MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Las ergens een stukje dat er een vrouw van gemiddelde leeftijd op de IC ligt en het waarschijnlijk niet gaat halen dit weekend, terwijl ze zes weken geleden AZ geweigerd had omdat vaccins gevaarlijk zijn. Erg komisch. :')
Misschien was ze anders wel overleden aan een bloedprop :thinking:

Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 66-90% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is.
Je zou weleens gelijk kunnen hebben, maar het kan ook iets anders betekenen. Het was ook geen strikvraag ofzo. Ik ga eens kijken of hier wat over te vinden is.

Precies de tips die ik nodig had. Denk dat ik me nu wel durf te laten vaccineren.

Wow, wat is jouw vader dan laat aan de beurt! Mijn ma is 57 en heeft haar afspraak al staan
Dat is raar. In april zijn ze pas begonnen met 70'ers en degenen die ik ken hebben pas afgelopen 3 weken hun prik gehad. 60'ers komen nog. Was je moeder soms een van die met geboortejaar '63 die per ongeluk ten onrechte een oproep hadden gehad?

Uitleg over wat de procentuele effectiviteit van een vaccin betekent.

Dat is raar. In april zijn ze pas begonnen met 70'ers en degenen die ik ken hebben pas afgelopen 3 weken hun prik gehad. 60'ers komen nog. Was je moeder soms een van die met geboortejaar '63 die per ongeluk ten onrechte een oproep hadden gehad?
Jup, maar ze kon gisteren gewoon telefonisch een afspraak maken. Mijn pa is 62 en is anderhalve week geleden al gevaccineerd via de huisarts

Jup, maar ze kon gisteren gewoon telefonisch een afspraak maken. Mijn pa is 62 en is anderhalve week geleden al gevaccineerd via de huisarts
Woont hij in een soort van dorpje? Want collega's bij mij hebben ook via hun huisarts al een prikje gehad. En vaak lui uit buitendorpjes

Las ergens een stukje dat er een vrouw van gemiddelde leeftijd op de IC ligt en het waarschijnlijk niet gaat halen dit weekend, terwijl ze zes weken geleden AZ geweigerd had omdat vaccins gevaarlijk zijn. Erg komisch. :')
Ik vind het niet leuk, maar hoop maar dat dit soort voorbeelden mensen wel aan het denken gaan zetten.

Wat ik niet begrijp is waarom de gevaccineerden zich zo druk maken om mensen die dat liever (nog) niet willen. Je bent zelf beschermd en die 80% wordt echt wel gehaald. Probleem opgelost zou je denken...
Bijzonder wel dat je dat nog steeds niet begrijpt, terwijl hier om de zoveel pagina's uitgelegd wordt waarom het niet zo werkt.

Mwah dat zeg ik niet. Ik zeg dat andere mensen je wil opleggen fascisme is. Ik ben voor vrijheid.
Volgens mij zei je dat mensen die in 'kamp b' zitten fascistisch zijn. D.w.z. de mensen die het niet met jou eens zijn.

Vrijheid, ja mooi, heel graag. Goeie open deur ook. Is er iemand eigenlijk tegen vrijheid?
Ik ben er ook helemaal voor, daarom graag zsm uit deze ellende dank u.

Vrijheid betekent niet ieder voor zich. Wanneer vrijheid het collectief belang schaadt gaat het mis. Het is heel vervelend voor sommigen maar misschien geeft corona wel een duwtje richting het einde van het doorgeslagen individualisme. Je bent niet alleen op de wereld en jouw belangen wegen niet zwaarder dan die van een willekeurig ander persoon.

Volgens mij zei je dat mensen die in 'kamp b' zitten fascistisch zijn. D.w.z. de mensen die het niet met jou eens zijn.

Vrijheid, ja mooi, heel graag. Goeie open deur ook. Is er iemand eigenlijk tegen vrijheid?

Vrijheid betekent niet ieder voor zich. Wanneer vrijheid het collectief belang schaadt gaat het mis. Het is heel vervelend voor sommigen maar misschien geeft corona wel een duwtje richting het einde van het doorgeslagen individualisme. Je bent niet alleen op de wereld en jouw belangen wegen niet zwaarder dan die van een willekeurig ander persoon.
Ah je eigen parochie mocht blijkbaar niet ontbreken.

Kan iemand mij uitleggen wat doorgeslagen individualisme is en waarom iedereen zo'n aversie hier tegen heeft?

Mensen een vaccin opdringen onder dwang van sancties vind ik fascistisch. Dat heeft er niets mee te maken of ik het wel of niet met ze eens ben. Ben het vaak genoeg niet met @Steks eens, maar heb em nog nooit een fascist genoemd. Dus het argument dat ik iedereen die het niet met mij eens is een fascist noem slaat kant noch wal, maar is natuurlijk wel lekker makkelijk. Sterker nog, ik heb het woord de afgelopen 13 jaar dat ik hier zit volgens mij bijna nooit laten vallen in de discussies hier, laat staan mensen ervan beticht, totdat wappies mij opeens vaccins beginnen op te dringen onder het mom van nationaal belang.

Met vrijheid doelde ik op individuele keuzevrijheid, daar had ik mijzelf beter moeten verwoorden. En ook dit betekend niet ieder voor zich, maar wel het recht dat men daarvoor kan kiezen als men dat wilt. We worden al genoeg in een keurslijf gedouwd.

Maar zoals je zelf laat weten ben je er ook geen voorstander van aangezien je het 'doorgeslagen individualisme' noemt. Wat versta jij onder doorgeslagen individualisme? Als ik alle schapen zo om mij heen bekijk kan je veel zeggen van Nederlanders, maar 'doorgeslagen individualisme' kan ik ze niet op betrappen.

De vraag is wel wat je ‘sancties’ vindt. Want sancties zijn een straf. Ergens niet mogen komen omdat je een risico voor anderen bent is geen straf, maar het beschermen van anderen.

Het recht op bescherming van die anderen gaat dan boven jouw recht. Dat vaccineren moet je zelf weten. En dan kun je met een rest ook nog aantonen dat je geen gevaar voor andere. Bent als je dat niet wilt.

Kortom: er is geen straf, wel voorzorgsmaatregelen inclusief een alternatief voor als je niet gevaccineerd bent. Als je dat niet accepteert dan kun je misschien niet alles doen wat je zou willen. Maar ik mag bijvoorbeeld ook geen 200 rijden, want dan ben ik ook een gevaar.

Maar ik mag bijvoorbeeld ook geen 200 rijden, want dan ben ik ook een gevaar.
In Duitsland weer wel op sommige plekken. Toch iets met vrijheid enzo.

Daarnaast staat 200 rijden niet in de grondwet. Mensen hinderen in hun bewegingsvrijheid, discriminatie, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloofsovertuiging en recht op de onaantastbaarheid van het lichaam wel.

Wanneer we gaan knoeien met de grondrechten slaan we een gevaarlijke weg in.

Het is natuurlijk een zeer lastige ethische kwestie, maar in mijn opinie moeten vaccinaties te allen tijden op vrijwillige basis blijven, waarbij er geen restricties of soortgelijke maatregelen worden opgelegd aan hen die besluiten zich niet te laten vaccineren.

Vooral ook met het oog op de toekomst aangezien dit, in mijn ogen, anders een zeer gevaarlijk precedent schaapt voor toekomstige beslissingen vanuit het 'belang van de volksgezondheid'.

Laatst bewerkt:
In Duitsland weer wel op sommige plekken. Toch iets met vrijheid enzo.

Daarnaast staat 200 rijden niet in de grondwet. Mensen hinderen in hun bewegingsvrijheid, discriminatie, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloofsovertuiging en recht op de onaantastbaarheid van het lichaam wel.

Wanneer we gaan knoeien met de grondrechten slaan we een gevaarlijke weg in.
Nogmaals: vergelijk met het weigeren van kinderen die de BMR-prik niet hebben gehad op KDVs.

Vrijheid gaat niet over het niet hoeven accepteren van de consequenties van je keuzes.

De meeste grondrechten gelden niet onbeperkt, zeker niet als ze botsen. Standaard voorbeeld: Brand roepen in een vol theater.

Terug
Naar boven