XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Een democratisch systeem en rationaliteit impliceert dus géén individuele vrijheid (mits beperkt door de wet) ?

Ik reken mijzelf overigens niet tot het 'antivaxxer clubje' , wat als mensen zoals ik niet verwachten ziek te worden door hun levensstijl?
Welke individuele vrijheid heb jij nu dan? Kan jij na 1 dec zonder mondkapje de winkel in? Kan je lekker een restaurant in als je zin hebt? Kan je lekker naar een feestje toe als je zin hebt? Kan je lekker op vakantie naar het buitenland? Etc etc.

Over welke vrijheid spreek je dan? Dat je lekker dwars wilt liggen en tegen alles wilt zijn omdat het niet naar je zin gaat? Niemand moet je een vaccinatie verplichten maar als je deze niet wilt nemen moet je niet zeuren over alle maatregelen die we nu moeten nemen en kies je ervoor om langer in deze ellende te blijven zitten.

Ik snap gewoon niet waarom iedereen die vaccinatie als snelle oplossing gaat zien. De effectiviteit ervan is bedenkelijk, net zoals de mondkapjesplicht. Maar toen dat laatste werd ingevoerd (correctie: het 'dringende advies') voelde haast iedereen zich onschendbaar met een wit lapje stof voor hun gezicht.

Vergeet niet dat het bijna begin december is, over een kleine 4 maanden houdt dit virus Nederland en de rest van de wereld al een jaar in zijn greep. Alle maatregelen tot dusver, hebben dus vrij weinig uitgehaald. Inmiddels is het MKB hier genoeg aangetast en hebben mensen veel sociale activiteiten moeten laten schieten voor het 'grotere geheel', maar dat laatste is dus niks verbeterd. Intussen heeft de regering wel een noodwet en andere voorstellen doorgedrukt, want deze hele situatie kwam ze wel enorm goed uit. Ik denk dat dat voor veel boosheid onder anderen zorgt.

De effectiviteit is 90% toch? Dat lijkt me prima effectief.
En de maatregelen waren er niet om het virus te laten verdwijnen. De maatregelen waren er om de zorg draaiende te houden, zodat we niet hoeven te kiezen tussen het redden van iemand die net een ongeluk heeft gehad en iemand die ernstige coronaklachten heeft. Dat is het grotere geheel en dat heeft dus gewerkt, want die keuzes hoefden niet gemaakt te worden.

Het is natuurlijk allemaal niet perfect verlopen, maar dat krijg je als je snel met beperkte informatie moet handelen.

Hoe weet je zeker dat je geen schade zal oplopen?
Lol, wat een antwoord.

Zekerheid heb je nooit, ook niet met autorijden. Maar voor mij is het overlijden aan corona kleiner dan autorijden, dus dan heb ik geen vaccin nodig. Man man man..
Maar vanwaar heeft iedereen zo de behoefte om iedereen maar te laten injecteren? Ik verbied niemand wat hoor, ga lekker je gang. Dan zijn jullie veilig voor dit killervirus.

• Like
Waarderingen: p.b.
Bevolkingsdichtheid VS: 35 inwoners/km²
Bevolkingsdichtheid België: 384 inwoners/km²

Denk je dat dit, en een andere reportingstrategie voor coronadoden ermee te maken heeft? Nee toch...

Effects of population density on the spread of disease​

Waaar geen mensen wonen worden ook geen mensen ziek. De brandhaarden in amerika zijn de grote steden. Hoeveel% van de totale gevallen woont in de grote steden en hoe groot is daar de bevolkingsdichtheid? Het beeld dat jij schetst klopt niet.

*edit ik zie nu dat @wovano deze vraag al had gesteld.

Hebben er alles mee te maken, alleen of jij kunt het niet zien of wil het niet zien ...schaapje
Laat ons maar een schaapje zijn
verrekte-mongol.jpg

Welke individuele vrijheid heb jij nu dan? Kan jij na 1 dec zonder mondkapje de winkel in? Kan je lekker een restaurant in als je zin hebt? Kan je lekker naar een feestje toe als je zin hebt? Kan je lekker op vakantie naar het buitenland? Etc etc.

Over welke vrijheid spreek je dan? Dat je lekker dwars wilt liggen en tegen alles wilt zijn omdat het niet naar je zin gaat? Niemand moet je een vaccinatie verplichten maar als je deze niet wilt nemen moet je niet zeuren over alle maatregelen die we nu moeten nemen en kies je ervoor om langer in deze ellende te blijven zitten.
Hu? Maar als iedereen die denkt er ziek van te worden is gevaccineerd, waarom zouden de mensen die er 99.99% zeker van zijn dat ze er niets aan overhouden of iets van corona merken dan ook moeten worden gevaccineerd? Als jij corona als gevaar ziet voor jezelf dan neem je het vaccin, anders niet. Ik neem toch aan dat iedereen wel in kan schatten of corona een gevaar voor hem/haar kan vormt. In de statistieken is overigens ook duidelijk te zien dat je veel onderliggend lijden moet hebben en flink op leeftijd wil je er aan overlijden. Een jonge gast die gezond is hoeft zich totaal niet zorgen te maken. Maar ook hiervoor geldt: Wil je het zekere voor het onzekere nemen. Laat je vooral injecteren.

Maar hoe jij er in godsnaam bij komt dat 90% van de hele bevolking zich moet laten injecteren voor het effectief is is mij een raadsel. Terwijl slecht een hele kleine groep (lees <0.05%) daadwerkelijk er ziek van wordt en op de IC beland en of overlijd.

Lol, wat een antwoord.

Zekerheid heb je nooit, ook niet met autorijden. Maar voor mij is het overlijden aan corona kleiner dan autorijden, dus dan heb ik geen vaccin nodig. Man man man..
Maar vanwaar heeft iedereen zo de behoefte om iedereen maar te laten injecteren? Ik verbied niemand wat hoor, ga lekker je gang. Dan zijn jullie veilig voor dit killervirus.
Schade is in jouw ogen gelijk overlijden? Onder een steen gelegen?

Schade is in jouw ogen gelijk overlijden?
Zie mijn vorige antwoord. Ik vind het prima dat iedereen zich mag laten vaccineren, maar waarom heb jij zo de drang om de hele bevolking te laten vaccineren. Zodra jij een vaccin hebt gehad kan niemand jou maar
besmetten met corona dus ben jij "veilig". Dus waar maak je je druk om.

Zie mijn vorige antwoord. Ik vind het prima dat iedereen zich mag laten vaccineren, maar waarom heb jij zo de drang om de hele bevolking te laten vaccineren. Zodra jij een vaccin hebt gehad kan niemand jou maar
Zo werkt het niehiet.

In bepaalde opzichten wel ja. Stellen dat het op geen enkel vlak met elkaar te vergelijken is, en mij dan uitlachen, zegt denk ik meer over jou dan over mij.
Ik ging er vanuit dat je met die vergelijking en België als voorbeeld de conclusie trok wat betreft de effectiviteit van de maatregelen. Als dat wel zo is, beetje oppervlakkig, niet? Als dat niet zo is heb ik je punt niet goed begrepen.

Waar zeg ik dat? Ik ben benieuwd waarom jij zo dusdanig zeker bent van je zaak dat je er geen schade van op zult lopen.
Overigens ook altijd zo gedacht hoor, laat mij maar lekker gaan, jong en onschendbaar. Totdat ik toch zag dat in de omgeving een gezonde leeftijdsgenoot, een van de fitste mensen die ik ken heb zien veranderen in iemand die niet eens een 100m sprintje kan trekken zonder met de tong op de knieën te liggen.

Waar zeg ik dat? Ik ben benieuwd waarom jij zo dusdanig zeker bent van je zaak dat je er geen schade van op zult lopen.
Statistieken lezen? Volgens mij is er 1 iemand onder de 30 overleden. Die had ook nog eens zwaar onderliggend lijden.
En langdurig schade ken ik de cijfers niet, wellicht kan jij mij die vertellen. Maar die cijfers zullen vast niet dermate hoog zijn anders had ik dat vast wel gehoord in de media.

• Like
Waarderingen: p.b.
oh vertel even hoe het werkt. Waarom moet ik me laten vaccineren als iedereen die potentieel gevaar loopt voor corona of denkt dat die gevaar loopt, al is gevaccineerd?
Omdat de werking van een vaccin nooit 100% is, omdat een deel van de bolvolking vanwege gezondheidsredenen of leeftijd zich niet kan inenten. En er zullen vast meer redenen zijn.

oh vertel even hoe het werkt. Waarom moet ik me laten vaccineren als iedereen die potentieel gevaar loopt voor corona of denkt dat die gevaar loopt, al is gevaccineerd?
Een vaccin werkt niet 100% op individueel niveau. Om iedereen te beschermen (en met name de zwakkeren) zullen veel mensen gevaccineerd moeten zijn.

Anders blijft het virus verspreiden en blijft het een loterij. Met als gevolg dat er maatregelen blijven bestaan. En ik wil best graag m'n leven terug...

Terug
Naar boven