Ylke
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 14
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 123kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
vandaag 3x3 kniebuigen 230 raw
en eigenlijk moesten we 6x2 150 maar ik werd uit gedaagt door wim die had 8x120 gedrukt en heb 9x150 bankdrukken gedaan.
maar nog niet hersteld van woensdag.
?
.

Dat is erg sterk Ylke! Je maakt behoorlijke vorderingen.
Ik probeer je bij te houden...ik heb dinsdag 5x160kg gedrukt...maar lig nog altijd zo'n 10 kg achterop![]()
Ik merk dat ik met het 5x5 schema een goede basiskracht opbouw...ik doe op dit moment liever nog niet pieken...mijn piek hoop ik te hebben in oktober op het EK voor "ouwe lullen"![]()
![]()
ja dank je welJe had laatst 5x170 gedrukt, toch?
En ik heb 5x160 gedrukt...dat is 10 kilo minder.
Ben benieuwd waar je in het nieuwe seizoen shirted op zult uitkomen...220kg heb je al gehaald...en toen druktje je raw minder, toch?
In elk geval suc6 met trainen!
ja dank je wel
Oke ik snap je renenatie. heb je die 2x3 170 ook mee gerekend dan? haha
het zal nog wel een half jaar of langer duren voor dat ik weer een wedstrijd ga doen. ik wil graag eerst 200 raw drukken en 320 raw buigen
...dat is voor slechts weinig mensen te doen...maar dat is mijn streven ook
...ik heb alleen geen tijdslimiet daarbij.Laatst aangepast door WIMSIM : zaterdag 30 mei 2009 om 22:35 Reden: Ylke......lik mn reetNee ik heb niet gehuild.........maar scheelde niet veel
maaruh ik heb 1 *6*120 kg en daarna nog een keer 8*120 kg en daarvoor 3*3*170 kg kniebuigen.
Goeie reden Wim! Na zo'n kilo's zou ik ook niet huilen! Is Rinaldo ook al weer bezig?
. Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat. 
Laatst aangepast door WIMSIM : zaterdag 30 mei 2009 om 22:35 Reden: Ylke......lik mn reetGoeie reden Wim! Na zo'n kilo's zou ik ook niet huilen! Is Rinaldo ook al weer bezig?
Ylke het ziet er allemaal goed uit. Je ligt op dit moment mooi op schema. Op je bank zit je tot nu toe zelfs 10 kg hoger dan je in je schema aangaf. Dan mag je wel tevreden zijn. Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat.
Rene, als je Ylke toch als referentie gebruikt: waarom dan niet een keer die 3x170 duwen? Als je de beer los laat lukt het je volgens mij wel!![]()

en hoop dan te pieken!
.Als ik me al laat verleiden, dan meteen voor die 2x180
Met alle respect voor Ylke en zijn schema (uiteraard weet hij wat goed voor hem is)...maar ik doe nog een tijdje volumetraining (5x5) en zal een bepaalde tijd voor het EK in oktober overstappen op een intensiteitstraining(3x3, 2x2, 1x1)...ik kan me inhoudenen hoop dan te pieken!
Maar ik hou Ylke's log nauwlettend in de gaten...hij is met BD inderdaad een soort eikpunt voor me...KB en DL is een heel ander verhaal...ik ben geen powerlifter en zou die gewichten ook niet aankunnen, maar wat BD betreft wil ik hem graag een beetje bij houden.
Top het effect van 5x5 is na 8 weken weg. dan moet een een andere training gaan doen.
.Jazeker Rinaldo is ook bezig.Laatst aangepast door WIMSIM : zaterdag 30 mei 2009 om 22:35 Reden: Ylke......lik mn reetGoeie reden Wim! Na zo'n kilo's zou ik ook niet huilen! Is Rinaldo ook al weer bezig?
Ylke het ziet er allemaal goed uit. Je ligt op dit moment mooi op schema. Op je bank zit je tot nu toe zelfs 10 kg hoger dan je in je schema aangaf. Dan mag je wel tevreden zijn. Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat.
Rene, als je Ylke toch als referentie gebruikt: waarom dan niet een keer die 3x170 duwen? Als je de beer los laat lukt het je volgens mij wel!![]()
Jazeker Rinaldo is ook bezig.
Vandaag nog getraint met Rinaldo
Vandaag training: Kniebuigen ( raw ) 2*8*70,3*100,3*130,3*150,2*170 kg , ik heb een knie blessure maar ging goed, kon hoger maar niet gedaan.
Bank: 2*8*70, 3*90,3*110,1*130,1*147,5,1*157,5 (PR) ( raw )
DL: 100*2,120*2,140*2,160*2
Je zei het zelf al, nu ben je Rinaldo voorbij(ik denk dat hij niet senl terug komt met zijn schouder) en dan pak je Hugbeer(die trainid alleen maar 5jes dus die zal strakt overtraind zijn). Super Wim Door gaan zo.
.
.Hahaha...dat zou zo maar eens kunnen...alhoewel ik persoonlijk eerder overtraind zou raken door single's te doen met maximale gewichten dan 5-jes met submaximale gewichten (tot max. 80%).
Het wordt ook tijd dat er in de 125+ klasse wat meer tegenstand komt...dat motiveerd alleen maar!
Wim gaat goed vooruit...volhouden!
Wim, Rinaldo & Ylke suc6 verder met trainen!
Ik snap wat je boedoeld met die 80%. Je heb in de loop van de jaren toch ook veel kennis opgedaan. jij bent toch de gene die iedereen vraagd hoe te trainen? Heeft dan niemand je uitgelegd dat je niet 6 maanden op het zelfde schema kunt zitten?
Nog een vraagje je deed eerst 5x5 140 nu 5x5 150, dan lees ik dat je 5x160 doet is dat maar 1 set?
Ik heb in de loop der jaren vooral kennis opgedaan van hoe het niet moet...pyramidetrainingen waarbij je doet pieken met gewichten tussen 90-100% werken voor mij niet. Het werkt blessure's in de hand.
Naar mijn mening piek je al te vroeg in het seizoen, want 2x2x180 is pieken...maar je zult wel weten wat goed voor je is.
En ik ben inderdaad altijd nieuwsgierig naar hoe anderen trainen, alhoewel ik wel graag iets onderbouwd zie, m.a.w. dat iemand me duidelijk kan maken waarom hij kiest voor een bepaalde methode. Ik verbreed graag mijn horizon, maar kijk wat voor mij werkt...wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken, en andersom, toch?
5x5 is een conventionele powerliftmethode die vooral zorgt voor basiskracht hetgeen me buiten het wedstrijdseizoen erg van belang lijkt...gedurende het wedstrijd seizoen werk ik vooral met 3x3.
5x160 was inderdaad 1 set, waar ik overigens blij mee was...toen ik twee jaar geleden bij Leon Smeets de eerste keer kwam, deed ik net 1x160...ik ben tevreden met deze progressie, alhoewel het altijd beter kan.