XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Inderdaad, een 1-RM-test van je bench klopt ook niet als je iemand anders de helft laat mee BOR'en. Een test voer je uit zoals ie bedoelt is, anders heb je er niks aan.
Je bedoelt dat ze geen cola moeten gebruiken? Lijkt me ook niet zo handig nee. Beetje raar verhaal sowieso.

Met cola geeft de test een gekke uitslag... tsja, niet gek als hij bedoel is voor een druppel bloed of urine.

Als ze sancties er aan hangen dan noem ik dat een verplichting.

Vraag me ook af welke groep straks het bloed van de geslachte lammeren op z'n deurpost moet smeren zodat 1edereen ziet in welke groep die persoon zit.

Poll uitslag zal nog wel veranderen maar ik zie dat wij niet tot de representatieve groep van 1640 mensen vallen waarvan 3/4 stemt voor minofmeer verplichte inenting.

Zal de overheid genoegen nemen als 70% het al vrijwillig neemt, wat in principe genoeg is.

Zal de overheid genoegen nemen als 70% het al vrijwillig neemt, wat in principe genoeg is.
Er is geen duidelijke grens wat voldoende is, in principe is het genoeg als het R-getal door vaccinatie onder de 1 komt te liggen, maar dat R-getal wordt ook beïnvloed door ons gedrag en de omstandigheden. Dat is nu duidelijkheid zichtbaar.

Vraag me wel af waarom ze nu weer zo aan die 70% vasthouden terwijl er toch allerlei studies waren die veel lager schatten.

Er is geen duidelijke grens wat voldoende is, in principe is het genoeg als het R-getal door vaccinatie onder de 1 komt te liggen, maar dat R-getal wordt ook beïnvloed door ons gedrag en de omstandigheden. Dat is nu duidelijkheid zichtbaar.

Ik vrees dat als er over een jaar nog maandelijks 5 doden vallen het toch een dingetje gaat worden.
Het zal dan voor 2022 moeten worden uitgedoofd voordat het zal muteren verhaaltje.

Zal de overheid genoegen nemen als 70% het al vrijwillig neemt, wat in principe genoeg is

Ik denk dat het "gevaar" meer van de kant van ondernemers ( in de ruimste zin van het woord) komt. Als die niet gevaccineerde vanuit de politiek mogen weigeren wordt vaccineren vanzelf een verplichting om normaal te kunnen leven.

Ik denk dat het "gevaar" meer van de kant van ondernemers ( in de ruimste zin van het woord) komt. Als die niet gevaccineerde vanuit de politiek mogen weigeren wordt vaccineren vanzelf een verplichting om normaal te kunnen leven.
Nu is ook alles dicht en we leven ook gewoon door. Ook dan zal het een keuze blijven. Wil je geen vaccinatie dan blijft het zoals het is. Zoals het zou zijn als er nooit een vaccinatie zou zijn geweest.

Nu is ook alles dicht en we leven ook gewoon door. Ook dan zal het een keuze blijven. Wil je geen vaccinatie dan blijft het zoals het is. Zoals het zou zijn als er nooit een vaccinatie zou zijn geweest.
Ja dit is natuurlijk ook een manier om er over na te denken. Een levensgevaarlijke en zieke manier, dat wel.

• Like
Waarderingen: p.b.
Denk dat het niet zo simpel is als je zegt. Nu is ales dicht en kan je dus nergens heen. Strak kan je er wel heen als je gevaccineerd ben.
Nu heb je dus geen keus, straks wel alleen vervalt die keus als iets open is en je er alleen heen kan als je bent gevaccineerd.

Maw nu kan ik niet naar de kroeg, sportschool, enz omdat deze dicht is. Of ik er nu wel/niet behoefte aan heb om te gaan doet er dus niet toe. Als alles open is voor gevaccineerde vervalt dus de reden dat ik niet kan maar om aan de behoefte te voldoen moet ik me laten vaccineren.

Denk dat het niet zo simpel is als je zegt. Nu is ales dicht en kan je dus nergens heen. Strak kan je er wel heen als je gevaccineerd ben.
Nu heb je dus geen keus, straks wel alleen vervalt die keus als iets open is en je er alleen heen kan als je bent gevaccineerd.

Maw nu kan ik niet naar de kroeg, sportschool, enz omdat deze dicht is. Of ik er nu wel/niet behoefte aan heb om te gaan doet er dus niet toe. Als alles open is voor gevaccineerde vervalt dus de reden dat ik niet kan maar om aan de behoefte te voldoen moet ik me laten vaccineren.
Je mag altijd deelnemen aan een illegaal bacchanaal bij mij. Een workout ook uiteraard.

• Like
Waarderingen: 3XL
Laatst bewerkt:
Leuk om te vergelijken met de overweging rond de griepprik sinds de griepcrisis van 2018:

De griepprik verplicht maken stuit op juridische bezwaren, schrijft de commissie: zo’n verplichting lijkt in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De verplichting maakt inbreuk op grondrechten, terwijl de bescherming voor patiënten, zorgverleners en anderen ook met een verplichte griepvaccinatie niet volledig kan zijn, aldus de commissie.

Maar corona ligt natuurlijk net anders en met een noodwet kan alles.

Dreigen met het ontslaan van zorgpersoneel kan ze nog wel eens heel duur komen te staan.

Dit is toch slechts een opniestuk?

Dan is er een die zich niet vaccineert en breekt er corona uit en wie is dan de gebeten hond onder de collega's.

:o

Hoe kan het uitbreken als de rest (m.n. risicopatiënten) wel gevaccineerd is? :thinking:
Echt uitbreken niet. Maar de mensen bij wie het vaccin niet voldoende immuunrespons geeft kan de infectie gewoon plaatsvinden. Hopelijk wel minder ernstig. Wat nog niet bekend is, is of mensen die gevaccineerd zijn ook niet besmetttelijk zijn. Dat ze niet/nauwelijks ziek worden is wel bewezen, als ze besmettelijk zijn kunnen ze alsnog het virus doorgeven.

Daarnaast zijn sommige vaccins maar een tijd werkzaam als in: na een rijd is het immuunsysteem niet meer zo gevoelig voor de infectie. Tetanus werkt ook zo.

Als laatste kunnen mensen die heel gevoelig zijn en wel immuun ‘zouden zijn als ze gezond waren’ alsnog ziek worden.

Zolng er genoeg mensen in de groep immuun zijn en niet besmettelijk, dan kunnen er individuele mensen ziek worden. Maar een echte grote uitbraak en epidemie zal niet plaatsvinden omdat de exponentiële groei niet mogelijk is. Een uitbraak in een verzorgingstehuis zou best kunnen voorkomen als mensen erg zwak zijn en het vaccin niet altijd zo goed werkt hij ouderen bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven