- Waardering
- 12.184
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar die studie die wordt aangehaald gaat over 59±14jarigen. Dat de avrotros nog een jonge meid heeft gevonden die moe en benauwd is zegt mij niet zo veel.https://eenvandaag.avrotros.nl/item...r-dan-patienten-die-thuis-uitziekten-ziet-na/ en links vanaf hier
![]()
De 'milde' coronaklachten van Manon en haar gezin gaan maar niet over: 'Ik herken mijn lichaam niet meer'
Manon en haar kinderen liepen tijdens carnaval het coronavirus op. Ze belandden niet op de ic maar waren thuis wel maanden ziek. En nog steeds zijn ze niet b...eenvandaag.avrotros.nl
Een repo over een jonge vrouw (aantrekkelijke blondine) die covid had en daarvoor lange ritte maakten op de racefiets en na maanden na milde coronakalchten nog steeds amper conditie had en naar haar nieuwe racefiets alleen maar kon kijken hebben op mij veel indruk gemaakt.
Ook weer omdat dit heel gewoon is na een longontsteking, of andere virale infectie. Ken er genoeg die ook maanden nodig hadden om weer fit te zijn na een griepje, of pfeiffer.
Manon lijkt me geen 40- meer en klinkt heel hard maar komt in die link eerlijk gezegd een beetje hypochonder op mij over. Of tenminste niet zo ernstig ziek, met hoe zij het zo omschrijft en erover doet. Er zijn er genoeg met veeel meer beperkende aandoeningen dan vermoeid zijn na het ramenlappen en erg naar de eigen hartslag luisteren die gewoon keihard hun best doen met de laatste restjes longinhoud die ze nog hebben nog elk moment dat ze kunnen fietsen te benutten al is het maar 5 minuten en daar verbetering uit halen. Misschien geconfronteerd met dat herstellen van een virus bij 50+ niet meer zo vanzelf gaat als voorheen. Maar kan aan het interview liggen. Is er meer van die repo te zien?
Laatst bewerkt: