- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Heb je hem weleens op een leugen kunnen betrappen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heb je hem weleens op een leugen kunnen betrappen?
De invloed van de mens op het klimaat wordt ernstig overdreven. Buiten dat kan onze planeet prima nog wat opwarmen, er bestaat namelijk zoiets als een klimatologisch optimimum. zoek zelf maar uit hoeveel graden dat gemiddeld hoger is dan nu gezegd wordt.
![]()
Jonge Dryas-impacthypothese - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Ja.
Ik snap er eigenlijk helemaal niks van.
Ik lul maar wat erin me optwitterd.
Dat zag ik als een hyperbool, ironie en/of zelfspot.
Dat zag ik als een hyperbool, ironie en/of zelfspot.

Ja, sorry hoor

Volgens mij haal je nu klimaat en het weer door elkaar.Je kunt je -zoals @Vonk ook al aan gaf- inderdaad serieus afvragen of dat echt wel zo is.
In dat kader is denk ik de "middeleeuwse zomer" een goed voorbeeld van een relatief kortstondige, snelle en significante klimaatsverandering.
Deze periode werd opgevolgd door een fase die ook wel een mini-ijstijd wordt genoemd.
Helaas is er te weinig vergelijkingsmateriaal beschikbaar om echte conclusies te kunnen trekken t.a.v. het heden, want het is natuurlijk alweer een milleniumpje geleden.![]()
Middeleeuws klimaatoptimum - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Het klimaat (niet te verwarren met het milieu) is zeer complex en grillig.
Daardoor is het zeer moeilijk met zekerheid te zeggen hoe groot de menselijke invloed hierop daadwerkelijk is.
Edit: Dat laatste is overigens dan weer geen carte blanche om maar door te gaan met ongeremd vervuilen e.d.
Inderdaad neeVolgens mij haal je nu klimaat en het weer door elkaar.
Definities veranderen tegenwoordig nog sneller dan het klimaat.
Dan mag het dus ook 100.000 jaar zijn, ik stel voor dat we dat aanhouden, dan verandert het de komende tijd niet.Klimaat - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Volgens deze definitie is t minimaal 30 jaar.
Ik ga mijn kinderen ook niet vaccineren tegen corona, maar als je alleen naar de IFR kijkt van de ziektes waartegen “standaard” kleine worden gevaccineerd worden is dat dan wel te rechtvaardigen?Vooral lekker positief zijn ten opzichte van vaccinatie vanaf 6 maanden oude babies. Mind = Blown. ( https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieu...s-coronavaccins-voor-kinderen-vanaf-6-maanden )
![]()
![]()
Age-stratified infection fatality rate of COVID-19 in the non-elderly informed from pre-vaccination national seroprevalence studies
The infection fatality rate (IFR) of COVID-19 among non-elderly people in the absence of vaccination or prior infection is important to estimate accurately, since 94% of the global population is younger than 70 years and 86% is younger than 60 years. In systematic searches in SeroTracker and...www.medrxiv.org
Maar @Galen kan vast wel weer rechtlullen waarom we kinderen, babies of zelfs volkomen gezonde mensen moeten "vaccineren" < 19 jaar. Ondanks de "Median IFR" van 0.0003% voor de groep 0-19 jaar. Of liever gezegd wat er mankeert aan dit onderzoek en waarde knappe koppen dit keer weer niet aan gedacht hebben. Zou het peer reviewing zijn, het is tenslotte een preprint? Of zou het komen door de relatief onafhankelijke funding van dit onderzoek, wat het niet geloofwaardig maakt, want Big Pharma heeft het tenslotte niet gefinancierd.
![]()
Nou @Galen kom er maar in.
Bij die ziektes is het wel zo dat ze niet retesnel muteren en dat je een soort letterlijk uit kunt roeien m.b.v. vaccinatie. Zo'n corona vaccin is net een griepprik dat een paar maandjes werkt, gezien het virus continu verandert.Ik ga mijn kinderen ook niet vaccineren tegen corona, maar als je alleen naar de IFR kijkt van de ziektes waartegen “standaard” kleine worden gevaccineerd worden is dat dan wel te rechtvaardigen?
Snap ik, maar is het daardoor terecht om je bij corona alleen maar te focussen op de IFR?Bij die ziektes is het wel zo dat ze niet retesnel muteren en dat je een soort letterlijk uit kunt roeien m.b.v. vaccinatie. Zo'n corona vaccin is net een griepprik dat een paar maandjes werkt, gezien het virus continu verandert.
Noem eens één ziekte waarbij het terecht zou zijn als je alleen naar de ifr kijkt? Volgens mij is 't altijd een combinatie met de ernst van de ziekte (zoals kinderverlamming) en het alternatief (rabiës > als het vaccin verlopen is en er gebeurd wat, krijg je drie prikken).Ik ga mijn kinderen ook niet vaccineren tegen corona, maar als je alleen naar de IFR kijkt van de ziektes waartegen “standaard” kleine worden gevaccineerd worden is dat dan wel te rechtvaardigen?