- Waardering
- 14.131
Vraag me af wat de meerwaarde er van is ten opzicht van de gewone DL

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nou, als je een Zercher squat doet voel je je core veel zwaarder dan bij een normale backsquat. Ik denk dat dat bij een Zercher lift ook zo is. Al is natuurlijk de vraag of je dat wil bij zo'n oefening. Ik hou het maar gewoon bij af en toe Zercher squats en de normale deadlift, volgens mij zit m'n buik ook aardig in de weg voor een Zercher liftVraag me af wat de meerwaarde er van is ten opzicht van de gewone DL![]()

Nou, als je een Zercher squat doet voel je je core veel zwaarder dan bij een normale backsquat. Ik denk dat dat bij een Zercher lift ook zo is. Al is natuurlijk de vraag of je dat wil bij zo'n oefening. Ik hou het maar gewoon bij af en toe Zercher squats en de normale deadlift, volgens mij zit m'n buik ook aardig in de weg voor een Zercher lift![]()
Thnx, zo leer ik ook weer bij
Lijkt me als je je core apart traint dat het idd overbodig is om die meer te willen aanspreken bij een squat of deadlift. Aan de andere kant is het bij een FB routine of ter variatie natuurlijk wel goed.
Bij mij speelt het ook mee dat ik een max set backsquatten mentaal een stuk zwaarder vind dan een max set front of zercher squatten aangezien ik die veel makkelijker kan failen (zonder dat ik eronder terecht kom
).Sowieso word je er in den beginne niet egr blij van denk ik, bij zercher Deadlift ligt er nog meer op je armen dan zercher squat en dat voelt al niet bijzonder fijn.
Zelfde halter hoor 

Goed bezig corpaul. Je gaat die ouwe lul (ik dus) toch wel ff aanpakken hoop ik.![]()

Wanneer ben je van plan events te gaan doen Cor?
Je gaat harcore met die zercher oefeningen.

heb jij er eerder getraind?Nee nog niet maar heb wel contact met Jan. Wil er binnenkort eens gaan trainen.

)
(NB ben lactose intolerant dus kwark en night protein enzo vallen af). Verdere tips uiteraard ook welkom! Eet tussen m'n ontbijt en lunch de laatste tijd niets meer omdat m'n lunch altijd erg dicht op die maaltijd zat en dat vond ik erg irritant.Are You part Camel Cor..?
3-4 ltr water per dag!
Damn, als je er nou bier van brouwt...![]()

Je kan natuurlijk ook geen melk drinken...

Je kan natuurlijk ook geen melk drinken...
Wel gezond, water...![]()