XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Maar dat zijn de kwetsbaren die toch al opgeofferd zouden mogen worden volgens sommigen, dus die kan je dan niet aan de andere kant weer meetellen.
Als je dat van hogerhand kunt opleggen, inderdaad. Ik zou zeggen dat overheden helemaal niks over zulk soort onberekenbaar lijden te bepalen mogen hebben en het mensen hun eigen keuze had moeten zijn.

heeft iemand van het 'ene kamp' nog de illusie iemand van het 'andere kamp' te kunnen ompraten hier, of vindt iedereen hier het gewoon fijn om de hele dag een beetje te preken voor eigen parochie

heeft iemand van het 'ene kamp' nog de illusie iemand van het 'andere kamp' te kunnen ompraten hier, of vindt iedereen hier het gewoon fijn om de hele dag een beetje te preken voor eigen parochie
Ik leg graag voor het nageslacht vast hoe erg anderen er met hun redeneringen naast zitten.

Weet je/iemand toevallig de kans op griep symptomen van het vaccin? Ik heb daar net zo zeer geen zin in als een verkoudheid.
Even snel BBC artikel 1 op de 10 krijgt last van het vaccin.

"They do say you might get flu-like symptoms but I was not expecting to get lots of them together.
"I had the vaccine at 12:00 on Saturday and I felt fine for the rest of the day, until about 18:00 that evening."
Mr Kidd had:
  • body aches
  • a fever
  • a headache
  • sore eyes
  • nausea
  • a temperature
  • freezing cold extremities
"It felt like I had plunged my hands and feet into ice or a freezer," he says.
"It was really painful and my head was banging away. It was the worst headache I have ever had in my life.

"And my eyes were burning, along with the obligatory nausea.
"I couldn't get comfortable all through the night."
Heb ik ook echt geen zin in al is het maar een paar dagen. Goede kans dat Covid hetzelfde of minder met me doet of al heeft gedaan.

Wat ik merk is dat sommigen nogal de neiging hebben om anderen de wil op te leggen.

Niet. Hij blijft de hele dag thuis uit angst voor corona waarschijnlijk.
Dat is een klassieke drogreden, niet echt fair. Alsof de wereld verdeeld is tussen de wappies en antivaxers en corona-angstigen.

Uiteindelijk is niets zo zwart wit. En de vraag is waar je de grens trekt. Als iets jou minder raakt is het makkelijker om te zeggen: gewoon alles open, of geen vaccins. Terwijl er mensen zijn die nog niet aan de beurt geweest zijn, of een zwak immuunsysteem hebben (en dan is de vraag hoe goed zo iemand uiteindelijk beschermd is) toch wel bang zijn voor Corona. Je doet het dus deels voor anderen en uiteindelijk word jij ook ouder. Ikzelf loop ook weinig risico, maar mijn ouders toch wel. Gezonde zestigers, maar godzijdank hebben die al een weekje hun eerste vaccinatie gehad.

Daarnaast is er weliswaar niet een enorme groep twintigers die zijn dood gegaan. Maar er zijn toch wel een hoop mensen veel zieker dan van een griepje én met daarbij echt wel serieuze problemen voor langere tijd.

Als laatste helpt vaccinatie bij het voorkomen van ernstigere mutaties die bijvoorbeeld jongeren harder zouden raken of de ziekte nog ernstiger zou maken. En van zoiets hebben we allemaal veel meer last. Trouwens, we betalen ook meer belasting voor steunpakketten en zitten alleen maar langer met maatregelen. Die miljard voor testen is echt peanuts. Er is al 70 miljard uitgegeven ofzo, alleen maar in Nederland. En dan is de rest van de schade niet eens goed uitgerekend - verliezen bij bedrijven en aan gezondheid enzo. Voor mij is eenvaccinatie ook een manier om gewoon mijn steentje bij te dragen aan het einde van corona. Ookal zou ik echt geen corona willen, laat staan long corona oid.

De risico's van een vaccin zijn extreem laag, zeker vergeleken bij het risico op corona krijgen, zelfs voor jonge mensen. Alleen AZ bij jonge vrouwen lijkt qua trombose een bijna gelijk risico te geven... maar de pil doet dat ook. Inmiddels zijn de vaccins meer dan een miljard keer toegediend, en het werkt gewoon. De vaccins zijn beter getest dan veel van de spullen die een goed aan BB-ers hier wekelijks meerdere keren injecteren. Met daarin wel of geen vervuiling waar niemand een idee van heeft. En risico dat daarmee veel groter is. Uiteindelijk moet iedereen zelf weten welke risico's hij/zij zelf wil nemen. Maar dit begrijp ik echt niet zo goed.

Dat is een klassieke drogreden, niet echt fair. Alsof de wereld verdeeld is tussen de wappies en antivaxers en corona-angstigen.

Uiteindelijk is niets zo zwart wit. En de vraag is waar je de grens trekt. Als iets jou minder raakt is het makkelijker om te zeggen: gewoon alles open, of geen vaccins. Terwijl er mensen zijn die nog niet aan de beurt geweest zijn, of een zwak immuunsysteem hebben (en dan is de vraag hoe goed zo iemand uiteindelijk beschermd is) toch wel bang zijn voor Corona. Je doet het dus deels voor anderen en uiteindelijk word jij ook ouder. Ikzelf loop ook weinig risico, maar mijn ouders toch wel. Gezonde zestigers, maar godzijdank hebben die al een weekje hun eerste vaccinatie gehad.

Daarnaast is er weliswaar niet een enorme groep twintigers die zijn dood gegaan. Maar er zijn toch wel een hoop mensen veel zieker dan van een griepje én met daarbij echt wel serieuze problemen voor langere tijd.

Als laatste helpt vaccinatie bij het voorkomen van ernstigere mutaties die bijvoorbeeld jongeren harder zouden raken of de ziekte nog ernstiger zou maken. En van zoiets hebben we allemaal veel meer last. Trouwens, we betalen ook meer belasting voor steunpakketten en zitten alleen maar langer met maatregelen. Die miljard voor testen is echt peanuts. Er is al 70 miljard uitgegeven ofzo, alleen maar in Nederland. En dan is de rest van de schade niet eens goed uitgerekend - verliezen bij bedrijven en aan gezondheid enzo. Voor mij is eenvaccinatie ook een manier om gewoon mijn steentje bij te dragen aan het einde van corona. Ookal zou ik echt geen corona willen, laat staan long corona oid.

De risico's van een vaccin zijn extreem laag, zeker vergeleken bij het risico op corona krijgen, zelfs voor jonge mensen. Alleen AZ bij jonge vrouwen lijkt qua trombose een bijna gelijk risico te geven... maar de pil doet dat ook. Inmiddels zijn de vaccins meer dan een miljard keer toegediend, en het werkt gewoon. De vaccins zijn beter getest dan veel van de spullen die een goed aan BB-ers hier wekelijks meerdere keren injecteren. Met daarin wel of geen vervuiling waar niemand een idee van heeft. En risico dat daarmee veel groter is. Uiteindelijk moet iedereen zelf weten welke risico's hij/zij zelf wil nemen. Maar dit begrijp ik echt niet zo goed.

Zieker dan de griep? Man je weet niet eens wat de griep is :(

Ja dit stoort mij ook enorm. Precies dat soort lemmingen die achter elkaar de afgrond inrent,
Wat voor gedrag vertoon je zelf dan?

En je doet net alsof jouw gedrag geen gevolgen voor anderen heeft. Want dat is in dit geval nu juist het probleem. Je woont nu eenmaal samen met een hele boel andere mensen in een land. Dus je kunt niet helemaal je eigen gang gaan.

Wat voor gedrag vertoon je zelf dan?

En je doet net alsof jouw gedrag geen gevolgen voor anderen heeft. Want dat is in dit geval nu juist het probleem. Je woont nu eenmaal samen met een hele boel andere mensen in een land. Dus je kunt niet helemaal je eigen gang gaan.
Ik ontzeg helemaal niemand iets, een zeker risico mag bij het leven ingecalculeerd worden. Neem jij je jaarlijkse prikje, eet je hamburger en rook je blowtje allemaal prima maar blijf uit mijn aura van vrijheid.

Snoop Dogg Lol GIF

Wat ik zelf in mijn eigen lichaam duw bepaal ik lekker zelf. Je kunt de boel ook omdraaien en stellen dat het kabinet moet stoppen met die achterlijke lockdowns als iedereen die wil gevaccineerd is. Dan kan straks iedereen voor zichzelf bepalen of hij/zij wil leven of binnen opgesloten wil gaan zitten uit angst voor het virus.
Is er dan al bepaald dag iedereen zich moet laten vaccineren voordat de beperkende maatregelen zullen worden opgeheven?
Ik acht de kans heel groot dat het kabinet met die achterlijke lockdowns stopt al voordat iedereen die wil gevaccineerd is.

Zieker dan de griep? Man je weet niet eens wat de griep is :(

Klopt, maar dat was zonder maandenlange beperkende maatregelen en niet gedurende eenzelfde periode als nu.

Klopt, maar dat was zonder maandenlange beperkende maatregelen en niet gedurende eenzelfde periode als nu.
Daar verschillen jij en ik in. Jij zegt dat de maatregelen gewerkt hebben, ik zeg dat ze niets, of nauwelijks iets aan een verschil van de verspreiding van dit virus bijgedragen hebben in Nederland. Mogelijk zelfs contra productief geweest doordat mensen thuis moesten blijven en binnenshuis mensen sneller (en/of ernstiger?) besmet raken.

De geleerden zullen over een jaar wel met een antwoord hierop komen.

Daar verschillen jij en ik in. Jij zegt dat de maatregelen gewerkt hebben, ik zeg dat ze niets, of nauwelijks iets aan een verschil van de verspreiding van dit virus bijgedragen hebben in Nederland. Mogelijk zelfs contra productief geweest doordat mensen thuis moesten blijven en binnenshuis mensen sneller (en/of ernstiger?) besmet raken.

De geleerden zullen over een jaar wel met een antwoord hierop komen.
De meeste besmettingen vinden binnenhuis plaats, dat klopt, maar of je nu dagelijks 2,4 of 24 uur met het hele gezin in huis doorbrengt zal weinig invloed hebben, je zult elkaar waarschijnlijk toch wel besmet hebben. Daarnaast moet íemand van het gezin het buiten het gezin hebben opgelopen.
Hoe zouden maatregelen als afstand bewaren, fysiek contact vermijden en zoveel mogelijk thuis werken niet of zelfs contraproductief kunnen zijn geweest?

Is er dan al bepaald dag iedereen zich moet laten vaccineren voordat de beperkende maatregelen zullen worden opgeheven?
Ik acht de kans heel groot dat het kabinet met die achterlijke lockdowns stopt al voordat iedereen die wil gevaccineerd is.
Laten we er vanuit gaan dat 1 juli veel mensen gevaccineerd zijn. Of wacht, laten we voor de zekerheid 1 augustus aanhouden.

Waarom investeren ze ruim een miljard in fieldlabs, als over 3 maand alles weer normaal is?

Laten we er vanuit gaan dat 1 juli veel mensen gevaccineerd zijn. Of wacht, laten we voor de zekerheid 1 augustus aanhouden.

Waarom investeren ze ruim een miljard in fieldlabs, als over 3 maand alles weer normaal is?
Ik heb geen idee waarom ze in fieldlabs in investeren, ik verwacht dat de politiek daar ook weer een blunder mee maakt.

Ik ga er vanuit dat de beperkende maatregelen grotendeels tot geheel komen te vervallen als er zo weinig besmettingen plaats vinden dat corona geen problematische last op de zorg legt. Dat is nu geschat op maximaal ca. 1200 besmettingen per dag, maar ik kan me voorstellen dat we daar eerst een tijdje onder moeten zitten voordat de zorg weer redelijk wat ruimte krijgt. Een simpel bierviltjes berekening laat zien dat dat in 2 maanden niet te bereiken is, dus 1 augustus aanhouden als ijkpunt waarop eindelijk de meeste maatregelen zouden kunnen komen te vervallen is helemaal zo gek nog niet.

Terug
Naar boven