Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
? Bijzonder die angst voor vaccins terwijl er naar mijn weten geen aanleiding voor is. Waar is het ooit mis gegaan bij vaccins?

Las net dat in de week van 4 januari ze gaan starten met vaccins, dat zou mooi zijn. Ben wel toe aan wat meer vrijheid.
Ja best vreemd dat mensen overheden en bigpharma niet vertrouwen:rolleyes:

• Like
Waarderingen: p.b.
Onzekerheid en het niet begrijpen van dingen veroorzaakt angst.
Dat is evolutionair goed te verklaren en heel menselijk.
Die angst is inderdaad niet rationeel denk ik. Er sterven jaarlijks tientallen miljoenen mensen als gevolg van overgewicht, roken en alcohol. Daar maakt niemand zich druk om, omdat de doodsoorzaak verklaarbaar is en dus minder onzekerheid veroorzaakt. We kunnen het verklaren.

Wel lache hoor. Van die jongeren die op een feestje van één of andere junk een vaag XTC pilletje probleemloos slikken, en nu piepen over de lange termijn effecten van een vaccin. :roflol:

En daarbij, diezelfde farmaceutische industrie waar we nu allemaal zo bang voor zijn, produceert al jaren de bloedrukverlagers, cholesterol remmers en insuline waarmee we onze f*t ass welvaartsziekten controleerbaar maken..

Doezelfde farmaceutische industrie heeft er baat bij ons ziek te houden.

Ja best vreemd dat mensen overheden en bigpharma niet vertrouwen:rolleyes:
Een gezonde dosis wantrouwen is ook niks mis mee. Maar het lijkt een beetje door te slaan. Natuurlijk hebben ze commerciële belangen, maar aan het einde van de dag zijn het ook mensen met een gezin en kinderen die datzelfde vaccin toegediend gaan krijgen. Kritisch zijn is goed, maar een beetje vertrouwen in je medemens ook..

Doezelfde farmaceutische industrie heeft er baat bij ons ziek te houden.
Net als dat de overheid er baat bij heeft dat er mensen blijven roken, en brandstof blijven tanken. En de Media Markt dat jij daar je televisie koopt, en Ahold dat jij je pakje macaroni bij de Appie afrekent. Maar dat betekent nog niet dat die farmaceutische industrie ons moedwillig ziek maakt. Dan doen de meeste mensen toch echt zelf. :roflol:

Een gezonde dosis wantrouwen is ook niks mis mee. Maar het lijkt een beetje door te slaan. Natuurlijk hebben ze commerciële belangen, maar aan het einde van de dag zijn het ook mensen met een gezin en kinderen die datzelfde vaccin toegediend gaan krijgen. Kritisch zijn is goed, maar een beetje vertrouwen in je medemens ook..
Echt, dat hebben we gezien: Vertrouwen in onze banken, vertrouwen in de wapenindustrie, vertrouwen in de olie industrie. Geld en macht corrumpeert altijd!

Echt, dat hebben we gezien: Vertrouwen in onze banken, vertrouwen in de wapenindustrie, vertrouwen in de olie industrie. Geld en macht corrumpeert altijd!
Ik krijg de indruk dat een constructieve discussie hier geen succes gaat worden. :)

Net als dat de overheid er baat bij heeft dat er mensen blijven roken, en brandstof blijven tanken. En de Media Markt dat jij daar je televisie koopt, en Ahold dat jij je pakje macaroni bij de Appie afrekent. Maar dat betekent nog niet dat die farmaceutische industrie ons moedwillig ziek maakt. Dan doen de meeste mensen toch echt zelf. :roflol:
Dat zeg ik niet, ze houden ons moedwillig ziek. Ze maken te vaak producten die symptomen weghalen maar die je moet blijven gebruiken.

Ja man ik zou willen dat het anders is maar ik vind dat het kwaad zijn tanden heeft laten zien.
Ja er gebeurt een hoop wat het daglicht niet kan verdragen, daar ben ik het echt wel mee eens. Maar je moet oppassen dat je niet in een tunnelvisie terecht komt waarin je in alles en iedereen corruptie en manipulatie gaat zien. Als je bij voorbaat al je oordeel klaar hebt is het heel moeilijk om dingen objectief te blijven beoordelen.

Helemaal mee eens. En wat mij met name ergert is dat dat soort medicatie en verkeerde manier is om het werkelijke probleem aan te pakken. Het is symptoombestrijding. En in zeker zin geldt dat ook voor het corona vaccin. Als de algehele volksgezondheid beter was geweest had corona nooit zo'n impact gehad. Dat maakt ook dat het soms wel oneerlijk voelt. Ik leef gezond en ben mede daardoor veel minder vatbaar voor corona. Maar mensen die het niet zo nauw genomen hebben met hun gezondheid zorgen nu voor de druk op ons zorgstelsel. Maar goed, ik begrijp ook wel dat je in een samenleving met 17 miljoen mensen op een kleine postzegel niet egoïstisch je eigen plan kunt trekken. Dat heeft altijd effect op de mensen om je heen.
Dat geldt voor heel vee zaken maar niet voor infectieziekten. De kans dat je doodziek wordt is kleiner. Maar er gaan gewoon kinderen en sporters dood aan Corona.

Meerdere aandoeningen bij elkaar maken het ernstiger. Maar infecties zijn gewoon link. En een echt resistente bacterie is nog veel vervelender.

Het is geen nieuws toch dat farmaceuten liever medicijnen ontwikkelen die symptomen onderdrukken dan medicijnen die genezen? Het zijn geen filantropische instellingen.

Of is dit inmiddels ook een samenzwering? :roflol:.

Het is geen nieuws toch dat farmaceuten liever medicijnen ontwikkelen die symptomen onderdrukken dan medicijnen die genezen? Het zijn geen filantropische instellingen.

Of is dit inmiddels ook een samenzwering? :roflol:.
Dan begin je toch een eigen farmaceutische onderneming die weldegelijk genezende medicatie op de markt brengt. Dan loop je binnen.

Terug
Naar boven