Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Geef me maar een goede internetverbinding en homegym en bezorg mn boodschappen ergens waar het lekker weer is en ik blijf wel weg bij mensen hoor. Dat beschermt ze nog beter dan een vaccin.

Ja, nu is het het coronavaccin, dan is het 5G, straks misschien de angst voor inductieladen van je EV. Als je in de huidige tijd overal kritisch op bent loop je in mijn ogen op de lange termijn meer schade op dan wanneer je vertrouwen heb in de wetenschap (en zelfs onze politici).
Wanneer men iets wilt verplichten, onder de dwang van het afnemen van rechten en vrijheden, dan zal ik er altijd tegen zijn ongeacht wat het is. Kritisch zijn is dan het minste wat je moet zijn.

Ik vind het juist 1 van mijn beste eigenschappen dat ik overal kritisch op ben. Zouden meer mensen moeten doen.

Wanneer men iets wilt verplichten, onder de dwang van het afnemen van rechten en vrijheden, dan zal ik er altijd tegen zijn ongeacht wat het is. Kritisch zijn is dan het minste wat je moet zijn.

Ik vind het juist 1 van mijn beste eigenschappen dat ik overal kritisch op ben. Zouden meer mensen moeten doen.
Dan moet je dus eigenlijk uit onze samenleving stappen, want je hebt geen absolute vrijheden, het voelt misschien niet heel benauwd want je leeft als je hele leven met ontzettend veel opgelegde restricties, of niet @chrisk?

Ik vind jou ook redelijk egoïstisch en kortzichtig om aan te dringen om de hele bevolking te laten vaccineren met een vaccin waarvan de lange termijngevolgen totaal niet van bekend zijn.
1. Ik dring niet aan de hele bevolking te "laten vaccineren";
2. Al zou ik dat wel doen, waarom is dat egoïstisch, ik heb immers ook "skin in the game"?
3. Waarom is dat kortzichtig?
4. Lekker makkelijk om niet op de bovenste meer inhoudelijke regels in te gaan.

Dan moet je dus eigenlijk uit onze samenleving stappen, want je hebt geen absolute vrijheden, het voelt misschien niet heel benauwd want je leeft als je hele leven met ontzettend veel opgelegde restricties, of niet @chrisk?
Als mensen je zelfbeschikkingsrecht erkennen om te werken waar je wilt kun je gewoon in alle vrijheid leven en nog aan de samenleving deelnemen. De enige onrechtmatige restrictie die ik dan in NL ken is die tegen gebruik van vuurwapens op je eigen privé terrein.

En nu de coronamaatregelen.

Ik erger mij hier dan ook met de dag meer aan. Al die fucking regeltjes. Steeds minder mag, steeds meer bureaucratie.

Maar het ergste van alles, vind ik al die fucking lulletjes rozewater en kneuzen die dit dan allemaal goed lopen te praten. Van die hinderlijke wereldverbeteraars die met precies 100 op de linkerbaan van een fucking snelweg blijven plakken want "100 is de maximum snelheid dus jij mag ook niet harder". Mensen die vinden dat hardrijden asociaal is voor het klimaat. Van die mensen die mij er boos op wijzen geen mondluier te dragen omdat die bejaarde van 110, die al 20 jaar staar heeft aan beide ogen en slechts 3x per week een nieuwe incontinentieluier krijgt van een asielzoeker uit Zimbabwe die geen woord Nederlands praat, anders mogelijk eerder doodgaat. Want haar leven was zo'n fucking feestje voor de coronapandemie.
Mensen die naar je toe lopen op straat om te zeggen dat roken schadelijk voor je is en of je dat ff niet wilt doen in hun bijzijn, terwijl je er al 5 minuten staat. Mensen die roepen dat we alles duurder moeten maken om het klimaat te redden, terwijl ze zelf minstens 1x per jaar naar een tropisch oord vliegen.

Sterf

Ik erger mij hier dan ook met de dag meer aan. Al die fucking regeltjes. Steeds minder mag, steeds meer bureaucratie.

Maar het ergste van alles, vind ik al die fucking lulletjes rozewater en kneuzen die dit dan allemaal goed lopen te praten. Van die hinderlijke wereldverbeteraars die met precies 100 op de linkerbaan van een fucking snelweg blijven plakken want "100 is de maximum snelheid dus jij mag ook niet harder". Mensen die vinden dat hardrijden asociaal is voor het klimaat. Van die mensen die mij erop wijzen geen mondluier te dragen omdat die bejaarde van 110, die al 20 jaar staar heeft aan beide ogen en slechts 3x per week een nieuwe incontinentieluier krijgt van een asielzoeker uit Zimbabwe die geen woord Nederlands praat, anders mogelijk eerder doodgaat. Want haar leven was zo'n fucking feestje voor de coronapandemie.
Mensen die naar je toe lopen op straat om te zeggen dat roken schadelijk voor je is en of je dat ff niet wilt doen in hun bijzijn, terwijl je er al 5 minuten staat. Mensen die roepen dat we alles duurder moeten maken om het klimaat te redden, terwijl ze zelf minstens 1x per jaar naar een tropisch oord vliegen.

Sterf
Ok, je bent in elk geval consistent. :thumbup:

Roken in het openbaar doet wel direct inbreuk op andermans recht op frisse lucht, though.

Een serieus vraagje, hoeveel % van de mensen tussen de 20 en 40 houden er gezondheidsklachten aan over?

Tijdelijk minder smaak beschouw ik niet als een gezondheidsklacht.
Goede vraag, antwoord vooralsnog onbekend:
De studie, waarin na drie maanden is gekeken hoe het de patiënten verging, laat zien dat de patiënten die via de huisarts op de nazorgpoli terecht kwamen, na deze periode het slechtst hersteld waren. Deze laatste groep patiënten is uiteraard ook verwezen omdat ze klachten hielden. “Toch lijkt zich een subgroep af te tekenen met initieel relatief milde COVID-19, maar vervolgens hardnekkige langdurige klachten en beperkingen”, zegt Bram van den Borst. “Opvallend hierbij is dat we bij deze mensen nauwelijks afwijkingen in de longen vinden. Gezien de variëteit en ernst van de klachten en de waarschijnlijk aanzienlijke omvang van deze subgroep, is er dringend behoefte aan meer onderzoek naar verklaringen en behandelmogelijkheden.”

Roken in het openbaar doet wel direct inbreuk op andermans recht op frisse lucht, though.
Ik doelde op mensen die naar je toelopen om te b**chen, terwijl je ergens al 5 minuten staat. Van die ex-rokers die vervolgens de grootste anti's zijn geworden.

Ik ben trouwens al een tijd gestopt met roken ;). Alleen een sigaartje op zijn tijd.

Ik doelde op mensen die naar je toelopen om te b**chen, terwijl je ergens al 5 minuten staat. Van die ex-rokers die vervolgens de grootste anti's zijn geworden.

Ik ben trouwens al een tijd gestopt met roken ;).
Nouja als ze last hebben van gerook is b**chen terecht. Kan het wel eens over de hele lengte van een straat ruiken dat er iemand rookt.

En heel goed!

Precies. Met andere woorden, ook binnen de wetenschap is nog veel onduidelijkheid.
Dus ik vind het ironisch dat mensen mij egoïstisch noemen om niet een vaccin te nemen waarvan de lange termijneffecten onduidelijk zijn.
Dit is een onlogische woordenbrij die dingen koppelt die niets met elkaar te maken hebben.

Het egoïsme zit erin dat jij je niet wilt laten vaccineren omdat jij denkt dat jij er niet heel erg door geraakt zou worden als het je zou overkomen (wat wellicht een grotere gok is, maar dat terzijde), terwijl er mensen zijn die het vaccin niet kunnen nemen en/of wel heel veel risico lopen en die ontneem je dan maar even het recht om een beetje te kunnen leven. Het is klagen dat mensen die moeilijk ter been zijn wel een zitplaats krijgen.

124 patients (age 59±14 years, 60% male) were included; 27 with mild, 51 with moderate, 26 with severe and 20 with critical disease.

Waren toch benieuwd naar tal van 20-40 jarigen met zulke ernstige klachten na milde ziekte dat ze niet meer kunnen fietsen? Leek me meer een uitzonderlijk geval (of 30+bmi/roker) dat hier en daar door de media gevonden en uitgebreid belicht werd.

Terug
Naar boven