Snap ik, maar is het daardoor terecht om je bij corona alleen maar te focussen op de IFR?
Dat is wel wat primair altijd gedaan werd/wordt bij elke ziekte die een zekere mate van fataliteit kent.
Of dat nou voor de gehele bevolking geldt, of slechts een selectieve groep. (kleine kinderen, kwetsbare ouderen)
@Nootmuskaatje merkt terecht op dat het coronavaccin in dat opzicht sterk op de griepprik is gaan lijken.
Een "cocktail" die voortdurend verandert qua samenstelling, omdat het griepvirus sterk mutatief is.
Pas op het moment dat daarnaast een (te) grote groep niet persé de pijp uit gaat -maar wel in het ziekenhuis terecht komt- speelt het kijken naar zorgdruk als factor. Op dit moment is daar (nog) helemaal geen sprake van.
De kans dan babies, jonge kinderen en/of jong volwassen door covid19 in het ziekenhuis terecht komen is nagenoeg nihil.
Ergo, ik kan me de "mind=blown-ness" van @Vonk zeer goed voorstellen.
Helemaal in het licht van wat geleidelijk aan steeds meer naar buiten komt qua negatieve "bijwerkingen" van deze vaccins. (Lees: zoals fatale myocarditis, bloedklonteringen en natuurlijk de onverklaarbare oversterfte)