AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Volgens mij gaat het niet om vaccinatie, maar moet je wel aantonen dat je niet besmettelijk bent. Dat doe je met sneltesten. Die hele teatsamenleving, van een miljard wordt opgezet voor vaccinweigeraars en mensen die nog niet aan de beurt waren. Zodat ze straks zonder vaccin mee kunnen doen.
www.ad.nl/politiek/kabinet-vaccinatiebewijs-kan-alternatief-worden-voor-quarantaineplicht-en-toegangstest~ac9394e2/

Maar wel even 435 euro aftikken. En tien dagen in quarantaine voor en na een stedentripje.

Mislukt 😅
Screenshot_20210501-114116_Instagram.jpg

Gisteren was de kop: "meer mensen in het ziekenhuis met covid"
Op de ic waren het minder en op de overige verpleegafdelingen meer. In totaal iets van 8 meer geloof ik. Ze hadden ook als kop kunnen gebruiken: "minder mensen op de ic met covid" maar dat doen die mong*len niet.
Het ligt er maar net aan welke nieuwssite je volgt. Er zijn er ook die telkens alleen de positieve cijfers belichten.

Goed, Corona verspreiden door contact te hebben met anderen na besmetting is dan dus minstens zware mishandeling en soms doodslag dus. Ongerechtvaardigd. Prima tr verdedigen.
Hadden het er in het begin ook over dat er in principe best juridische lijnen te vinden zijn om iemand te vervolgen voor de gevolgen van het aansteken van een ander.

Echter, is er bij het betreden van de publieke ruimte een eigen verantwoordelijkheid waarbij er een acceptatie is van alledaagse risico's in zaken die onmogelijk door anderen beheerst kunnen worden.

Anders had je elke dode van elke besmettelijke ziekte dusver ook als moord/doodslag moeten proberen te vervolgen. Dat wordt niet gedaan want het zijn acceptabele risico's van het leven in publieke ruimtes.

Daarom wordt er zo gedramd dat het vele malen erger is dan alledaagse ziektes waarvan we de risico's wel altijd accepteerden. Dat geeft zogenaamd grond voor autoritair ingrijpen.

Daar horen grondrechten op die publieke vrijheid echter absoluut tegen te beschermen.

Blijf me verbazen dat Zweden de enige plek ter wereld is waar ze dat correct geregeld hebben.

Het ligt er maar net aan welke nieuwssite je volgt. Er zijn er ook die telkens alleen de positieve cijfers belichten.
Ik volg het eerlijk gezegd allemaal niet meer omdat ik het allemaal zeer deprimerend vind en ik heb er toch geen invloed op. Toevallig kwam het voorbij op mijn facebook tijdlijn.

Dan wacht je even met dat stedentripje? We hadden het over de principes en niet over extreme voorbeelden. Je gaat om een test en dan kan je zonder vaccinatie toch naar een festival of voetbalwedstrijd. Daar is dit voor.

Gek genoeg zijn antivaxers ook tegen dit soort testen.

Volgens mij gaat het niet om vaccinatie, maar moet je wel aantonen dat je niet besmettelijk bent. Dat doe je met sneltesten. Die hele teatsamenleving, van een miljard wordt opgezet voor vaccinweigeraars en mensen die nog niet aan de beurt waren. Zodat ze straks zonder vaccin mee kunnen doen.

De overheid is wel ontzettend incompetent. Maar ik kies onze overheid boven welk bedrijf ook. Ik weet waar ik het over heb want ik weet hoe het er bij het besturen van grote bedrijven aan toe gaat. Er zouden een hoop mensen op straat terechtkomen als we dat zo zouden doen. Juist de mensen die niet zo hoog opgeleid zijn, niet zo ver belasting betalen en netto ontvanger zijn , zijn dan degenen waar ‘gereorganiseerd’ zal worden.
Bedoel je hiermee dat de overheid bedrijven moet dwingen om voor toegang te laten testen?

Op welke grond zou dat moeten kunnen wanneer het tussen mij als klant en een bedrijf vrij staat af te spreken dat ik er ongetest binnen mag?

Om de druk op de ziekenhuizen te beheersen? Maar het sociale contract is toch dat de overheid voor voldoende werkende zorg verantwoordelijk is? Waarom zou zij dan rechten af moeten kunnen nemen om voor het falen in hun verantwoordelijkheden te compenseren? En mogen ze dat dan bij al hun fouten doen? Ik zie wel waar dat toe kan leiden. Dan onderhandel ik toch liever met bedrijven die de bescherming van mijn rechten niet af kunnen nemen en welke gemotiveerd zijn tot zoveel mogelijk mensen naar hun vrije wil als klanten te houden.

Blijf me verbazen dat Zweden de enige plek ter wereld is waar ze dat correct geregeld hebben
Het blijft mij verbazen dat Zweden als een utopie wordt beschouwd als het om corona maatregelen gaat. In de praktijk hebben ze daar op basisscholen een strengere coronategels dan hier.

Het blijft mij verbazen dat Zweden als een utopie wordt beschouwd als het om corona maatregelen gaat. In de praktijk hebben ze daar op basisscholen een strengere coronategels dan hier.
Ik kom niet op basisscholen :shrug:

Gaat om de publieke ruimte en de mogelijkheid voor private bedrijven om geen toegangsregels opgelegd te krijgen.

Ook hier ga je niet uitkomen.

Een schadebeginsel kan je ook de andere kant op redeneren als je kijkt naar economische veerkracht en psychische gezondheid.

Jij komt aan met John Rawls. Ik ga op zoek naar een filosoof die weer in mijn straatje past.

Wat voor jou doorgeslagen individualisme is, is voor een ander zelfbeschikking.
Eruit komen was noch mijn doel, noch mijn ambitie. Het was niet eens een poging anderen van mijn gelijk te overtuigen, heb hier nog niet een heel duidelijke mening over.

Het was in de haast, off the cuff, duidelijk proberen te maken dat het niet zo simpel is om te stellen dat het één liberalisme zou zijn en het andere niet, of dat het liberalisme altijd tot dat antwoord zou leiden.

Zie het als wat hindernissen die iemand mee zou kunnen nemen in een gedachte-experiment of een denkoefening.

Mocht ik zover komen, dan zal ik jullie vertellen wat de waarheid is! :D

Laatst bewerkt:
Dan wacht je even met dat stedentripje? We hadden het over de principes en niet over extreme voorbeelden. Je gaat om een test en dan kan je zonder vaccinatie toch naar een festival of voetbalwedstrijd. Daar is dit voor.

Gek genoeg zijn antivaxers ook tegen dit soort testen.
Dat stedentripje is een simpel voorbeeld uit het artikel. Hoe gaat dit zich straks verhouden tot onze heilig verklaarde Schengen zone?

Heeft die Rawls nog iets nuttigs te melden gehad?

Zou je zonder quarantaine naar Thailand kunnen gaan rond eind oktober? Reis van verleden jaar is verzet

Terug
Naar boven