet lang bestaat, in de groep die praktisch geen last heeft van het virus, gezonde 50minners?

En groepsimmuniteit door vaccinatie is geen optie, aangezien er heel veel mensen zich niet gaan laten vaccineren.

En wat zijn de lange termijn effecten van een doorlopen covid infectie naast “long covid”?
Heel klein zover als ik nu naar cijfers kijk. Want die cijfers zijn er niet, als het echt zo'n groot probleem was geweest dan hadden ze wel angstige cijfers naar buiten gebracht om mensen aan te sporen zich te laten vaccineren.

Nee ze zeggen dat er nu veel jongeren op de ic worden opgenomen, wat 100 procent gelogen is, want er ligt niemand over de 20 op de ic. Dan ga je je toch afvragen wat ze nog meer liegen om mensen bang te maken.

Wat vind jij ervan dat ik de afgelopen 44 jaar mijn immuunsysteem griepvirussen heb laten oplossen en ik dat de komende 40 jaar (als ik dat haal, morgen is een gift) het ook laat doen?

Ben oprecht benieuwd naar je gedachte.
Hoe wil jij over 30 jaar voldoende met griepvirussen in contact komen, om antistoffen op te bouwen?

Heel klein zover als ik nu naar cijfers kijk. Want die cijfers zijn er niet, als het echt zo'n groot probleem was geweest dan hadden ze wel angstige cijfers naar buiten gebracht om mensen aan te sporen zich te laten vaccineren.

Nee ze zeggen dat er nu veel jongeren op de ic worden opgenomen, wat 100 procent gelogen is, want er ligt niemand over de 20 op de ic. Dan ga je je toch afvragen wat ze nog meer liegen om mensen bang te maken.
Nou als je 2 jongeren in het ziekenhuis hebt, en er komt er 1 bij heb je toch een 50% toename aldus onze fijne media.

Wut? Long covid komt aardig veel voor. Kans op long covid is echt een heel stuk aannemelijker dan risico van een vaccin wat nihil is.

Wut? Long covid komt aardig veel voor. Kans op long covid is echt een heel stuk aannemelijker dan risico van een vaccin wat nihil is.
Doe eens wat echte cijfers dan, want we zijn nu een jaar verder en ik ken onderhand redelijk wat mensen die het gehad hebben, maar niet 1 heeft er long covid.

Misschien kan je die honderdduizenden long covid wel terugvinden in de ziektecijfers van het CBS.
Ik kan ze niet vinden

Laatst bewerkt:
De eerste hit op google, maar de fysiotherapeuten kunnen natuurlijk ook in het complot zitten.

Sprookje 01: Jongeren zijn in dit geval alleen de <20;
Sprookje 02: Aantal jongeren stijgt niet verhoudingsgewijs;
Sprookje 03: Alleen de IC opnames doen ertoe.

Wat @inVorm zegt klopt tot op zekere hoogte wel, het aantal <40 is zo klein dat het effect binnen de groep al snel enorm is, als je echter naar de groep 20-29 en 30-39 kijkt en de veranderingen vergelijkt met de oudere groepen dan is er wel degelijk sprake van een stijging, zeker tov die andere groepen.

Laatst bewerkt:
De eerste hit op google, maar de fysiotherapeuten kunnen natuurlijk ook in het complot zitten.
Die hadden allemaal daarvoor ook al een zwakke lichamelijke en psychische gezondheid, zou een niet nader te noemen persoon zeggen.

Als die fysio's al niet voor het geld in het complot zitten, dan Google wel, die spannen samen met Bill Gates.,

Maar ik heb geen microsoft, ik ben 100% Apple.

Wat @inVorm zegt klopt tot op zekere hoogte wel, het aantal <40 is zo klein dat het effect binnen de groep al snel enorm is, als je echter naar de groep 20-29 en 30-39 kijkt en de veranderingen vergelijkt met de oudere groepen dan is er wel degelijk sprake van een stijging, zeker tov die andere groepen.
Wederom gegoochel met cijfers, maar het is niet onjuist.

Doe eens wat echte cijfers dan, want we zijn nu een jaar verder en ik ken onderhand redelijk wat mensen die het gehad hebben, maar niet 1 heeft er long covid.

Misschien kan je die honderdduizenden long covid wel terugvinden in de ziektecijfers van het CBS.
Ik kan ze niet vinden

Misschien zit dat hier in, ziekteverzuim is relatief hoog en er is amper griep nu, net of er bepaalde maatregelen daar enorm goed tegen helpen...
De laatste keer dat het ziekteverzuim in het vierde kwartaal hoger was, was in 2002 (5,4 procent).

Terug
Naar boven