MuscleMeat

De mannen uit Arnhem

Bedankt voor de succes wensen.
En ja, dat is nou het geheim van de smid :-)

Bedankt voor de succes wensen.
En ja, dat is nou het geheim van de smid :-)

Iedere smid heeft zo zijn geheimpjes, als je het ijzer maar weet te smeden als het heet is, toch? ;)

Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als het "individualiteitsprincipe", wat erg onderschat wordt in de krachtsport (je moet niet zomaar klakkeloos kopiëren wat een ander doet). Iedereen reageert anders op trainingsprikkels. En tenslotte is er ook nog het "instinctprincipe", je leerd op den duur wat voor je werkt en niet. Je gaat vertrouwen op je eigen lichaamsgevoel en ervaring. Wat dat betreft heb je met ruim 25 jaar op het powerliftplankier te staan inmiddels een schat aan ervaring opgebouwd en weet jij als geen ander wat voor je werkt. Daarnaast ben je ook mentaal erg sterk en heb je een goede techniek èn tactiek wat ook heel belangrijk is op een wedstrijd. Ik hoop dat 850+ er in zal zitten :)

Iedere smid heeft zo zijn geheimpjes, als je het ijzer maar weet te smeden als het heet is, toch? ;)

Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als het "individualiteitsprincipe", wat erg onderschat wordt in de krachtsport (je moet niet zomaar klakkeloos kopiëren wat een ander doet). Iedereen reageert anders op trainingsprikkels. En tenslotte is er ook nog het "instinctprincipe", je leerd op den duur wat voor je werkt en niet. Je gaat vertrouwen op je eigen lichaamsgevoel en ervaring. Wat dat betreft heb je met ruim 25 jaar op het powerliftplankier te staan inmiddels een schat aan ervaring opgebouwd en weet jij als geen ander wat voor je werkt. Daarnaast ben je ook mentaal erg sterk en heb je een goede techniek èn tactiek wat ook heel belangrijk is op een wedstrijd. Ik hoop dat 850+ er in zal zitten :)

Nou moet je ophouden met dat geslijm :stfu:

Nou moet je ophouden met dat geslijm :stfu:

:roflol:weet je, we hoeven het niet altijd over alles eens te zijn, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar Wim is mentaal gewoon erg sterk...als ik twee misbeurten zou hebben bij het banken zou de derde waarschijnlijk ook niet lukken. Voor zijn sterke mentale status en ook zijn tactiek heb ik wel respect hoor. Maar goed hij doet al 25 jaar aan powerliftingwedstrijden...ik pas sinds 2008...ik heb dus zeker niet de wijsheid aan pacht, maar met vallen en opstaan kom ik er wel en mogen ze wat bankdrukken betreft rekening met me gaan houden ;)

Maar goed, dit is niet het log van Wim of van mij...mooie training heb je neergezet...wanneer is het WK van de WPF eigenlijk en waar wordt dat gehouden? IK hoop dat je je doestellingen daar zult behalen en dat blessures je niet zullen hinderen :).

• Topic Starter Topic Starter
Eerste training na mijn vakantie (week niks gedaan ).
BP: 3x8x70,5x100,3x120,3x145,3x145,3x145kg ging vrij makkelijk
BP sm : 3x5x100. 2x12x70 normaal BP voor de doorbloeding

Biceps en triceps

Eerste training na mijn vakantie (week niks gedaan ).
BP: 3x8x70,5x100,3x120,3x145,3x145,3x145kg ging vrij makkelijk
BP sm : 3x5x100. 2x12x70 normaal BP voor de doorbloeding

Biceps en triceps

He goed man. Meer gedrukt dan Rinaldo!!!!

Rinaldo :wl:
Wim :lifter:

He goed man. Meer gedrukt dan Rinaldo!!!!

Rinaldo :wl:
Wim :lifter:

Wat heeft Rinaldo gedaan dan?
Tis maar trainen ,R heeft een goede wedstrijd gedraait,dat telt.
Ik heb zin in volgende week,die 150, dan begint het weer ergens op te lijken

Wat heeft Rinaldo gedaan dan?
Tis maar trainen ,R heeft een goede wedstrijd gedraait,dat telt.
Ik heb zin in volgende week,die 150, dan begint het weer ergens op te lijken

Rinaldo heeft 3x3 140kg gedrukt.
Hij gaat naar 3x3 150kg en neemt een stap van 10 kg.
Waarom neem jij van die kleine stappen 155kg moet jij toch ook kunnen? ;)

Rinaldo heeft 3x3 140kg gedrukt.
Hij gaat naar 3x3 150kg en neemt een stap van 10 kg.
Waarom neem jij van die kleine stappen 155kg moet jij toch ook kunnen? ;)

omdat hij een HOMO is.

Hoeveel moet jij drukken dan Ylke?

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

wanneer is het WK van de WPF eigenlijk en waar wordt dat gehouden?

Rene doen nou niet of jij dit niet weet, je struint de hele dag het internet af naar info dus vind dit een overbodige vraag!!

omdat hij een HOMO is.

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

Rene doen nou niet of jij dit niet weet, je struint de hele dag het internet af naar info dus vind dit een overbodige vraag!!

Serieus, ik weet het echt niet...ik heb op de site van PLH gekeken, mijn complimenten overigens voor de vernieuwde site! Ik het wel gezien dat het WK in 2012 naar NL komt, maar waar het in 2011 is weet ik dus niet :o...

De hele dag op internet zoeken valt wel mee, ik "moet" ook nog 8 uur per dag werken voor de kost (ik heb nu pauze, anderen gaan roken, en ik kijk effies op DBB), ga met mijn fiets naar het werk (ook 1 uur retour)...en al zou je het niet zeggen, maar ik moet ook zo nu en dan wat eten (en dus ook naar winkel gaan om het eten te halen, want de gebraden kippetjes vliegen helaas nog niet door het raam naar binnen)...dan zit ik ook nog regelmatig op de pot :toilet:...probeer ook zo'n 7-8 uur per dag te slapen...harmonicaspelen (dat is mijn andere hobby)...de "verplichte" sociale contacten, dan last but not least heb ik ook nog een vriendin en samen hebben we 4 kids...en dan doe ik zo nu en dan ook nog eens trainen...dus dat met die hele dag op internet valt wel mee ;)

Laatst bewerkt:
Damn Huggy wat ben jij een druk baasje! :eek:
Geen wonder dat je zo'n moeite hebt om "aan te komen"... :D
De "Toots Thielemans van Limburg" éh..? :roflol:

omdat hij een HOMO is.

Ik moet 3x3 165kg drukken.

He Rene train je dan niet meer? en als je 4 kinderen hebt en een vriendin dan heb je toch helmaal geen tijd om te trainen en op het forum te zitten? Heb jij dan een vriendin die dat allemaal goed vind?
das grappig. jij en Rinaldo kunnen elkaar de hand geven, jullie spelen alle bij een muziek instrumet. Hij zal dit wel niet leuk vinden(en ontkennen) nu ik dit zeg. Rinaldo speelt op een tuba in een fafare.

Welke wedstrijd ga je nu doen rene?

Ik moet 3x3 165kg drukken.

He Rene train je dan niet meer? en als je 4 kinderen hebt en een vriendin dan heb je toch helmaal geen tijd om te trainen en op het forum te zitten? Heb jij dan een vriendin die dat allemaal goed vind?
das grappig. jij en Rinaldo kunnen elkaar de hand geven, jullie spelen alle bij een muziek instrumet. Hij zal dit wel niet leuk vinden(en ontkennen) nu ik dit zeg. Rinaldo speelt op een tuba in een fafare.

Welke wedstrijd ga je nu doen rene?

Mijn twee zonen - uit mijn huwelijk - wonen bij hun moeder, maar komen wel om het weekend en in de vakanties. Mijn vriendin heeft haar laptop en ik de mijne - kunnen we geen ruzie krijgen - zij zit veel op farmville en ik op DBB, ieder het zijne, toch? ;) En ik train slechts 2x per week.

Wat een toeval dat Rinaldo tuba speelt, ik heb ook ooit tuba en trombone gespeeld, maar dat is inmiddels al bijna 30 jaar geleden...mijn neef is dirigent en leraar muziek. Tegenwoordig dus Steirische Harmonika en treed ik zelfs regelmatig op :eek: Er is niets mis met een instrument spelen, alleen heeft menigeen wat moeite om dat toe te geven, waarschijnlijk omdat men dit als "oubollig" ervaard? En het komt hier niet snel ter sprake, omdat het immers een krachtsporforum is en het niemand zal interesseren wat mijn muziekvoorkeur is en wat ik eventueel voor een instrument speel, toch? ;)

Ik ben maandag begonnen met shirted bench press als voorbereiding op het EK Bank voor Masters op 23 oktober. Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden en heb er vertrouwen in. De tegenstand dit jaar is nogal "serieus"...6 man die allen meer hebben opgegeven dan mij :o, er is een Pool bij die zelfs ruim 300 kan drukken :eek: Dus wordt het een strijd tegen mezelf en voor een wedstrijdpr gaan. Waarom ik dan toch erheen ga als ik bij voorbaat geen kans maak? Zo'n wedstrijd stimuleert je om het beste uit jezelf te halen en trainen voor een bepaald doel is veel leuker, toch? Daarnaast doe je ook weer veel ervaring op en dat is ook belangrijk.

Maar goed, nu weer terug naar de jongens van wie dit log is, Ylke, Riri en Wim S.Speel jij overigens geen instrument Ylke? ;)

Homo,bedankt Rinaldo,makkelijk he je eigen frustratie op mij botvieren! Rinaldo? Tuba ja?;)

Rene? Als je dan optreed heb je dan ook een artiestennaam?
Ik wil iedereen dan Ook uitnodigen om een originele artiestennaam te verzinnen voor René.
Graag een uitleg erbij vermelden.

Laatst bewerkt:
Homo,bedankt Rinaldo,makkelijk he je eigen frustratie op mij botvieren! Rinaldo? Tuba ja?;)

Rene? Als je dan optreed heb je dan ook een artiestennaam?
Ik wil iedereen dan Ook uitnodigen om een originele artiestennaam te verzinnen voor René.
Graag een uitleg erbij vermelden.

Tja, ik was colomnist voor "KLANK", een tijdschrift voor accordeon/harmonicaliefhebbers, een van de eerste artikelen schreef ik onder de naam: "een dikz*k met zijn trekzak" :o
Trekzak staat dan overigens voor harmonica/accordeon (voordat er eventuele misverstanden ontstaan) een beetje zelfspot moet kunnen, toch? ;)

Laatst bewerkt:
He rene

Leuk om de andere kant van Rene te horen. Nee ik speel geen instrument kan wel zingen. Wim kan ook heel goed zingen. Hij zingt regelmating bij zijn pa in de kroeg.

Wat wil je gaan drukken op het EK? eindelijk 235kg? en lees ik dat goed dat je MAAR 2x in de week traind? dat verklaart dan weer een hoop.

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Tja, ik was colomnist voor "KLANK", een tijdschrift voor accordeon/harmonicaliefhebbers, een van de eerste artikelen schreef ik onder de naam: "een dikz*k met zijn trekzak" :o
Trekzak staat dan overigens voor harmonica/accordeon (voordat er eventuele misverstanden ontstaan) een beetje zelfspot moet kunnen, toch? ;)

Trekzak is wel een goede naam!!!!:D

He rene

Leuk om de andere kant van Rene te horen. Nee ik speel geen instrument kan wel zingen. Wim kan ook heel goed zingen. Hij zingt regelmating bij zijn pa in de kroeg.

Wat wil je gaan drukken op het EK? eindelijk 235kg? en lees ik dat goed dat je MAAR 2x in de week traind? dat verklaart dan weer een hoop.

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Trekzak is wel een goede naam!!!!:D

Leuk dat we zo dus ook nog muzikale talenten blijken te hebben...dat jij kunt zingen doet me denken aan Gerrit Badenhorst die PL/SM van Zuid-Afrika, je weet wel die heel sterke deadlifter...begon later een zangcarière ;)

Ik hoop wel 230+ te drukken...ik hou er alleen niet van om van te voren al voorspellingen te doen. Je moet je immers niet verheugen over ongelegde eieren...we zullen zien.

2x per week trainen is precies goed voor mij...ik ben immers geen PL maar een BD, en 2x per week het bovenlichaam trainen is naar mijn mening voldoende.
Als ik vaker mijn bovenlichaam train herstel ik te langzaam.
Zo heb ik een zware en een lichte bankdrukdag en doe ik ook assist (triceps, schouders en rug) over beide dagen verdelen.
En ik krijg wel eens vaker te horen dat ik persé moet gaan buigen enz...maar ik ken genoeg sterke buigers wiens bank minder sterk is en genoeg sterke bankers die nooit buigen. Wereldkampioen worden zal ik toch niet worden, want 300+ zie ik me niet gaan drukken...het streven is om ooit 250 in shirt en 200 raw (beide wedstrijdbeurten) te drukken. Een tijdslimiet heb ik me hierbij niet gesteld :). Trainen moet vooral leuk voor me zijn...ik moet het met plezier doen, daarbij wil ik ook graag heel blijven, mijn laatste blessure stamt van 1994 en dat wil ik graag zo houden en daarnaast is het leuk als ik progressie kan boeken, en dat lukt gestaag.

Het woord "trek"zak heeft overigens betrekking op de (lucht)balg die bij een accordeon/harmonica wordt opengetrokken en dichtgeduwd...en nergens anders op! ;)

Laatst bewerkt:
Nieuwe naam voor de Hugster!

"Huggy Blowbear" de blazende buidel beer! :D

Huggy, omdat ie gewoon Huggy is.
Blowbear, omdat ie blaast en en beer is.
En voor de niet Engels sprekenden/lezenden:
De blazende, lijkt me duidelijk!
buidel beer, omdat Huggy getooid gaat met een mooie mannelijke buidel natuurlijk!

Ik vond trekzak ook gepast,maar Hummer een 7 voor originaliteit. Der benching schlager konig.
In de kroeg komt Rolus Karssen wel eens, ken jij hem ook? Hij is volgens zeggen de beste van nederland. Ff youtube kijken anders, daar krijg jij waarschijnlijk een trekzak van. :)

Terug
Naar boven