XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
ZOALS IN ZWEDEN, GECONTROLEERD HET VIRUS ZIJN WERK LATEN DOEN! snap je het nu, kun je het lezen? Dit hebben we trouwens al met elke virus (griep) uitbraak gedaan de afgelopen decenia, sterker nog toen hebben we het niet gecontroleerd zijn werk laten doen. Er moet nu alleen een agenda uitgerold worden, dat is het enige verschil.
Inderdaad, dat had allemaal goed gegaan. Geen volle ICs enzo.

We wensen niet meer te betalen voor zorg dan we al doen. Juist rechtse partijen zijn daar katalysator in. Efficientiedenken. Met meer efficiency haal je vaak ook robuustheid uit het systeem. Dat voel je dan tijdens een ‘black swan’ zoals deze pandemie.

Daarnaast wordt er gedaan alsof de maatregelen de ‘schuld’ zijn van de overheid. Maar er is echt niet een serieus alternatief anders dan het Amerikaanse model. Land is dunner bevolkt en daar gaat het ook echt niet goed. Daar gaat ook van alles kapot en failliet, maar dan vooral de armere mensen die hun baan kwijt zijn.
Bedoel je niet de VVD, D66, PvdA en CDA? Zeg maar de partijen die het voor het zeggen hebben gehad? De PVV is vaak voor meer geld voor de zorg.

ZOALS IN ZWEDEN, GECONTROLEERD HET VIRUS ZIJN WERK LATEN DOEN! snap je het nu, kun je het lezen? Dit hebben we trouwens al met elke virus (griep) uitbraak gedaan de afgelopen decenia, sterker nog toen hebben we het niet gecontroleerd zijn werk laten doen. Er moet nu alleen een agenda uitgerold worden, dat is het enige verschil.
Want, daar zijn op 10,3 miljoen inwoners 243k besmettingen en 6681 doden, we hebben op 17,3 miljoen inwoners 519k besmettingen en 9349 doden, wat dat betreft doen we het iets beter, maar dat is verwaarloosbaar. Onze economieën zijn ook gelijkwaardig gekrompen, maar wij hebben wel veel meer handel te drijven met ons omringende landen middels binnenvaart en wegverkeer. Als wij geen beperkende maatregelen hadden getroffen was onze economie echt wel harder geraakt omdat dat niet meer de Belgische en Duitse grenzen over zou mogen.

Ik ga morgen reageren. Kben moe en duik lekker m'n nest in :).

Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelde, maar is voor begrip ook niet heel belangrijk.

Overhevelen jeugdzorg naar gemeenten, wat eigenlijk een bezuiniging was, is een heel triest voorbeeld.
Dat de pvv helemaal niet economisch of sociaal gezien links is gezien stemgedrag

Die laatste vrij is zeker niet objectief, maar je kunt het zelf nazoeken. De pvv stemt vrijwel nooit links. Ook niet qua zorg. Of op sociale kwesties. Ze zitten stijf rechts van de vvd.

En als je dus klaagt over de vvd in dit opzicht. Maar wel pvv of fvd stemt (zelfde verhaal), ze je slim op het verkeerde been hebben gezet.

Dit klopt, de PVV stemt met de VVD mee. Controlled opposition. Weet de strijd tussen Rutte en Verdonk nog goed: Toen splitste Wilders zich ineens van de VVD af.

Begrijpelijk, maar om hoeveel ondernemers gaat dat en hoe veel gaan er normaal falliet per jaar? Moeten de werkelozen eigenlijk niet blij zijn dat ze een uitkering krijgen ipv ziek van corona in het ziekenhuis te liggen?
Je mag ook blij zijn dat je vandaag niet door een meteoriet bent geraakt. Maar die kans is nogal klein om er hele economische sectoren het ondernemen voor te doen staken.
Ik kan niet direct met bronnen komen, maar volgens mij wordt er al heel lang geklaagd dat de zorg zo duur is en straks onbetaalbaar wordt.
Niemand vond dat we teveel zorg beschikbaar hadden. Er werd juist altijd geklaagd over wachtrijen, ouderenzorg, personeelstekorten, en de druk bij griep. Zou allemaal voer voor populisten zijn. Kosten zijn een ander issue.

Maar die kans is nogal klein om er hele economische sectoren het ondernemen voor te doen staken.
Klopt, maar voor heel veel sectoren geldt dat niet de Nederlandse overheid daar alleen iets over te zeggen heeft, dus kunnen we daar niet echt veel aan doen.

Dit klopt, de PVV stemt met de VVD mee. Controlled opposition. Weet de strijd tussen Rutte en Verdonk nog goed: Toen splitste Wilders zich ineens van de VVD af.
Wilders was in 2004 al weg, Rutte vs Verdonk was 2006
Ik zoek het zelf wel weer op.
Wekelijkse faillissementen tot en met week 47 van 2020 (staatvanhetmkb.nl)

Ja, die corona maatregelen hakken er wel in hoor van de lokale ondernemers.
Zal nog wel een flinke klap komen ben ik bang

Klopt, maar voor heel veel sectoren geldt dat niet de Nederlandse overheid daar alleen iets over te zeggen heeft, dus kunnen we daar niet echt veel aan doen.
Nooit gezegd dat mijn wensen realistisch zijn.

Ik zat te denken aan voorstel 1: terug naar enkel de maatregel thuis blijven bij gesnotter want alle rest doet er niet toe. voorstel 2: wat economisch populisme zodat er genoeg zorg is dat griepjes niet de hele maatschappij ten onder brengen. voorstel 3: politici en rechters die inbreuk op mensenrechten hebben gefaciliteerd voor militair tribunaal terechtstellen.

Laat een anti-fascist toch dromen.

Waarom haal je er statistieken bij? Ik had het toch over m'n persoonlijke ervaringen met de vrijheidsbeperkingen? Heb je toevallig ook een link van het aantal 80+ jarige opatjes uit de straat die ik heb gesproken toen ze maanden lang hun dementerende partner in het zorgtehuis die het allemaal niet begreep niet mochten bezoeken?

Dat de pvv helemaal niet economisch of sociaal gezien links is gezien stemgedrag

Die laatste vrij is zeker niet objectief, maar je kunt het zelf nazoeken. De pvv stemt vrijwel nooit links. Ook niet qua zorg. Of op sociale kwesties. Ze zitten stijf rechts van de vvd.

En als je dus klaagt over de vvd in dit opzicht. Maar wel pvv of fvd stemt (zelfde verhaal), ze je slim op het verkeerde been hebben gezet.
In debatten lijkt de PVV zich bij monde van Fleur Agenda zich wel druk te maken om de zorg.

Je berichten overtuigen me niet meteen, maar zijn wel aanleiding tot twijfel en/of onderzoek. Het zal mijn stemgedrag dan ook weer niet beïnvloeden.

De meeste faillissementen in de horeca gaan begin aankomend jaar vallen. Heel veel bedrijven zijn nu zombiebedrijven. Februari/maart voorspel ik een slagveld.

Ze zijn nog niet failliet maar zijn allang ten dode opgeschreven. Ze 'leven' alleen nog ff vanwege de staatssteun.

Wilders was in 2004 al weg, Rutte vs Verdonk was 2006

Zal nog wel een flinke klap komen ben ik bang
Die komt er zeker maar ook ondernemers die op het pensioen hebben moeten invreten of spaargeld dat opgemaakt is om maar het hoofd boven water te kunnen houden.

Waarom haal je er statistieken bij? Ik had het toch over m'n persoonlijke ervaringen met de vrijheidsbeperkingen? Heb je toevallig ook een link van het aantal 80+ jarige opatjes uit de straat die ik heb gesproken toen ze maanden lang hun dementerende partner in het zorgtehuis die het allemaal niet begreep niet mochten bezoeken?

Het is gewoon een directe reactie op een opmerking van jou.

Denk dat het voor m'n gym en andere lokale ondernemers die nu failliet zijn gegaan

Laatst bewerkt:
In debatten lijkt de PVV zich bij monde van Fleur Agenda zich wel druk te maken om de zorg.

Je berichten overtuigen me niet meteen, maar zijn wel aanleiding tot twijfel en/of onderzoek. Het zal mijn stemgedrag dan ook weer niet beïnvloeden.
Ik wil je niet overtuigen. Ik laat alleen zien dat de pvv in vrijwel elke stemming rechts stemt. Minstens net zo rechts als de vvd.

Wat ze verder roepen is leuk. Judge a man by his actions. Overigens als je het met dat stemgedrag eens bent zou ik zeker pvv stemmen. Ben je het ineens zou ik nog eens goed opletten. Ze worden niet voor niets populisten genoemd.

Ik wil je niet overtuigen. Ik laat alleen zien dat de pvv in vrijwel elke stemming rechts stemt. Minstens net zo rechts als de vvd.

Wat ze verder roepen is leuk. Judge a man by his actions. Overigens als je het met dat stemgedrag eens bent zou ik zeker pvv stemmen. Ben je het ineens zou ik nog eens goed opletten. Ze worden niet voor niets populisten genoemd.
Mijn punt was dat ik niet klakkeloos afga op jouw post en die berichten, maar dat het wel vragen oproept.

Soms zijn er deals, misschien kiezen ze tussen directe en indirecte gevolgen (wat ook het in de maling nemen van kiezers zou zijn).

Waarschijnlijk stem ik gewoon weer op de beste lid van de Tweede Kamer, dat bedoelde ik met het niet beïnvloeden van mijn stemgedrag.

Terug
Naar boven