MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Zoals zoveel dingen, ligt de waarheid gewoon ergens in het midden, lijkt mij. Zo zwart wit is dit niet
Dit is precies dat ik ook wilde zeggen. Ik ken mensen die mede door hun leefpatroon suikerziekte hebben gekregen (en dit maar niet willen inzien) en een oud collega die van de tabletten afgeraakt is, geloof diabetes2, door zijn leefstijl aan te passen.

Veel strawmans weer hier. Dat moeten dan de slimme rationelen zijn. Echt wijze inzichten weer. :o

Ach, als je zelf maar geen last hebt van maatregelen of alles toch wel pikt dan is het gewoon prima toch. Laat het lekker z'n gangetje gaan.

Precies. Symptoombestreiding zie je overal. Mensen die geen zin hebben om er iets aan te doen, professionals die geen zin hebben in een conflict met de patient en alles wat daar tussenin ligt.
Ja, symptoombestrijding is imo echt iets van de westerse gezondheidszorg

Jep, maar dan ook in alle lagen. Mijn zus is huisarts, 9 van de 10 keer als ze tegen iemand zegt dat die persoon van zijn maagzuur of smetvlek klachten af kan komen door gewicht te dumpen worden ze boos. Mijn vriendin werkt in de psychiatrie/verslavingszorg, die mensen pakken de verslaving aan met of zonder medicatie, maar de achterliggende oorzaak wordt zelde naar gekeken. Ikzelf begin net te werken met mensen met obesitas, je bent dan vooral aan het kijken naar welke domme eetkeuzes die ze maken, terwijl het "echte" probleem het gebrek aan eigenwaarde/trauma's/bestaansrecht is.

Daar waar de nadruk zou moeten liggen op preventie.
En met je uitkering of belasting aangifte lopen de mensen ook niet te klooien. Een financiële prikkel zal daarom veel meer mensen veel gezonder en bewuster maken.

Klopt, maar de enkeling die ik ken die obees is, beginnend suikerziekte heeft of een veel te hoge bloeddruk heeft neemt nog net de moeite om suiker te vervangen door een zoetje, maar slaat een stukje taart niet af.
mn broer is er ook zo een, altijd gebak op een feestje en zoetjes in de koffie. "Morgen weer 1000 traptreden lopen"

Jep, Ikzelf begin net te werken met mensen met obesitas, je bent dan vooral aan het kijken naar welke domme eetkeuzes die ze maken, terwijl het "echte" probleem het gebrek aan eigenwaarde/trauma's/bestaansrecht is.
Waarom pakken jullie dan het echte probleem niet aan ?

Geen idee wat strawmans zijn, dus ik voel me niet aangesproken.
Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan. Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.

Waarom pakken jullie dan het echte probleem niet aan ?
Omdat ze je in je opleiding leren dat je je niet moet bemoeien met psychische problemen en dat over moet laten aan een psycholoog :roflol:
Ik kan 100.000 voedingsschema's en tips/adviezen voor je uitschrijven, maar als jij jezelf het niet waard vindt om gezond te zijn, heeft toch niks zin.
Is wel ongelofelijk frustrerend overigens.

Leuk. Heb je cijfers, of blijf je dezelfde aanname herhalen?
Ik zeg alleen wat ik met mijn eigen ogen om me heen zie, dat is mijn ultieme waarheid. in cijfertjes die vermeende experts verzamelen en op slinkse wijze in hun voordeel presenteren geloof ik sowieso nooit.

Open toch eens je eigen ogen en doe je eigen research.

Ja, want met medicatie tegen bijvoorbeeld je hoge bloeddruk ben je natuurlijk écht genezen
Nee, maar met de adviezen van mijn buurman de kleermaker wél!!11!1!!!!

Ik snap je punt hier totaal niet, misschien is het gebrek aan kennis? In de richtlijnen voor hypertensie wordt eerst leefstijlinterventie voorgeschreven (mits van toepassing). Afhankelijk van de situatie kan er ook verder diagnostisch onderzoek verricht worden door een arts om te kijken wat de oorzaak is. Vaak wordt er dan geen oorzaak gevonden, maar soms wel, en dan is curatieve therapie soms mogelijk. In de gevallen dat dit niet mogelijk is, en leefstijlinterventie geen of onvoldoende resultaat biedt, is een vervolgstap inderdaad medicatie. Elke 10 mmHg daling bereikt met medicatie gaat gepaard met een risicodaling van 20 % op de zogeheten major adverse cardiovascular events (MACE), 17 % van coronaire hartziekten, 27 % van hartinfarcten, 28 % van hartfalen en als klap op de vuurpijl 13 % van totale mortaliteit. Prachtig, toch? Hoewel in veel gevallen er niet gesproken kan worden van genezing weet de medicatie toch maar mooi het risico op cardiovasculaire verdoemenis en sterfte aanzienlijk te verlagen wanneer leefstijlinterventie niet of onvoldoende resultaat geeft. Desondanks begrijp ik dat jij met een hoge bloeddruk niet naar een arts zou gaan?

Omdat ze je in je opleiding leren dat je je niet moet bemoeien met psychische problemen en dat over moet laten aan een psycholoog :roflol:
Ik kan 100.000 voedingsschema's en tips/adviezen voor je uitschrijven, maar als jij jezelf het niet waard vindt om gezond te zijn, heeft toch niks zin.
Is wel ongelofelijk frustrerend overigens.
Onzin.
Begin met trauma behandeling en daarna een paar succes ervaring.
Als de cliënt dan nog het idee heeft geen bestaansrecht te hebben, dan is dat waarschijnlijk de waarheid.
Spoorboekje of stukje touw lossen die rest problemen op.

Daar waar de nadruk zou moeten liggen op preventie.
En met je uitkering of belasting aangifte lopen de mensen ook niet te klooien. Een financiële prikkel zal daarom veel meer mensen veel gezonder en bewuster maken.
Ook ja! En daar hebben we mooie vooruitgang geboekt met de tijdige ontwikkeling van meerdere vaccins tegen COVID-19.

Nee, maar met de adviezen van mijn buurman de kleermaker wél!!11!1!!!!

Ik snap je punt hier totaal niet, misschien is het gebrek aan kennis? In de richtlijnen voor hypertensie wordt eerst leefstijlinterventie voorgeschreven (mits van toepassing). Afhankelijk van de situatie kan er ook verder diagnostisch onderzoek verricht worden door een arts om te kijken wat de oorzaak is. Vaak wordt er dan geen oorzaak gevonden, maar soms wel, en dan is curatieve therapie soms mogelijk. In de gevallen dat dit niet mogelijk is, en leefstijlinterventie geen of onvoldoende resultaat biedt, is een vervolgstap inderdaad medicatie. Elke 10 mmHg daling bereikt met medicatie gaat gepaard met een risicodaling van 20 % op de zogeheten major adverse cardiovascular events (MACE), 17 % van coronaire hartziekten, 27 % van hartinfarcten, 28 % van hartfalen en als klap op de vuurpijl 13 % van totale mortaliteit. Prachtig, toch? Hoewel in veel gevallen er niet gesproken kan worden van genezing weet de medicatie toch maar mooi het risico op cardiovasculaire verdoemenis en sterfte aanzienlijk te verlagen wanneer leefstijlinterventie niet of onvoldoende resultaat geeft. Desondanks begrijp ik dat jij met een hoge bloeddruk niet naar een arts zou gaan?
Mooi verhaal. Als je gelooft dat 7 miljard mensen nog niet genoeg is.

Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan. Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
Ik moet weer vaker emoticons gaan gebruiken.

Terug
Naar boven