MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
zou je kunnen zeggen- een gevolg van een bevoorrechte positie.
Waarmee ik bedoel dat dit m.i. ook samenhangt met o.a. de eerder aangehaalde controlerende infra. Onderwijs, zorg, veel mensen een baan, een huis, voldoende middelen om van rond te komen en kinderen te krijgen enz.

Lieden die elke dag moeten hosselen om de eindjes aan elkaar te knopen, waar een orkaan een half dorp onder water kan laten lopen waardoor er geen elektra, geen dak meer is, enzovoorts, die maken zich logischerwijs drukker over andere zaken. Zaken die mensen in het deel van de wereld waar ik leef, vrijwel geen zorgen over hoeven te hebben en dus over andere zaken kunnen nadenken. Niet goed of fout, maar een gevolg. Je kunt ook pas je aandacht besteden aan bepaalde zaken als je over de meest primaire levensbehoeften geen zorgen hebt.

Een goed voorbeeld hiervan, vind ik, zijn de extremen binnen een groep als blm. Misschien gaat die ontwikkeling wel ten koste van individuele en collectieve vrijheden, er is in een land met veel minder voorzieningen en structuur wellicht een stukje meer vrijheid. Foodstands of zgn. winkeltjes voor mensen hun "huis" in vietnam of elders, kennen misschien geen voedsel- en warenautoriteit of dergelijke instituten.

.,

Laatst bewerkt:
Wat kan dit concreet betekenen, zijn daar voorbeelden van?

We leven al in een samenleving met een verregaande controlerende infrastructuur en als je (delen van) de wet- en regelgeving ervaart als een beperking in het dagelijks leven ook in een vrijheidsbeperkende samenleving. De vraag is hebben we (meerendeel vd samenleving) daar meer last of voordeel van. Kan het anders en hoe dan, hebben mensen er zoveel hinder van dat emigreren lonkt en waarheen dan. Die vrijheid is er tot op zekere hoogte, o.a. bij voldoende middelen. We leven, mag ik wel zeggen, in een deel van de wereld waar het overwegend goed toeven is. Waar veel goed geregeld is en voldoende voorzieningen zijn van wieg tot graf. Dat hangt ook met die controlerende infrastructuur samen, de andere kant van de medaille. Dat er mensen zijn die zich, al dan niet terecht, ernstige zorgen maken over bepaalde zaken is- zou je kunnen zeggen- een gevolg van een bevoorrechte positie.

Waarmee ik bedoel dat dit m.i. ook samenhangt met o.a. de eerder aangehaalde controlerende infra. Onderwijs, zorg, veel mensen een baan, een huis, voldoende middelen om van rond te komen en kinderen te krijgen enz.

Lieden die elke dag moeten hosselen om de eindjes aan elkaar te knopen, waar een orkaan een half dorp onder water kan laten lopen waardoor er geen elektra, geen dak meer is, enzovoorts, die maken zich logischerwijs drukker over andere zaken. Zaken die mensen in het deel van de wereld waar ik leef, vrijwel geen zorgen over hoeven te hebben en dus over andere zaken kunnen nadenken. Niet goed of fout, maar een gevolg. Je kunt ook pas je aandacht besteden aan bepaalde zaken als je over de meest primaire levensbehoeften geen zorgen hebt.

Een goed voorbeeld hiervan, vind ik, zijn de extremen binnen een groep als blm. Misschien gaat die ontwikkeling wel ten koste van individuele en collectieve vrijheden, er is in een land met veel minder voorzieningen en structuur wellicht een stukje meer vrijheid. Foodstands of zgn. winkeltjes voor mensen hun "huis" in vietnam of elders, kennen misschien geen voedsel- en warenautoriteit of dergelijke instituten.
Zoals vaker verwoordt de gezonde roker het beter, maar dit bedoelde ik gisteren @apfelstrudel.

Het idee bevoorrecht te zijn in een ontwikkeld land te leven triggert me wel een beetje. En ik denk niet dat afnemen van individuele en collectieve vrijheden samen kan gaan met verdere ontwikkeling.

Laatst bewerkt:
Het idee bevoorrecht te zijn in een ontwikkeld land te leven triggert me wel een beetje. En ik denk niet dat afnemen van individuele en collectieve vrijheden samen kan gaan met verdere ontwikkeling.
Maak eens een lijstje van welke vrijheden en beperkingen we nu al hebben. En bedenk dan eens welk verschuiving er het afgelopen jaar heeft plaats gevonden en wat er mogelijk nog kan gaan gebeuren.

Als je dat lijstje eerlijk maakt kom je tot de conclusie dat je nu al weinig vrijheden hebt en dat er niet of nauwelijks is verandert of zal gaan veranderen.

Maak eens een lijstje van welke vrijheden en beperkingen we nu al hebben. En bedenk dan eens welk verschuiving er het afgelopen jaar heeft plaats gevonden en wat er mogelijk nog kan gaan gebeuren.

Als je dat lijstje eerlijk maakt kom je tot de conclusie dat je nu al weinig vrijheden hebt en dat er niet of nauwelijks is verandert of zal gaan veranderen.
Bedoel je dat we nu met de maatregelen al zo ver afstand hebben gedaan van vrijheden die we een jaar geleden nog gewoon hadden dat er niet veel meer te veranderen valt? Of bedoel je dat er eigenlijk niet zo'n groot verschil is met een jaar geleden?

Niet mogen ondernemen.
Verplicht worden maskers te dragen.
Verplicht afstand houden van bekenden. Zelfs in je eigen huis.
Beperking op gasten uitnodigen.
Sommige sporten/hobbies mogen nu niet beoefent worden.
Met pijn in m'n hart zal ik verplicht thuiswerken er ook eerlijk bij zetten.

Zijn nogal grote veranderingen. Hoeveel verder kan het nog gaan?

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat we nu met de maatregelen al zo ver afstand hebben gedaan van vrijheden die we een jaar geleden nog gewoon hadden dat er niet veel meer te veranderen valt? Of bedoel je dat er eigenlijk niet zo'n groot verschil is met een jaar geleden?

Niet mogen ondernemen.

Je mist er nog wel een paar als geen handen geven en als ik even ga nadenken komen er nog wel wat naar boven. Als ik afstand neem kijk ik met zeer veel verbazing hoe de wereld (het land waarin ik opgegroeid ben) is veranderd. En zo makkelijk ook.

En het bizarre is dat het volgens sommigen nog wel beperkter kan. Omdat zij autistisch zijn en inter-menselijk contact niet belangrijk vinden moet iedereen zich maar als een beperkte gaan gedragen.

• Like
Waarderingen: p.b.

Niet mogen ondernemen.

Begin nu eerst maar een met een lijst van beperkingen opstellen die al jaren gelden.

Je aanwezigheid is op beduidend veel meer locaties dan toegestaan, zelfs in je eigen land is er er maar een klein deel van het oppevlak waar je rond mag lopen.
Je bent vanaf je vijfde levens jaar ruim 10 jaar verplicht om een opleiding te volgen.
Er bestaat een dienstplicht om je land te verdedigen, terwijl jij niet bepaald hebt om hier geboren te worden en misschien wil je wel dat "de vijand" jouw land inlijft
Je bent ongevraagd opgenomen in een persoonsregister en bent niets meer dan nummer.
Je hebt de verplichting voor je nageslacht te zorgen.
Enz. enz.

Maar dan ook nog even een reactie op jouw punten.
- Je kan nog steeds ondernemen, ik ken zelf iemand die in juli een nieuwe onderneming is gestart.
- Maskers zijn alleen verplicht in openbare ruimtes, terwijl er een veel groter gebied is waar je niet in je nakie mag rondlopen
- Wat afstand betreft heb je deels gelijk, maar niet wat betreft je eigen huis.
- Ook wat het uitnodigen van gasten in je eigen huis heb je maar deels gelijk.
- Er waren al zat sporten en hobbies die al verboden waren, er komen er nu tijdelijk wat bij.
- Thuiswerken is een dringend advies geen verplichten.

Het is maar net hoe je het bekijkt en waar je prioriteiten liggen in het leven. :D

Laatst bewerkt:
Begin nu eerst maar een met een lijst vban beperkingen opstellen die al jaren gelden.

Je aanwezigheid is op beduidend veel meer locaties dan toegestaan, zelfs in je eigen land is er er maar een klein deel van het oppevlak waar je rond mag lopen.
Je bent vanaf je vijfde levens jaar ruim 10 jaar verplicht om een opleiding te volgen.
Er bestaat een dienstplicht om je land te verdedigen, terwijl jij niet bepaald hebt om hier geboren te worden en misschien wil je wel dat "de vijand" jouw land inlijft
Je bent ongevraagd opgenomen in een persoonsregister en bent niets meer dan nummer.
Enz. enz.
Geen vuurwapens.
Belastingplicht.

Maar wat heeft dit met nog meer grondrechten schendende maatregelen te maken? Of met een vaccin?

Begin nu eerst maar een met een lijst vban beperkingen opstellen die al jaren gelden.

Enz. enz.
Oh dan kunnen alle huidige maatregelen er ook nog wel bij. Kan ons het schelen . :haha::roflol:

Het idee bevoorrecht te zijn in een ontwikkeld land te leven triggert me wel een beetje.
Misschien omdat bepaalde stromingen er een smet op hebben gelegd, als in white privilege. Hoe ik die term heb gebruikt staat daar compleet los van.

Ik vind dat als ik om mij heen kijk en zie hoe het hier in NL over het algemeen is geregeld in een bevoorrechte positie verkeer, sowieso in vergelijking met pakweg 1 miljard mensen die in armoede leven. Het inkomen per hoofd vd bevolking in NL is geloof ik ruim 200x zoveel als in vergelijking met een van de armste dorpen in Malawi. Nou zegt geld niet alles, maar het weegt wel het een en ander op de weegschaal dat gezondheid, pensioen, laaggeletterdheid, kinderarbeid, sociale voorzieningen, sterftecijfers, groei vd economie, infrastructuren van elektra/ internet enzovoorts weegt. Ook slapen in een bed in plaats van op de grond, genoeg kleding hebben in plaats van een set vodden, voldoende basisbehoeften hebben in plaats van moeten hosselen voor een pak lucifers en zeep, als je klachten hebt naar de huisarts of ziekenhuis kunt in plaats van niet naar de dokter kunnen gaan, kwalitatief goed onderwijs volgen in plaats van geen school als kind, lage babysterfte in plaats van hoge etc horen ook bij leven in een rijk (bevoorrecht) versus arm deel van de wereld. Kortom minder bevoorrecht zijn betekent in het armste deel geen keuzes kunnen maken en nauwelijks tot geen perspectieven.

Nou ga ik met bovenstaande echt niet halleluja zingen op straat of iets dergelijks. Maar die rijkdom die wij zo normaal vinden is niet iets geweest dat is komen aanwaaien van de ene op andere dag. Als je daarover nadenkt is het eigenlijk ongekend hoe snel dat is gegaan (sinds 1800?!) in Noordwest-Europa.

Of neem corona en de economie. De overheid heeft door daadkrachtig optreden er (vooralsnog) mede voor gezorgd dat we het beter doen dan omliggende landen en het gemiddelde in de EU. Verschillende redenen worden daarvoor aangegeven. Geen volledige lockdown, de NL overheid heeft door heel pakket aan maatregelen de economie geholpen en de manier waarop de overheidssteun werd ingericht is effectiever uitgevoerd dan veel andere landen, consumenten zijn blijven uitgeven en dat NL relatief meer goederen exporteert dan diensten speelt ook een belangrijke rol. Misschien hebben wel wel juist behoefte aan een sterkere overheid? -> Waarmee ik niet doel op verregaande en blijvende vrijheidsbeperkende maatregelen, daar moet voor worden gewaakt dat deze crisis niet wordt aangegrepen om bepaalde zaken er doorheen te jassen.

Oh dan kunnen alle huidige maatregelen er ook nog wel bij. Kan ons het schelen . :haha::roflol:
Dat is wel wat ik (en volgens mij de gezonde roker) duidelijk probeer te maken, honderden miljoenen mensen hebben dagelijks wel wat anders aan hun hoofd om zich druk om te maken.

Geen vuurwapens.
Belastingplicht.

Maar wat heeft dit met nog meer grondrechten schendende maatregelen te maken? Of met een vaccin?
Jij doet net alsof er een aardverschuiving plaatsvindt wat betreft je rechten en plichten, ik denk dat het meer gezeik in de marge is, maar het niet zo voelt omdat we de mate van de huidige beperkingen wat betreft je eigen leven leiden als normaal beschouwen.

Misschien omdat bepaalde stromingen er een smet op hebben gelegd, als in white privilege. Hoe ik die term heb gebruikt staat daar compleet los van.

Ik vind dat als ik om mij heen kijk en zie hoe het hier in NL over het algemeen is geregeld in een bevoorrechte positie verkeer, sowieso in vergelijking met pakweg 1 miljard mensen die in armoede leven. Het inkomen per hoofd vd bevolking in NL is geloof ik ruim 200x zoveel als in vergelijking met een van de armste dorpen in Malawi. Nou zegt geld niet alles, maar het weegt wel het een en ander op de weegschaal dat gezondheid, pensioen, laaggeletterdheid, kinderarbeid, sociale voorzieningen, sterftecijfers, groei vd economie, infrastructuren van elektra/ internet enzovoorts weegt. Ook slapen in een bed in plaats van op de grond, genoeg kleding hebben in plaats van een set vodden, voldoende basisbehoeften hebben in plaats van moeten hosselen voor een pak lucifers en zeep, als je klachten hebt naar de huisarts of ziekenhuis kunt in plaats van niet naar de dokter kunnen gaan, kwalitatief goed onderwijs volgen in plaats van geen school als kind, lage babysterfte in plaats van hoge etc horen ook bij leven in een rijk (bevoorrecht) versus arm deel van de wereld. Kortom minder bevoorrecht zijn betekent in het armste deel geen keuzes kunnen maken en nauwelijks tot geen perspectieven.

Nou ga ik met bovenstaande echt niet halleluja zingen op straat of iets dergelijks. Maar die rijkdom die wij zo normaal vinden is niet iets geweest dat is komen aanwaaien van de ene op andere dag. Als je daarover nadenkt is het eigenlijk ongekend hoe snel dat is gegaan (sinds 1800?!) in Noordwest-Europa.

Of neem corona en de economie. De overheid heeft door daadkrachtig optreden er mede voor gezorgd dat we het beter doen dan omliggende landen en het gemiddelde in de EU. Verschillende redenen worden daarvoor aangegeven. Geen volledige lockdown, de NL overheid heeft door heel pakket aan maatregelen de economie geholpen en de manier waarop de overheidssteun werd ingericht is effectiever uitgevoerd dan veel andere landen, consumenten zijn blijven uitgeven en dat NL relatief meer goederen exporteert dan diensten speelt ook een belangrijke rol. Misschien hebben wel wel juist behoefte aan een sterkere overheid? -> Waarmee ik niet doel op verregaande en blijvende vrijheidsbeperkende maatregelen, daar moet voor worden gewaakt dat deze crisis niet wordt aangegrepen om bepaalde zaken er doorheen te jassen.
Oh, nee dan laat de overheid deze maatregelen maar doorzetten. Ik wist niet dat het zo slecht gesteld was in andere delen in de wereld.
Man man man, hoe kortzichtig dit. Alle ontwikkelingshulp zullen ze dan ook niet meer krijgen want als we zo doorgaan wordt ook onze economie ook wel uitgehold. Maar ach nu deugen we lekker.

Oh, nee dan laat de overheid deze maatregelen maar doorzetten. Ik wist niet dat het zo slecht gesteld was in andere delen in de wereld.
Man man man, hoe kortzichtig dit. Alle ontwikkelingshulp zullen ze dan ook niet meer krijgen want als we zo doorgaan wordt ook onze economie ook wel uitgehold. Maar ach nu deugen we lekker.
Wat is precies je vraag? Jij mag het morgen beslissen, of nou ja samen met Rutte.
Morgenochtend 05.30. DennieOK gaat met de auto (?!) naar Den haag. En dan, wat wil je. Hoe zie jij het voor je en vooral wat ga je gelijk met Rutte bespreken zodat je effecten gaat zien waarbij je wel tevreden bent, of mee kan leven. Wel enigszins concreet, wilde plannen hebben we allemaal in onze stoutste dromen.
Kortom waar ben je tegen, en waar ben je voor? Wat vind je wel goed, en wat kan beter?

Dat is wel wat ik (en volgens mij de gezonde roker) duidelijk probeer te maken, honderden miljoenen mensen hebben dagelijks wel wat anders aan hun hoofd om zich druk om te maken.
Ja gelukkig kunnen we die ook nog deels ondersteunen. Dat valt ook wel weg als wij onze eigen economie compleet uithollen op deze manier.

Je spelde subsidie aan Westerse bedrijven, omkoping van machthebbers, afkopen van een slecht geeeten en, vooruit, een beetje nood ledigen verkeerd.

Op zo'n manier redeneren gaat ons natuurlijk niet verder helpen.
"Wat maakt het nou uit dat de media hier berichten censureert, in Noord-Korea is er helemaal geen vrije pers!"

Terug
Naar boven