XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Nee, in Zweden zijn dan wel minder verplichte beperkende maatregelen dan in hier, maar het sociale leven is daar ook veranderd waardoor corona niet uit de klauwen is gelopen en ook influenza heeft terug gedrongen.

Werkt het? Ja.
Hoeveel het werkt is misschien nog wel een vraag. Als ik dom naar Zweden kijk en geen lockdowns of avondklok of overal verplichte mondkapjes zie denk ik toch dat het effect daarvan misschien wordt overschat.

Of/en dat bijvoorbeeld ten minste de eerste lockdown zelfs juist averechts werkte. Dat al die oudjes samen in onbeschermde zorgcentra werden opgesloten wat het virus juist flink op ze los liet gaan was in Zweden wél veel ophef over. Hier hebben we het daar niet eens over want de hoofdsmurf heeft lijntjes gepresenteerd die zeggen dat het zonder die lockdown nog veel erger was geweest.

Wat is het doel nog van deze discussie? Los van dat het dient als een soort van sociale werkplaats voor Steks.
Mij helpt het wel want soms zeg ik dingen die niet meegaan met de opinie van twitter/facebook/nos waarvan ik me afvraag of ik niet gewoon heel erg dom ben, maar dan krijg ik toch een paar likes om weer wat zelfvertrouwen uit op te doen.

Mij helpt het wel want soms zeg ik dingen die niet meegaan met de opinie van twitter/facebook/nos waarvan ik me afvraag of ik niet gewoon heel erg dom ben, maar dan krijg ik toch een paar likes om weer wat zelfvertrouwen uit op te doen.
Bij werkt het ook ongeveer op die wijze, maar dan geven vragen van anderen mij weer de zekerheid van mijn gelijk.

Hoeveel het werkt is misschien nog wel een vraag. Als ik dom naar Zweden kijk en geen lockdowns of avondklok of overal verplichte mondkapjes zie denk ik toch dat het effect daarvan misschien wordt overschat.

Of/en dat bijvoorbeeld ten minste de eerste lockdown zelfs juist averechts werkte. Dat al die oudjes samen in onbeschermde zorgcentra werden opgesloten wat het virus juist flink op ze los liet gaan was in Zweden wél veel ophef over. Hier hebben we het daar niet eens over want de hoofdsmurf heeft lijntjes gepresenteerd die zeggen dat het zonder die lockdown nog veel erger was geweest.
Het gaat niet om maatregelen, het gaat natuurlijk om gedrag. De Zweden zijn veel eensgezind er en doen vee braver wat de overheid ze vraagt. Daarnaast hebben ze heel veel ruimte.

Maatregelen hebben dus weinig zin als
Niemand zich er aan houdt. Dus hoe meer mensen schikt hebben aan maatregelen hoe slechter de cijfers. In Zweden zie je dat zonder officiële lockdowns alsnog hee vee mensen zich hielden aan de aanbevelingen. Zweden zijn trouwens ook niet van die massafeestbeesten. Ze zijn gesteld op privacy en hun eigen kring aan bekenden.

Ze hebben daar dan ook geen Willem Engel. Typisch zo’n uitwas van de Nederlandse eigenwijzigheid en een extreem voorbeeld van iemand die overal een mening over vindt te moeten hebben.

Zweden dat zich zorgen maakt om covid is als een terminale kankerpatiënt die zich druk maakt om een splinter in zijn vinger.

Achja het leidt lekker af van de echte problemen.

Zweden dat zich zorgen maakt om covid is als een terminale kankerpatiënt die zich druk maakt om een splinter in zijn vinger.
Ik snap niet wat je bedoelt, maar @Sparks79 legt het goed uit. In Zweden zijn en minder strenge regels en wetten, maar in de praktijk zijn er op bepaalde vlakken meer beperkingen. Hier in Nederland zijn er uitgebreide beslisbomen uitgedacht over wanneer kinderen wel of niet naar school of een opvang mogen die constant worden geüpdatet.

In Zweden mogen scholen en opvang kinderen gewoon naar huis sturen bij de minste of geringste klachten, ben je het daar als ouder niet mee eens, dan heb je pech.

Ik snap niet wat je bedoelt, maar @Sparks79 legt het goed uit. In Zweden zijn en minder strenge regels en wetten, maar in de praktijk zijn er op bepaalde vlakken meer beperkingen. Hier in Nederland zijn er uitgebreide beslisbomen uitgedacht over wanneer kinderen wel of niet naar school of een opvang mogen die constant worden geüpdatet.

In Zweden mogen scholen en opvang kinderen gewoon naar huis sturen bij de minste of geringste klachten, ben je het daar als ouder niet mee eens, dan heb je pech.
Hij bedoelt de demografische veranderingen.

Veel granaataanslagen maar ze gaan tenminste niet eigenwijs naar feestjes.

Is hier ook alleen gaat elke school er anders mee om. Ik weet dat er scholen zijn die daar heel streng in zijn, wij gelukkig niet.

maar ze gaan tenminste niet eigenwijs naar feestjes.
Wat ik overigens sterk betwijfel, maar dit is moeilijk na te checken. Vorig jaar waren er zo ook veel beweringen dat Duitsers zich beter aan de regeltjes zouden hebben gehouden waar niks van klopte.

In het bos/noorden zal weinig gebeuren, maar Stockholm heeft toch gewoon clubs enzo. Maar ook wel (advies) restricties op bezoekersaantal.

Laatst bewerkt:
Is hier ook alleen gaat elke school er anders mee om. Ik weet dat er scholen zijn die daar heel streng in zijn, wij gelukkig niet.
Is hier niet, scholen moeten zich aan de richtlijnen van de meest beslisboom houden en dan mag een kind redelijk wat lichte symptomen hebben.

Hoeveel het werkt is misschien nog wel een vraag.
Dat zal nooit exact bepaald kunnen.

Ik ben wel benieuwd naar de besmettingscijfers van de komende dagen, sinds een paar dagen zijn ze weer wat aan het stijgen na een sterke daling. De kentering is ontstaan een week na de versoepelingen.

Dan hebben we zo’n mooi geel boekje, is het niet de bedoeling dat daar de coronaprik in komt te staan.

Dan hebben we zo’n mooi geel boekje, is het niet de bedoeling dat daar de coronaprik in komt te staan.
Net als ons geld, alles moet en zal middels digitale controle van de Europese Techno Terreur.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.560
Ik merk dat ik sinds de prik een beter bereik en sneller internet heb op mijn telefoon.

Terug
Naar boven