Fitness Seller

Stelling De moskee nabij Ground Zero mag gewoon bebouwd worden (1 bezoeker)

Vind jij dat de moskee nabij Ground Zero gebouwd mag worden?

  • Ja

    Stemmen: 36 32,7%
  • nee

    Stemmen: 70 63,6%
  • Geen mening / anders

    Stemmen: 4 3,6%

  • Totaal stemmers
    110
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

ik vind dat het niet mag. wij mogen helemaal géén kerken bouwen in turkije of marroko.

Wat compleet het punt mist, aangezien de VS geen Christelijke natie is en vrijheid van geloof in hun wetten heeft, en Marroko islam als staatsgodsdienst heeft.

En trouwens, niet alles geloven van wat Wilders en andere media uitspuwen, je mag gewoon een kerk bouwen in Marroko, dat er tegenstand is van de bevolking is iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Imo is het gewoon erg misplaatst, ookal wordt het goed bedoeld.
 
Denk ook niet dat het op prijs wordt gesteld als je in Vaticaanstad een moskee gaat bouwen.
Verkeerde vergelijking dus, hoewel er in Turkije zat kerken staan.

Maar daar word ook andersom gediscrimineerd. Het zou me niks verbazen als bij veel mensen ooit het kwartje gaat vallen dat globalisering grenzen heeft.

Ik denk niet dat het geloof zozeer de aanstichter van alle ellende is. Het geloof word gewoon gebruikt als excuus om woede te verantwoorden.
 
Maar daar word ook andersom gediscrimineerd. Het zou me niks verbazen als bij veel mensen ooit het kwartje gaat vallen dat globalisering grenzen heeft.


Wat bedoel je met "daar"? Turkije of Vaticaan?
 
Wat bedoel je met "daar"? Turkije of Vaticaan?

Beide eigenlijk. Het hele midden-oosten kan er ook wat van trouwens, net als wij!
Het verschil is dat wij hier vrijheid van geloof hebben, en het hier meer geaccepteerd word dan in het midden-oosten waar geen vrijheid van geloof is.
 
ik vind dat het niet mag. wij mogen helemaal géén kerken bouwen in turkije of marroko.


Afgezien van de vraag wie je precies bedoelt met 'wij' vraag ik me altijd toch weer af waarom we ons zouden moeten spiegelen aan minder beschaafde landen. Meest onzinnige argument die op de een of andere manier constant blijft terugkeren; "als we dat daar doen krijgen we gelijk de doodstraf of je moet daar eens een kerk bouwen dan breekt de pleuris uit!" Simplistische beredenering dat slaat als een tang op een varken.
 
De Islam predict verdraagzaamheid ten opzichte van andersgelovigen en de medemens, heeft niets met vliegtuigen kapen etc te maken.
Het IRA is vrij complex, godsdienst komt er ook bij kijken.
 
De Islam predict verdraagzaamheid ten opzichte van andersgelovigen en de medemens, heeft niets met vliegtuigen kapen etc te maken.
Het IRA is vrij complex, godsdienst komt er ook bij kijken.

Mijn kuch van IRA sloeg op het feit dat toen Big T nog niet het woordje "religieus" aan zijn laatste zin had toegevoegd. :D

IRA heeft niet per se iets met religie te maken, omdat hun doel geen religieuze ondertoon of doelstellingen heeft. Ook al zijn ze voor de meerderheid katholiek.
 
Achja het is gewoon een leuke stunt om het verband 9/11 --> terrorisme --> islam weer eens duidelijk te maken.
Als iemand eens wat duidelijke feiten zou hebben over wat 9/11 met de islam te maken zou hebben, maar die zijn er niet.
 
jij hebt de koran zeker helemaal gelezen?
Dit soort uitspraken zijn eigenlijk erg vervelend, het is gewoon totaal niet waar.
Attaubah:
soera 9 vers 5: Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
Mohammad:
soera 47 vers 5: Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het.
soera vers 36: Weifelt niet noch roept om vrede, want gij zult de overhand hebben.
-----
2-191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen

Ook in de bijbel staan dit soort verwerpelijke teksten, maar het grote verschil tussen het christendom en de islam is dat de eerste een verlichting heeft doorgemaakt. Het is gewoon een vaststaand feit dat hedendaags 90%+ van de geweldadigheden in naam van het geloof uit de islamitische hoek komt. In dat opzicht hebben ze nog een lange weg te gaan.

Of er een moskee moet komen bij Ground Zero is weer een heel andere discussie. Moet het verboden worden? Nee, natuurlijk niet! De vrijheid van godsdienst is een groot goed. Maar etisch gezien is het natuurlijk belachelijk om juist op die plaats een moskee te bouwen. Dat is hetzelfde als een Duits centrum te bouwen pal naast Auschwitz, of een Amerikaanse ambassade naast het gedenkteken van Hiroshima. Het is natuurlijk ook belachelijk dat de Nederlandse belastingbetaler wellicht indirect meebetaalt aan deze moskee.
 
Ze doen maar
 
Kan ik miss van enige inhoudelijke waarde zijn als ik zeg dat de koran later is gekomen dan de bijbel. Wil hiermee niks suggereren, maar je zou hiermee ervan uit kunnen gaan dat iemand de bijbel heeft herschreven met zijn visie en fantasien.
 
Pure sensatie dit, ben benieuwd wat mijn grote vriend van het leven te zeggen heeft.
 
Wat compleet het punt mist, aangezien de VS geen Christelijke natie is en vrijheid van geloof in hun wetten heeft, en Marroko islam als staatsgodsdienst heeft.

En trouwens, niet alles geloven van wat Wilders en andere media uitspuwen, je mag gewoon een kerk bouwen in Marroko, dat er tegenstand is van de bevolking is iets anders.
en dat is wat nu in amerika ook gebeurd. prima, bouw die moskee maar! maar ik vind het toch wel een beetje uitlokken als je het per see op een plaats zo dicht bij zo'n plek met trieste historie gaat bouwen. plaats zat in New York, waarom nou daar? ga gewoon een aantal km verder op zitten, ben je ook meteen van al dat gezeik af.
 
Dit gaat niet om goed vs. slecht of Christendom vs. Islam, dit gaat gewoon om gezond verstand en goed fatsoen.

Bouw een paar straten verderop zo'n centrum en iedereen is tevreden. Het per se door willen drukken van het plan voelt voor de meesten aan als pure provocatie. Waarom allerlei tegen acties en reacties riskeren terwijl het niet hoeft?
Laat alle partijen (beide culturen) wat tijd (jaren) nemen voor wat zelf-reflectie en rouw verwerking binnen eigen gelederen en ga elkaar niet de ogen uitsteken. Geen slim plan wat alleen weer ellende gaat veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
Een paar straten verder? Dat is precies wat ze deden:het is een paar honderd meter er vandaan.
 
Waar bemoeit die badgast van Wilders zich mee, geestelijk gestoorde gek is het die je op moet hangen!! Dank u.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Wanneer is die speech van Wilders eigenlijk? Of als die al geweest is, heeft iemand er een link van?
 
Ja, zeker, heb daar geen enkel probleem mee.
 
Back
Naar boven