MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Ja maar hij wilt op vakantie en neemt geld mee. Die Afrikanen komen niet op vakantie en nemen slechts ellende mee.

Je vergelijking klopt niet.
Er staat nergens dat dat een voorwaarde is, volgens de "Universele Verklaring van de Recht van de Mens" heeft iedereen het recht om overal te zijn.

Er staat niets over vakantie of ellende, sterker nog, veel mensen die naar Australië gaan, willen daar ook werken, eventueel om de vakantie wat te rekken.

Zijn er nu opeens beperkingen omdat het over andere mensen gaat?

Waar vind ik die dan in de natuur? Of wat bedoel je met van nature?

Er is geen land dat zich er letterlijk aan houdt, in hoeverre bestaan ze dan?
Van nature simpelweg door te bestaan, door god gegeven. Maw niet door jurisprudentie van landen af te nemen.

Misschien is het makkelijker om uit te gaan van het negatieve; Als niemand je stopt kun je gewoon naar elk land gaan. Om je tegen je vrije wil in te stoppen zal diegene per definitie fysiek geweld moeten gebruiken. Geweld initeren mag niet, dus je hebt recht op die vrijheid.

Maar er zijn inderdaad zat landen die het niet respecteren.

Zijn er dan ook zaken waar jij en ik van nature recht op hebben die nog niet ergens beschreven staan?
In de zin van dat je anders alle mogelijke vreedzame menselijke handelingen zou moeten beschrijven, sure. Maar het is natuurlijk makkelijk samen te vatten door te zeggen dat je het recht hebt te bestaan, beslaat gelijk alle mogelijkheden doordat het resultaat van je handelen ook je eigendom is waartoe je door te bestaan recht hebt.

Nog even een praktische vraag hierover, als dit een recht is, kunnen we dan belastinggeld inzetten om de de veerdienst van Artsen Zonder Grenzen toegankelijker te maken voor Afrikanen die de mensensmokkelaars niet kunnen betalen? Zij hebben immers het recht om hier te zijn!
Ik wilde jullie hier nog over vragen wat jullie nu bedoelen; want die Afrikanen hebben toch het recht hier te komen? Waarom zou ik dan niet het recht hebben om naar Australie te gaan zonder vaccinaties en testbewijzen? Is jullie visie hierover wel consistent?

Maar om je vraag te beantwoorden; ik zie niet in waarom ze hier niet op vakantie mogen komen. Naturalisatie om te werken, woningen, stemrecht, zijn andere zaken.

Van nature simpelweg door te bestaan, door god gegeven. Maw niet door jurisprudentie van landen af te nemen.

Misschien is het makkelijker om uit te gaan van het negatieve; Als niemand je stopt kun je gewoon naar elk land gaan. Om je tegen je vrije wil in te stoppen zal diegene per definitie fysiek geweld moeten gebruiken. Geweld initeren mag niet, dus je hebt recht op die vrijheid.

Maar er zijn inderdaad zat landen die het niet respecteren.

In de zin van dat je anders alle mogelijke vreedzame menselijke handelingen zou moeten beschrijven, sure. Maar het is natuurlijk makkelijk samen te vatten door te zeggen dat je het recht hebt te bestaan, beslaat gelijk alle mogelijkheden doordat het resultaat van je handelen ook je eigendom is waartoe door te bestaan recht hebt.
Okay, dus de poorten voor Afrika gaan open als het aan jou ligt, goed om te weten.

Hoe bestaan rechten van nature? Maakt het uit door welke god? Kunnen atheïsten zich er dan niet op beroepen? Als het niet kan door jurisprudentie, kan het dan wel door wetten, grondwetten of verdragen? Zijn er beperkingen op die rechten, welke, hoe zit het met conflicten tussen verschillende rechten?

Ik wilde jullie hier nog over vragen wat jullie nu bedoelen; want die Afrikanen hebben toch het recht hier te komen? Waarom zou ik dan niet het recht hebben om naar Australie te gaan zonder vaccinaties en testbewijzen? Is jullie visie hierover wel consistent?

Maar om je vraag te beantwoorden; ik zie niet in waarom ze hier niet op vakantie mogen komen. Naturalisatie om te werken, woningen, stemrecht, zijn andere zaken.
Mag ik op vakantie in jouw woning en de inhoud van jouw koelkast claimen?

Okay, dus de poorten voor Afrika gaan open als het aan jou ligt, goed om te weten.

Hoe bestaan rechten van nature?
Leg ik in die quote uit. Inherent vanuit het recht te bestaan.
Maakt het uit door welke god? Kunnen atheïsten zich er dan niet op beroepen?
Nee maakt niet uit en ja universeel dus ook atheisten. https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurwet_(ethiek)
Als het niet kan door jurisprudentie, kan het dan wel door wetten, grondwetten of verdragen?
Sorry jurisprudentie is het verkeerde woord, ben even kwijt wat het moet zijn. Maar alle wetten grondwetten verdragen etc bedoel ik ook inderdaad.
Zijn er beperkingen op die rechten, welke, hoe zit het met conflicten tussen verschillende rechten?
Je hebt geen recht om geweld te initiëren tegen anderen lost alles al op.

Er staan geen beperkingen in je "universele verklaring", er staat ook niets over vakantie.

Leg ik in die quote uit. Inherent vanuit het recht te bestaan.

Nee maakt niet uit en ja universeel dus ook atheisten. https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurwet_(ethiek)

Sorry jurisprudentie is het verkeerde woord, ben even kwijt wat het moet zijn. Maar alle wetten grondwetten verdragen etc bedoel ik ook inderdaad.

Je hebt geen recht om geweld te initiëren tegen anderen lost alles al op.

Uit je artikel, de universele verklaring komt uit de USA, dus uit de Common law traditie.
Dit natuurrecht speelde tot aan de invoering van de nationale codificaties eind 18e en begin 19e eeuw een grote rol in het Romeinse en Europese rechtsbewustzijn. Tegenwoordig is de natuurwet nog een belangrijk onderdeel van de katholieke theologie en ethiek, naast een kleine stroming van moderne natuurrechtsaanhangers.

In Engeland heeft het Romeinse recht nooit gegolden. Daarom kent men in het Engelse recht (de Common law) en in de landen die het Engelse rechtssysteem volgen geen natuurrecht, zoals dat vanuit de romeinsrechtelijke traditie in het continentale Europese recht een plaats kreeg.

En geen recht tot naturalisatie dus meer dan vakantie zit er niet in.
Er staat niet dat zie hier alleen mogen zijn voor vakantie in dat fantasieverdrag van je, ze mogen hier zijn. Ik heb niets gezegd over naturalisatie, hoogstens dat je ze niet weg krijgt, iets waar Australië ook altijd bang voor is.

Er staat niet dat zie hier alleen mogen zijn voor vakantie in dat fantasieverdrag van je, ze mogen hier zijn. Ik heb niets gezegd over naturalisatie, hoogstens dat je ze niet weg krijgt, iets waar Australië ook altijd bang voor is.
Het hoeft van mij geen vakantie te heten. Hoe moet je het noemen als ze hier aanwezig zijn zonder hier te wonen?

Volgt uit het recht van anderen op hun bestaan en de producten daarvan. Geweld is het vernietigen daarvan dus schaad dat recht.
Dat is toch allemaal door mensen bedacht, of geloof je dat een hogere macht ons die rechten geschonken heeft? Waarom hebben dieren en planten niet gelijke rechten?

Artikel 29​

1. Een ieder heeft plichten jegens de gemeenschap, zonder welke de vrije en volledige ontplooiing van zijn persoonlijkheid niet mogelijk is.
  2. In de uitoefening van zijn rechten en vrijheden zal een ieder slechts onderworpen zijn aan die beperkingen, welke bij de wet zijn vastgesteld en wel uitsluitend ter verzekering van de onmisbare erkenning en eerbiediging van de rechten en vrijheden van anderen en om te voldoen aan de gerechtvaardigde eisen van de moraliteit, de openbare orde en het algemeen welzijn in een democratische gemeenschap.
  3. Deze rechten en vrijheden mogen in geen geval worden uitgeoefend in strijd met de doeleinden en beginselen van de Verenigde Naties.

Blijkt er aan het eind van dat sprookje een algemene beperkingsclausule te zijn opgenomen.

Jammer voor jou gaat je vakantie niet door, gelukkig voor ons kunnen we AZG torpederen!

Blijkt er aan het eind van dat sprookje een algemene beperkingsclausule te zijn opgenomen.

Jammer voor jou gaat je vakantie niet door, gelukkig voor ons kunnen we AZG torpederen!
Wat heb ik met artikel 29 te maken dan? Het beschrijft geen recht. Ik verwees naar artikel 13 in dit document als beschrijving van een recht dat ik heb. Dat recht heb ik niet door dit document en het kan me ook niks ontnemen.

Zei je zelf ook niet dat het niet rechtsgeldig is?

Wat heb ik met artikel 29 te maken dan? Het beschrijft geen recht. Ik verwees naar artikel 13 in dit document als beschrijving van een recht dat ik heb. Dat recht heb ik niet door dit document en het kan me ook niks ontnemen.

Zei je zelf ook niet dat het niet rechtsgeldig is?

Oh, dus als je een recht meent te hebben dan kan je het uit een willekeurige bron als bewijs of ondersteuning gebruiken, maar als die bron met een beperking komt, dan kan je die naast je neerleggen.

Jij denkt dat rechten een soort buffet zijn, waar je naar willekeur uit kan kiezen wat je leuk vindt.

Welterusten!

Dat is toch allemaal door mensen bedacht, of geloof je dat een hogere macht ons die rechten geschonken heeft? Waarom hebben dieren en planten niet gelijke rechten?
Door god gegeven is een manier van spreken, zo erken je dat een hogere macht dan een overheid ze geschonken heeft en een overheid dus ook geen macht heeft ze te ontnemen. De meeste menselijke beschrijvingen gaan voor het bezitten van rechten uit van het vereiste van een bewustzijn of ziel, of vrije wil. Ik weet niet of dat er perse voor nodig is. Wat betreft dieren is dat dan voor veel mensen wel vrij duidelijk, ik hoop voor jullie inmiddels ook. Hoe dat met planten zit weet ik niet, ik zou daar ook wel wat in kunnen zien.

“We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.”

Klinkt dat bekend misschien?

Laatst bewerkt:
Oh, dus als je een recht meent te hebben dan kan je het uit een willekeurige bron als bewijs of ondersteuning gebruiken, maar als die bron met een beperking komt, dan kan je die naast je neerleggen.

Jij denkt dat rechten een soort buffet zijn, waar je naar willekeur uit kan kiezen wat je leuk vindt.

Welterusten!
Nee nogmaals het document dient niet ter bewijs maar ter referentie, omschrijving. Ik dacht handig dan hoef ik het recht zelf niet uit te typen. Net als dat wikipedia geen wetten bepaalt maar je er wel naar kunt verwijzen om het bestaan van bepaalde wetten te beschrijven.

Je hebt het recht tot reizen gewoon ongeacht documenten ongeacht wetten, en die kunnen dat ook niet ontnemen.

Dit soort bad faith discussies stellen me wel teleur. Ben echt verbaasd dat jullie niet weten wat rechten zijn anders dan wettelijke rechten. Is toch gewoon de essentie van menselijke beschaving.

Mag ik op vakantie in jouw woning en de inhoud van jouw koelkast claimen?
Deze woning ga ik niet over, maar je blijft wel uit mijn koelkast. :mad:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven