Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Per gereisde km is niet relevant voor mij gezien ik de meeste verplaatsingen via autovrije fietsroutes doe. Als je op drukke wegen gaat rijden, nogal wiedes dat je met een auto beter af bent.
Dats best ingecalculeerd.

Ik kan mij er persoonlijk niet zo druk om maken. Als het mijn tijd is dan is het mijn tijd.

Het is niet zo zwart/wit.

Liberaal heeft nogal wat betekenissen en manieren van uitleg.

Voorts zijn daar nog:

Mills: schadebeginsel
Rawls: sluier van onwetendheid
Communitarisme vs (doorgeslagen) individualisme
Kun je kort toelichten hoe je die begrippen hier relevant vind?

Als ik een poging mag doen: volgens schadebeginsel zou autoriteit mogen ingrijpen tegen het schadelijk handelen van mensen met corona. Echter door onwetendheid kun je hen geen kwade intenties toerekenen. Dan rest de vraag of je de verantwoordelijkheid bij communie of individu legt.

Is dat niet gewoon een uitgebreidere toelichting van hoe handelingen in het autoritair - liberaal spectrum toe te delen zijn?

Dats best ingecalculeerd.

Ik kan mij er persoonlijk niet zo druk om maken. Als het mijn tijd is dan is het mijn tijd.
Klopt, het is zelf een factor geweest om de woning die ik 11 mei ws ga kopen. Ik kan naar het station, de supermarkt en werk via 95% autovrije zone. Nu nog een nieuwe meid zoeken na covid...
Ik snap niet dat andere mensen niet hetgeen ze belangrijk vinden voorop stellen... Fatalisme is gewoon onzin, dat wist Nietzsche al.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat andere mensen niet hetgeen ze belangrijk vinden voorop stellen
Dat doe. Proberen te leven zonder mij overal druk om te maken. Overal schuilt gevaar, hoort bij het leven.

Kende een jongen, Patriek, die altijd gezond leefde. Op zijn 25ste viel ie opeens dood neer op werk, bleek een hersenbloeding. Genetisch, was dus al voor zijn geboorte bepaald. Hij leefde dus altijd al op geleende tijd.

Shit happens, pluk de dag.

Het is niet zo zwart/wit.

Liberaal heeft nogal wat betekenissen en manieren van uitleg.

Voorts zijn daar nog:

Mills: schadebeginsel
Rawls: sluier van onwetendheid
Communitarisme vs (doorgeslagen) individualisme
Ook hier ga je niet uitkomen.

Een schadebeginsel kan je ook de andere kant op redeneren als je kijkt naar economische veerkracht en psychische gezondheid.

Jij komt aan met John Rawls. Ik ga op zoek naar een filosoof die weer in mijn straatje past.

Wat voor jou doorgeslagen individualisme is, is voor een ander zelfbeschikking.

Tuurlijk is het mijn opvatting en natuurlijk is het ook niet zo zwart/wit en is niet iedereen in een groep in te delen.

Maar in grote lijnen is dit wel wat mij opvalt.
Natuurlijk is het niet zwart wit, dat is precies mijn betoog. Als ik lekker mijn gang ga en daarmee dioxines verspreid mag dat niet. Want ik bes handig daarmee anderen.

Dit is met het verspreiden van een ziekte ook tot op zekere hoogte het geval.

En verplicht vaccineren is hier geloof ik nog door niemand voorgesteld en zal in Nederland ook voorlopig niet verplicht gesteld worden

Ook hier ga je niet uitkomen.

Een schadebeginsel kan je ook de andere kant op redeneren als je kijkt naar economische veerkracht en psychische gezondheid.

Jij komt aan met John Rawls. Ik ga op zoek naar een filosoof die weer in mijn straatje past.

Wat voor jou doorgeslagen individualisme is, is voor een ander zelfbeschikking.
Het gat dus om balans vinden. Dat is de discussie. Het in extreme trekken heeft weinig zin.

Gisteren was de kop: "meer mensen in het ziekenhuis met covid"
Op de ic waren het minder en op de overige verpleegafdelingen meer. In totaal iets van 8 meer geloof ik. Ze hadden ook als kop kunnen gebruiken: "minder mensen op de ic met covid" maar dat doen die mong*len niet.
Onze journalisten zijn inderdaad gemiddeld erg slecht met cijfers. Net zoals de gemiddelde Nederlander. Zorgt voor een hoop verwarring. Elke keer pakken ze weer andere getallen. Dan weer de ic, dan weer besmettingen, dan weer percentage positief. En dan daaraan enkelvoudige conclusies verbinden. Niet zo slim.

Verandert alleen weinig aan de werkelijkheid natuurlijk. Het is aardig druk in de ziekenhuizen. Denk wel dat het nu langzaam zal gaan dalen.

En verplicht vaccineren is hier geloof ik nog door niemand voorgesteld en zal in Nederland ook voorlopig niet verplicht gesteld worden
Het verplicht stellen is niet aan de orde, maar er zijn al signalen dat gevaccineerde meer mogelijkheden hebben en krijgen dan niet gevaccineerde zonder dat er gekeken wordt naar natuurlijke afweer van de niet gevaccineerde.

Wat mij een beetje hier aan doet denken: www.amnesty.nl/wat-we-doen/landen/china-informatieplatform/surveillance-sociaalkredietsysteem

En als ik zie hoe onze overheid leiding geeft in deze crisis kan ik maar tot één conclusie komen.

Hoe minder macht bij de overheid hoe beter.

Het verplicht stellen is niet aan de orde, maar er zijn al signalen dat gevaccineerde meer mogelijkheden hebben en krijgen dan niet gevaccineerde zonder dat er gekeken wordt naar natuurlijke afweer van de niet gevaccineerde.

Wat mij een beetje hier aan doet denken: www.amnesty.nl/wat-we-doen/landen/china-informatieplatform/surveillance-sociaalkredietsysteem

En als ik zie hoe onze overheid leiding geeft in deze crisis kan ik maar tot één conclusie komen.

Hoe minder macht bij de overheid hoe beter.
Volgens mij gaat het niet om vaccinatie, maar moet je wel aantonen dat je niet besmettelijk bent. Dat doe je met sneltesten. Die hele teatsamenleving, van een miljard wordt opgezet voor vaccinweigeraars en mensen die nog niet aan de beurt waren. Zodat ze straks zonder vaccin mee kunnen doen.

De overheid is wel ontzettend incompetent. Maar ik kies onze overheid boven welk bedrijf ook. Ik weet waar ik het over heb want ik weet hoe het er bij het besturen van grote bedrijven aan toe gaat. Er zouden een hoop mensen op straat terechtkomen als we dat zo zouden doen. Juist de mensen die niet zo hoog opgeleid zijn, niet zo ver belasting betalen en netto ontvanger zijn , zijn dan degenen waar ‘gereorganiseerd’ zal worden.

Het gat dus om balans vinden. Dat is de discussie. Het in extreme trekken heeft weinig zin.
Iemand heeft gelijk of niet, handelen is gerechtvaardigd of niet, daar valt geen balans in te vinden. Zulk discussiëren is voor autoritairen een sociale weg om anderen hun zin op te dringen.

Iemand heeft gelijk of niet, handelen is gerechtvaardigd of niet, daar valt geen balans in te vinden. Zulk discussiëren is voor autoritairen een sociale weg om anderen hun zin op te dringen.
Goed, Corona verspreiden door contact te hebben met anderen na besmetting is dan dus minstens zware mishandeling en soms doodslag dus. Ongerechtvaardigd. Prima tr verdedigen.

Hetnis onvermijdelijk dat rechten soms met elkaar in conflict komen. Jouw vrijheid heeft altijd invloed op een ander. En andersom. Juist dat absolutisme vind ik gevaarlijk. Mijn oma heeft wo2 nogal levendig meegemaakt en die vertelde me altijd dat ik moest oppassen voor mensen die alles hee zeker weten.

Terug
Naar boven