AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Nee maar dit is gewoon een serieus onderwerp. Farmaceuten zijn echt niet helemaal schoon wat het gaat om vaccineren. Dus om als overheid je mensen beperkingen te gaan opleggen wat betreft wel of niet vaccineren vind ik een zorgelijke ontwikkeling. Ik denk dat ik ook maar één van de weinige ben hoor die er zo over denkt en dat 90% het wel gewoon neemt. Dus geen zorgen, alles gaat straks wel weer open.
Feit dat ze iets aan het ontwikkelen zijn/al ontwikkeld hebben wat straks voor een belachelijk groot deel van de Nederlanders beschikbaar komt al dan niet geforceerd wordt geeft mij het vertrouwen dat ze geen bullshit gaan verkopen.

Hebben er alles mee te maken, alleen of jij kunt het niet zien of wil het niet zien ...schaapje
Als ik een schaap ben, ben jij deze duif

arguing-with-conspiracy-theorists-is-like-playing-chess-with-a-pigeon-they-knock-over-all-the-...jpg

Feit dat ze iets aan het ontwikkelen zijn/al ontwikkeld hebben wat straks voor een belachelijk groot deel van de Nederlanders beschikbaar komt al dan niet geforceerd wordt geeft mij het vertrouwen dat ze geen bullshit gaan verkopen.
Deze snap ik niet, omdat ze het aan een groot deel voor de Nederlanders beschikbaar stellen geeft jou het vertrouwen dat ze geen bullshit verkopen?
Wat heeft dat er mee te maken?

Ah joh gewoon lekker dat vaccin nemen. De wetenschappers zullen het wel weten, zij hebben er immers voor gestudeerd. Luister naar de wetenschap blijft men elkaar steeds hersenloos napraten.

De volgende mensen deden dat ook. Die luisterden ook in volle vertrouwen naar de artsen en farmaceuten, zij hadden er immers voor geleerd. De gevolgen zijn inmiddels duidelijk. Denk daar maar over na als een politicus schreeuwt dat je een bepaald medicijn moet nemen. Een medicijn (of in het huidige geval een vaccin) dat niet grondig is getest op veiligheid.

Het gaat over het medicijn DES.
https://www.anderetijden.nl/aflevering/179/Van-wondermiddel-tot-nachtmerrie

Het was een kleine pil, met grote gevolgen. Zestig jaar geleden schreven artsen massaal een middel voor dat een zwangerschap zonder problemen beloofde, het DES-hormoon. Tot 1975 werd het hormoon gebruikt. Een wondermiddel, maar zo bleek veel later: nutteloos en ook heel schadelijk.

Tot op de dag van vandaag ondervinden in Nederland alleen al 220.000 moeders en hun kinderen de wrange gevolgen hiervan. Tot nu toe waren het vooral de DES-dochters die met gezondheidsproblemen kampten: misvormde baarmoeders, problemen met vruchtbaarheid en vaginakanker.

In 1971 blijkt uit Amerikaans onderzoek hoe ernstig de gevolgen zijn. In de Verenigde Staten wordt om die reden onmiddellijk gewaarschuwd te stoppen met het voorschrijven van DES bij zwangere vrouwen. In Nederland gaat dat een stuk trager. In 1972 moeten de pharmaceuten de bijsluiter aanpassen. In februari 1974 komt het Ministerie van Voksgezondheid met het advies om DES tijdens de zwangerschap niet meer voor te schrijven. Het lijkt er op dat artsen daar pas in 1975 massaal gehoor aan geven. DES wordt niet uit de handel genomen, omdat het middel ook voor andere doeleinden gebruikt wordt.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk heb je die vrijheid. En daar ben ik ook blij mee. Ik hoop alleen ook dat mensen een weloverwogen keuze maken, en deze niet baseren op bizarre complotten.
Nee hoor, mij gaat het puur om de veiligheid op lang termijn. De farmaceutische industrie is zeker niet schoon in deze en dat zou best meer aandacht mogen krijgen.
Jammer dat dit wordt overschreeuwd door idioten die denken dat ze een chip in ons willen spuiten.

Ik ging er vanuit dat je met die vergelijking en België als voorbeeld de conclusie trok wat betreft de effectiviteit van de maatregelen. Als dat wel zo is, beetje oppervlakkig, niet? Als dat niet zo is heb ik je punt niet goed begrepen.
België is slechts een voorbeeld. Mondkapjes en lockdowns lijken een insignificante impact te hebben.

Als de maatregelen niet het gewenste effect opleveren, kunnen we dan niet beter gewoon de maatregelen opheffen om neveschade te besparen?

Dan stel ik de meest logische vraag,als de maatregelen niet het gewenste effect opleveren, kunnen we dan niet beter gewoon de maatregelen opheffen om neveschade te besparen?
Helemaal mee eens, ik heb niet het idee dat de overheid een feedback loop heeft ingebouwd in het apparaat dat maatregelen genereert.

Deze snap ik niet, omdat ze het aan een groot deel voor de Nederlanders beschikbaar stellen geeft jou het vertrouwen dat ze geen bullshit verkopen?
Wat heeft dat er mee te maken?
Denk toch dat ze eerst heuuuuul goed na gaan denken voordat ze, zeg 90 procent, van de Nederlanders een spuitje in de arm gaan drukken. Geen ruimte voor fouten.

. Een jonge gast die gezond is hoeft zich totaal niet zorgen te maken.
Ja, die fitte dertigers en veertigers die nauwelijks klachten hadden tijdens corona lopen nu voor de lol bij een Corona poli en laten voor de lol die nieuwe racefiets in de schuur staan. Maar, ze zijn er niet dood aan gegaan....

Kwetsbaren die zich niet kunnen laten vaccineren en afhankelijk zijn van groepsimmuniteit, die moeten zich maar thuis opsluiten, die hebben geen recht op leven....

Zoiets?

Ik neem toch aan dat iedereen wel in kan schatten of corona een gevaar voor hem/haar kan vormt.
Buiten het feit dat deze uitspraak getuigt van een egoïsme en/of kortzichtigheid zit er ook een niet geringe mate van overschatting in van anderen en bovenal van jezelf.

Ah joh gewoon lekker dat vaccin nemen. De wetenschappers zullen het wel weten, zij hebben er immers voor gestudeerd. Luister naar de wetenschap blijft men elkaar steeds hersenloos napraten.

De volgende mensen deden dat ook. Die luisterden ook in volle vertrouwen naar de artsen en farmaceuten, zij hadden er immers voor geleerd. De gevolgen zijn inmiddels duidelijk. Denk daar maar over na als een politicus schreeuwt dat je een bepaald medicijn moet nemen. Een medicijn (of in het huidige geval een vaccin) dat niet grondig is getest op veiligheid.

Het gaat over het medicijn DES.
https://www.anderetijden.nl/aflevering/179/Van-wondermiddel-tot-nachtmerrie
Dat zijn de negatieve effecten, de positieve effecten zijn dat jij elke dag je buikje vol kan eten en je pauper flat kan verwarmen met een cv-ketel (of heb jij nog een gashaardje), lekker motor kunt rijden, waarschijnlijk 80 jaar of ouder wordt en je ongeboren kind heel secuur wordt gemonitord vanaf het eerste consult bij de verloskundige totdat het kan lopen en praten.

die fitte dertigers en veertigers die nauwelijks klachten hadden tijdens corona lopen nu voor de lol bij een Corona poli en laten voor de lol die nieuwe racefiets in de schuur staan.
Een serieus vraagje, hoeveel % van de mensen tussen de 20 en 40 houden er gezondheidsklachten aan over?

Tijdelijk minder smaak beschouw ik niet als een gezondheidsklacht.

Ja, die fitte dertigers en veertigers die nauwelijks klachten hadden tijdens corona lopen nu voor de lol bij een Corona poli en laten voor de lol die nieuwe racefiets in de schuur staan. Maar, ze zijn er niet dood aan gegaan....

Kwetsbaren die zich niet kunnen laten vaccineren en afhankelijk zijn van groepsimmuniteit, die moeten zich maar thuis opsluiten, die hebben geen recht op leven....

Zoiets?

Buiten het feit dat deze uitspraak getuigt van een egoïsme en/of kortzichtigheid zit er ook een niet geringe mate van overschatting in van anderen en bovenal van jezelf.
Ik vind jou ook redelijk egoïstisch en kortzichtig om aan te dringen om de hele bevolking te laten vaccineren met een vaccin waarvan de lange termijngevolgen totaal niet van bekend zijn.

Dat zijn de negatieve effecten, de positieve effecten zijn dat jij elke dag je buikje vol kan eten en je pauper flat kan verwarmen met een cv-ketel (of heb jij nog een gashaardje), lekker motor kunt rijden, waarschijnlijk 80 jaar of ouder wordt en je ongeboren kind heel secuur wordt gemonitord vanaf het eerste consult bij de verloskundige totdat het kan lopen en praten.
Lol wut heeft dit nou weer allemaal met de gezondheidszorg te maken?

Denk toch dat ze eerst heuuuuul goed na gaan denken voordat ze, zeg 90 procent, van de Nederlanders een spuitje in de arm gaan drukken. Geen ruimte voor fouten.
Ja dat zou je denken, maar het zou niet de eerste keer zijn dat het op grote schaal mis gaat. Bovendien heeft maar een heel gering groepje de kennis om hierover te oordelen.
Binnen dit geringe groepje zitten ook wetenschappers die aangeven dat het vaccin op lange termijn schadelijk kan zijn. Zie vanaf minuut 50 ongeveer:

Maar nogmaals, ga vooral je gang.

Een serieus vraagje, hoeveel % van de mensen tussen de 20 en 40 houden er gezondheidsklachten aan over?

Tijdelijk minder smaak beschouw ik niet als een gezondheidsklacht.
Tuurlijk wel. Of hoofdpijn of een snotneus. Dat hadden we voor Corona namelijk nooit.

Ja dat zou je denken, maar het zou niet de eerste keer zijn dat het op grote schaal mis gaat. Bovendien heeft maar een heel gering groepje de kennis om hierover te oordelen.
Binnen dit geringe groepje zitten ook wetenschappers die aangeven dat het vaccin op lange termijn schadelijk kan zijn. Zie vanaf minuut 50 ongeveer:

Maar nogmaals, ga vooral je gang.

Dit is ook in een ander topic voorbij gekomen, goed dat mensen kritisch zijn, maar er zijn minstens evenveel op en aanmerkingen te geven over zijn kritiek.

Dit is ook in een ander topic voorbij gekomen, goed dat mensen kritisch zijn, maar er zijn minstens evenveel op en aanmerkingen te geven over zijn kritiek.
Precies. Met andere woorden, ook binnen de wetenschap is nog veel onduidelijkheid.
Dus ik vind het ironisch dat mensen mij egoïstisch noemen om niet een vaccin te nemen waarvan de lange termijneffecten onduidelijk zijn.

Niets direct, maar mensen veregeten dat 99% van de welvaart en gezondheid die we nu hebben ook maar door onze strot is geduwd, maar niemand die daar nu afstand van wilt doen.
Het is een proces dat langzaam evolueert, waarbij ontzettend veel factoren spelen, zoals o.a. bepaalde wetenschappelijke ontdekkingen en revoluties (bijv. industriële revolutie).

Maar ik zie dus niet echt de vergelijking tussen "dat ik lekker kan motorrijden" met mensen die "follow the science" roepen wanneer het om coronavaccins gaat.

Vooral niet wanneer deze mensen totalitaire trekjes krijgen en vrijheden van mensen willen ontnemen wanneer deze weigeren mee te doen met de sekte.

Maar ik zie dus niet echt de vergelijking tussen "dat ik lekker kan motorrijden" met mensen die "follow the science" roepen wanneer het om coronavaccins gaat.
Ja, nu is het het coronavaccin, dan is het 5G, straks misschien de angst voor inductieladen van je EV. Als je in de huidige tijd overal kritisch op bent loop je in mijn ogen op de lange termijn meer schade op dan wanneer je vertrouwen heb in de wetenschap (en zelfs onze politici).

Terug
Naar boven