Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Als je al antistoffen hebt dan is vaccineren niet van toegevoegde waarde, maar je zal uiteindelijk wel gedwongen worden om bepaalde dingen te mogen.
Dat is dacht ik nog niet helemaal duidelijk, maar als dat daadwerkelijk zo is en ik zou corona hebben gehad, dan zou ik ook niet staan te springen om een vaccin, maar of ik hem zou weigeren als ieder ander hem al heeft en er ligt nog wat op voorraad durf ik nu ook niet te zeggen.

Dat was de grap. Ben je zeker dat die portie wortelen die je gisteren gegeten hebt, welke best relatief veel straling uitzenden door hun Rn-atoom, niet gevaarlijk is voor je kind?
De bewijslast omdraaien is heel makkelijk(zie Russels teapot), en dan selectief met situaties omgaan waar dat wel het geval bleek ook. Maar die zijn enorm zeldzaam. Voor het overgrote deel is er niks aan de hand, en hier loop je meer risico om te sterven, laat staan je vrucht, door het vaccin niet te nemen, dus waar komt die twijfel vandaan?
Ik eet sindsdien ook geen bananen meer :o.
een grap voor wie dat niet snapt, bananen bevatten een radioactief kalium-isotoop.

In dit geval vind ik het geen bewijslast omdraaien, al ligt de bewijslast altijd bij de farmaceut. Ik kan nergens iets vinden over de lange-termijnseffecten op ongeboren baby's, hoe kan je het dan met zekerheid veilig noemen?

Ik kan nergens iets vinden over de lange-termijnseffecten op ongeboren baby's, hoe kan je het dan met zekerheid veilig noemen?
Dat zal je pas over een aantal jaat kunnen vinden. Net zoals de gevolgen van een probleemloos doorlopen coronabesmetting voor het toekomstige (nog te verwekken) kind.

Dat zal je pas over een aantal jaat kunnen vinden. Net zoals de gevolgen van een probleemloos doorlopen coronabesmetting voor het toekomstige (nog te verwekken) kind.
Precies, dus kan men niet met droge ogen beweren dat er geen risico's zijn, dat is gewoon foutief.

Ik heb dan meer vertrouwen in de natuur.

Ik eet sindsdien ook geen bananen meer :o.

In dit geval vind ik het geen bewijslast omdraaien, al ligt de bewijslast altijd bij de farmaceut. Ik kan nergens iets vinden over de lange-termijnseffecten op ongeboren baby's, hoe kan je het dan met zekerheid veilig noemen?
De bewijslast ligt bij de farmaceut omdat "we" dit zo in onze pharma-ethiek hebben opgenomen, gezien de medische/gerechtelijke distasters vroeger. Persoonlijk ga ik hiermee niet akkoord, ontologie en epistemologie zijn spijtig genoeg nog niet hetzelfde. In deze situatie is dit ook absolute onzin, je hebt niet die tijd om het te doen, elke dag je niks doet verspreidt het virus(sen) en het belangrijkste is zoveel mogelijk levens redden en zo snel mogelijk, en zo de economie terug in orde krijgen. Daarom ben ik ben een pragmatist.

Screenshot_20210430_224500_com.android.chrome_edit_17471018965042.jpg

Goh, qua volledig gevaccineerde mensen doet zelfs het arme Brazilië het beter dan Nederland.

Via https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

Ik vind dat we allemaal een beetje doordraaien met de angst voor het virus. Veel mensen lijken wel helemaal gehersenspoeld. Meer dan 99% van de mensen die covid krijgt overleeft het gewoon. Ik neem toch ook niet jaarlijks een griepprik om anderen te beschermen? In een stevig griepseizoen overlijden ook best wat mensen. Ik wacht het liefst eerst tot de komende jaren alle risico's van het vaccineren bekend zijn alvorens ik overweeg me te laten vaccineren.
Ook als we daardoor nog twee jaar in deze lockdown zouden zitten? Ik ben nergens zelf bang voor. Het overleven wil niet zeggen dat ze er goed vanaf komen, en 99% is helemaal niet veel, gelukkig overleeft een veel groter percentage het. Corona met griep vergelijken is niet realistisch; de getallen v.w.b. oversterfte en IC-bezetting en ziekenhuisopnames zijn van totaal andere orde.
Wat een onzin. Ik vind mensen die volledig gehersenspoeld zijn maar mong*len. Nee ik ontken niet dat covid bestaat en ook niet dat je er ernstig ziek van kan worden. Maar vrijwel de hele samenleving is volledig doorgedraaid in hun angst. Doe eens normaal. Tegenwoordig gaat het enkel nog over kwantiteit van leven, levenskwaliteit wordt ons al een jaar ontnomen.
En als niet genoeg mensen zich laten vaccineren gaat het nog twee jaar duren. Er is een oplossing om uit de lockdown en voor een groot deel van dit virus af te komen en die weiger je? Dan vraag ik mij oprecht af waarom? Heb je een indicatie dat er voor jou een groot risico zit aan vaccineren? (En dan bedoel ik niet trombose, want als je in het vliegtuig stapt om op vakantie te gaan is die kans 100x groter; bovendien is de kans dat je trombose door corona krijgt ook veel groter.) Voor jongere vrouwen met een kinderwens kan ik 'de kat uit de boom kijken' nog begrijpen, maar dat is m.i. des te meer reden voor anderen om zich wel te laten vaccineren zodat we groepsimmuniteit kunnen bereiken waarbij die groep jonge vrouwen zich nog niet laat vaccineren en de rest van de bevolking wel.

Het valt mij op dat degenen die zo snel mogelijk uit de lockdown willen en z.s.m. willen versoepelen niet open staat voor DE oplossing.

Ik spreek dagelijks mensen die het vaccin niet willen wegens 'mogelijke risico's', maar wel 2x per week de spuit met UG AAS erin zetten en bij wie er op een festival gerust een paar lijntjes en pillen in gaan; allemaal niet farmaceutisch uiteraard. Dan zijn de risico's het ineens waard voor een leuk avondje, maar als het gaat om een farmaceutisch vaccin met EMA-goedkeuring wat echt veel mensenlevens gaat redden en ons uit de lockdown helpt, is het het mogelijk hele kleine risico ineens niet meer waard en het wantrouwen in het hele proces van ontwikkeling, testen en goedkeuren van een vaccin groot. Kan aan mij liggen, maar dit valt mij voor mij echt niet te rijmen met elkaar.

Dus jouw kosten/baten-analyse is gebaseerd of iets natuurlijk is, als ik het goed begrijp...
Nee. Ik zie niet in waarom een gezonde jonge vrouw een experimenteel vaccin moet nemen terwijl het risico op complicaties van corona voor haar nihil zijn.

Ik snap niet waarom je als je jong en gezond bent überhaupt een vaccin gaat nemen voor je eigen gezondheid. Is niet nodig.

Wat is er mis met het natuurlijke immuumsysteem? Sommigen slikken voor elk kwaaltje een pilletje, leuk voor de farmaceutische industrie, maar ik sterk liever mijn immuunsysteem aan. Het is geen ebola, het is corona.

Ik dacht felv via speeksel, maar het is te lang geleden dat ik daar regelmatig mee bezig was. Sneu van die kitten! Fok je ze?
FeLV via speeksel vooral inderdaad, maar dat komt quasi niet binnen in afgesloten ruimte.
Mijn moeder heeft een van de top Ragdoll cattery's in de wereld. Ik zit terug bij mijn ouders door covid, leek me de beste oplossing gezien mijn appartementshuur afliep.
Volgende maand koop ik ws een woning, maar die knuffels rond me heb ik altijd gemist en er moeten een paar mee.

Corona met griep vergelijken is niet realistisch; de getallen v.w.b. oversterfte en IC-bezetting en ziekenhuisopnames zijn van totaal andere orde.
Vallen toch juist wel in dezelfde ordegrootte. En dat is nog terwijl er al gevaccineerd werd voor griep.

Probleem is mindering van de capaciteit, een stevig griepseizoen had (en heeft) toch net zulke problemen in de ziekenhuizen gegeven.

Terug
Naar boven