MuscleMeat

corpaul's trainingslog

Ik vind de swissbal juist vervelender dan een bankje, maarja ieder zijn ding

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind de swissbal juist vervelender dan een bankje, maarja ieder zijn ding

Kwestie van gewenning denk ik, ik heb een hele tijd thuis op dat ding getraind dus ben inmiddels gewend eraan. Kan ook veel meer spanning op m'n lichaam zetten op zo'n bal.

Haha, sterker nog.. ik loop meestal 2 dagen krom van de spierpijn na een training (stuk meer dan ik bij split had!). Het is gericht op zowel kracht als hypertrofie, en opgesplitst in upper body / lower body. Dan heb je een paar max effort oefeningen (squat, deadlift, bench, MP, enz), en assistance oefeningen (die helpen dus om je max effort oefeningen sterker te maken, bijv. triceps/biceps oefeningen, hamstrings oefeningen enz). Je bent dus nog steeds compleet bezig, alleen wat logischer als je sterker wilt worden. (eindeloos je borst isoleren heeft bijv. niet zoveel zin voor de kracht imho)

Top! :thumbs:

cor ik snap alleen niet de rug-oef
traps is imo ook een iso-oef?

lekker getraind weer corpaul
je bent ook echt een cardio beest he

straks heb je echt een goeie conditie!

cor ik snap alleen niet de rug-oef
traps is imo ook een iso-oef?
Klopt, is ook niet 100% assistance (was wat simpel uitgelegd) maar wel grotendeels. Traps horen of course wel bij je upper body.

Zag trouwens dat ik m'n pullups nog vergeten was te doen :$

---------- Toegevoegd om 20:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:55 ----------

lekker getraind weer corpaul
je bent ook echt een cardio beest he

straks heb je echt een goeie conditie!
thx, ja ik vind het nog steeds niet leuk hoor :P maar moet maar ff. conditie wordt idd wel steeds beter dus dat is wel mooi.

traps horen idd bij ub
maar ik had eigenlijk een pull up verwacht - je zei het al
of een rows
volgende keer beter

traps horen idd bij ub
maar ik had eigenlijk een pull up verwacht - je zei het al
of een rows
volgende keer beter
klopt, rows zitten bij m'n max effort UB dag (dit was rep effort). wist al dat ik wat vergeten was maar kwam er niet meer op wat :D

Ging eigenlijk gewoon lekker vandaag, alleen grip een beetje klote, waarsch teveel van gevraagd deze week. Was wel grappig, een gast in de kleedkamer zag dat ik m'n Allstars aan het aantrekken was en hij zei 'Zo, ga je weer benen trainen? Ben je wel goed in volgens mij, we staan vaak met verbazing te kijken wat voor gewichten je erop smijt' altijd leuk om te horen :)

Front squat
10x bar
5x60kg
5x80kg
5x90kg
5x100kg
5x100kg
Lekker rode kop weer. Vingers nog steeds pijnlijk na een set, zullen nog wel ff wat soepeler moeten worden. Duw ze eigenlijk alleen tegen de stang aan.

Romanian deadlift dus :P
10x100kg
8x130kg
6x150kg grip fail :mad:

Hyperextension
12x BW
12x BW +10kg
12x BW +20kg
(en om chick tevreden te houden, m'n BW met alles aan was tegen de 150kg :P)

Pullthrough
10x40kg
10x50kg
En megapomp in m'n rug, kon er bijna niet meer van lopen :)

Cardio
Wilde HIIT op de fiets doen, maar kwam er na 1 interval van 60/30 achter dat ik HIIT op de fiets altijd k*t vond, dus maar op de crosstrainer overgestapt na 5mins rustig fietsen.
HIIT op de crosstrainer: 6x 60/30

ja ik heb same problem met front squat, en ik doe hem al een hele tijd.
is maar een klein peintje, niet iets om de oefening voor te laten liggen.

lekker getraind verder

Goede frontsquat ik heb me niet echt verdiept in de techniek deze week nog een keer geprobeerd maar ik vind het maar k*t

Goede frontsquat ik heb me niet echt verdiept in de techniek deze week nog een keer geprobeerd maar ik vind het maar k*t

het vasthouden is k*t idd.
maar het mooie aan deze oefening vind ik:
lekkere wide stance, en dan echt goed diep doorzakken. zo diep kom ik echt neit met regular squats

het vasthouden is k*t idd.
maar het mooie aan deze oefening vind ik:
lekkere wide stance, en dan echt goed diep doorzakken. zo diep kom ik echt neit met regular squats

Ben niet verder geweest dan een klein stukje zakken dan is de barbell al uit balans

Ben niet verder geweest dan een klein stukje zakken dan is de barbell al uit balans

moet je waarsch je ellebogen verder omhoog duwen, je maakt een soort kuiltje waar de barbell in op je schouders kan liggen

(of grotere schouders bouwen :P)
en belangrijk: je lichaam blijft rechter dan bij de normale squat, dus niet je reet naar achter duwen (dan gaat je bb er idd vandoor)

moet je waarsch je ellebogen verder omhoog duwen, je maakt een soort kuiltje waar de barbell in op je schouders kan liggen

(of grotere schouders bouwen :P)
en belangrijk: je lichaam blijft rechter dan bij de normale squat, dus niet je reet naar achter duwen (dan gaat je bb er idd vandoor)

Je hebt nog nooit zulke reusachtig schouderkoppen gezien schaam je cor :p

ghehe zal er is op letten als ik hem over een paar jaar weer doe :P

Poeh! deftige training Cor! vooral die front squat en Romanian dl's vind ik indrukwekkend :thumbs:

Keep it up!

sterke front-squats cor
jou making progress boy

thx heren :)

Cor, jij beest! :bow:

Wilde de gym in maar veel te druk op werk :mad: Dus ff snel thuis getraind en zo weer verder werken. Ik ben de laatste keer met m'n shrugs iets te enthousiast geweest geloof ik, nog steeds pijn in m'n linkertrapezius. Gekke is dat de pijn verdwijnt als er ff bloed instroomt, daarna komt ie weer gewoon terug :( Tijdens trainen eigenlijk geen last van gehad.

Ik ga deze cycle military press doen als max effort UB lift, maar kan thuis niet military pressen dus vandaag maar standing shoulder DB press gedaan. Vage oefening om lage reps op te maken :)

Standing shoulder DB press
10x12kg (1-arm)
8x23kg
6x25,5kg
4x27kg
4x29,5kg
3x29,5kg
3x29,5kg
3x29,5kg
3x29,5kg

Swiss ball DB bench press
10x29,5kg
10x32kg
10x32kg

DB rows (staand)
10x43kg
10x48kg
10x53kg

Rear delt flyes
12x5kg
12x7,5kg
12x10kg

Crunches
3x15x BW + 10kg

Cardio
HIIT roeitrainer, was ff benieuwd hoe dat met m'n trap zou gaan.. maar kreeg na de 4e min. kramp in m'n bovenbeen dus geen last gehad van m'n trap :D (dacht dat m'n benen wel warm genoeg waren van KT, blijkbaar toch niet)

4x 30/30

Terug
Naar boven