AndroidHealthClinic

corpaul's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Vraag me af wat de meerwaarde er van is ten opzicht van de gewone DL ;)
Nou, als je een Zercher squat doet voel je je core veel zwaarder dan bij een normale backsquat. Ik denk dat dat bij een Zercher lift ook zo is. Al is natuurlijk de vraag of je dat wil bij zo'n oefening. Ik hou het maar gewoon bij af en toe Zercher squats en de normale deadlift, volgens mij zit m'n buik ook aardig in de weg voor een Zercher lift ;)

Nou, als je een Zercher squat doet voel je je core veel zwaarder dan bij een normale backsquat. Ik denk dat dat bij een Zercher lift ook zo is. Al is natuurlijk de vraag of je dat wil bij zo'n oefening. Ik hou het maar gewoon bij af en toe Zercher squats en de normale deadlift, volgens mij zit m'n buik ook aardig in de weg voor een Zercher lift ;)

Thnx, zo leer ik ook weer bij :thumbs:

Lijkt me als je je core apart traint dat het idd overbodig is om die meer te willen aanspreken bij een squat of deadlift. Aan de andere kant is het bij een FB routine of ter variatie natuurlijk wel goed.

Thnx, zo leer ik ook weer bij :thumbs:

Lijkt me als je je core apart traint dat het idd overbodig is om die meer te willen aanspreken bij een squat of deadlift. Aan de andere kant is het bij een FB routine of ter variatie natuurlijk wel goed.

Ach, ene kant is het goed om je core zo vaak mogelijk te trainen naar mijn mening, andere kant wil je het ook niet overbelasten. Ik denk dat je dit soort varianten gewoon het beste er af en toe tussen kan gooien, omdat ze alles op een net wat andere manier aanspreken (is zeker voor kracht wel prettig). Ik had vroeger bijv. regelmatig last van mijn rug, en dat is sinds ik regelmatig squat/deadlift zo goed als verdwenen. Denk dat ik dat met alleen buikspieroefeningen niet voor elkaar had gekregen.

Oja, en het is natuurlijk ook wel eens leuk om wat anders te doen dan alleen maar normaal squatten :) Bij mij speelt het ook mee dat ik een max set backsquatten mentaal een stuk zwaarder vind dan een max set front of zercher squatten aangezien ik die veel makkelijker kan failen (zonder dat ik eronder terecht kom :) ).

Laatst bewerkt:
Sowieso word je er in den beginne niet egr blij van denk ik, bij zercher Deadlift ligt er nog meer op je armen dan zercher squat en dat voelt al niet bijzonder fijn.

Bizar, niet echt spierpijn in m'n benen vandaag maar kwam in combinatie met de kou en wind totaal niet vooruit op de fiets... 25 min. gedaan over een stuk waar ik anders 13 min. over doe ???

Net HIIT op de roeier,
2 mins warmroeien
10x 30/30
en ff uitroeien tot de 15 mins

Goed bezig corpaul. Je gaat die ouwe lul (ik dus) toch wel ff aanpakken hoop ik.:)

Wanneer ben je van plan events te gaan doen Cor?
Je gaat harcore met die zercher oefeningen.

Goed bezig corpaul. Je gaat die ouwe lul (ik dus) toch wel ff aanpakken hoop ik.:)

thx, wel de bedoeling ja :D

---------- Toegevoegd om 19:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:05 ----------

Wanneer ben je van plan events te gaan doen Cor?
Je gaat harcore met die zercher oefeningen.

begin feb ga ik waarschijnlijk beginnen bij Jan Haaring (in 's Gravenzande), dus ben benieuwd :)

Ok dan zien we elkaar misschien daar dan.

Nee nog niet maar heb wel contact met Jan. Wil er binnenkort eens gaan trainen.

Voor de leukigheid eens wat ik vandaag gegeten heb, komt ongeveer overeen met m'n andere dagen in de cut (alleen eet ik na KT wel carbs bij m'n 20u maaltijd):

8u
Whey shake

8u30
100gr havermout
1 banaan
handje blauwe bessen
500ml sojamelk light
zooitje vitaminepillen en meuk

12u
30gr zilvervliesrijst
250gr kipfilet
300gr soepgroente/tauge
beetje olijfolie

16u
50gr zilvervliesrijst
150gr tartaar
klein beetje sambal en ketjap

18u30
10gr EAS

(cardio)

19u
10gr EAS

19u15
Whey shake

20u
300gr biefstuk
1 broccoli (geen flauw idee hoe zwaar die was :P)
handje cashewnoten

23u
280gr tonijn op waterbasis
paar augurken
30gr pinda's

Totaal: rond de 3200kcal op cardiodagen, op KT dagen ongeveer 3400.
E/K/V 44/26/29

En een litertje of 3-4 water per dag, + wat groene thee.

Als iemand tips heeft voor de 2 blikjes tonijn voor het slapen gaan zijn deze zeer welkom :D (NB ben lactose intolerant dus kwark en night protein enzo vallen af). Verdere tips uiteraard ook welkom! Eet tussen m'n ontbijt en lunch de laatste tijd niets meer omdat m'n lunch altijd erg dicht op die maaltijd zat en dat vond ik erg irritant.

Are You part Camel Cor..?
3-4 ltr water per dag!
Damn, als je er nou bier van brouwt... :thumb:

Nice, net ff CoC #3 geprobeerd en kreeg hem op minder dan 1cm close met links en rechts. Grip gaat toch langzaamaan vooruit lijkt het :)

Terug
Naar boven