AndroidHealthClinic

De mannen uit Arnhem

Met 5x5 bouw je zeker je basis kracht op, als je dat een langere periode doet gaat het effect weg, raken je spieren gewend.
Dat is wat ik jammer vind, dat je zoveel bezig bent met trainen en nog meer daarom heen dat je de hoofdzaak vergeet. Hoofdzaak is sterker worden. Je hebt zeker progressie gemaakt maar ik denk dat je er veel meer uit kan halen. Maar je laat je te veel leiden door verschillende visies.
Met alle respect voor jou schema en jou visie op de krachtsport.

succes met je trainingen en je wedstrijd, ik hoop dat je mijn ongelijk gaat aantonen.

Bedankt voor je goede raad!
Ik stel jouw mening zeer op prijs...je bent een man van de praktijk: "niet lullen, maar doen ;)".
Een totaal van 915 toond aan dat je methoden werken.

Ik heb met diverse mensen van mening gewisseld over trainingsmethoden...maar ik laat me niet leiden door verschillende visies...ik train sinds ik wedstrijdgericht train hetzelfde...het 5x5 / 3x3 schema is een schema wat ik ooit eens door een zekere Ylke Vaassen heb gekregen ;), waar ik heel blij mee ben en wat voor mij werkt. Als jij van mening bent dat er nog meer inzit - en je hebt gelijk, sterker worden is de hoofdzaak - en voorstellen hebt, dan hoor ik het graag!

Bedankt voor je goede raad!
Ik stel jouw mening zeer op prijs...je bent een man van de praktijk: "niet lullen, maar doen ;)".
Een totaal van 915 toond aan dat je methoden werken.

Ik heb met diverse mensen van mening gewisseld over trainingsmethoden...maar ik laat me niet leiden door verschillende visies...ik train sinds ik wedstrijdgericht train hetzelfde...het 5x5 / 3x3 schema is een schema wat ik ooit eens door een zekere Ylke Vaassen heb gekregen ;), waar ik heel blij mee ben en wat voor mij werkt. Als jij van mening bent dat er nog meer inzit - en je hebt gelijk, sterker worden is de hoofdzaak - en voorstellen hebt, dan hoor ik het graag!

Minder lullen en allen Trainen en nog eens trainen

Minder lullen en allen Trainen en nog eens trainen

Je hebt gelijk...door te lullen op forums word je niet sterker, maar je kunt niet 7 dagen per week, 24 uur per dag trainen...en soms krijg je op een forum zo nu en dan ook nog wel eens een goed advies ;)
En door de prestaties van anderen (zoals die van jou) te zien, heb je zelf ook iets om naar te streven!

Hey Wim,goeie pr op de bank, klote van je knie, desondanks gaat het buigen toch niet verkeerd. En Rinaldo een schouderblessure? Hoop dat jullie snel herstellen.

Ylke je gaat goed! Dat belooft wat komende week!:D

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag @ Oosterhout,
Kniebuigen: 70*8*2,90*3,110*1,130*1,150*1,180*1 ( pr ),200*1 ( fail ). raw
Bank : 150*1, 162,5 *1( fail ), 162,5*1 ( fail ) raw
Deadlift : 180*1, 200*1 ( fail ),200*1 ( fail ) was moe, ging niet meer. raw

groeten, Wim

Waarom zitten jullie allemaal aan de 5x5/3x3 + progressief laden + 3 main lifts max op één trainingsdag, en dat 3x in de week?

Wat is de logica hier achter? Tegenwoordig zijn er toch, vooral voor de gevorderde lifter, wel betere alternatieven.

Verder:

Ik heb in de loop der jaren vooral kennis opgedaan van hoe het niet moet...pyramidetrainingen waarbij je doet pieken met gewichten tussen 90-100% werken voor mij niet. Het werkt blessure's in de hand.
Naar mijn mening piek je al te vroeg in het seizoen, want 2x2x180 is pieken...maar je zult wel weten wat goed voor je is.

5x5 is een conventionele powerliftmethode die vooral zorgt voor basiskracht hetgeen me buiten het wedstrijdseizoen erg van belang lijkt...gedurende het wedstrijd seizoen werk ik vooral met 3x3.

5x160 was inderdaad 1 set, waar ik overigens blij mee was...toen ik twee jaar geleden bij Leon Smeets de eerste keer kwam, deed ik net 1x160...ik ben tevreden met deze progressie, alhoewel het altijd beter kan.

1. 2x2x180 pieken? What? Vooral als powerlifter is het van belang dat je het lichaam conditioneerd in het omgaan van maximaal en iets-submaximale gewichten. Een maxlift is wat anders dan 5x5. Vergt een andere conditionering, neuronale aansturing en mindset. Waarom zou je dat als PL'er niet willen trainen in de off-season? Dat is een beetje waar heel het powerliften om draait.

2. 5x160 naar 1x160 in 2 jaar voor een superheavyweight noem ik niet veel.

Waarom zitten jullie allemaal aan de 5x5/3x3 + progressief laden + 3 main lifts max op één trainingsdag, en dat 3x in de week?
Volgens mijn haal je iets door elkaar. probeer even terug te gaan er staat een schema in dit topic die ik gedraaid heb. Jij hebt het over HUG. zijn visie steun ik niet volledig.
Ik ben een voorstander van 5jes maken als je sterker wilt worden. dit moet je niet meer dan 6a8 weken achter elkaar doen. afwisselen tussen verschiilende reps en sets is veel beter dan alleen maar 5jes.
Elke dag trainen we een oefening zwaar en de ander of middel zwaar of licht(basis80%in dit schema). dinsdag bank, zwaar. vrijdag kniebuigen, zwaar. maandag herstel training. als je goede gewichten aan je halter schuift hoef je maar een oefening te doen. bij oefeningen waarom? kan mijn hamstrings zwaar trainen maar dat garandeerd niet dat mijn DL ook sterker word. wel bij DL oefening
.

Wat is de logica hier achter? Tegenwoordig zijn er toch, vooral voor de gevorderde lifter, wel betere alternatieven.
Ik ben redelijk gevorderd, maar over welke alternatieven heb je het dan? Ik heb na 19 jaar trainen een methode gevonden waar ik me goed bij voel en die me uitdaagd voor het trainen. bv 6x5 200 buigen is best pittig.

Verder:

1. 2x2x180 pieken? What? Vooral als powerlifter is het van belang dat je het lichaam conditioneerd in het omgaan van maximaal en iets-submaximale gewichten. Een maxlift is wat anders dan 5x5. Vergt een andere conditionering, neuronale aansturing en mindset. Waarom zou je dat als PL'er niet willen trainen in de off-season? Dat is een beetje waar heel het powerliften om draait.
Ja veel powerlifters denken dat ze offseason niet kunnen en mogen pieken, dat is gelul. af en toe een piek en dan weer naar 8jes. zo hou je je progressie in de gate. kan toch niet zo zijn dat je een schema van 8 weken hebt en je dan niet eens weet wat het eind resultaat is.

2. 5x160 naar 1x160 in 2 jaar voor een superheavyweight noem ik niet veel.
Nee andersom. hij drukte 1x160 en nu 5x150 progressie van 4reps. maar als je het niet omzet naar een enkel. daar train je uiteindelijk voor.

Ik hoop dat je wat aan deze andwoorden hebt.

vandaag top training gehad, einde schema. Kijken wat me die 8 weken me opgeleverd hebben.
resultaat is
gewichthefkniebuig RAW 1x262. 1x275 mis
bankdrukken RAW en sleevs 1x190
Deadlift niet gedaan.

filmpje volgt

Laatst bewerkt:
Ik lees dat er nogal wat kritiek is op mijn trainingsmethode, of beter gezegd het 5x5 / 3x3 schema.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, en iedereen traind op een manier die voor hem of haar werkt.
Voor mij werkt het niet om regelmatig te willen pieken...ik hoef ook niet te pieken om te weten of ik sterker in mijn 1 RM ben geworden.
Als ik b.v. eerst 3x100 en een tijdje later 6x100 kan drukken, dan weet ik dat mijn top ook hoger ligt. Ik weet van mezelf dat een gewicht wat ik 3x kan drukken dat ik daar 15kg bij kan rekenen voor mijn 1 RM...en ik neem aan dat ervaren krachtsporters dat ook wel kunnen uitrekenen.

Ik heb heel veel respect voor Ylke...zo is hij onverslaanbaar in KB en DL!
Zo is echter Joanne Schaefer in mei wereldkampioen bankdrukken geworden bij de dames (ondanks haar leeftijd van 41 jaar) door 187,5kg te drukken. Op het NK in april drukte ze 170kg en liet het daarbij...ze wilde pieken op het WK...ze wilde gretig blijven...en dat is haar gelukt!!!
Pieken doe je op een wedstrijd is een veel gehoorde uitspraak onder veel succesvolle powerlifters...maar zoals ik alreeds zei...er zijn meer wegen die naar Rome leiden...het belangrijkste is dat er resultaten worden geboekt en wederzijds respect (dat laatste mis ik nog al eens op dit forum bij bepaalde personen :p).

vandaag top training gehad, einde schema. Kijken wat me die 8 weken me opgeleverd hebben.
resultaat is
gewichthefkniebuig RAW 1x162. 1x175 mis
Deadlift niet gedaan.

filmpje volgt

waar kwam de 175 fail vandaan op olympic squat? in theorie moet dat gewicht toch een lachertje zijn voor iemand die 350+ geared squat?

resultaat is
gewichthefkniebuig RAW 1x162. 1x175 mis
Deadlift niet gedaan.

filmpje volgt

Bedoel je met sleevs ellbowsleevs?
Deze zijn niet toegestaan op wedstrijden...en vind ik niet meer echt raw :p

Ik lees dat er nogal wat kritiek is op mijn trainingsmethode, of beter gezegd het 5x5 / 3x3 schema.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, en iedereen traind op een manier die voor hem of haar werkt.
Voor mij werkt het niet om regelmatig te willen pieken...ik hoef ook niet te pieken om te weten of ik sterker in mijn 1 RM ben geworden.
Als ik b.v. eerst 3x100 en een tijdje later 6x100 kan drukken, dan weet ik dat mijn top ook hoger ligt. Ik weet van mezelf dat een gewicht wat ik 3x kan drukken dat ik daar 15kg bij kan rekenen voor mijn 1 RM...en ik neem aan dat ervaren krachtsporters dat ook wel kunnen uitrekenen.

Ik heb heel veel respect voor Ylke...zo is hij onverslaanbaar in KB en DL!
Zo is echter Joanne Schaefer in mei wereldkampioen bankdrukken geworden bij de dames (ondanks haar leeftijd van 41 jaar) door 187,5kg te drukken. Op het NK in april drukte ze 170kg en liet het daarbij...ze wilde pieken op het WK...ze wilde gretig blijven...en dat is haar gelukt!!!
Pieken doe je op een wedstrijd is een veel gehoorde uitspraak onder veel succesvolle powerlifters...maar zoals ik alreeds zei...er zijn meer wegen die naar Rome leiden...het belangrijkste is dat er resultaten worden geboekt en wederzijds respect (dat laatste mis ik nog al eens op dit forum bij bepaalde personen :p).

praat je tegen mij of over mij waar ik bij ben? Als ik ist schrijf waar jij het niet mee eens bent mag je me wel direct tegen mij zijn.
En als je mij daar mee bedoeld heb je negens gelezen dat ik geen respect heb.
Dus wat Bedoel je nu precies?

praat je tegen mij of over mij waar ik bij ben? Als ik ist schrijf waar jij het niet mee eens bent mag je me wel direct tegen mij zijn.
En als je mij daar mee bedoeld heb je negens gelezen dat ik geen respect heb.
Dus wat Bedoel je nu precies?

Zucht...ik bedoelde EmileV...ach laat ook maar zitten...minder lullen, meer trainen...suc6 met je training!

Zou je dit dat op zijn eigen log willen doen. en jou opmerkingen weg halen.

Ik haal niets weg...wat ik heb geschreven heb ik geschreven...ik heb slechts gereageerd omdat het mede over mij ging en iets wilde rechtzetten. Dat jij je voelde aangesproken kan ik verder niets voor...maar dit is mijn laatste reactie in jouw log, ik merk heus wel dat je mijn commentaar niet op prijs stelt. Zoals gezegd: ik heb diep respect voor je...en wens je verder veel suc6!

• Topic Starter Topic Starter
Ohw, ik had ook sleeves aan/om. Dus ook semi Raw.

Terug
Naar boven