MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
De meeste ouders die hun kinderen niet laten vaccineren zijn de jou welbekende grefo's. Daar speelt dat probleem niet zo met de KDVs.

De Antroposofische Facebookkutjes hoeven niet op mijn medeleven te rekenen dat ze hun projectje nergens kunnen dumpen terwijl ze hun lessen klankschalenmeditatie voor yuppen geven of volgen.

Mijn punt is dat de mening over het niet-vaccineren van kinderen in zoverre is gekanteld dat het niet acceptabel is dat (jongere) kinderen van anderen aan die risico's worden blootgesteld. Het niet-vaccineren levert dan een reden tot weigering op bij een KDV. Langs vergelijkbare lijnen kan je dan ook mensen die zich niet tegen covid willen laten vaccineren weigeren om in sommige situaties voor anderen een risico te laten zijn. Dit ook omdat er ook een groep is die zich op medische gronden niet kan laten vaccineren of daar op medische gronden nog even mee moet wachten.

"Worden kinderen en jongeren ook gevaccineerd?

Voorlopig worden mensen in Nederland vanaf 18 jaar uitgenodigd om zich te laten vaccineren. Daarnaast worden jongeren, geboren in 2004 of 2005, met een medisch hoog-risico of die in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking wonen uitgenodigd voor vaccinatie. Er is voornamelijk onderzoek naar het coronavaccin gedaan bij volwassenen en ouderen, omdat het coronavirus bij hen vooral ziekte veroorzaakt. Het is nog onduidelijk hoe het coronavaccin werkt bij kinderen. Momenteel vinden er onderzoeken plaats naar de werking en veiligheid van een aantal vaccins bij hen. Kinderen en jongeren geboren na 2005 en kinderen en jongeren uit niet medische hoog-risicogroepen worden voorlopig niet gevaccineerd. Overleg zo nodig met de huisarts."

@Mentat had het denk ik over anti-vaxxers in het algemeen.
In dat geval heb ik niets gezegd. In Staphorst zie je af en toe nog wel iemand lopen met polio. Dat hoef je maar één keer te zien, en al het begrip voor anti-vaxxers is weg.

Had aangenomen dat 't over corona vaccinaties ging, aangezien die twee toch niet zo vergelijkbaar zijn

M'n vader is 70 en heeft afgelopen maand corona gehad. Pas eergisteren z'n eerste prik, de daling onder 70'ers zal pas komende weken zichtbaar worden. Bij 80'ers kwam de daling ook pas in maart.
Wow, wat is jouw vader dan laat aan de beurt! Mijn ma is 57 en heeft haar afspraak al staan

Vaak is daar wel een overheid of politiek voor nodig, want een dergelijk onderscheid mag je niet zomaar maken, medische informatie is vertrouwelijk.

Jij wilt is correct, men wilt deed je fout, mogelijk pakte de controle dat niet omdat voor wilt 'van je' stond.
Niet perse nodig, je kunt mensen die geen inzage/bewijs willen geven ook weigeren. Heb dan liever dat de overheid beschermt tegen een eventuele onvrijwillige inzage wat ook nog mogelijk zou zijn. Dat is haar taak. Ik weet niet of ik dat onderscheid zou willen verbieden, vrijheid van ondernemen is ook belangrijk. Maar dat merkt die ondernemer dan in principe ook weer snel genoeg aan z'n klandizie zonder dat daar wetten voor nodig zijn.

Men wilt x pakt m'n controle ook niet. Jij wil is gelukkig ook goed voor informele matties onderling.

informele matties onderling.
Met sommige van m'n matties worden juist informeel dat soort fouten afgestraft, zo houden we elkaar scherp, vinden we leuk.

Ik begon er alleen over omdat je het zelf zei, het is mij allemaal best.

"Worden kinderen en jongeren ook gevaccineerd?

Voorlopig worden mensen in Nederland vanaf 18 jaar uitgenodigd om zich te laten vaccineren. Daarnaast worden jongeren, geboren in 2004 of 2005, met een medisch hoog-risico of die in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking wonen uitgenodigd voor vaccinatie. Er is voornamelijk onderzoek naar het coronavaccin gedaan bij volwassenen en ouderen, omdat het coronavirus bij hen vooral ziekte veroorzaakt. Het is nog onduidelijk hoe het coronavaccin werkt bij kinderen. Momenteel vinden er onderzoeken plaats naar de werking en veiligheid van een aantal vaccins bij hen. Kinderen en jongeren geboren na 2005 en kinderen en jongeren uit niet medische hoog-risicogroepen worden voorlopig niet gevaccineerd. Overleg zo nodig met de huisarts."

In dat geval heb ik niets gezegd. In Staphorst zie je af en toe nog wel iemand lopen met polio. Dat hoef je maar één keer te zien, en al het begrip voor anti-vaxxers is weg.

Had aangenomen dat 't over corona vaccinaties ging, aangezien die twee toch niet zo vergelijkbaar zijn

Wow, wat is jouw vader dan laat aan de beurt! Mijn ma is 57 en heeft haar afspraak al staan
Nu snap ik misschien de onduidelijkheid, excuus!

Het gaat om het kunnen weigeren van iemand die niet gevaccineerd is.

Ik probeer de weigering van kinderen op KDVs die niet de normale vaccins krijgen, omdat hun ouders religieus zijn of wappie te vergelijken met het weigeren van volwassenen (voor bv sportscholen) die het coronavaccin weigeren omdat ze religieus zijn, wappie of een andere reden.

De vrijheid om je niet te vaccineren kan zo best gevolgen hebben voor de vrijheid om andere dingen te doen.

p1) X is een autoriteit op Y en beweert Z
p2) de bewering van X is niet in strijd met de consensus
c) Z is waarschijnlijk waar

Waar zit de drogredenering hier? Waar is de fallacies fallacy die jij wil veronderstellen?
c) Z is waar omdat autoriteit X het beweert.
Zou de drogredenering zijn.

Ik reageerde op dat als je het niet beter weet je maar moet aannemen wat experts zeggen. Dat is een drogreden. Consensus moeten aannemen trouwens ook.

Autoriteit op zich is geen argument, zo simpel is het.

Ondertussen kan Z prima waar zijn.

M'n vader heeft ook voor de tweede keer corona.
Hoe is het ziekteverloop vergeleken met de 1e keer? Beterschap trouwens.

Nu snap ik misschien de onduidelijkheid, excuus!

Het gaat om het kunnen weigeren van iemand die niet gevaccineerd is.

Ik probeer de weigering van kinderen op KDVs die niet de normale vaccins krijgen, omdat hun ouders religieus zijn of wappie te vergelijken met het weigeren van volwassenen (voor bv sportscholen) die het coronavaccin weigeren omdat ze religieus zijn, wappie of een andere reden.

De vrijheid om je niet te vaccineren kan zo best gevolgen hebben voor de vrijheid om andere dingen te doen.
Ah, ik begreep het inderdaad verkeerd.

Denk dat vaccinatiedwang bij veel mensen alleen maar achterdocht, wantrouwen en aversie oproept, juist omdat er op zoveel fronten wordt gefaalt.

Zonder direct een waardeoordeel te vellen zie je wel een verschil tussen de mensen die voor vaccinatie zijn en tegen.

Ik zie een doorsnee Groenlinks stemmer voor me (type ambtenaar) die met dedain neerkijkt naar de gemiddelde FvD stemmer (simpele zzp'er).
De eerste zegt zich ook keurig aan de maatregelen te houden (maar even niet als ze zelf wat te vieren hebben) en de ander komt er eerlijk voor uit alles meer een vrije keuze te laten.

Ik zie een doorsnee Groenlinks stemmer voor me (type ambtenaar) die met dedain neerkijkt naar de gemiddelde FvD stemmer (simpele zzp'er).
De eerste zegt zich ook keurig aan de maatregelen te houden (maar even niet als ze zelf wat te vieren hebben) en de ander komt er eerlijk voor uit alles meer een vrije keuze te laten.
Ik ga hier geen gewoonte van maken, want hij kan prima voor zichzelf opkomen, maar dit beeld van @Steks klopt niet.

Hij heeft het en der toegegeven zich niet altijd aan alle maatregelen te houden, dat doet ook bijna niemand. Ook stemt hij dan wel op de verkeerde partij, maar geen GL.

Bij een besmettelijke ziekte die sommigen harder raakt dan anderen is een vrije keuze een troebel begrip.

De meeste ouders die hun kinderen niet laten vaccineren zijn de jou welbekende grefo's. Daar speelt dat probleem niet zo met de KDVs.

De Antroposofische Facebookkutjes hoeven niet op mijn medeleven te rekenen dat ze hun projectje nergens kunnen dumpen terwijl ze hun lessen klankschalenmeditatie voor yuppen geven of volgen.

Mijn punt is dat de mening over het niet-vaccineren van kinderen in zoverre is gekanteld dat het niet acceptabel is dat (jongere) kinderen van anderen aan die risico's worden blootgesteld. Het niet-vaccineren levert dan een reden tot weigering op bij een KDV. Langs vergelijkbare lijnen kan je dan ook mensen die zich niet tegen covid willen laten vaccineren weigeren om in sommige situaties voor anderen een risico te laten zijn. Dit ook omdat er ook een groep is die zich op medische gronden niet kan laten vaccineren of daar op medische gronden nog even mee moet wachten.
Of die ondanks vaccinatie een minder goed werkend immuunsysteem hebben. Bijvoorbeeld door chemo of transplantatie.

Overigens snap ik dan nog wel de jonge vrouwen die even willen afwachten mbt zwangerschap en bijwerkingen. Maar juist voor hen is het dan handig dat zo veel mogelijk anderen zich wel laten vaccineren.

Maar zeker, je hebt de vrijheid dat niet te doen en anderen met de gevolgen daarvan op te zadelen.

Of die ondanks vaccinatie een minder goed werkend immuunsysteem hebben. Bijvoorbeeld door chemo of transplantatie.

Overigens snap ik dan nog wel de jonge vrouwen die even willen afwachten mbt zwangerschap en bijwerkingen. Maar juist voor hen is het dan handig dat zo veel mogelijk anderen zich wel laten vaccineren.

Maar zeker, je hebt de vrijheid dat niet te doen en anderen met de gevolgen daarvan op te zadelen.
Eens, een aantal aanvullingen die je doet heb ik min of meer al in een latere post verwerkt.

Ik ga hier geen gewoonte van maken, maar dit beeld van @Steks klopt niet.

Hij heeft het en der toegegeven zich niet altijd aan alle maatregelen te houden, dat doet ook bijna niemand. Ook stemt hij dan wel op de verkeerde partij, maar geen GL.

Bij een besmettelijke ziekte die sommigen harder raakt dan anderen is een vrije keuze een troebel begrip.

Ik omschreef Steks niet per definitie, dan werd de tekst te lang :D
Maar zo zie ik een fanatieke vaccin voorstander die kritiek verafschuwd tegenover een "weigeraar".

Tussen voorstander en tegenstander zit trouwens nog heel veel. Dat mis ik vaak. Lijkt wel of je per se een kamp moet kiezen, bij twijfel hoor je er al niet meer bij.

Moeten we eigenlijk ook verplicht worden allemaal het jaarlijkse influenza vaccin te nemen? Zelfde principe dan toch?

Las ergens een stukje dat er een vrouw van gemiddelde leeftijd op de IC ligt en het waarschijnlijk niet gaat halen dit weekend, terwijl ze zes weken geleden AZ geweigerd had omdat vaccins gevaarlijk zijn. Erg komisch. :')

Ken ook een zonnebrand creme weigeraar want hij vond een bruine tint belangrijker. Heeft nu huidkanker. "hahaha"

Terug
Naar boven