MuscleMeat

corpaul's trainingslog

Vaak maxen belast je czs waardoor maxen steeds lastiger wordt (progressie zal uitblijven). Een tijdje hoger volume zal je goed doen. Je kunt ook per week het aantal reps wisselen, ik merk dat dat heel goed bij mij werkt. Een week rond de 9 reps daarna rond de 6 reps en tenslotte rond de 3 reps. Na enkele weken poog je weer eens je max te verhogen.

vond de frontsquats wel relaxt, alleen dus ff wennen aan die strot die afgeknepen wordt! deed olympische grip, maar daar moet ik nog ff aan wennen want polsen/vingers waren na elke set pijnlijk. en diepte tja, zo diep als ik kon :P (maar dat is blijkbaar nog steeds boven par ;) ) heb er een ranzig filmpje van, zal ik zo even uploaden (probeerde van de zijkant ipv achterkant te filmen maar was niet zo'n succes zie ik net :) )

dan moet je effe aan de houding werken
+ je stang ligt nog niet goed
in principe moeten je polsen/vingers nergens last van hebben

• Topic Starter Topic Starter
denk dat ik m'n vingers nog teveel 'om' de stang doe, volgens mij blijft de halter namelijk ook wel liggen op m'n schouders zonder dat ik em vasthou (doe wel zo ver mogelijk m'n ellebogen naar voren/omhoog)

eigenlijk zijn het eigenlijk maar de toppen van je vingers die je gebruikt
erom heen is idd niet goed
maar het is ook effe wennen
ik had eerst mijn ellebogen te dicht mij mijn lichaam
toen ik ze wat verder uit elkaar zette
was de circel rond

thx, ik ga er ff op letten.
was ook geen echte pijn, maar gewoon dat je voelt dat er meer druk op staat dan zou moeten.

Ik dacht even te begrijpen dat je die 220 met een overhandse greep had gepakt, maar na nog een keer lezen zag ik dat dit niet noodzakelijkerwijs het geval hoefde te zijn.
Het kan ook zo zijn dat je de mixed grip bij de straps vermelde ondanks dat je de 220 met mixed grip had gepakt zonder de straps...
Zeg me aub dat je die 220 de eerste keer wel mixed grip hebt gepakt.

Lekker bezig geweest toch?! :thumbs:
Gaaf, die fat dumbbell dingen die je hebt.
Zal wel even iets anders zijn om daar je (hammer) curls mee te doen... :D

Inderdaad oppassen dat je je CZS niet wat overbelast geraakt met al dat maxen.

Ik dacht even te begrijpen dat je die 220 met een overhandse greep had gepakt, maar na nog een keer lezen zag ik dat dit niet noodzakelijkerwijs het geval hoefde te zijn.
Het kan ook zo zijn dat je de mixed grip bij de straps vermelde ondanks dat je de 220 met mixed grip had gepakt zonder de straps...
Zeg me aub dat je die 220 de eerste keer wel mixed grip hebt gepakt.

Lekker bezig geweest toch?! :thumbs:
Gaaf, die fat dumbbell dingen die je hebt.
Zal wel even iets anders zijn om daar je (hammer) curls mee te doen... :D

Inderdaad oppassen dat je je CZS niet wat overbelast geraakt met al dat maxen.

Nee hoor, had de 220kg de eerste keer met mixed grip gepakt (zonder straps). Ben van plan em de volgende keer als ik hem ga pakken ook gewoon weer zonder straps te pakken, vind het maar afleiden die dingen! Ik vermeldde dat ik mixed grip + straps had gebruikt omdat je volgens mij niet beiden nodig zou moeten hebben bij 220kg.

Die fat db dingen zijn zeker gaaf, heb het idee dat ik m'n grip er ook echt op een andere manier mee aan het trainen ben want had een megapomp in m'n onderarm na die static holds, heb ik anders niet.

Goed bezig man. :bow:

thx hummer :)

filmpje van m'n frontsquat diepte btw, had een wat strakker broekje aangetrokken voor de dames (en zodat je wat beter kan zien waar m'n been naar toe gaat, hier zie je dus ook dat m'n hams m'n kuiten raken!)

http://www.youtube.com/watch?v=W8q6JZzJgk4

Ik vind ze diep genoeg! ;)
Misschien kun je proberen je onderbenen nog iets rechter te laten staan...
Maar misschien is dat ook niet meer mogelijk hoor, dat kan ik niet zo goed zien op het filmpje.

Ik vind ze diep genoeg! ;)
Misschien kun je proberen je onderbenen nog iets rechter te laten staan...
Maar misschien is dat ook niet meer mogelijk hoor, dat kan ik niet zo goed zien op het filmpje.

lukt bij backsquat waarsch wel, bij frontsquat denk ik moeilijk! heb er trouwens ook al ff contact over gehad met wimwam zoals je aangeraden had :)

lukt bij backsquat waarsch wel, bij frontsquat denk ik moeilijk! heb er trouwens ook al ff contact over gehad met wimwam zoals je aangeraden had :)
Ja sorry hoor, door het beperkte zicht van je filmpje ben ik even vergeten dat je aan het front squaten was... :o
Dan is dat ook niet mogelijk natuurlijk, en niet wenselijk.
Die front squat werkt helemaal anders.
In my defence: ik had een lange dag gewerkt... :rolleyes:

Ja sorry hoor, door het beperkte zicht van je filmpje ben ik even vergeten dat je aan het front squaten was... :o
Dan is dat ook niet mogelijk natuurlijk, en niet wenselijk.
Die front squat werkt helemaal anders.
In my defence: ik had een lange dag gewerkt... :rolleyes:

vooruit ;) weet dat het een slecht filmpje is, maar was ff de enige mogelijkheid om echt van de zijkant te filmen :D wim vond ze goed trouwens (mocht nog 1-2cm dieper), dus ik ben tevreden.

Zag er zeker niet slecht uit, Corpaul!

En draag maar niet TE strakke broekjes: ze mochten eens scheuren en ik denk dat de dames bij jou op de sportschool wel enige smaak hebben ... :D

Zag er zeker niet slecht uit, Corpaul!

En draag maar niet TE strakke broekjes: ze mochten eens scheuren en ik denk dat de dames bij jou op de sportschool wel enige smaak hebben ... :D

Ja, ik moet ze nu al bijna van me af meppen (staat net niet op het filmpje) dus als ik daar ineens in m'n blote kont sta zal het helemaal wel erg zijn.

leuk filmpje kerel, ziet er goed uit

Frontsquats zien er goed uit zover ik het kan beoordelen.

Terug
Naar boven