AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Tuurlijk wel, mRNA vaccins zijn niet nieuw, we kunnen met enorm goede zekerheid zeggen dat ze veilig zijn.
Wat je wil is absolute zekerheid ipv pragmatisme. Ik kan ook geen absolute zekerheid geven dat je niet gaat overlijden aan aspirine.
De angst voor vaccins is bij velen groter dan de angst voor corona.

Nou, ik vind dat geen onbelangrijk fenomeen. Het toont dat coronavirussen enorm zoönitisch zijn.
Ik ben al jaren bang ofdat FIP, een ziekte veroorzaakt door een 100% fatale coronavirus-mutatie waaraan ik al veel van mijn poezevriendjes aan verloren heb, ook niet uiteindelijk naar mensen overdraagbaar is. Tot nu toe is er gelukkig nog geen duidelijke aanwijzing voor.
Felv, fiv, fip, en onschuldige coronavirussen, ik heb mij dat ook wel eens afgevraagd.
Misschien wel een fijne gedachte: In het dierenasiel hier worden katten getest als ze bij iemand vandaan komen die covid heeft, en daar hebben ze alleen maar negatieve testen gehad. Volgens mij zijn landelijk de katten die op covid-19 zijn getest, letterlijk op één hand te tellen

Ik zou geen probleem hebben met de groep vaccinweigeraars als zij een verklaring tekenen waarin ze afzien van medische zorg na een corona-infectie.

@Steks dit is een mooie discussie om je in te mengen
ABD9B71C-2297-4FAC-B505-5D447654A29A.jpeg

Felv, fiv, fip, en onschuldige coronavirussen, ik heb mij dat ook wel eens afgevraagd.
Misschien wel een fijne gedachte: In het dierenasiel hier worden katten getest als ze bij iemand vandaan komen die covid heeft, en daar hebben ze alleen maar negatieve testen gehad. Volgens mij zijn landelijk de katten die op covid-19 zijn getest, letterlijk op één hand te tellen
Felv en fiv lijkt mij moeilijk, gezien de overdraagbaarheid quasi niet via lucht kan gebeuren. Eens een van je katten in de groep fcv heeft, is het Russian Roulette.
Goed dat katten worden getest, maar ik zou wel eens de validiteit van de test willen zien ervoor. Mogelijk ook niet, gisteren nog kitten moeten laten inslapen erdoor.

De angst voor vaccins is bij velen groter dan de angst voor corona.
En als je in een groep valt waarbij het risico voor corona minimaal is, waarom is dat dan een raar iets volgens jou? Of gebruik je weer een multi-interpretabele zin, zodat je een vraag als weerwoord kan geven.

Ik zou geen probleem hebben met de groep vaccinweigeraars als zij een verklaring tekenen waarin ze afzien van medische zorg na een corona-infectie.
Zou ik meteen tekenen. Net alsof ik medische zorg nodig ga hebben vanwege corona....
Maar dan wil ik ook per direct alles weer mogen met 0 maatregelen.

Zou ik meteen tekenen. Net alsof ik medische zorg nodig ga hebben vanwege corona....
Wat mij betreft ook prima. Als ik dan ook geen zorgverzekering hoef te betalen, maar dat zal wel niet kunnen want dan klapt dat beetje zorgsysteem wat we nog hebben helemaal in elkaar.

En als je in een groep valt waarbij het risico voor corona minimaal is, waarom is dat dan een raar iets volgens jou? Of gebruik je weer een multi-interpretabele zin, zodat je een vraag als weerwoord kan geven.
Omdat het risico voor de vaccins zeer waarschijnlijk nog minder is en je er tevens anderen ook meer bescherming mee biedt dan wanneer je je niet laat vaccineren.

Felv en fiv lijkt mij moeilijk, gezien de overdraagbaarheid quasi niet via lucht kan gebeuren. Eens een van je katten in de groep fcv heeft, is het Russian Roulette.
Goed dat katten worden getest, maar ik zou wel eens de validiteit van de test willen zien ervoor. Mogelijk ook niet, gisteren nog kitten moeten laten inslapen erdoor.
Ik dacht felv via speeksel, maar het is te lang geleden dat ik daar regelmatig mee bezig was. Sneu van die kitten! Fok je ze?

Accepteer je dan ook dat je overige zorg geweigerd wordt als de zorg overbelast raakt door corona?

Omdat het risico voor de vaccins zeer waarschijnlijk nog minder is en je er tevens anderen ook meer bescherming mee biedt dan wanneer je je niet laat vaccineren.
Als je al antistoffen hebt dan is vaccineren niet van toegevoegde waarde, maar je zal uiteindelijk wel gedwongen worden om bepaalde dingen te mogen.

Als filosoof ben ik van alle markten thuis, en al zeker ethiek.
Ik zie het ethisch bewaar niet... Het een gaat over een positief imperatief(een vaccinatie) tov een negatief imperatief(niet drinken, geen drugs gebruiken,...). Het positief imperatief is makkelijker controleerbaar, haalbaar,...

Terug
Naar boven