MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Echt uitbreken niet. Maar de mensen bij wie het vaccin niet voldoende immuunrespons geeft kan de infectie gewoon plaatsvinden. Hopelijk wel minder ernstig.

Daarnaast zijn sommige vaccins maar een tijd werkzaam als in: na een rijd is het immuunsysteem niet meer zo gevoelig voor de infectie. Tetanus werkt ook zo.
Dan moet het herhaald worden idd. Daarom het nieuwe normaal dat als jij straks je jaarlijkse coronavaccinkaartje niet hebt je de winkel niet meer in komt, niet op vakantie kunt, etc.

Dan moet het herhaald worden idd. Daarom het nieuwe normaal dat als jij straks je jaarlijkse coronavaccinkaartje niet hebt je de winkel niet meer in komt, niet op vakantie kunt, etc.
Allemaal nog niet duidelijk. Als het virus nauwelijks rondwaart hoeft ook niet iedereen steeds ingeënt. Tenzij er actieve reservoirs zijn in de natuur bijvoorbeeld.

Allemaal nog niet duidelijk. Als het virus nauwelijks rondwaart hoeft ook niet iedereen steeds ingeënt. Tenzij er actieve reservoirs zijn in de natuur bijvoorbeeld.
Zag laatst toch voorbij komen dat immuniteit voor coronavirussen 1-2 jaar blijft. Dus reken maar op permanente maatregelen.

Zag laatst toch voorbij komen dat immuniteit voor coronavirussen 1-2 jaar blijft. Dus reken maar op permanente maatregelen.
Is nog niet bekend. Maar Corona staat we bekend om minder lange immuniteit, griep is ook een Corona.

Ik denk toch niet erger dan maatregelen voor de griep, de verhouding tussen besmettingen en ernstig zieken wordt steeds gunstiger?

Is nog niet bekend. Maar Corona staat we bekend om minder lange immuniteit, griep is ook een Corona.
De griepprik gaat wel om varianten van influenza. Hoe onderscheiden we die taalkundig gezien in het Nederlands van griep door coronavirussen? Anyway.

Toch gaan we in volledige lockdown voor een griepje. Als dat 1-2 jaarlijks weer opleeft, zoals we vanaf het begin al konden verwachtten dat het een nieuwe seizoensgriep ging worden, gaan we toch niet van maatregelen afkomen?

De enige vraag is hoeveel ze die teugels kunnen en willen laten vieren.

(Zonder volledige dekkingsgraad van vaccinatie, welke je zonder dwang nooit zult bereiken.)

Ik denk toch niet erger dan maatregelen voor de griep, de verhouding tussen besmettingen en ernstig zieken wordt steeds gunstiger?
Mij persoonlijk lijkt de hele crisis voorbij als de risicogroepen hun vaccinatie hebben gehad en het bij de jaarlijkse griepprik meegegeven wordt. Maar ik probeer reëel te zijn over de politieke keuzes die gemaakt zijn en gaan worden.

Mij persoonlijk lijkt de hele crisis voorbij als de risicogroepen hun vaccinatie hebben gehad en het bij de jaarlijkse griepprik meegegeven wordt. Maar ik probeer reëel te zijn over de politieke keuzes die gemaakt zijn en gaan worden.
Dan is het bijna voorbij. Vanwege de toch behoorlijke hoeveelheid ernstig zieken onder niet-risicogroepen zullen we allemaal zo vee mogelijk ingeënt moeten worden.

Trouwens: corona virussen is een familie aan virussen, en griep is een coronavirus, net zoals covid-mers-sars. Een beetje net zoals olifanten en muizen beiden zoogdieren zijn. Er zijn er nog veel meer, ook die mensen helemaal niet kunnen infecteren. Totdat er een mutatie is waardoor dat wel kan.

Dan is het bijna voorbij. Vanwege de toch behoorlijke hoeveelheid ernstig zieken onder niet-risicogroepen zullen we allemaal zo vee mogelijk ingeënt moeten worden.

Trouwens: corona virussen is een familie aan virussen, en griep is een coronavirus, net zoals covid-mers-sars. Een beetje net zoals olifanten en muizen beiden zoogdieren zijn. Er zijn er nog veel meer, ook die mensen helemaal niet kunnen infecteren. Totdat er een mutatie is waardoor dat wel kan.
Griep wordt veroorzaakt door een influenzavirus.

Jij hebt er overduidelijk geen kaas van gegeten.

Kaas, familie van de koe.

Dat is je goed recht natuurlijk, maar 20 jaar is relatief kort t.o.v. de pakweg 150 jaar waarin traditionele vaccinatie wordt toegepast.
Veelbelovend is de techniek zeker, maar ook een stuk ingrijpender op cellulair niveau.

Daarnaast is er nogal een verschil in context tussen:

" Ze worden al tientallen jaren in onderzoek gebruikt, laatst nog een studie gelezen hoe het succesvol was voor HIV in apen"

en

"Relatief gehaaste toepassing op honderden miljoenen mensen wereldwijd, vanuit corona-angst, politieke druk-beslissingen en de steeds sterker wordende massale behoefte om terug te keren naar het 'oude' normaal".

Zelfs al was het 20 jaar kun je dat niet platweg vergelijken met de decennia ervoor, gezien de acceleratie van de wetenschap.

Ik vind je argument van relatieve haast ook niet goed, het negeert zware focus op covid in het algemeen en probeert dit via randfenomenen te verklaren, en negeert een nog steeds degelijk onderzoekproces. Het neigt naar een argument uit onwetendheid.

Ja sorry, je hebt gelijk. Ik
Bedoelde rhinovirussen. Er zijn een paar Corona virussen bekend die milde klachten veroorzaken bij mensen. Is inderdaad niet influenza.
Er zijn een paar cironavirussen bekend die ernstige klachten veroorzaken, bedoel je?

Sjemig, je loopt wel erg dom te lullen. En ik maar denken dat die viruswappies zo dom waren.

Muizen zijn trouwens ook geen familie van de olifant.

Heb jij biologieles gekregen van Luppie?

Terug
Naar boven