apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat het juist averechts kan gaan werken omdat mensen minder afstand zullen gaan houden en met hun handen aan de vieze mondkapjes zitten.Of kunnen zeggen dat het dragen van niet-medische mondkapjes mogelijk het aantal besmettingen zal doen dalen![]()
Dat geldt net zo goed voor faillissementen als voor ziekenhuis opnames.![]()
En dat gaat ook weer op voor de 17k corona gerelateerde ziekenhuis opnames.
Als je naar cijfers wilt kijken, moet je wel naar alle cijfers kijken.
Gevoelsmatig bangmakerij argument is drogredenering.
Newsflash: mensen gaan dood. Met name ouderen. Doen we al honderdduizenden jaren. Soms iets vaker dan normaal.
Goed bezig die van Haga
Koopmans: „Kritiek is prima, maar dit verhaal is inmiddels door experts uit de hele wereld bij herhaling ontkracht.”
Weinig aan toe te voegen, eventuele vragen, opmerkingen of kritiek zijn welkom. Misschien ben ik wel te goed gelovig.Selectief in een filmpje knippen, wat zijn dit nu voor DENK-strapatsen? Net nu Farid Azarkan gisteren beterschap heeft beloofd.
![]()
PCR-test overleeft stortvloed aan kritiek
Samen met nog twintig wetenschappers noemt dr. Peter Borger het een „fluttest”. Intussen beslist deze test op de hele wereld of iemand corona heeft.www.rd.nl
Veel mensen zijn als de dood voor Corona. Ik respecteer dat, vind de maatregelen hier en daar erg overdreven maar draag braaf het mondkapje om anderen een plezier te doen.
Ik ben (overdreven misschien) als de dood voor dat vaccin. Ik merk dat hier totaal geen begrip voor is en deze groep wordt weggezet als een stel aso's of complotdenkers en het puur uit koppigheid niet willen nemen. Ik geloof niet in complotten, maar ben ook niet overtuigd op de lange termijneffecten van een vaccin dat in 1 jaar met spoed gemaakt is.
Kan je dit ook echt onderbouwen, of is het een gevoelskwestie?Ik ben -relatief bezien- "banger" voor een corona mRNA vaccin, dan voor het corona virus zelf..
? Bijzonder die angst voor vaccins terwijl er naar mijn weten geen aanleiding voor is. Waar is het ooit mis gegaan bij vaccins?Ik ben -relatief bezien- "banger" voor een corona mRNA vaccin, dan voor het corona virus zelf..
Mensen moeten hun angst ergens op projecteren. En naar zichzelf kijken is voor velen te vee gevraagd?? Bijzonder die angst voor vaccins terwijl er naar mijn weten geen aanleiding voor is. Waar is het ooit mis gegaan bij vaccins?
Las net dat in de week van 4 januari ze gaan starten met vaccins, dat zou mooi zijn. Ben wel toe aan wat meer vrijheid.
Het is ook nog niet zolang dat ze mRNA vaccins ontwikkelen en theoretisch kan je daar wel het DNA van de ontvanger mee aanpassen.? Bijzonder die angst voor vaccins terwijl er naar mijn weten geen aanleiding voor is. Waar is het ooit mis gegaan bij vaccins?
Las net dat in de week van 4 januari ze gaan starten met vaccins, dat zou mooi zijn. Ben wel toe aan wat meer vrijheid.

Mensen zijn niet zo goed in kans berekening. Zie Kahneman on ‘Thinking fast , thinking slow’. Incidentie wordt lager ingeschat als het effect van het risico. Daarom durven vee mensen het vliegtuig niet in maar stappen ze we naast een bestuurder die een biertje op heeft in de auto.Onzekerheid en het niet begrijpen van dingen veroorzaakt angst.
Dat is evolutionair goed te verklaren en heel menselijk.
Die angst is inderdaad niet rationeel denk ik. Er sterven jaarlijks tientallen miljoenen mensen als gevolg van overgewicht, roken en alcohol. Daar maakt niemand zich druk om, omdat de doodsoorzaak verklaarbaar is en dus minder onzekerheid veroorzaakt. We kunnen het verklaren.
Wel lache hoor. Van die jongeren die op een feestje van één of andere junk een vaag XTC pilletje probleemloos slikken, en nu piepen over de lange termijn effecten van een vaccin.
En daarbij, diezelfde farmaceutische industrie waar we nu allemaal zo bang voor zijn, produceert al jaren de bloedrukverlagers, cholesterol remmers en insuline waarmee we onze f*t ass welvaartsziekten controleerbaar maken..
Over het nut van die bloeddrukverlagers en cholesterolremmers zijn de meningen verdeeld, dat vergroot ook de scepsis tegen de farmaceutische industrie.Onzekerheid en het niet begrijpen van dingen veroorzaakt angst.
Dat is evolutionair goed te verklaren en heel menselijk.
Die angst is inderdaad niet rationeel denk ik. Er sterven jaarlijks tientallen miljoenen mensen als gevolg van overgewicht, roken en alcohol. Daar maakt niemand zich druk om, omdat de doodsoorzaak verklaarbaar is en dus minder onzekerheid veroorzaakt. We kunnen het verklaren.
Wel lache hoor. Van die jongeren die op een feestje van één of andere junk een vaag XTC pilletje probleemloos slikken, en nu piepen over de lange termijn effecten van een vaccin.
En daarbij, diezelfde farmaceutische industrie waar we nu allemaal zo bang voor zijn, produceert al jaren de bloedrukverlagers, cholesterol remmers en insuline waarmee we onze f*t ass welvaartsziekten controleerbaar maken..
Kernenergie.Mensen zijn niet zo goed in kans berekening. Zie Kahneman on ‘Thinking fast , thinking slow’. Incidentie wordt lager ingeschat als het effect van het risico. Daarom durven vee mensen het vliegtuig niet in maar stappen ze we naast een bestuurder die een biertje op heeft in de auto.
Helemaal mee eens. En wat mij met name ergert is dat dat soort medicatie en verkeerde manier is om het werkelijke probleem aan te pakken. Het is symptoombestrijding. En in zeker zin geldt dat ook voor het corona vaccin. Als de algehele volksgezondheid beter was geweest had corona nooit zo'n impact gehad. Dat maakt ook dat het soms wel oneerlijk voelt. Ik leef gezond en ben mede daardoor veel minder vatbaar voor corona. Maar mensen die het niet zo nauw genomen hebben met hun gezondheid zorgen nu voor de druk op ons zorgstelsel. Maar goed, ik begrijp ook wel dat je in een samenleving met 17 miljoen mensen op een kleine postzegel niet egoïstisch je eigen plan kunt trekken. Dat heeft altijd effect op de mensen om je heen.Over het nut van die bloeddrukverlagers en cholesterolremmers zijn de meningen verdeeld, dat vergroot ook de scepsis tegen de farmaceutische industrie.