MuscleMeat

De mannen uit Arnhem

Ik begrijp het niet zo goed...6x2 is de basis van 80% van je 1 RM?

Ik heb dit in gedachten wat de verhouding reps / 1 RM betreft:

100% max = 1 RM
98% max = 1-2 RM
95% max = 2-3 RM (maximaalkracht)
90% max = 3-4 RM
85% max = 5-6 RM
80% max = 7-9 RM
75% max = 9-11 RM (spierhypertrofie)
70% max = 10-15 RM
65% max = 13-19 RM (krachtuithoudingsvermogen)
60% max = 16-24 RM

Bron: www.eigenkracht.nl

Bedoel je wellicht 2x6...want 2 reps is 90-95% en 6 reps is zo'n 80-85%.

En de gewichten die je aangeeft zijn best wel pittig, want ik ga ervanuit dat je ze raw doet.
Ik begrijp wel dat je je 1 RM wilt bepalen om vervolgens een nieuwe cyclus te starten...maar ik weet b.v. van mezelf dat als ik 3x165 kan BD, dat ik dan ook 1x180 kan BD. Ik hoef niet persé met maximale gewichten te werken (wat toch ook het risico op blessure's vergroot) en doe buiten het wedstrijdseizoen liever met submaximale gewichten werken.

Maar iedereen zijn manier, en jouw manier van trainen heeft in elk geval zoden aan de dijk gezet!

Suc6 en blijf loggen hier!

1rm = is bij mij 100% qa gewicht maximaal in dit geval 250kilo
80% is dan 200kilo en inderdaar kun je daar ook reps aan hangen.

klopt ik doe heel veel raw buiten het wedstrijd sezoen, waarom vind je ze pittig voor mij?
Als ik met deze gewichten gelijk 3x5 moet draaien is het een ander verhaal. maar nu bouw ik het rustig op week 3 en 4 zijn een uitdaging voor me.
Bedoel je wellicht 2x6...want 2 reps is 90-95% en 6 reps is zo'n 80-85%.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. dat is per persoon verschillend. Ik snap wat je bedoeld. De bron van eigenkracht moet je mijn inziens niet te veel waarde aan hechten, het is erg theoretich.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder blessures krijg als ik 1x100% doe, dan dat ik 3x90% bv dit omdat je bij 100% altijd nog meer geconcentreerd bent en je maar hoeft te richten op 1 rep. als je 3 reps doet is de tecniek bij rep 3 achteruit gegaan en dan is er nog meer kans op blessures. Als je in de buurt bent van je 1rm ben je ook in vorm en meer gefocust voor 100%.
Ik heb in de weken voor dit schema 5x5 gedraaid, voor een stuk basis. maar ik vond dat de kilo's te laag waren. het ligt te ver van mij 1rm af. trainen tussen de 80%-90% is goed. dan heb je ook niet al die bij oefeningen nodig. het gaat tenslotte om de 3 onderdelen.

Dit schema is voor mij een experiment, tot nu tot bevalt het prima.

1rm = is bij mij 100% qa gewicht maximaal in dit geval 250kilo
80% is dan 200kilo en inderdaar kun je daar ook reps aan hangen.

klopt ik doe heel veel raw buiten het wedstrijd sezoen, waarom vind je ze pittig voor mij?
Als ik met deze gewichten gelijk 3x5 moet draaien is het een ander verhaal. maar nu bouw ik het rustig op week 3 en 4 zijn een uitdaging voor me.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. dat is per persoon verschillend. Ik snap wat je bedoeld. De bron van eigenkracht moet je mijn inziens niet te veel waarde aan hechten, het is erg theoretich.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder blessures krijg als ik 1x100% doe, dan dat ik 3x90% bv dit omdat je bij 100% altijd nog meer geconcentreerd bent en je maar hoeft te richten op 1 rep. als je 3 reps doet is de tecniek bij rep 3 achteruit gegaan en dan is er nog meer kans op blessures. Als je in de buurt bent van je 1rm ben je ook in vorm en meer gefocust voor 100%.
Ik heb in de weken voor dit schema 5x5 gedraaid, voor een stuk basis. maar ik vond dat de kilo's te laag waren. het ligt te ver van mij 1rm af. trainen tussen de 80%-90% is goed. dan heb je ook niet al die bij oefeningen nodig. het gaat tenslotte om de 3 onderdelen.

Dit schema is voor mij een experiment, tot nu tot bevalt het prima.

Thnx voor de uitleg, ik snap nu de logica ervan!
Suc6!

Zo deze week goed door gekomen. de 6x4 200 Kniebuig ging erg goed, kon wel iets meer, De 6x4 145 bankdrukken was wel pittig. maar wel gehaald.

Volgende week de intensievste week. 6x5.

Zo deze week goed door gekomen. de 6x4 200 Kniebuig ging erg goed, kon wel iets meer, De 6x4 145 bankdrukken was wel pittig. maar wel gehaald.

Volgende week de intensievste week. 6x5.

6x4x145 is heel mooi! Ik heb vandaag 5x5x145kg gedaan...ik stay close to you!;) Prettig weekend Ylke, en suc6 volgende week met die 6x5.

zo belangrijke 6x5 week. ipv 145 het ik 150 6x5 gedaan en daar ben ik erg blij mee.
Vrijdag 6x5 200 kniebuig. dat word een ander verhaal.

Vandaag gesport

5x5 200 kb
1x7 200 kb

1x175 bank
1x190 bank mis
9x140 bank

deadlift
170x1
190x1
210x1
230x1
250x1

Dinsdag

4x4 160 bankdrukken

4x4 215 kniebuigen RAW Hoog in mn nek.
5x2 150 bank en 1x7 150 als afsluiter. Ook RAW

2x2 140, 160, 180, 200 Deadlift RAW

weekend!!!!!!!
:meal:

Shit! Je bent al weer een tijdje aan de gang. Alsof ik een stuk van de film heb gemist.... Als ik het goed heb gezien is je schema nu afgelopen. En nu? Gewichten bijstellen en opnieuw beginnen met ditzelfde schema?

Oh nee, aan de kilo's te zien zit je in week 5 van je schema...Maar volgens de datum zou je schema afgelopen zijn. Of wellicht snap ik het niet helemaal. Het is ook al laat.. Tijd om naar bed te gaan.

Laatst bewerkt:
Shit! Je bent al weer een tijdje aan de gang. Alsof ik een stuk van de film heb gemist.... Als ik het goed heb gezien is je schema nu afgelopen. En nu? Gewichten bijstellen en opnieuw beginnen met ditzelfde schema?

Oh nee, aan de kilo's te zien zit je in week 5 van je schema...Maar volgens de datum zou je schema afgelopen zijn. Of wellicht snap ik het niet helemaal. Het is ook al laat.. Tijd om naar bed te gaan.

Ja ben nu in de 6e week van het schema. nog 2 weken.
deze week kb 3x3 230 bank 3x3 170
volgende week kb 2x2 245 bank 2x2 180
Laatste week kb 2x1 260 270+ bank 2x2 190+

dit staat nog op het programma.

Ja ben nu in de 6e week van het schema. nog 2 weken.
deze week kb 3x3 230 bank 3x3 170
volgende week kb 2x2 245 bank 2x2 180
Laatste week kb 2x1 260 270+ bank 2x2 190+

dit staat nog op het programma.

De datum klopte dus niet. Had ik het toch goed gezien...Het viel me ook op dat je inmiddels de kilo's op de bank naar boven hebt bijgesteld. Ik hoop dat de 3x3x170 gisteren gelukt is.
Ik ga er van uit dat 1rm raw per onderdeel je uitgangspunt is d.w.z. 100%.
Met welk percentage begin je dan per onderdeel in week 1 en hoe bouw je procentueel per week op?

De datum klopte dus niet. Had ik het toch goed gezien...Het viel me ook op dat je inmiddels de kilo's op de bank naar boven hebt bijgesteld. Ik hoop dat de 3x3x170 gisteren gelukt is.
Ik ga er van uit dat 1rm raw per onderdeel je uitgangspunt is d.w.z. 100%.
Met welk percentage begin je dan per onderdeel in week 1 en hoe bouw je procentueel per week op?

Ja vandaag gedraaind. en ja 2x3 170 laatste set 1x5 met 170 een dikke pr vor mij.
Als ik bv 200 bank dan pak ik 80% en dan ga ik weer opbouwen. dat betekend dat ik dan setjes met 160 moet gaan draaien. snappie

Oja wim heeft 3x3 135 daarna 1x4 135 en dan nog 1x2 135 op de bank.

Ja vandaag gedraaind. en ja 2x3 170 laatste set 1x5 met 170 een dikke pr vor mij.
Als ik bv 200 bank dan pak ik 80% en dan ga ik weer opbouwen. dat betekend dat ik dan setjes met 160 moet gaan draaien. snappie

5x170kg :eek:...en dat raw...ijzersterke prestatie...dan kom je als het effies meezit op ruim 190 1rm uit...ben benieuwd wat je "straks" in shirt gaat drukken want ik kan me herinneren dat je een tijdje geleden nog 190 shirted deed...sterke progressie!

Als assist doe je verder smal drukken, triceps extension en military press (voor zover ik me kan herinneren?) toch?

Hmmm, goede progressie op je bank Ylke. Netjes. ;)

Overigens een mooi en strak schema. Ziet er goed uit. Ga ik off-season ook maar eens doen om weer wat sterker op de grote drie te worden. Mogelijk de bank vervangen door overhead....

Hmmm, goede progressie op je bank Ylke. Netjes. ;)

Overigens een mooi en strak schema. Ziet er goed uit. Ga ik off-season ook maar eens doen om weer wat sterker op de grote drie te worden. Mogelijk de bank vervangen door overhead....

Dank je wel, leuk dat je nog op dit topic kijkt.
Ja als je de overheadspress er in gooit is dat een mooi alternatief.

Niet te veel oefeningen en lekker pittig 80%. dat maakt al je bij oefeningen overbodig

5x170kg :eek:...en dat raw...ijzersterke prestatie...dan kom je als het effies meezit op ruim 190 1rm uit...ben benieuwd wat je "straks" in shirt gaat drukken want ik kan me herinneren dat je een tijdje geleden nog 190 shirted deed...sterke progressie!

Als assist doe je verder smal drukken, triceps extension en military press (voor zover ik me kan herinneren?) toch?

Ik hoop 190+. Mijn bij oefeningen zijn niet zwaar. sterker nog als ik het zware banken gehad heb kan/wil ik niet hoog smal drukken. max 110. maar dan moet ik te veel forceren en dan is mijn bij oefening bijna een hoofd oefening. Doel is banken, buigen

Ik hoop 190+. Mijn bij oefeningen zijn niet zwaar. sterker nog als ik het zware banken gehad heb kan/wil ik niet hoog smal drukken. max 110. maar dan moet ik te veel forceren en dan is mijn bij oefening bijna een hoofd oefening. Doel is banken, buigen

Daar herken ik mezelf volledig in!
Als ik een pittige bankdrukworkout achter de rug heb, heb ik niet meer zoveel power over om nog bij assistance tot het uiterste te gaan...hetgeen inderdaad ook niet de bedoeling is, want het is zoals jij volkomen terecht opmerkt immers geen core (hoofd)oefening.
Suc6 met banken, buigen en liften!
Prettig weekend verder!

Terug
Naar boven