AndroidHealthClinic

corpaul's trainingslog

+1

Waarom denk je dat Oly gewichtheffers in de blue room, voordat ze op het podium komen, met lagere gewichten aan het warm draaien zijn?

Je kan de mate van explosiviteit natuurlijk ook aanpassen aan het gewicht natuurlijk ... :D

prima. ben alleen benieuwd hoe jij op techniek wil gaan oefenen bij een explosieve oefening als je er dusdanig weight opflikkert dat je je moet gaan inhouden. ut = mij un raatshul badhuiszerreidine

seriously... 40kilo cleans is gewoon een reversed curl homiez

Laatst bewerkt:
is niet waar, explosive power= strength x speed, dus op alle gewichten moet je net zo explosief kunnen zijn, moet alleen de juiste balans vinden. Een oly lifter voert alle cleans net zo snel en efficient uit, is het maar 40kg of 200kg.

ik blijf het een vreemd verhaal vinden.... als ik 40 kilo approach alsof 100 aanhangt dan sla ik mezelf gewoon kk hard tegen men kaak als hij al niet ver boven men hoofd beland... m.a.w. ik moet dan dus echt gaan afremmen of rustig aangaan doen om een normale clean te maken, dat is imo niet efficiënt om op techniek te oefenen. maar goed, jullie trainen met de ekte gewichtheffers dus dan geloof ik jullie maar.

• Like
Waarderingen: koef
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.946
ik blijf het een vreemd verhaal vinden.... als ik 40 kilo approach alsof 100 aanhangt dan sla ik mezelf gewoon kk hard tegen men kaak als hij al niet ver boven men hoofd beland... m.a.w. ik moet dan dus echt gaan afremmen of rustig aangaan doen om een normale clean te maken, dat is imo niet efficiënt om op techniek te oefenen. maar goed, jullie trainen met de ekte gewichtheffers dus dan geloof ik jullie maar.
jij bent al explosief.. bij mij is 40kg al traag as shit, dus moet eerst dat zien te versnellen voordat ik dat met 100kg kan.

Waarom denk je dat Oly gewichtheffers in de blue room, voordat ze op het podium komen, met lagere gewichten aan het warm draaien zijn?

Ik weet geen reet van olympische lifts maar lijkt me sterk dat ze dat doen om voor hun wedstrijdpoging nog even meer techniek aan te leren :scratch:

ik denk dat de waarheid in het midden ligt.
niet te licht maar ook niet te zwaar dus ;)

bij te licht heb je het gevaar dat je meer aan het curlen bent, dan bezig met de inzet van bv. hip-power. Te zwaar gaat altijd ten koste van techniek

Eens.

Als je je in moet houden tijdens je explosie dan gaat dat echt te koste van je techniek.

Ikzelf begin niet lichter dan 60-70 kg met (power)cleans, het lichtste gewicht wat ik lekker kan vangen met een kleine dip.

• #4.950
True true, maar toch zie je de weightlifters bij ons vaak op 30% ofzo van hun max op techniek oefenen. We shall see, was ook meer omdat Chewie er nog niet was dat ik dit deed dus het was niet echt belangrijk ofzo.

te licht is niet goed imo.. dat lukt sowieso wel explosief altijd, kan je doen tot je een ons weegt.
je moet ook explosief zijn met zwaardere gewichten

Als je techniek spot on is om te cleanen, maakt de gewicht niet uit, anders gebruikt je teveel pure kracht ipv techniek, wat niet fout is in strongman natuurlijk, maar gewichtheffers doen perfect techniek even with bar. Ik zal het filmen @ simson

leuk filmpje!
en btw, als jij al 157kg ben, wat is bw van destrey?

ewa, goed bezig cp bezem

• #4.957
Voor het eerst sinds tijden weer een fatsoenlijke LB training :P

Boxsquat
5x bar
6x40kg
6x60kg
6x60kg
5x100kg
3x120kg
3x140kg
3x160kg
2x170kg
1x190kg
5x140kg
Voor het eerst op oly's, ging nice. Kwa diepte maakt het voor mij niets uit maar kan veel makkelijker m'n arch behouden.

Goodmornings
8x60kg
8x80kg
8x100kg
8x80kg
8x60kg

45gr legpress
20x120kg
20x160kg
20x200kg
Pomperdepomp.

Standing leg curl
15x L+R
15x L+R
15x L+R

Standing calf raise
15x
15x

Hise shrugs
20x
20x
20x

Rope crunches
20x full stack
15x full stack
Voelde er niks van dus beneden verder gegaan

Crunches
20x oei toch wel voorvermoeid epic burn
20x bicycle crunches epic kramp

Nice train.

Goed bezig zeker? ;)
Nick was ook nog al tevreden over zijn schoenen.
Scheelde bij hem veel zei hij.

• #4.959
Goed bezig zeker? ;)
Nick was ook nog al tevreden over zijn schoenen.
Scheelde bij hem veel zei hij.

ja uiteindelijk toch wel tevreden... je staat anders dus je moet er ff aan wennen en dat betekent lower weights maar aangezien ik nu toch al ff geen LB heb gedaan maakt dat niet uit :P

was vanochtend zelfs om half 7 wakker voor cardio, het wordt nog eens wat met mij!

ja uiteindelijk toch wel tevreden... je staat anders dus je moet er ff aan wennen en dat betekent lower weights maar aangezien ik nu toch al ff geen LB heb gedaan maakt dat niet uit :P

was vanochtend zelfs om half 7 wakker voor cardio, het wordt nog eens wat met mij!

das knap! ik vind mijn sokken aantrekken al cardio...:o

Terug
Naar boven