Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Ook als we daardoor nog twee jaar in deze lockdown zouden zitten? Ik ben nergens zelf bang voor. Het overleven wil niet zeggen dat ze er goed vanaf komen, en 99% is helemaal niet veel, gelukkig overleeft een veel groter percentage het. Corona met griep vergelijken is niet realistisch; de getallen v.w.b. oversterfte en IC-bezetting en ziekenhuisopnames zijn van totaal andere orde.

En als niet genoeg mensen zich laten vaccineren gaat het nog twee jaar duren. Er is een oplossing om uit de lockdown en voor een groot deel van dit virus af te komen en die weiger je? Dan vraag ik mij oprecht af waarom? Heb je een indicatie dat er voor jou een groot risico zit aan vaccineren? (En dan bedoel ik niet trombose, want als je in het vliegtuig stapt om op vakantie te gaan is die kans 100x groter; bovendien is de kans dat je trombose door corona krijgt ook veel groter.) Voor jongere vrouwen met een kinderwens kan ik 'de kat uit de boom kijken' nog begrijpen, maar dat is m.i. des te meer reden voor anderen om zich wel te laten vaccineren zodat we groepsimmuniteit kunnen bereiken waarbij die groep jonge vrouwen zich nog niet laat vaccineren en de rest van de bevolking wel.

Het valt mij op dat degenen die zo snel mogelijk uit de lockdown willen en z.s.m. willen versoepelen niet open staat voor DE oplossing.

Ik spreek dagelijks mensen die het vaccin niet willen wegens 'mogelijke risico's', maar wel 2x per week de spuit met UG AAS erin zetten en bij wie er op een festival gerust een paar lijntjes en pillen in gaan; allemaal niet farmaceutisch uiteraard. Dan zijn de risico's het ineens waard voor een leuk avondje, maar als het gaat om een farmaceutisch vaccin met EMA-goedkeuring wat echt veel mensenlevens gaat redden en ons uit de lockdown helpt, is het het mogelijk hele kleine risico ineens niet meer waard en het wantrouwen in het hele proces van ontwikkeling, testen en goedkeuren van een vaccin groot. Kan aan mij liggen, maar dit valt mij voor mij echt niet te rijmen met elkaar.
Wat ik zelf in mijn eigen lichaam duw bepaal ik lekker zelf. Je kunt de boel ook omdraaien en stellen dat het kabinet moet stoppen met die achterlijke lockdowns als iedereen die wil gevaccineerd is. Dan kan straks iedereen voor zichzelf bepalen of hij/zij wil leven of binnen opgesloten wil gaan zitten uit angst voor het virus. En gauw investeren in de zorg i.p.v. een miljard steken in een testmaatschappij.

Kerel wat is er met jou gebeurd joh ben jij geknipt?
robert urich GIF by Warner Archive
Wel nee, ik heb gewoon een realistisch beeld van sterftekans op basis van kansberekening.
Met een auto rijden is gewoon een grote risicofactor en de numero 1 externe risicofactor in het algemeen.

Ik kan het heel simpel stellen; ik heb liever dat een kleine groep kwetsbare mensen doodgaat dan dat het grote gros alle levenskwaliteit ontnomen wordt, ondernemers failliet gaan, gezonde mensen depressief worden etc. door alle nevenschade van alle coronamaatregelen.

Ik vind dat we allemaal een beetje doordraaien met de angst voor het virus. Veel mensen lijken wel helemaal gehersenspoeld. Meer dan 99% van de mensen die covid krijgt overleeft het gewoon. Ik neem toch ook niet jaarlijks een griepprik om anderen te beschermen? In een stevig griepseizoen overlijden ook best wat mensen. Ik wacht het liefst eerst tot de komende jaren alle risico's van het vaccineren bekend zijn alvorens ik overweeg me te laten vaccineren.
Meer dan 99,999% van de mensen die het vaccin krijgt, overleeft het. Ik neem wel jaarlijks een griepprik (als er geen tekort is), om anderen te beschermen (in het bijzonder mijn ouders), maar vooral ook mezelf. Als ik met een prik mijn risico op een paar dagen ziek zijn door de griep kan verlagen, doe ik dat met alle liefde. Elke dag dat ik op bed lig door de griep is er mij één teveel.

Welke risico's verwacht je precies nog na een paar jaar? En denk je niet dat de risico's van COVID-19 op de lange termijn wat serieuzer zijn ???

Wel nee, ik heb gewoon een realistisch beeld van sterftekans op basis van kansberekening.
Met een auto rijden is gewoon een grote risicofactor en de numero 1 externe risicofactor in het algemeen.
Heeft je locust of control niet nog wat invloed op de statistische uitkomst voor jouw individuele acties?

Vallen toch juist wel in dezelfde ordegrootte. En dat is nog terwijl er al gevaccineerd werd voor griep.

Probleem is mindering van de capaciteit, een stevig griepseizoen had (en heeft) toch net zulke problemen in de ziekenhuizen gegeven.
We hadden in de laatste 10 jaar geen partiele lockdown voor een griep. Deze epidemiologische probleme zijn MET partiale lockdown, een redelijk extreem protocol.

Meer dan 99,999% van de mensen die het vaccin krijgt, overleeft het. Ik neem wel jaarlijks een griepprik (als er geen tekort is), om anderen te beschermen (in het bijzonder mijn ouders), maar vooral ook mezelf. Als ik met een prik mijn risico op een paar dagen ziek zijn door de griep kan verlagen, doe ik dat met alle liefde. Elke dag dat ik op bed lig door de griep is er mij één teveel.

Welke risico's verwacht je precies nog na een paar jaar? En denk je niet dat de risico's van COVID-19 op de lange termijn wat serieuzer zijn ???
Weet je/iemand toevallig de kans op griep symptomen van het vaccin? Ik heb daar net zo zeer geen zin in als een verkoudheid.

Hier weer die 'je doet het voor anderen' chantage.

Jij bent verantwoordelijk voor jouw gezondheid en ik voor de mijne, zullen we dat zo houden anders voorspel ik je een hele enge samenleving (nog enger)

Stelletje zombies man

Halloween Illustration GIF

We hadden in de laatste 10 jaar geen partiele lockdown voor een griep. Dit is MET partiale lockdown, een redelijk extreem protocol.
Ohja ik vergeet steeds dat we zonder oudjes binnen op te sluiten waar het zich het beste verspreid het nog beter had verspreid.

Ik kan het heel simpel stellen; ik heb liever dat een kleine groep kwetsbare mensen doodgaat dan dat het grote gros alle levenskwaliteit ontnomen wordt, ondernemers failliet gaan, gezonde mensen depressief worden etc. door alle nevenschade van alle coronamaatregelen.
Vrij extreem en volgens mij klopt de vergelijking niet helemaal.

We hadden in de laatste 10 jaar geen partiele lockdown voor een griep. Deze epidemiologische probleme zijn MET partiale lockdown, een redelijk extreem protocol.
Trouwens in de laatste 10 jaar hebben we ook niet zo'n lage IC capaciteit gehad. Daarom zeg ik, een stevig griep seizoen had dit net zo goed kunnen doen. Je kunt zelfs uitrekenen dat als we de capaciteit met de bevolkingsgroei hadden mee opgeschaald we precies genoeg hadden gehad om het zonder maatregelen te doen.

*Ik spreek weer over NL. Dan hadden we hetzelfde als Zweden kunnen doen.

Ik zie voor mezelf geen meerwaarde voor het vaccin. Ik ben een gezonde twintiger. Als ik een in de kwetsbare groep zat zou ik me wel laten vaccineren. Ik ben gewoon van mening dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet kunnen bepalen i.p.v. vaccinatiedwang.
Vrij extreem en volgens mij klopt de vergelijking niet helemaal.
We wonen met zo ontzettend veel mensen op deze aarde. We kunnen ons niet oneindig zo blijven voortplanten. Ik denk dat zo'n pandemie een prima middel is om de rem er even op te trappen.

• Dislike
Waarderingen: BB_
t*ring jij doet het vast goed op feestjes.

(Inb4 nee want feestjes zijn een risicofactor voor ... )

We wonen met zo ontzettend veel mensen op deze aarde. We kunnen ons niet oneindig zo blijven voortplanten. Ik denk dat zo'n pandemie een prima middel is om de rem er even op te trappen.
In West-Europa zitten we zwaar onder vervangingswaarde, als die aantallen je zo aan het hart gaan, waarom begin je er dan zelf aan?

Eén groep als vermeende kwetsbaren aanwijzen is vrij willekeurig, de vergelijking gaat mank omdat de inperkingen voor de rest van tijdelijke aard zijn en die nog veel goede jaren voor de boeg hebben.

Voorbeeld:
Limburg is nu de grootste besmettingshaard, daardoor kunnen wellicht de sportscholen niet open. Laten we Limburg afsluiten, geen patiënten naar Nederland laten verplaatsten. Het is maar een kleine groep die die daar woont en we regelen wel opvang voor de katten, want zo humaan zijn we in Nederland dan ook wel weer.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik doe wel zo ding op kunnen mensen zelf weten of ze me binnen laten.

1619819554169.png

de inperkingen voor de rest van tijdelijke aard zijn en die nog veel goede jaren voor de boeg hebben.
Niet helemaal juist voor oudjes die hun geliefden niet mochten zien en nu niet meer onder ons zijn. Terminaal zieke jongeren die nog een laatste festival wilden meemaken ook trouwens.

Niet helemaal juist voor oudjes die hun geliefden niet mochten zien en nu niet meer onder ons zijn. Terminaal zieke jongeren die nog een laatste festival wilden meemaken ook trouwens.
Maar dat zijn de kwetsbaren die toch al opgeofferd zouden mogen worden volgens sommigen, dus die kan je dan niet aan de andere kant weer meetellen.

Terug
Naar boven