Fitness Seller

WEDSTRIJD DBB Fotowedstrijd 2013 (Mannen) - Gesponsord door XXLNutrition.nl , Bodyenfitshop.nl en Sportfood.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door dit soort reacties doen er volgend jaar weer minder mensen mee. Het gaat om de ervaring en het beste uit jezelf te halen
+1
en wie weet zien sommigen (die misschien ook net beginner zijn) het ook als een start en extra motivatie om mee te doen. op deze manier kan je volgend jaar helemaal je progressie laten zien! ;)

Laatst bewerkt:
persoonlijk vind ik dit nogal vertekenend, dat iemand op 5% vet (markrot) en 66kg, wint van maxiation die op 6% vet staat aan 88kg oid (en beiden zijn ongeveer even lang)... maar goed, daarom is het ook een foto contest, en de foto's van mark zijn super dus terrechte winnaar!

persoonlijk vind ik dit nogal vertekenend, dat iemand op 5% vet (markrot) en 66kg, wint van maxiation die op 6% vet staat aan 88kg oid (en beiden zijn ongeveer even lang)... maar goed, daarom is het ook een foto contest, en de foto's van mark zijn super dus terrechte winnaar!

ja foto contest he, ik zei zaterdag ook al tegen max dat hij op zijn foto's 2x kleiner leek als IRL

• Topic Starter Topic Starter
markrot is 1m72, 67kg, 5%

Maxiation is 1m77, 94kg, 8%

Een goede fotoshoot doet wel aardig wat maar lager vet % bij volle spieren doet nog meer.

Gaat bij deze contest nou eenmaal niet alleen om het eindresultaat. Goede foto's (laten) maken zorgt gewoon voor hogere scores en Markrot is daardoor zeker terechte winnaar! Daarmee bedoel ik niet dat zn eindresultaat er minder om is, maar dat hij wel het maximale uit zn score heeft gehaald terwijl anderen daar punten laten liggen

Big T, het scheelt wel wat, maar Zyzz zou toch ook nooit winnen van coleman in een bodybuild contest? kromme vergelijking misschien, maar ik vind het verschil van 27kg erg groot en als max nu nog 2e was maar ik vind dat je al die massa ook wel mee mag nemen, bodybuilding is massa EN estetisch, niet alleen massa maar toch ook niet alleen verhoudingen

Ja, maar je kan een fiets ook niet met een bromfiets vergelijken. Misschien heeft de éne wel gekuurd en de andere niet.

Big T, het scheelt wel wat, maar Zyzz zou toch ook nooit winnen van coleman in een bodybuild contest? kromme vergelijking misschien, maar ik vind het verschil van 27kg erg groot en als max nu nog 2e was maar ik vind dat je al die massa ook wel mee mag nemen, bodybuilding is massa EN estetisch, niet alleen massa maar toch ook niet alleen verhoudingen

als de een zo'n geweldig fysiek heeft dan moet die misschien ook betere foto's laten maken, het is niet markrot zijn schuld dat andere mensen slechte kwaliteit foto's hebben, ongeacht stats

nee klopt, maar als de foto's geweldig zijn kan je wel enigsinds rekening houden met dat iemand maar 67kg weegt... maar goed, ga deze discussie hier nooit winnen... IK vind bodybuilding ook het hebben van massa, niet het alleen mooi in verhouding zijn

kan er geen regel komen dat er alleen maar full bodypics erop komen ipv delen die je nu vaak ziet bij de foto's, Vond het erg storend om een vergelijking te trekken.

nee klopt, maar als de foto's geweldig zijn kan je wel enigsinds rekening houden met dat iemand maar 67kg weegt... maar goed, ga deze discussie hier nooit winnen... IK vind bodybuilding ook het hebben van massa, niet het alleen mooi in verhouding zijn
Anderen geven weer een andere invulling aan bodybuilding en zo maakt iedereen voor zichzelf een afweging van hoe hij oordeelt. Die discussie kun je moeilijk winnen inderdaad

Ik vind het allemaal wat vreemd, dit is en bodybuild forum en dus een bodybuild foto wedstrijd? begrijp me niet verkeerd, Markrot heeft een mooi fitness fysiek, maar ik vind Snider en Determination duidelijk betere bodybuilders!

Alsof ik in de top 1/top 2 was gekomen wanneer mijn spieren niet vol oogden... Had ik gezegd dat ik 2m 110kg 5% was, dan zou ik opeens meer punten verdienen :roflol:

Determenation z'n benen lopen wel erg achter en bij Snider krijg ik enkel z'n rug te zien (front/back latspread + back double biceps) + z'n foto's konden beter...

Edit: Even verduidelijken aangezien ik daarjuist geen tijd had...

Determination staat op 4-5% (?) en ik zie amper een teardrop (slechte foto's?), ook mist er duidelijk massa op in vergelijking met z'n bovenlichaam. Ook vind ik het persoonlijk erg jammer dat die kerel geen side triceps er heeft tussen steken:D

Bij Snider zoals vermeld die overvloed aan rugpics met zo'n simpele biceps pose... Ook mis ik de conditie die ik bij makrot wel krijg (ligt het aan de foto's?).

Jullie focussen idd teveel op gewicht en het zijn nu eenmaal individuele foto's (wat ook logisch is door het beperkt aantal deelnemers met uiteenlopende lengtes/massa's)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

Maar waarom blindstaren op die 27kg zonder rekening te houden met lengte en vet % ???

En sinds wanneer is gewicht zo belangrijk in BB, het gaat over hoe het eruit ziet op je eigen frame.

1 ding ben ik het wel eens: het zou beter zijn als iedereen bij dezelfde fotograaf zou gaan, maar goed in deze wedstrijd telt de eigen inzet en hoe de leden dat beoordelen. En iedereen kan een goede foto laten schieten, zo duur is het niet (misschien zelfs gratis als je reclame maakt).

Maar waarom blindstaren op die 27kg zonder rekening te houden met lengte en vet % ???

En sinds wanneer is gewicht zo belangrijk in BB, het gaat over hoe het eruit ziet op je eigen frame.

1 ding ben ik het wel eens: het zou beter zijn als iedereen bij dezelfde fotograaf zou gaan, maar goed in deze wedstrijd telt de eigen inzet en hoe de leden dat beoordelen. En iedereen kan een goede foto laten schieten, zo duur is het niet (misschien zelfs gratis als je reclame maakt).
En de kosten staan ook in verhouding tot het prijzengeld, dus niet minder dan dom om het niet te doen als je kans denkt te maken op een podiumplek

Hmm, het dringt steeds meer tot me door dat het inderdaad een 'foto' contest is.
Het gaat er merendeel gewoon om dat je zo slim mogelijk gebruik maakt van de belichting en kwaliteit van foto.
Alhoewel ik dacht dat het persé full-body foto's moesten zijn (want door half-body shots kan je een vertekend/groter beeld krijgen van het lichaam), had ik zoiezo betere foto's kunnen maken.
Dat is dus een groot verbeterpunt waar ik aan ga werken voor de volgende keer :D (en mijn fysiek a.d.h. van eigen en gegeven kritiek flink verbeteren natuurlijk)

Hmm, het dringt steeds meer tot me door dat het inderdaad een 'foto' contest is.
Het gaat er merendeel gewoon om dat je zo slim mogelijk gebruik maakt van de belichting en kwaliteit van foto.
Alhoewel ik dacht dat het persé full-body foto's moesten zijn (want door half-body shots kan je een vertekend/groter beeld krijgen van het lichaam), had ik zoiezo betere foto's kunnen maken.
Dat is dus een groot verbeterpunt waar ik aan ga werken voor de volgende keer :D (en mijn fysiek a.d.h. van eigen en gegeven kritiek flink verbeteren natuurlijk)
DBB Fotowedstrijd 2013 (Mannen)

:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven