AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
https://eenvandaag.avrotros.nl/item...r-dan-patienten-die-thuis-uitziekten-ziet-na/ en links vanaf hier

Een repo over een jonge vrouw (aantrekkelijke blondine) die covid had en daarvoor lange ritte maakten op de racefiets en na maanden na milde coronakalchten nog steeds amper conditie had en naar haar nieuwe racefiets alleen maar kon kijken hebben op mij veel indruk gemaakt.
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar die studie die wordt aangehaald gaat over 59±14jarigen. Dat de avrotros nog een jonge meid heeft gevonden die moe en benauwd is zegt mij niet zo veel.

Ook weer omdat dit heel gewoon is na een longontsteking, of andere virale infectie. Ken er genoeg die ook maanden nodig hadden om weer fit te zijn na een griepje, of pfeiffer.

Manon lijkt me geen 40- meer en klinkt heel hard maar komt in die link eerlijk gezegd een beetje hypochonder op mij over. Of tenminste niet zo ernstig ziek, met hoe zij het zo omschrijft en erover doet. Er zijn er genoeg met veeel meer beperkende aandoeningen dan vermoeid zijn na het ramenlappen en erg naar de eigen hartslag luisteren die gewoon keihard hun best doen met de laatste restjes longinhoud die ze nog hebben nog elk moment dat ze kunnen fietsen te benutten al is het maar 5 minuten en daar verbetering uit halen. Misschien geconfronteerd met dat herstellen van een virus bij 50+ niet meer zo vanzelf gaat als voorheen. Maar kan aan het interview liggen. Is er meer van die repo te zien?

Laatst bewerkt:
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar die studie die wordt aangehaald gaat over 59±14jarigen. Dat de avrotros nog een jonge meid heeft gevonden die moe en benauwd is zegt mij niet zo veel.

Ook weer omdat dit heel gewoon is na een longontsteking, of andere virale infectie. Ken er genoeg die ook maanden nodig hadden om weer fit te zijn na een griepje, of pfeiffer.

Manon lijkt me geen 40- meer en klinkt heel hard maar komt in die link eerlijk gezegd een beetje hypochonder op mij over. Of tenminste niet zo ernstig ziek, met hoe zij het zo omschrijft en erover doet. Er zijn er genoeg met veeel meer beperkende aandoeningen dan vermoeid zijn na het ramenlappen en erg naar de eigen hartslag luisteren die gewoon keihard hun best doen met de laatste restjes longinhoud die ze nog hebben nog elk moment dat ze kunnen fietsen te benutten al is het maar 5 minuten en daar verbetering uit halen. Misschien geconfronteerd met dat herstellen van een virus bij 50+ niet meer zo vanzelf gaat als voorheen. Maar kan aan het interview liggen. Is er meer van die repo te zien?
De repo die ik echt bedoelde kan ik niet terugvinden, die eerste repo belicht wel een vrouw onder de 40 die nog verdomde veel problemen heeft.

Een vrouw die reist naar de Zuidpool lijkt me dan niet direct een aansteller, maar heb dat over Manon toevallig gevonden.

Als je onderdeel bent c.q. wil zijn van de samenleving, zal je het samen moeten doen. Toch?

Laat je je ook niet vaccineren als dat nodig is voor een bepaalde reis? Had je, als dat kon met terugwerkende kracht, jezelf ook niet laten vaccineren als baby/peuter/kind? Of is het minder principieel?

Veel mensen zijn als de dood voor Corona. Ik respecteer dat, vind de maatregelen hier en daar erg overdreven maar draag braaf het mondkapje om anderen een plezier te doen.

Ik ben (overdreven misschien) als de dood voor dat vaccin. Ik merk dat hier totaal geen begrip voor is en deze groep wordt weggezet als een stel aso's of complotdenkers en het puur uit koppigheid niet willen nemen. Ik geloof niet in complotten, maar ben ook niet overtuigd op de lange termijneffecten van een vaccin dat in 1 jaar met spoed gemaakt is.

Veel mensen zijn als de dood voor Corona. Ik respecteer dat, vind de maatregelen hier en daar erg overdreven maar draag braaf het mondkapje om anderen een plezier te doen.

Ik ben (overdreven misschien) als de dood voor dat vaccin. Ik merk dat hier totaal geen begrip voor is en deze groep wordt weggezet als een stel aso's of complotdenkers en het puur uit koppigheid niet willen nemen. Ik geloof niet in complotten, maar ben ook niet overtuigd op de lange termijneffecten van een vaccin dat in 1 jaar met spoed gemaakt is.
Jij durft er tenminste voor uit te komen, ik vind het ook spannend, is volgens mij ook helemaal niet gek, hoogstens irrationeel.

Misschien helpt dit (een beetje):

Hoe sneller er gevaccineerd wordt, hoe sneller jij weer aan het werk kan?

De repo die ik echt bedoelde kan ik niet terugvinden, die eerste repo belicht wel een vrouw onder de 40 die nog verdomde veel problemen heeft.
Oh dacht dat dat die Manon was. En ja die eerste de 26-jarige Jolein toch?

Na een reeks testen krijgt elke patiënt een zorgadvies op maat aangeboden. Het hielp Jolein. "Als ik terugkijk naar het begin ben ik echt wel verbeterd; mijn benauwdheid is bijna weg. Ook mijn spierkracht is verbeterd."
Verbeterd wel, denk ook niet top-fit geweest? Wel leuke meid.

Een vrouw die reist naar de Zuidpool lijkt me dan niet direct een aansteller, maar heb dat over Manon toevallig gevonden.
Kan door gebeurtenissen omslaan he. Komt op mij echt als een textbook case over. Leeftijd, levenslange obsessie met gezondheid en uiterlijk, met paniek naar de hartslag luisteren, hoe ze nu is vergelijken met vroeger toen ze extreem fit was, mogelijke projectie op d'r zoontje. Als ze een fitness programma volgt en tests heeft gedaan maar na een minuut of wat fietsen snakkend naar adem op de grond ligt en dat over al die maanden maar niet veranderd dan ok. Wel mooie tuin trouwens, damn.

Overigens zie ik heeel veel jonge meiden die ja hoe moet ik het zeggen, nogal zielig doen over vermoeidheid. Altijd overal pijn, moe, geen conditie, nergens energie voor, alles moet maar voor ze gedaan worden. Dat is geen instelling die het goed doet na een echte infectie. Zet het voor een journalist en we hebben weer een coronapatient met maandenlange klachten.

Overigens oordeel ik uit het perspectief dat zelfs het merendeel op dit forum niet echt fit is en wel wat harder mag aanpakken. De gemiddelde jonge vrouw zit nog eens onder dàt niveau.

Laatst bewerkt:
Oh dacht dat dat die Manon was. Ja die 26-jarige Jolein toch?

Verbeterd wel, denk ook niet top-fit geweest? Wel leuke meid.

Kan door gebeurtenissen omslaan he. Komt op mij echt als een textbook case over. Leeftijd, levenslange obsessie met gezondheid en uiterlijk, met paniek naar de hartslag luisteren, hoe ze nu is vergelijken met vroeger toen ze extreem fit was, mogelijke projectie op d'r zoontje. Als ze een fitness programma volgt en tests heeft gedaan maar na een minuut of wat fietsen snakkend naar adem op de grond ligt en dat over al die maanden maar niet veranderd dan ok. Wel mooie tuin trouwens, damn.

Overigens zie ik heeel veel jonge meiden die ja hoe moet ik het zeggen, nogal zielig doen over vermoeidheid. Altijd overal pijn, moe, geen conditie, nergens energie voor, alles moet maar voor ze gedaan worden. Dat is geen instelling die het goed doet na een echte infectie. Zet het voor een journalist en we hebben weer een coronapatient met maandenlange klachten.

Overigens oordeel ik uit het perspectief dat zelfs het merendeel op dit forum niet echt fit is en wel wat harder mag aanpakken. De gemiddelde jonge vrouw zit nog eens onder dàt niveau.
Dat onderzoek van Radboud MC neem ik toch wel serieus, al is dat vooral over oudere mensen. Dat gaat over meer dan gevoel, er zijn artsen enzo bij betrokken.

Van Jolein weet ik niet hoe fit ze was, zij is niet de blonde wielrenster (en Manon ook niet), maar ze is er nu niet geweldig aan toe. Het was in ieder geval een stuk beter dan nu en ze is niet de enige.

Het is wel zo dat deze mensen van alles konden doen voor Corona en nu op meerdere manieren beperkt zijn ten opzichte van toen.

Een suggestie die ik aan het begin van Corona las over optimaal sporten (ff geen PR poging op een halve marathon), las ik vandaag ook weer in andere vorm: je top end fitness (en dit is natuurlijk persoonlijk en relatief) bewust tijdelijk laten varen voor meer uithoudingsvermogen en weerbaarheid.

Hoe het vaak gebracht wordt is dat het verhaal dat ze vertellen over één persoon representatief is voor een hele groep.

Laatst bewerkt:
Bij mijn vriendin op de praktijk hebben ze een arsenaal aan pijntje-hier-pijntje-daar patienten. Mensen die letterlijk wekelijks naar de huisarts gaan als ze bijv.verkouden zijn en antibiotica eisen. Mensen accepteren het niet meer een weekje ergens last van te hebben. Het moet en zal opgelost worden. Vervelend voor mensen die echt wat hebben.

Dat onderzoek van Radboud MC neem ik toch wel serieus, al is dat vooral over oudere mensen. Dat gaat over meer dan gevoel, er zijn artsen enzo bij betrokken.
Tuurlijk heel serieus voor hen, m'n standpunt ging alleen over de gevolgen voor 20-40ers waar ik ook nog naar zoek. Maar wat lees je daar dan concreet in, want ik zie vermoeidheid zonder verdere longafwijkingen staan. Bij 60+ is dat al gauw beperkend voor quality of life.

Bij mijn vriendin op de praktijk hebben ze een arsenaal aan pijntje-hier-pijntje-daar patienten. Mensen die letterlijk wekelijks naar de huisarts gaan als ze bijv.verkouden zijn en antibiotica eisen. Mensen accepteren het niet meer een weekje ergens last van te hebben. Het moet en zal opgelost worden. Vervelend voor mensen die echt wat hebben.
Je ziet dat ook met griep, een kennis van mij zei altijd: griep duurt wel zeven dagen, maar met medicijnen slechts één week.

Wat precies is "fit" volgens jou?

Voor mensen die altijd fit geweest zijn schijnt iets als Corona of een ongeluk een behoorlijke psychologische tik te kunnen zijn, dat ze opeens niet meer het vertrouwen in hun lichaam hebben.

Voor mensen die altijd fit geweest zijn schijnt iets als Corona of een ongeluk een behoorlijke psychologische tik te kunnen zijn, dat ze opeens niet meer het vertrouwen in hun lichaam hebben.
Elke serieuze infectie of aandoening trouwens.

Nou makkelijker is wat niet fit is; iets van de helft van de bevolking heeft overgewicht, en dat is niet van stats goed voor een bodybuilder show. Hoeveel roken er wel niet. Hebben al moeite met fietsend boodschappen doen. Een serieuze heuvel oplopen.

Als je zonder gejammer dagen in een natuurlijke omgeving actief kunt zijn ben je eigenlijk al heel erg fit vergeleken met normaal.

Wanneer een significant deel van hen nog moe is na een infectie en daarmee in de krant komt dan maak ik me daardoor niet meteen zo veel zorgen dat ik er anders voor ga leven.

Ik ben (overdreven misschien) als de dood voor dat vaccin.
Dat kan, is ook iets dat een onbekend iets is.
Ik merk dat hier totaal geen begrip voor is en deze groep wordt weggezet als een stel aso's of complotdenkers en het puur uit koppigheid niet willen nemen.
Ik denk dat het afhangt van hoe je het brengt. Zorgen hebben lijken mij geen aanleiding om jou weg te zetten als een mafklapper. Het is iets dat jij en ik ook niet eerder hebben meegemaakt, het is allemaal nieuw. Terecht dat je daarbij vragen hebt.

Wanneer je dingen gaat roepen dat het virus niet bestaat, maar dat er een handvol mensen achter zitten die de wereldbevolking willen controleren en mensen als Bill Gates middels een vaccin iets in je lichaam willen stoppen klinkt dat alsof je even rustig moet ademhalen en wat minder op social media moet inloggen.

Corona moet niet misbruikt worden om bepaalde maatregelen er even doorheen te gaan jassen om iets te noemen. Maar ik heb zelf niet zo'n vrees dat "de overheid" met ons allen een dubbele agenda heeft en andere belangen met vaccins heeft dan het volk door deze crisis heen te helpen, zo goed als dat kan gaan in dit soort omstandigheden.

vind de maatregelen hier en daar erg overdreven maar draag braaf het mondkapje
Dat doe ik ook, al geloof ik niet dat de niet medische mondkapjes ook maar iets helpen. Ja hoogstens een reminder als je iemand ermee ziet dat er iets aan de hand is, een gedragsverandering dus die helaas ook een keerzijde heeft. Namelijk lieden die denken dat zo'n inlegkruisje onsterfelijk maakt en zich aan de andere maatregelen niet meer hoeven te houden.

Laatst bewerkt:
Niet in verdiept weet er niks van, mijn opmerking heeft betrekking op een dubbele agenda erop nahouden aangaande corona vaccins. Is dat waar jij ook op

Totale controle op de burgerbevolking, dus de maatregelen omtrend het corona vaccin horen daarbij. Ik doel hiermee niet op nanochips in vaccins en ander gedoe, maar op het doorvoeren van vrijheidsbeperkende en controlerende maatregelen. Alles in samenwerking met de new green deal.

Ik zou zeggen verdiep je eens en zie het grotere plaatje.

Dat doe ik ook, al geloof ik niet dat de niet medische mondkapjes ook maar iets helpen. Ja hoogstens een reminder als je iemand ermee ziet dat er iets aan de hand is, een gedragsverandering dus die helaas ook een keerzijde heeft. Namelijk lieden die denken dat zo'n inlegkruisje onsterfelijk maakt en zich aan de andere maatregelen niet meer hoeven te houden.
Ik ervaar eerder dat mensen die een mondkapje dragen juist geen afstand meer houden. Als ik zonder mondkapje in de winkel kom wordt er over het algemeen beter afstand gehouden dan met mondkapje.

Ik ervaar eerder dat mensen die een mondkapje dragen juist geen afstand meer houden. Als ik zonder mondkapje in de winkel kom wordt er over het algemeen beter afstand gehouden dan met mondkapje.
Ja dat is de keerzijde die ik bedoelde, men draagt zo'n ding en lijken zich niet meer aan andere maatregelen te hoeven houden.

Totale controle op de burgerbevolking, dus de maatregelen omtrend het corona vaccin horen daarbij. Ik doel hiermee niet op nanochips in vaccins en ander gedoe, maar op het doorvoeren van vrijheidsbeperkende en controlerende maatregelen. Alles in samenwerking met de new green deal.

Ik zou zeggen verdiep je eens en zie het grotere plaatje.
Wat kan dit concreet betekenen, zijn daar voorbeelden van?

We leven al in een samenleving met een verregaande controlerende infrastructuur en als je (delen van) de wet- en regelgeving ervaart als een beperking in het dagelijks leven ook in een vrijheidsbeperkende samenleving. De vraag is hebben we (meerendeel vd samenleving) daar meer last of voordeel van. Kan het anders en hoe dan, hebben mensen er zoveel hinder van dat emigreren lonkt en waarheen dan. Die vrijheid is er tot op zekere hoogte, o.a. bij voldoende middelen. We leven, mag ik wel zeggen, in een deel van de wereld waar het overwegend goed toeven is. Waar veel goed geregeld is en voldoende voorzieningen zijn van wieg tot graf. Dat hangt ook met die controlerende infrastructuur samen, de andere kant van de medaille. Dat er mensen zijn die zich, al dan niet terecht, ernstige zorgen maken over bepaalde zaken is- zou je kunnen zeggen- een gevolg van een bevoorrechte positie.

Terug
Naar boven