Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Ik heb geen vraag. Ik zeg alleen dat jou redenatie kortzichtig is.
Dat geloof ik best. Ik stel niet dat mijn redenatie heel ruimdenkend is. Ik probeer alleen aan te geven, wellicht vanuit een vrij beperkt perspectief, dat we in NL overwegend in een bevoorrechte positie leven ten opzichte van de negerij elders in de wereld en hoe we daar zijn gekomen? Toch niet omdat alles hier klote geregeld is. En dat we al in een samenleving leven waar o.a. heel veel controle mechanismen aan het werk zijn, en dat wellicht het ene ook met het ander te maken heeft.
"Wat maakt het nou uit dat de media hier berichten censureert, in Noord-Korea is er helemaal geen vrije pers!"
Vind ik een beetje een cynische conclusie. Tegen censuur enzovoorts moet opgetreden worden, juist voor gewaakt worden.

Dat geloof ik best. Ik stel niet dat mijn redenatie heel ruimdenkend is. Ik probeer alleen aan te geven, wellicht vanuit een vrij beperkt perspectief, dat we in NL overwegend in een bevoorrechte positie leven ten opzichte van de negerij elders in de wereld en hoe zijn we daar gekomen? Toch niet omdat alles klote geregeld is hier.
Mee eens. Daar hebben we zelf natuurlijk ook wel aan gewerkt natuurlijk.
Maar van die welvaart profiteren ook veel mensen buiten onze grenzen, dus om hier de economie uit te hollen voor relatief weinig doden of zieken is absurd. In elk geval als je globaal kijkt,
op nationaal niveau redden we wellicht wel een paar duizend mensen inderdaad.

Ik wil gewoon een biertje drinken en het liefst een dikke druipende steak erbij. Als daarvoor een vaccin nemen nodig is dan offer ik mij daarvoor op.

Ik wil gewoon een biertje drinken en het liefst een dikke druipende steak erbij. Als daarvoor een vaccin nemen nodig is dan offer ik mij daarvoor op.
Dit is natuurlijk wel een hellend vlak. Wat is het volgende wereldwijde probleem waaraan wij allen uit solidariteit moeten meedoen en vooral bijdragen?

"Ik wil gewoon iets van de wereld zien en het liefst met het vliegtuig. Als ik daarvoor zonnepanelen moet nemen offer ik mij daarvoor op."
"Ik wil gewoon iets maken van mijn bedrijf. Als ik daarvoor verplicht minderheden moet aannemen offer ik mij daarvoor op."
enzv. past dan prima in het rijtje.

Dit is natuurlijk wel een hellend vlak. Wat is het volgende wereldwijde probleem waaraan wij allen uit solidariteit moeten meedoen en vooral bijdragen?
Ik vind corona al vervelend genoeg, straks praat je mij nog een depressie aan door het denken over een volgend wereldwijd probleem. Gezegd en geschreven wordt dat er deze eeuw nog wel meer uitbraken zullen voorkomen, dus wellicht nog zo'n virus?

Op zo'n manier redeneren gaat ons natuurlijk niet verder helpen.
"Wat maakt het nou uit dat de media hier berichten censureert, in Noord-Korea is er helemaal geen vrije pers!"
Welke manier van redeneren gaat ons danwel verder helpen? Want het kamp #ikdoenietmeermee kan wel overal commentaar op hebben, maar daar schieten we ook niets mee, kom dan met concrete plannen en geef aan waarom dat een beter is dan wat we nu doen.

Ik vind corona al vervelend genoeg, straks praat je mij nog een depressie aan door het denken over een volgend wereldwijd probleem. Gezegd en geschreven wordt dat er deze eeuw nog wel meer uitbraken zullen voorkomen, dus wellicht nog zo'n virus?
Kern van mijn idee is dat veel zaken door gebrekkig overheidshandelen niet voorkomen zijn, waardoor wij nu de veel hogere prijs direct uit de zak mogen betalen om het te genezen. Als men de ZV's niet zo had laten aankloten hadden wij nu gewoon genoeg ziekenhuisbedden, als de energiebedrijven het niet zo verpest hadden hoefden we ons minder zorgen te maken over het klimaat en milieu en zo kan je nog wel wat voorbeelden opnoemen.
Men verwacht nu dat de burger zich maar opsluit en zelf een warmtepomp aanschaft.

• Like
Waarderingen: BB_
Welke manier van redeneren gaat ons danwel verder helpen? Want het kamp #ikdoenietmeermee kan wel overal commentaar op hebben, maar daar schieten we ook niets mee, kom dan met concrete plannen en geef aan waarom dat een beter is dan wat we nu doen.
Dat is natuurlijk het gehele maatregel-sceptische kamp. :roflol:
Is goed Steks, fijne middag weer.

Kern van mijn idee is dat veel zaken door gebrekkig overheidshandelen niet voorkomen zijn, waardoor wij nu de veel hogere prijs direct uit de zak mogen betalen om het te genezen. Als men de ZV's niet zo had laten aankloten hadden wij nu gewoon genoeg ziekenhuisbedden, als de energiebedrijven het niet zo verpest hadden hoefden we ons minder zorgen te maken over het klimaat en milieu en zo kan je nog wel wat voorbeelden opnoemen.
Men verwacht nu dat de burger zich maar opsluit en zelf een warmtepomp aanschaft.
Het leven is zeker niet perfect. Er zijn genoeg zaken die voor verbetering vatbaar zijn of gewoon totaal onzinnig genoemd kunnen worden. Dat heeft ook, vind ik, een beetje te maken met hoe de politiek wordt bedreven de laatste decennia. Niet echt lange termijn, zo lijkt het althans voor mij. Een leek die aan de zijlijn staat met de handen in zijn zakken of om de barbell, soms om nog iets anders maar het is nog geen 20.00 lieve kijkbuiskindertjes. Heb ook niet de illusie dat ik ooit invloed kan uitoefenen op zulke grote vraagstukken, welke rol we als samenleving daarin kunnen spelen zal nog moeten blijken.

als de energiebedrijven het niet zo verpest hadden hoefden we ons minder zorgen te maken over het klimaat en milieu en zo kan je nog wel wat voorbeelden opnoemen.
Ja, ze pompten de samenleving vol met energie af de consument het nu wilde of niet.

Je hebt weer ff genoeg gezeken, tot volgende week, of tot volgend jaar? :hello:
Tja, op jouw manier naar de wereld kijken lijkt me dan wel weer erg rustig. Lekker simpel op een rijtje allemaal.
Het leven is zeker niet perfect. Er zijn genoeg zaken die voor verbetering vatbaar zijn of gewoon totaal onzinnig genoemd kunnen worden. Dat heeft ook, vind ik, een beetje te maken met hoe de politiek wordt bedreven de laatste decennia. Niet echt lange termijn, zo lijkt het althans voor mij. Een leek die aan de zijlijn staat met de handen in zijn zakken of om de barbell, soms om nog iets anders maar het is nog geen 20.00 lieve kijkbuiskindertjes.
En daar moeten we ons dan allemaal lekker bij neerleggen? Lekker fatalistisch. Elders is het slechter, vroeger was het hier slechter en het kan nog wel een beetje beter maar ik ga er niet mijn best voor doen. Op die manier ben je zo 80, ben ik bang.
Ja, ze pompten de samenleving vol met energie af de consument het nu wilde of niet.
Moet ik het je uitleggen of heb je je mening al vaststaan?

daar moeten we ons dan allemaal lekker bij neerleggen? Lekker fatalistisch. Elders is het slechter, vroeger was het hier slechter en het kan nog wel een beetje beter maar ik ga er niet mijn best voor doen. Op die manier ben je zo 80, ben ik bang.
Ik doe mijn best, elke dag opnieuw. Het liefst voor zaken waar ik en anderen in mijn directe omgeving invloed op heb en/ of de gevolgen van merk.

Voorspelling: Binnenkort komt er een paper uit van een groep wetenschappers die het hele PCR-testbeleid door de plee spoelt mbt het besmettelijk zijn op basis van die zelfde test.

Terug
Naar boven