XXL Nutrition

creatine monohydraat, de ideale dosering

Je moet je whey shakes niet met melk bereiden, want melk gaat NIET in combinatie met creatine.
Hoe kom je hierbij?

Is het niet zo dat wanneer je op rustdagen niets neemt, dat het vocht wat je dan hebt opgenomen weer verdwijnt in die tijd (aangezien je creatine wordt opgebruikt door je lichaam en dus verdwijnt, SAMEN met het vocht wat erin is opgeslagen)?
Het percentage creatine dat je lichaam 'verbruikt' op een rustdag is erg laag. (de washout van creatine is 4-6 weken als je stopt met creatine-gebruik).

Laatst bewerkt:
Is het belangrijk om Creatine in een flesje mee te nemen naar de training, zodat ik het direct na de training kan nemen? Of maakt het niks uit als ik het bij thuiskomst een klein halfuurtje later neem?

Is het belangrijk om Creatine in een flesje mee te nemen naar de training, zodat ik het direct na de training kan nemen? Of maakt het niks uit als ik het bij thuiskomst een klein halfuurtje later neem?

Kan opzich wel, is geen noodzaak. Hou er wel rekening mee dat je het nog niet dient op te lossen. Creatine word namelijk in water langzaam omgezet naar creatinine, een zinloos afval product.

Kan opzich wel, is geen noodzaak. Hou er wel rekening mee dat je het nog niet dient op te lossen. Creatine word namelijk in water langzaam omgezet naar creatinine, een zinloos afval product.
Klopt, maar het wordt erg overdreven. Het is geen enkel probleem om creatine een paar uur (of zelfs een paar dagen) van te voren op te lossen in water.
Kijk maar eens hoelang de conversie van creatine(monohydraat) naar creatinine duurt:

Bijlagen

Dat zou bij een pH van 7 betekenen dat het 3 dagen na oplossing voor nog +/- 98% uit creatine zou bestaan.

Dan heb je inderdaad gelijk, afgaande op deze figuur!

hoe zit het met de samenstelling van crea mono?
heb het zelf niet nagekeken en neem aan dat dit dan hetzelfde is, maar is dit ook zo? zoveel verschillende fabrikanten enz. kan me wel voorstellen dat er iets anders in zit waardoor de dosering kan verschillen..

of is het een puur product met slechts 1 ingredient? heb er geen idee van..

hoe zit het met de samenstelling van crea mono?
heb het zelf niet nagekeken en neem aan dat dit dan hetzelfde is, maar is dit ook zo? zoveel verschillende fabrikanten enz. kan me wel voorstellen dat er iets anders in zit waardoor de dosering kan verschillen..

of is het een puur product met slechts 1 ingredient? heb er geen idee van..

Creatine monohydraat is gewoon de stofnaam. Net als arginine, leucine, zink etc. etc.

Met hoeveel gram suiker of dextrose kun je creatine het best innemen?

Het beste?

Als je normaal op creatine reageert hoef je het helemaal niet met dextrose oid in te nemen. Alleen mensen die slecht reageren (wat opname aangaat) kunnen mbv koolhydraten of eiwit (het gaat om de insuline afgifte, niet om de glucose op zich) de opname wat verbeteren.

Voor mensen die niet op creatine reageren (ca 30% van de gebruikers) maakt het helemaal niets uit wat ze er bij nemen.

Als je toch besluit dextrose oid te nemen, ik raad meestal aan niet meer dan 20-25gr te nemen (reden waarom is met de zoekknop wel te vinden)

creatine ? neem een kuur of je zal altijd een zwakke pussyboy blijve

na aanleiding van dit topic heb ik veel geleerd over de inname van creatine monohydraat.
ik ga het volgende aanhouden:

trainingsdagen direct na de training: schep whey isolaat, 25gram dextrose, 5gram creapure

rustdagen: ochtend op lege maag, glaasje lauw water met 5 gram creapure en vlak daarna neem ik altijd brinta met whey en melk en beetje dextrose dus de insulinepiek komt dan wel.

Ik doe niet aan laadfase en ik ben ook van plan om gewoon on te blijven.
heb alleen wel van mezelf dat k er altijd erg vochtig van lijk, dikke kop krijg en puisten :(

3-4 gram per dag wordt aangeraden ;) 5 gram max kan nog.
voorkeur bij het ontwaken of direct na training.

Heb nu voor het eerst creatine monohydraat poeder.
Heb 5 dagen oplaad gedaan, 15 gr per dag en sindsdien 5 gr per dag een uur voor de training, op rustdagen tijdens ontbijt of lunch.

4-5 gram per dag is genoeg. Maakt allemaal niet uit wanneer. Al dat ge-mierenneuk over supps waar je exact zoveel gram van moet nemen op dat tijdstip en blablabla. Gewoon eten en trainen, meer moet je niet doen.

heb anderhalf jaar lang magnificent gebruikt, zit een creatine blend in van 5 gram, die nam ik altijd na het trainen, alleen op trainingsdagen, en voor de training een pre workout, waar ook nog eens creatine mono in zit!
nu hebk al een week geen magnificent meer dus geen creatine binnengekregen alleen via me pre workout, nu ben k sinds vandaag begonne met een potje creapure mono, kben nog steeds opgeladen in deze situatie neem ik aan?!

Terug
Naar boven