Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
De invloed van de mens op het klimaat wordt ernstig overdreven. Buiten dat kan onze planeet prima nog wat opwarmen, er bestaat namelijk zoiets als een klimatologisch optimimum. zoek zelf maar uit hoeveel graden dat gemiddeld hoger is dan nu gezegd wordt.

Goed voor de planeet. De natuur redden. Men bedoelt gewoon wat voor de mens het best uitkomt, eigen belang dus.

Met redden bedoelen ze de natuur in stand houden zoals deze nu is, zodat de mens kan blijven leven en nog lekker door kan naar de 15 miljard. Dat is pas onnatuurlijk. De natuur past zich gewoon aan de situatie aan. Al wordt het 10 graden warmer. Er zal veel nieuwe natuur ontstaan, er zal ook veel natuur verdwijnen. Dat de mensen een probleem hebben als ze met teveel zijn, of te weinig leefbare gebieden over zijn (maar net hoe je het bekijkt) daar heeft de planeet geen boodschap aan. Het hypocriete dat ze het voor de plantjes en diertjes doen, die komen en gaan al miljoenen jaren.

Je kunt je -zoals @Vonk ook al aan gaf- inderdaad serieus afvragen of dat echt wel zo is.

In dat kader is denk ik de "middeleeuwse zomer" een goed voorbeeld van een relatief kortstondige, snelle en significante klimaatsverandering.
Deze periode werd opgevolgd door een fase die ook wel een mini-ijstijd wordt genoemd.
Helaas is er te weinig vergelijkingsmateriaal beschikbaar om echte conclusies te kunnen trekken t.a.v. het heden, want het is natuurlijk alweer een milleniumpje geleden.

Het klimaat (niet te verwarren met het milieu) is zeer complex en grillig.
Daardoor is het zeer moeilijk met zekerheid te zeggen hoe groot de menselijke invloed hierop daadwerkelijk is.

Edit: Dat laatste is overigens dan weer geen carte blanche om maar door te gaan met ongeremd vervuilen e.d.
Volgens mij haal je nu klimaat en het weer door elkaar.

Klimaat is het gemiddelde weerbeeld in een gebied genomen over 30 jaar.

Althans, dat was de definitie in het aardrijkskunde boek als ik het mij goed kan herinneren.

Klimaat is geen vast iets. Het is slechts een term bedacht door de mens omdat het makkelijk en handig is. Mensen die roepen dat we het klimaat moeten 'redden' zijn daarom nogal achterlijk aangezien je een/het klimaat niet kan redden. Nog los van het feit of het überhaupt mogelijk is voor de mens om significant invloed uit te oefenen op klimaatverandering.

Laatst bewerkt:
Het klimaat is natuurlijk niet grillig, er zijn allerlei buffers. Maar soms verschuift het evenwicht.

Vooral lekker positief zijn ten opzichte van vaccinatie vanaf 6 maanden oude babies. Mind = Blown. ( https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieu...s-coronavaccins-voor-kinderen-vanaf-6-maanden )

1666243068808.png

Maar @Galen kan vast wel weer rechtlullen waarom we kinderen, babies of zelfs volkomen gezonde mensen moeten "vaccineren" < 19 jaar. Ondanks de "Median IFR" van 0.0003% voor de groep 0-19 jaar. Of liever gezegd wat er mankeert aan dit onderzoek en waarde knappe koppen dit keer weer niet aan gedacht hebben. Zou het peer reviewing zijn, het is tenslotte een preprint? Of zou het komen door de relatief onafhankelijke funding van dit onderzoek, wat het niet geloofwaardig maakt, want Big Pharma heeft het tenslotte niet gefinancierd.

1666243294496.png

Nou @Galen kom er maar in.

Vooral lekker positief zijn ten opzichte van vaccinatie vanaf 6 maanden oude babies. Mind = Blown. ( https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieu...s-coronavaccins-voor-kinderen-vanaf-6-maanden )

1666243068808.png

Maar @Galen kan vast wel weer rechtlullen waarom we kinderen, babies of zelfs volkomen gezonde mensen moeten "vaccineren" < 19 jaar. Ondanks de "Median IFR" van 0.0003% voor de groep 0-19 jaar. Of liever gezegd wat er mankeert aan dit onderzoek en waarde knappe koppen dit keer weer niet aan gedacht hebben. Zou het peer reviewing zijn, het is tenslotte een preprint? Of zou het komen door de relatief onafhankelijke funding van dit onderzoek, wat het niet geloofwaardig maakt, want Big Pharma heeft het tenslotte niet gefinancierd.

1666243294496.png

Nou @Galen kom er maar in.
Ik ga mijn kinderen ook niet vaccineren tegen corona, maar als je alleen naar de IFR kijkt van de ziektes waartegen “standaard” kleine worden gevaccineerd worden is dat dan wel te rechtvaardigen?

Ik ga mijn kinderen ook niet vaccineren tegen corona, maar als je alleen naar de IFR kijkt van de ziektes waartegen “standaard” kleine worden gevaccineerd worden is dat dan wel te rechtvaardigen?
Bij die ziektes is het wel zo dat ze niet retesnel muteren en dat je een soort letterlijk uit kunt roeien m.b.v. vaccinatie. Zo'n corona vaccin is net een griepprik dat een paar maandjes werkt, gezien het virus continu verandert.

Bij die ziektes is het wel zo dat ze niet retesnel muteren en dat je een soort letterlijk uit kunt roeien m.b.v. vaccinatie. Zo'n corona vaccin is net een griepprik dat een paar maandjes werkt, gezien het virus continu verandert.
Snap ik, maar is het daardoor terecht om je bij corona alleen maar te focussen op de IFR?

Noem eens één ziekte waarbij het terecht zou zijn als je alleen naar de ifr kijkt? Volgens mij is 't altijd een combinatie met de ernst van de ziekte (zoals kinderverlamming) en het alternatief (rabiës > als het vaccin verlopen is en er gebeurd wat, krijg je drie prikken).

Denk dat het bij andere ziekten ook deels voor de algehele volksgezondheid gedaan wordt. Maar dat zijn "echte" vaccinaties die 10-20-30-lifetime bescherming bieden tegen. In die zin is het sowieso appels met broccoli vergelijken.

Terug
Naar boven