- Waardering
- 46.980
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Omdat dat het beleid is en omdat er een kans is op een tweede besmetting. M'n vader heeft gewoon gehoor gegeven aan de oproep die hij kreeg.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat dat het beleid is en omdat er een kans is op een tweede besmetting. M'n vader heeft gewoon gehoor gegeven aan de oproep die hij kreeg.
In mijn post boven deze van jou leg ik zo goed mogelijk uit wat ik wil beargumenteren met mijn voorbeeld.Meer dan hoe het in Nederland voor Corona gedaan werd? Zo nee, dan zou ik niet weten waarom dat ermee temaken heeft.
Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 66-90% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is.
De meeste ouders die hun kinderen niet laten vaccineren zijn de jou welbekende grefo's. Daar speelt dat probleem niet zo met de KDVs.
De Antroposofische Facebookkutjes hoeven niet op mijn medeleven te rekenen dat ze hun projectje nergens kunnen dumpen terwijl ze hun lessen klankschalenmeditatie voor yuppen geven of volgen.
Mijn punt is dat de mening over het niet-vaccineren van kinderen in zoverre is gekanteld dat het niet acceptabel is dat (jongere) kinderen van anderen aan die risico's worden blootgesteld. Het niet-vaccineren levert dan een reden tot weigering op bij een KDV. Langs vergelijkbare lijnen kan je dan ook mensen die zich niet tegen covid willen laten vaccineren weigeren om in sommige situaties voor anderen een risico te laten zijn. Dit ook omdat er ook een groep is die zich op medische gronden niet kan laten vaccineren of daar op medische gronden nog even mee moet wachten.
In dat geval heb ik niets gezegd. In Staphorst zie je af en toe nog wel iemand lopen met polio. Dat hoef je maar één keer te zien, en al het begrip voor anti-vaxxers is weg.@Mentat had het denk ik over anti-vaxxers in het algemeen.
Wow, wat is jouw vader dan laat aan de beurt! Mijn ma is 57 en heeft haar afspraak al staanM'n vader is 70 en heeft afgelopen maand corona gehad. Pas eergisteren z'n eerste prik, de daling onder 70'ers zal pas komende weken zichtbaar worden. Bij 80'ers kwam de daling ook pas in maart.
Niet perse nodig, je kunt mensen die geen inzage/bewijs willen geven ook weigeren. Heb dan liever dat de overheid beschermt tegen een eventuele onvrijwillige inzage wat ook nog mogelijk zou zijn. Dat is haar taak. Ik weet niet of ik dat onderscheid zou willen verbieden, vrijheid van ondernemen is ook belangrijk. Maar dat merkt die ondernemer dan in principe ook weer snel genoeg aan z'n klandizie zonder dat daar wetten voor nodig zijn.Vaak is daar wel een overheid of politiek voor nodig, want een dergelijk onderscheid mag je niet zomaar maken, medische informatie is vertrouwelijk.
Jij wilt is correct, men wilt deed je fout, mogelijk pakte de controle dat niet omdat voor wilt 'van je' stond.
Met sommige van m'n matties worden juist informeel dat soort fouten afgestraft, zo houden we elkaar scherp, vinden we leuk.
Nu snap ik misschien de onduidelijkheid, excuus!"Worden kinderen en jongeren ook gevaccineerd?
Voorlopig worden mensen in Nederland vanaf 18 jaar uitgenodigd om zich te laten vaccineren. Daarnaast worden jongeren, geboren in 2004 of 2005, met een medisch hoog-risico of die in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking wonen uitgenodigd voor vaccinatie. Er is voornamelijk onderzoek naar het coronavaccin gedaan bij volwassenen en ouderen, omdat het coronavirus bij hen vooral ziekte veroorzaakt. Het is nog onduidelijk hoe het coronavaccin werkt bij kinderen. Momenteel vinden er onderzoeken plaats naar de werking en veiligheid van een aantal vaccins bij hen. Kinderen en jongeren geboren na 2005 en kinderen en jongeren uit niet medische hoog-risicogroepen worden voorlopig niet gevaccineerd. Overleg zo nodig met de huisarts."
In dat geval heb ik niets gezegd. In Staphorst zie je af en toe nog wel iemand lopen met polio. Dat hoef je maar één keer te zien, en al het begrip voor anti-vaxxers is weg.
Had aangenomen dat 't over corona vaccinaties ging, aangezien die twee toch niet zo vergelijkbaar zijn
Wow, wat is jouw vader dan laat aan de beurt! Mijn ma is 57 en heeft haar afspraak al staan
c) Z is waar omdat autoriteit X het beweert.p1) X is een autoriteit op Y en beweert Z
p2) de bewering van X is niet in strijd met de consensus
c) Z is waarschijnlijk waar
Waar zit de drogredenering hier? Waar is de fallacies fallacy die jij wil veronderstellen?
Hoe is het ziekteverloop vergeleken met de 1e keer? Beterschap trouwens.![]()
Waarom is 1 prik voldoende als ik corona heb gehad?
Omdat het afweersysteem dan voldoende weerstand heeft opgebouwd. Het OMT geeft daarom in haar 115e advies aan dat 1 prik genoeg is voor mensen die corona hebben gehad. U moet wachten met de prik als u op dit moment corona of coronaklachten heeft. In de uitnodigingsbrief staat hoe u dan een...www.rijksoverheid.nl
M'n vader heeft ook voor de tweede keer corona.
Wat je wil.Met sommige van m'n matties worden juist informeel dat soort fouten afgestraft, zo houden we elkaar scherp, vinden we leuk.
Ik begon er alleen over omdat je het zelf zei, het is mij allemaal best.

Ah, ik begreep het inderdaad verkeerd.Nu snap ik misschien de onduidelijkheid, excuus!
Het gaat om het kunnen weigeren van iemand die niet gevaccineerd is.
Ik probeer de weigering van kinderen op KDVs die niet de normale vaccins krijgen, omdat hun ouders religieus zijn of wappie te vergelijken met het weigeren van volwassenen (voor bv sportscholen) die het coronavaccin weigeren omdat ze religieus zijn, wappie of een andere reden.
De vrijheid om je niet te vaccineren kan zo best gevolgen hebben voor de vrijheid om andere dingen te doen.
Zonder direct een waardeoordeel te vellen zie je wel een verschil tussen de mensen die voor vaccinatie zijn en tegen.
Ik ga hier geen gewoonte van maken, want hij kan prima voor zichzelf opkomen, maar dit beeld van @Steks klopt niet.Ik zie een doorsnee Groenlinks stemmer voor me (type ambtenaar) die met dedain neerkijkt naar de gemiddelde FvD stemmer (simpele zzp'er).
De eerste zegt zich ook keurig aan de maatregelen te houden (maar even niet als ze zelf wat te vieren hebben) en de ander komt er eerlijk voor uit alles meer een vrije keuze te laten.
Beetje meer last van zijn luchtwegen dan de eerste keer maar niets superdramatisch.Hoe is het ziekteverloop vergeleken met de 1e keer? Beterschap trouwens.

Of die ondanks vaccinatie een minder goed werkend immuunsysteem hebben. Bijvoorbeeld door chemo of transplantatie.De meeste ouders die hun kinderen niet laten vaccineren zijn de jou welbekende grefo's. Daar speelt dat probleem niet zo met de KDVs.
De Antroposofische Facebookkutjes hoeven niet op mijn medeleven te rekenen dat ze hun projectje nergens kunnen dumpen terwijl ze hun lessen klankschalenmeditatie voor yuppen geven of volgen.
Mijn punt is dat de mening over het niet-vaccineren van kinderen in zoverre is gekanteld dat het niet acceptabel is dat (jongere) kinderen van anderen aan die risico's worden blootgesteld. Het niet-vaccineren levert dan een reden tot weigering op bij een KDV. Langs vergelijkbare lijnen kan je dan ook mensen die zich niet tegen covid willen laten vaccineren weigeren om in sommige situaties voor anderen een risico te laten zijn. Dit ook omdat er ook een groep is die zich op medische gronden niet kan laten vaccineren of daar op medische gronden nog even mee moet wachten.
Eens, een aantal aanvullingen die je doet heb ik min of meer al in een latere post verwerkt.Of die ondanks vaccinatie een minder goed werkend immuunsysteem hebben. Bijvoorbeeld door chemo of transplantatie.
Overigens snap ik dan nog wel de jonge vrouwen die even willen afwachten mbt zwangerschap en bijwerkingen. Maar juist voor hen is het dan handig dat zo veel mogelijk anderen zich wel laten vaccineren.
Maar zeker, je hebt de vrijheid dat niet te doen en anderen met de gevolgen daarvan op te zadelen.
Ik ga hier geen gewoonte van maken, maar dit beeld van @Steks klopt niet.
Hij heeft het en der toegegeven zich niet altijd aan alle maatregelen te houden, dat doet ook bijna niemand. Ook stemt hij dan wel op de verkeerde partij, maar geen GL.
Bij een besmettelijke ziekte die sommigen harder raakt dan anderen is een vrije keuze een troebel begrip.