XXL Nutrition

Sticky De laatst genomen foto topic

Bezoekers in dit topic

Momenteel:

Hack squat, 45graden leg press, banded V-squat en (uni-en bilateral) leg extension.

Hetgeen mij het meest geholpen heeft is:

-Volledige ROM. Vroeg wat tijd om comfortabel zo diep te gaan met gewichten (en goeie vorm) maar quads zijn dan echt beginnen groeien. Ik leg op het platform van de hack squat een schijf of trapje zodat ik de safety bars niet raak eenmaal ik beneden zit.

-De cue ‘knieën naar voor’ ipv ‘knieën naar buiten’. Vraagt ook wat tijd om gewend te worden. Stance is ook eerder schouderwijdte ipv vrij breed te staan.

-Quad stretch na de laatste oefening. Of in een sissy squat stand of in een split squat stand (achterste been wordt hier hard gestretcht).

-Aanleg :P


Bedankt:eyebrow:
Mooie oefeningsselectie! Eigenlijk met alles wat je aangeeft ben ik het eens, goeie pointers ook van die full ROM en knieën naarvoren ipv naarbuiten. Vooral dat laatste pakt die quad sweep keihard aan!
 
Doorgaans heb je met zo’n stance minder knie flexie ime. Aanleg is idd een belangrijke :P Strive4muscle verplaatst gewichten die ik nooit zal kunnen verplaatsen bijvoorbeeld :roflol:
Aanleg zal natuurlijk een grote factor zijn, imo zegt kracht ook niet alles hoor. Kan dan wel aardig wat gewichten verplaatsen, maar m’n benen zien er niet zo uit als die van mucci :p

Voor de een werkt een hogere rep range, voor de ander TUT en weer een ander zweert bij low volume en squatten. Belangrijkste is dat je gedurende een tijd progressie boekt door zwaarder te gaan, meer sets te kunnen doen etc etc
 
Hij is zijn fysiek kwijtgeraakt. Jij hebt er nooit een gehad. Zo heeft iedereen wel wat.
Oke mr. ik huil om alles en moet elk mentaal en fysiek zwaktepunt delen op het forum. Geen probleem hoor, iedereen heeft wel wat
 
Jij had toch een ziek fysiek? Waar is het heen gegaan? Of hoe komt t?
Mentaal zware periode doorgegaan zowel privé als op werk waardoor ik helaas niet meer de motivatie had en de zin in het sporten helemaal weg was. Maarja vallen en weer opstaan en dan nog beter terugkomen!
 
Oke mr. ik huil om alles en moet elk mentaal en fysiek zwaktepunt delen op het forum. Geen probleem hoor, iedereen heeft wel wat
Je doelstelling is toch kracht voornamelijk....op dat gebied gaat t best lekker toch? Lekker belangrijk dus
 
20211109_181712.jpg


5 jaar geleden dachten ze dat ik nooit meer normaal kon lopen na mijn motorongeluk.been vol met pennen en schroeven.
Dus best trots dat ik die verwachting meer als overtroffen heb💪
 
Bekijk bijlage 540807

5 jaar geleden dachten ze dat ik nooit meer normaal kon lopen na mijn motorongeluk.been vol met pennen en schroeven.
Dus best trots dat ik die verwachting meer als overtroffen heb💪
Man, toen ik jou zag deadliften met 190kg, die grinder in dat filmpje, wist ik niet wat ik zag. Dacht dat het iemand anders moest zijn.
 
Ja revalidatie is echt boven verwachting uitgekomen. Jij weet waar ik mee heb moeten dealen toendertijd , voor een ander is 190DL en 150kg squat misschien niet zoveel. Maar voor mij is het bizar dat ik zover ben gekomen, en voor de artsen wel een klein wonder, aangezien toen de keuze was, als deze operatie niks word zou het zomaar kunnen dat je hem(been) kwijt bent. Hing enkel nog aan de weke delen aan elkaar.
Ze vonden het al bizar dat ik na 2 jaar bijna zonder manken het ziekenhuis in kwam, hoe ik dat voor elkaar had gekregen was de vraag; doorzettingsvermogen🤙

Maar blijf doelen stellen, had al verder kunnen zijn en ben nog lang niet klaar maar blijf wel met 1 oog achterom kijken want zoiets kun je niet vergeten.

Gr
 
Laatst bewerkt:
Ja revalidatie is echt boven verwachting uitgekomen. Jij weet waar ik mee heb moeten dealen toendertijd , voor een ander is 190DL en 150kg squat misschien niet zoveel. Maar voor mij is het bizar dat ik zover ben gekomen, en voor de artsen wel een klein wonder, aangezien toen de keuze was, als deze operatie niks word zou het zomaar kunnen dat je hem kwijt bent.
Ze vonden het al bizar dat ik na 2 jaar bijna zonder manken het ziekenhuis in kwam, hoe ik dat voor elkaar had gekregen was de vraag; doorzettingsvermogen🤙

Maar blijf doelen stellen, had al verder kunnen zijn en ben nog lang niet klaar maar blijf wel met 1 oog achterom kijken want zoiets kun je niet vergeten.

Gr
Het herstel komt inderdaad in de buurt van een wonder. Met 190/150 win je geen eerste prijs bij een powerliftwedstrijd, maar het zijn serieus zware gewichten. Als bodybuilder hoef je ook niet veel zwaarder te gaan.
 
Het herstel komt inderdaad in de buurt van een wonder. Met 190/150 win je geen eerste prijs bij een powerliftwedstrijd, maar het zijn serieus zware gewichten. Als bodybuilder hoef je ook niet veel zwaarder te gaan.
Train pas 2 jaar waarvan 1 serieus en ik zou ooit graag 200kg squat aantikken.
Zou haalbaar moeten zijn als dit al mogelijk is.
 
Train pas 2 jaar waarvan 1 serieus en ik zou ooit graag 200kg squat aantikken.
Zou haalbaar moeten zijn als dit al mogelijk is.
Ja, dat was ik bijna vergeten. Deze lifts zouden ook behoorlijk goed zijn zonder zware blessure. 190 DL en 150kg SQ passen heel goed bij elkaar, heb iemand gekend met erg sterke benen die die combi ook had aan het begin van zijn carrière. Als je rustig doorgaat zal je waarschijnlijk merken dat je squat gaat bijtrekken. Vergelijk jezelf alleen niet met "echte" powerlifters, die liften niet natural. En je hoeft als bodybuilder echt geen sets met meer dan 150kg te doen om je benen goed te ontwikkelen.
 
Ja, dat was ik bijna vergeten. Deze lifts zouden ook behoorlijk goed zijn zonder zware blessure. 190 DL en 150kg SQ passen heel goed bij elkaar, heb iemand gekend met erg sterke benen die die combi ook had aan het begin van zijn carrière. Als je rustig doorgaat zal je waarschijnlijk merken dat je squat gaat bijtrekken. Vergelijk jezelf alleen niet met "echte" powerlifters, die liften niet natural. En je hoeft als bodybuilder echt geen sets met meer dan 150kg te doen om je benen goed te ontwikkelen.
Mike lift straks ook niet 'naturel'.
 
Bekijk bijlage 540807

5 jaar geleden dachten ze dat ik nooit meer normaal kon lopen na mijn motorongeluk.been vol met pennen en schroeven.
Dus best trots dat ik die verwachting meer als overtroffen heb💪
Respect!

Doet me denken aan een verhaal dat ik eens op de site van Rippetoe las.

Man was ook opgegeven wat betreft lopen, overwoog er maar uit te stappen en is toch begonnen met squatten met een stok en zelfs dat lukte in eerste instantie niet.

Stug volgehouden, uiteindelijk drukte zijn lichaam de pennen zowat uit z'n benen en verder met SS LP, met de belofte dat Rip hem persoonlijk zou leren powercleanen op een seminar.

Meer dan 1,5x BW squat en meer dan 2x BW DL zijn nummers waar je trots op mag zijn!
 
Thnx kerel.

heb 2x een geschroef afgebroken door teveel belasting, chirurg boos, arts boos🤣.
Weer wat langer in revalidatie😝

Maar wie nooit opgeeft staat nooit stil is mijn gedachtegang geweest.

Oja en alles met 0,0 fysiotherapie, kon ik toen niet betalen, ja 5 x.
Dus op internet gezocht naar oefeningen en zelf in praktijk gebracht.
 
Back
Naar boven