XXL Nutrition

corpaul's trainingslog

He verdomd merk nou pas dat je 25 bent, ik dacht 21. :roflol:

poeeeeee hey, stevig hoor kerel !

• Topic Starter Topic Starter
Nog steeds/weer lekker verkouden. HIIT was loodzwaar, was na het 5e interval al doodop. Weinig adem enzo.

HIIT roeitrainer
1 min warmingup
12x 30/30
paar mins cooling down

HIIT is inderdaad heftig als je verkouden bent, maar wel hardcore dat je het toch maar weer gedaan hebt :thumbs:

Opzich is cardio wel fijn om je neusje los te krijgen ;) ik ben ook verkouden

Lijkt me maar moeilijk eigenlijk om op een roeier HIIT te doen? Niet?

Lijkt me maar moeilijk eigenlijk om op een roeier HIIT te doen? Niet?

Klopt, het is ff wennen. Het voordeel van mijn roeier is dat ie automatisch weerstand verhoogt als je er harder aan trekt. Als je dus in je rust interval heel rustig roeit is de weerstand laag, en als je dan in je sprintinterval heel hard aan dat ding trekt is de weerstand heel hoog. Je gaat dus niet echt sneller roeien, maar omdat de weerstand heel hoog wordt moet je veel meer kracht zetten en gaat je hartslag toch flink omhoog.

Dan wordt het haast een full body work out dus :p Staat dat je herstel niet in de weg?

Dan wordt het haast een full body work out dus :p Staat dat je herstel niet in de weg?

Hehehe ja klopt, denk dat ik tijdens m'n intervals een soort tabatha aan het doen ben met 30-40kg seated rows :P Maar niet echt last van m'n herstel nee, ik deload elke 6 weken (ongeveer) en doe dan helemaal geen cardio om overtraining tegen te gaan. Verder kan ik redelijk zwaar gaan zonder dat ik spierpijn heb, vooral met m'n rug (benen wel regelmatig spierpijn btw :P).

nooit last van onderrug spierpijn?

das wel chill dan.
deadliften is het enige waar ik spierpijn van heb.

meestal was me deadlift dag vrijdag, dan kan ik het wat later maken, en dan volgende dag uitslapen.
dan als ik op sta voel ik me eigen net een opa als ik zwaar ben gegaan :P

:roflol: idd ja, helemaal onder de roids! Nee ik heb gewoon de mazzel dat m'n core heel sterk is, had van die yoke ook bijna geen last.

---------- Toegevoegd om 14:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------

meestal was me deadlift dag vrijdag, dan kan ik het wat later maken, en dan volgende dag uitslapen.
dan als ik op sta voel ik me eigen net een opa als ik zwaar ben gegaan :P
Ja daar ga je al fout, als je zwaar ben gegaan kan je beter de kroeg in 's avonds en er vroeg weer uit. Uitslapen ga je je sowieso slechter van voelen.

:roflol: idd ja, helemaal onder de roids! Nee ik heb gewoon de mazzel dat m'n core heel sterk is, had van die yoke ook bijna geen last.

---------- Toegevoegd om 14:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------

Ja daar ga je al fout, als je zwaar ben gegaan kan je beter de kroeg in 's avonds en er vroeg weer uit. Uitslapen ga je je sowieso slechter van voelen.

ik moet iedere dag om 5 uur op. in het weekend laat ik me lichaam bepalen wanneer die genoeg rust heeft gehad.

meestal slaap ik dan wel 12 uur aan een stuk voordat ik ook maar wakker word

ik moet iedere dag om 5 uur op. in het weekend laat ik me lichaam bepalen wanneer die genoeg rust heeft gehad.
OK man, daar ga je dus al helemaal fout :P
Maar dan is het wel begrijpelijk idd, maar ook wel logisch dat je je na 12u slapen verrot voelt. Dan draagt zwaar deadliften niet echt bij nee. Ik sta meestal zo rond 8u op, in het weekend ook (behalve als het erg laat is geworden :) ), dan heb je niet echt ergens last van. Squatten kan ik ook redelijk zonder spierpijn, het enige waar ik echt last van heb zijn lunges (en uitsloverig gedoe zoals supersets).

OK man, daar ga je dus al helemaal fout :P
Maar dan is het wel begrijpelijk idd, maar ook wel logisch dat je je na 12u slapen verrot voelt. Dan draagt zwaar deadliften niet echt bij nee. Ik sta meestal zo rond 8u op, in het weekend ook (behalve als het erg laat is geworden :) ), dan heb je niet echt ergens last van. Squatten kan ik ook redelijk zonder spierpijn, het enige waar ik echt last van heb zijn lunges (en uitsloverig gedoe zoals supersets).

klopt.
het is wel slecht lang slapen. toen ik nog niet aan KT deed. en ik sliep weleens uit. dan liep ik de hele dag met rugklachten rond

Terug
Naar boven