XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Het is gewoon een direct reactie op een opmerking van jou.
Dat zie ik. Ik zei dat het voor hen wel meer dan gezeik in de marge was. Dan weer naar statistieken wijzen dat zij slechts in die marge vallen gaat het hele punt voorbij.

Dat het jou en velen met jou prima af gaat is fijn, maar vrijheden nog verder afnemen dan normaal heeft voor sommigen wel drastische gevolgen voor de subjectieve waarde van hun leven.

Dat zie ik. Ik zei dat het voor hen wel meer dan gezeik in de marge was. Dan weer naar statistieken wijzen dat zij slechts in die marge vallen gaat het hele punt voorbij.

Dat het jou en velen met jou prima af gaat is fijn, maar vrijheden nog verder afnemen dan normaal heeft voor sommigen wel drastische gevolgen voor de subjectieve waarde van hun leven.
Fijn dat jij niet bang bent voor corona, maar dat gaat niet op voor de 17618 mensen die tot nu toe door corona opgenomen zijn in het ziekenhuis.

Fijn dat jij niet bang bent voor corona, maar dat gaat niet op voor de 17618 mensen die tot nu toe door corona opgenomen zijn in het ziekenhuis.
Die zijn er ook niet mee geholpen dat mijn vrijheden zijn afgenomen. Worden er niet beter van.

Je bedoelt dat het er anders nog meer zouden zijn geweest. Maar nee dat hoeft niet want ik kan zonder verplichtingen zelf wel maatregelen nemen die nog veel beter werken dan welke me worden opgedrongen. En daarnaast is het aan henzelf te kiezen al dan niet de risico's van het leven te aanvaarden door met mij of wie dan ook in contact te komen. Daar heeft de overheid helemaal niks over te zeggen en ze mogen blij zijn dat ik me niet tegen hun infracties kan beschermen.

Die zijn er ook niet mee geholpen dat mijn vrijheden zijn afgenomen. Worden er niet beter van.

Je bedoelt dat het er anders nog meer zouden zijn geweest. Maar nee dat hoeft niet want ik kan zonder verplichtingen zelf wel maatregelen nemen die nog veel beter werken dan welke me worden opgedrongen. En daarnaast is het aan henzelf te kiezen al dan niet de risico's van het leven te aanvaarden door met mij of wie dan ook in contact te komen. Daar heeft de overheid helemaal niks over te zeggen en ze mogen blij zijn dat ik me niet tegen hun infracties kan beschermen.
Waarom maak je je dan wel druk om die kleine 3000 faillissementen die je niet eens aan de opgelegde maatregelen kan toekennen omdat het er minder zijn dan een jaar geleden

Waarom maak je je dan wel druk om die kleine 3000 faillissementen die je niet eens aan de opgelegde maatregelen kan toekennen omdat het er minder zijn dan een jaar geleden
Ik maak me druk om het afnemen van vrijheden van mijzelf en wie ik ken en ook wel van jou :aai: en weet specifieke faillissementen die er aan toegekend kunnen worden. Jij vroeg je af hoeveel er in totaal zijn geweest. Ik dacht daar nog niet eens aan, is besides my point dat het voor die gevallen niet marginaal voelt. Ik kan mij prima druk maken om enkelen.

Gevoelsmatig bangmakerij argument is drogredenering.

Newsflash: mensen gaan dood. Met name ouderen. Doen we al honderdduizenden jaren. Soms iets vaker dan normaal.

Goed bezig die van Haga

Laatst bewerkt:
*verwijder*

Laatst bewerkt:
Maar kan jij of een van de andere kritikasters dan eens uitleggen hoe we het probleem "sars cov 2" dan hadden moeten aanpakken. En kom dan niet met het antwoord dat het als talloze malen door koning1oog op een bierviltje is uitgelegd, maar probeer het in een paar zinnen nu eens neer te pennen met de kennis die je hebt heden ten dage.
Ja, laten uitrazen.

En stop alsjeblieft met het 'overvolle ziekenhuizen' argument. Ze hebben 9 maanden de tijd gehad om tienduizenden bedden in noodhospitaals voor covid te fixen. Blijkbaar is het toch niet zo noodzakelijk

Zwakkeren en ouderen zullen eerder doodgaan. Dat hoort bij het leven. Dat heeft helemaal niets te maken met egoïsme. Ik snap niet waarom iedereen zo panisch doet voor de dood. Het is slechts een kwestie van tijd.

Wanneer het je tijd is, is het je tijd, toch?
Inshallah

En stop alsjeblieft met het 'overvolle ziekenhuizen' argument. Ze hebben 9 maanden de tijd gehad om tienduizenden bedden in noodhospitaals voor covid te fixen. Blijkbaar is het toch niet zo noodzakelijk
Wie gaat die mensen verzorgen?

Die Van Haga is echt een idiote gek, rare redenatie, zie ook stuk op GS:
De PCR-test levert een besparing van minimaal een miljard per dag. De kosten van onnodige quarantaine bij enkelingen zijn sowieso verwaarloosbaar bij de kosten van een horeca die op slot zit of de schade dat de ontwikkeling van de jeugd ruim een half jaar niet optimaal was. Dat tijdens de eerste golf coronatesten nauwelijks werden ingezet, was een beetje dom.
uit:

Uitgaan van PCR-test is de minder slechte oplossing, de beste en goedkoopste zit in menselijk gedrag, maar wat in Japan, Zuid-Korea en Denemarken kan lukt in Nederland blijkbaar niet.

Laatst bewerkt:
Gevoelsmatig bangmakerij argument is drogredenering.

Newsflash: mensen gaan dood. Met name ouderen. Doen we al honderdduizenden jaren. Soms iets vaker dan normaal.

Goed bezig die van Haga

Volgens mij heb ik nooit iets anders verkondigd en veel wetenschappers ook niet. Dat de MSM en criticasters dat niet hoorden toont hun tunnelvisie aan.

Omdat het een nieuw virus is wat pas sinds eind februari in Nederland is, is zo’n test zeker de eerste maanden zinnig.

Zwakkeren en ouderen zullen eerder doodgaan. Dat hoort bij het leven. Dat heeft helemaal niets te maken met egoïsme. Ik snap niet waarom iedereen zo panisch doet voor de dood. Het is slechts een kwestie van tijd.
Daar ben ik het ook mee eens als we niets zouden doen en er bijvoorbeeld 50.000 corona sterfgevallen waren geweest dan was 90% daarvan de komende 10-15 jaar ook wel overleden.

De discussie of die geredde levensjaren alle beperkingen waard zijn had veel meer gevoerd moeten worden.

Dat is speculatief je zou dan ook kunnen zeggen dat als wij in Nederland het Zweedse beleid hadden gevolg dat wij het tienvoudig aantal doden zouden hebben gehad.

Dat is speculatief je zou dan ook kunnen zeggen dat als wij in Nederland het Zweedse beleid hadden gevolg dat wij het tienvoudig aantal doden zouden hebben gehad.
Of kunnen zeggen dat het dragen van niet-medische mondkapjes mogelijk het aantal besmettingen zal doen dalen ;)

Terug
Naar boven