MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Omdat de werking van een vaccin nooit 100% is, omdat een deel van de bolvolking vanwege gezondheidsredenen of leeftijd zich niet kan inenten. En er zullen vast meer redenen zijn.
Oh, om hoeveel mensen gaat het dan als ik vragen mag?

Een vaccin werkt niet 100% op individueel niveau. Om iedereen te beschermen (en met name de zwakkeren) zullen veel mensen gevaccineerd moeten zijn.

Anders blijft het virus verspreiden en blijft het een loterij. Met als gevolg dat er maatregelen blijven bestaan. En ik wil best graag m'n leven terug...
Om hoeveel mensen gaat het dan?

Statistieken lezen? Volgens mij is er 1 iemand onder de 30 overleden. Die had ook nog eens zwaar onderliggend lijden.
En langdurig schade ken ik de cijfers niet, wellicht kan jij mij die vertellen. Maar die cijfers zullen vast niet dermate hoog zijn anders had ik dat vast wel gehoord in de media.
Kan alleen maar op anekdotische bewijslast rusten, in de directe omgeving wel gezien zoals mijn edit zegt. Die cijfers zijn er bij mijn weten niet, maar ik heb inmiddels gezien dat het zeker kan en niet zo zeldzaam is (of toevallig dat van het nihile aantal ex-patienten ik ken in mijn leeftijdscategorie, niemand er ziek van is geworden maar toch naderhand klappen op hebben gelopen). Wordt een wellus nietus spelletje.

Kan alleen maar op anekdotische bewijslast rusten, in de directe omgeving wel gezien zoals mijn edit zegt. Die cijfers zijn er bij mijn weten niet, maar ik heb inmiddels gezien dat het zeker kan en niet zo zeldzaam is (of toevallig dat van het nihile aantal ex-patienten ik ken in mijn leeftijdscategorie, niemand er ziek van is geworden maar toch naderhand klappen op hebben gelopen). Wordt een wellus nietus spelletje.
Tja oke, nja prima. Ik neem het risico dan wel. Nu draai ik de vraag om:

Hoe weet jij zo zeker dat het vaccin zo veilig is?

Oh, om hoeveel mensen gaat het dan als ik vragen mag?
Dat hangt o.a. af van de ziekte en het type vaccin.

Iets compleet anders, maar een mooi voorbeeld is kinkhoest, voor de gemiddelde volwasssene niet heel ernstig mits je er op tijd bij bent, maar voor zuigelingen kan dit wel heel ernstig zijn (blijvende hersenschade en zelfs dodelijk), baby's kunnen pas vanaf 2 maanden gevaccineerd worden, je vaccineert je kindje in eerste instantie niet om dat individuele kind te beschermen, maar om alle kinderen ook die jonger zijn dan 2 maanden te beschermen.

Laatst bewerkt:
Dat weet je nooit 100%, ,aar als de EMA het heeft goedgekeurd zijn de risico's minimaal.

Hoe weet jij zo zeker dat jij niet ernstig ziek zal worden van corona?
Statistiek lezen?
Statistisch gezien is autorijden gevaarlijker voor mij dan corona hoor.

Heb ik gezegd dat ik dat weet en/of vind? Geen idee van, heb wel vertrouwen in de overheid wat betreft de medische sector.
Fair enough, het zou niet de eerste keer dat vaccins veel schade zou aanrichten. Daarom neem ik het niet en wil ik graag eerst de lange termijn effecten afwachten zoals vruchtbaarheid etc.
Maar dat is mijn bescheiden mening en ik hoop dat je die wilt accepteren en niet boos op mij wordt. Volgens artikel 11 van de grondwet heb ik het recht om zelf over mijn lichaam te beslissen gelukkig.

Maar ik zal jou nergens van weerhouden.

• Like
Waarderingen: p.b.
dat ieder het recht heeft om zich wel/niet te laten vaccineren.
Als je onderdeel bent c.q. wil zijn van de samenleving, zal je het samen moeten doen. Toch?

Laat je je ook niet vaccineren als dat nodig is voor een bepaalde reis? Had je, als dat kon met terugwerkende kracht, jezelf ook niet laten vaccineren als baby/peuter/kind? Of is het minder principieel?

Fair enough, het zou niet de eerste keer dat vaccins veel schade zou aanrichten. Daarom neem ik het niet en wil ik graag eerst de lange termijn effecten afwachten zoals vruchtbaarheid etc.
Maar dat is mijn bescheiden mening en ik hoop dat je die wilt accepteren en niet boos op mij wordt. Volgens artikel 11 van de grondwet heb ik het recht om zelf over mijn lichaam te beslissen gelukkig.

Natuurlijk heb je die vrijheid. En daar ben ik ook blij mee. Ik hoop alleen ook dat mensen een weloverwogen keuze maken, en deze niet baseren op bizarre complotten.

Sure, you do you. Zal mij een rotzorg wezen of je die prik wel/niet neemt. Ik neem hem wel en moedig iedereen aan dit ook te doen. Heb het wel gehad met die beperkingen overal.

Jij bent gelukkig de wijsheid himself
Nee maar dit is gewoon een serieus onderwerp. Farmaceuten zijn echt niet helemaal schoon wat het gaat om vaccineren. Dus om als overheid je mensen beperkingen te gaan opleggen wat betreft wel of niet vaccineren vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Ik denk dat ik ook maar één van de weinige ben hoor die er zo over denkt en dat 90% het wel gewoon neemt. Dus geen zorgen, alles gaat straks wel weer open.

Nee maar dit is gewoon een serieus onderwerp. Farmaceuten zijn echt niet helemaal schoon wat het gaat om vaccineren. Dus om als overheid je mensen beperkingen te gaan opleggen wat betreft wel of niet vaccineren vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Ik denk dat ik ook maar één van de weinige ben hoor die er zo over denkt en dat 90% het wel gewoon neemt. Dus geen zorgen, alles gaat straks wel weer open.
Daar ben ik het wel mee eens, mensen mogen daar best kritisch op zijn en zelfs ook over de manier waarop farmaceuten hun geld verdienen. Maar als je overal iets duisters achter zoekt houd je de vooruitgang wel flink tegen en kunnen we als samenleving er zelfs weer slechter van worden wat kwaliteit en duur van het leven betreft.

Terug
Naar boven