XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Ik heb geen idee waarom ze in fieldlabs in investeren, ik verwacht dat de politiek daar ook weer een blunder mee maakt.

Ik ga er vanuit dat de beperkende maatregelen grotendeels tot geheel komen te vervallen als er zo weinig besmettingen plaats vinden dat corona geen problematische last op de zorg legt. Dat is nu geschat op maximaal ca. 1200 besmettingen per dag, maar ik kan me voorstellen dat we daar eerst een tijdje onder moeten zitten voordat de zorg weer redelijk wat ruimte krijgt. Een simpel bierviltjes berekening laat zien dat dat in 2 maanden niet te bereiken is, dus 1 augustus aanhouden als ijkpunt waarop eindelijk de meeste maatregelen zouden kunnen komen te vervallen is helemaal zo gek nog niet.

Eind augustus alles terug open, massa events zal wel nog een moeilijke zijn.

Eind augustus alles terug open, massa events zal wel nog een moeilijke zijn.
Ja, of het vaccineren moet in eens in sneltreinvaart gaan, maar daar win je hooguit een paar weken mee wat besmettingscijfers betreft, maar wat de druk op de zorg betreft gaat dat niet voor een paar weken eerder ruimte zorgen.

Ik heb geen idee waarom ze in fieldlabs in investeren, ik verwacht dat de politiek daar ook weer een blunder mee maakt.

Ik ga er vanuit dat de beperkende maatregelen grotendeels tot geheel komen te vervallen als er zo weinig besmettingen plaats vinden dat corona geen problematische last op de zorg legt. Dat is nu geschat op maximaal ca. 1200 besmettingen per dag, maar ik kan me voorstellen dat we daar eerst een tijdje onder moeten zitten voordat de zorg weer redelijk wat ruimte krijgt. Een simpel bierviltjes berekening laat zien dat dat in 2 maanden niet te bereiken is, dus 1 augustus aanhouden als ijkpunt waarop eindelijk de meeste maatregelen zouden kunnen komen te vervallen is helemaal zo gek nog niet.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar volgens mij is het testen nu al teveel een verdienmodel

Ja, of het vaccineren moet in eens in sneltreinvaart gaan, maar daar win je hooguit een paar weken mee wat besmettingscijfers betreft, maar wat de druk op de zorg betreft gaat dat niet voor een paar weken eerder ruimte zorgen.
Er is al een versnelling ingecalculeerd als we eind augustus willen halen.

Het enige wat nu nog roet in het eten kan gooien is als er weer meer voorvallen zijn met negatieve bijwerkingen.
En daardoor er een ophoud komt.

Er is al een versnelling ingecalculeerd als we eind augustus willen halen.

Het enige wat nu nog roet in het eten kan gooien is als er weer meer voorvallen zijn met negatieve bijwerkingen.
En daardoor er een ophoud komt.
En als andere versoepelingen toch te snel worden doorgevoerd gaan we eind augustus bij lange na niet halen.

Maar dan is het toch geen reset?

Laatst bewerkt:
Je woont nu eenmaal samen met een hele boel andere mensen in een land. Dus je kunt niet helemaal je eigen gang gaan.
Ja, en? Dat is niet mijn keuze geweest. Daarnaast is het een drogreden.

Wat betreft de 2 kampen waar @tymboo het over had:

Kamp A die zegt: bepaal lekker zelf wat je doet of neemt, maar leg anderen je wil niet op. Vrijheid en individuele verantwoordelijkheid.

Kamp B die zegt: verplicht vaccineren voor iedereen, verbindt er consequenties aan bij wie dat niet doet. Iedereen die geen vaccin neemt wordt bechouwd als een r*tard. Sociale dwang en geen keuzevrijheid.

Kamp B is fascistisch. Kamp A is liberaal. Wat best ironisch is aangezien de mensen uit kamp B zich in de politieke discussies vaak liberaal noemen en links stemmen, terwijl de mensen uit kamp A vaker rechts georiënteerd zijn.

Laatst bewerkt:

Kamp A die zegt: bepaal lekker zelf wat je doet of neemt, maar leg anderen je wil niet op. Vrijheid en individuele verantwoordelijkheid.

Kamp B die zegt: verplicht vaccineren voor iedereen, verbindt er consequenties aan bij wie dat niet doet. Iedereen die geen vaccin neemt wordt bechouwd als een r*tard. Sociale dwang en geen keuzevrijheid.

Kamp B is fascistisch. Kamp A is liberaal. Wat best ironisch is aangezien de mensen uit kamp B zich in de politieke discussies vaak liberaal noemen en links stemmen, terwijl de mensen uit kamp A vaker rechts georiënteerd zijn.
Ik heb een andere interpretatie van Kamp A en B. Dit is jouw opvatting.

Het is niet zo zwart/wit.

Liberaal heeft nogal wat betekenissen en manieren van uitleg.

Voorts zijn daar nog:

Mills: schadebeginsel
Rawls: sluier van onwetendheid
Communitarisme vs (doorgeslagen) individualisme

Ik ben als mantelzorger nu meegeweest naar 4 verschillende priklocaties van de ggd. Ik denk dat ik zelf als gezonde
Veertiger pas eind September aan de beurt ben, die versnelling gaan ze never nooit halen. Het duurde per persoon anderhalf uur of langer. ??? Buiten wachten, binnen wachten, papieren controleren, nog een keer papieren controleren, intake gesprek, wachten tot er 4 mensen klaar zijn, 4 prikken uit de vriezer halen, wachten tot ze ontdooid zijn, 4 mensen prikken, wachten ivm bijwerkingen. Dan door met de volgende 4 mensen. Prikken waren 1 x savonds op, moest van andere locatie komen, toen was ik bijna 2,5 uur kwijt. Het duurde Lang. op zich goed dat ze verspilling willen voorkomen maar efficient gaat het niet.

Laatst bewerkt:

Maar als je die tweedeling al zo duidelijk kan maken wat corona betreft gaat alles weer lekker door elkaar als je er andere thema’s bijhaalt.

Daarnaast voel ik me in beide kampen niet thuis.

Het is niet zo zwart/wit.

Liberaal heeft nogal wat betekenissen en manieren van uitleg.

Voorts zijn daar nog:

Mills: schadebeginsel
Rawls: sluier van onwetendheid
Communitarisme vs (doorgeslagen) individualisme

Als Rawlsiaan Rawls horen op mijn dbb, er is toch nog hoop...

Fiets, te voet of gratis trein/bus abbo door mijn werk.

Meer fietsdoden per gereden kilometer​

Absoluut gezien kwamen in 2019 meer mensen om bij een auto-ongeluk (237) dan bij een fietsongeluk (203), maar per gereisde kilometer is dit anders. Per miljard reizigerskilometers kwamen veel meer fietsers om dan inzittenden van auto’s (11 tegen 1,6 verkeersdoden).

Kan prima hoor. Moeten mensen wel hun bemoeiende en autoritaire trekjes minderen om je met rust te laten.

Pfoe daar heb ik dus ook geen zin in.
Dat komt omdat hun het dure 15 euro per prik min 70 graden pfizer vaccin kregen. Ik ga er vanuit dat jij jong en gezond bent en dan krijg je wrs een Jansen vaccin van 1,84 waarmee je met 1 prik klaar bent en die niet bij onmogelijke temperatuur hoeft worden bewaard maar gewoon in de koelkast kan. Dus dan kun je gewoon in een sporthal in grote rijen prikken en ben je met een half uur klaar.

Meer fietsdoden per gereden kilometer​

Absoluut gezien kwamen in 2019 meer mensen om bij een auto-ongeluk (237) dan bij een fietsongeluk (203), maar per gereisde kilometer is dit anders. Per miljard reizigerskilometers kwamen veel meer fietsers om dan inzittenden van auto’s (11 tegen 1,6 verkeersdoden).
Per gereisde km is niet relevant voor mij gezien ik de meeste verplaatsingen via autovrije fietsroutes doe. Als je op drukke wegen gaat rijden, nogal wiedes dat je met een auto beter af bent.
Had ik mogelijk moeten zeggen, ik woon op 20 meter van fietssnelweg F4 in België.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven