MuscleMeat

De Tour de France 2011

Ik neem aan dat je met Sanchez een grap maakt?

1.40 is echt wel gigantisch veel in het moderne wielrennen. Contador zal nu ontzettend goed in de gaten worden gehouden door alle grote teams, en daardoor moeilijk kunnen ontsnappen! En zelfs als hij ontsnapt zal er meteen door het peloton een heksenjacht op hem geopend worden. Ik geef Schleck en Gesink en misschien wel Sanchez de grootste kans om nu de tour te winnen.

En btw, je kunt zeker de tour wel verliezen in de eerste week! Je kunt hem er alleen nog niet winnen...

Contador zal hooguit proberen te ontsnappen in de bergetappes en dan is er geen heel peloton dat kan gaan jagen. Een actie ala Landis in 2006 zie ik Contador niet uithalen, het zal eerder een man tegen man gevecht worden in de lastige etappes. Andy Schleck kan natuurlijk ook nog tijd verliezen, in zo'n eerste week stuiteren er wel vaker favorieten op het asfalt. Of misschien breekt het peleton wel weer in waaiers uit elkaar waarbij de Leopards dit keer de slag missen.

Hoop dat de mannen die normaal gesproken achter Contador en Schleck eindigen zelf niet te tam zijn om te wachten tot een Contador of Schleck wegspringt in een bergetappe. Voor een aantal klassementsrenners liggen er nu zeker kansen om mannen die al op achterstand staan nog een extra tik te geven.

Mollema gaat Schleck en Contador bij elke vlucht hoogstpersoonlijk terughalen, als toentertijd de knechten van Armstrong.

Contador zal hooguit proberen te ontsnappen in de bergetappes en dan is er geen heel peloton dat kan gaan jagen. Een actie ala Landis in 2006 zie ik Contador niet uithalen, het zal eerder een man tegen man gevecht worden in de lastige etappes. Andy Schleck kan natuurlijk ook nog tijd verliezen, in zo'n eerste week stuiteren er wel vaker favorieten op het asfalt. Of misschien breekt het peleton wel weer in waaiers uit elkaar waarbij de Leopards dit keer de slag missen.

Hoop dat de mannen die normaal gesproken achter Contador en Schleck eindigen zelf niet te tam zijn om te wachten tot een Contador of Schleck wegspringt in een bergetappe. Voor een aantal klassementsrenners liggen er nu zeker kansen om mannen die al op achterstand staan nog een extra tik te geven.
Zelfs op de bergen gaan ploegen dicht op hem zitten, en laten zeker de klassementsrenners hem niet lopen! Kijk maar eens de laatste keer op de Ventoux terug. En dat van Samuel Sanchez meen ik wel.

Sanchez staat 2 minuut 40 achter?
Heeft een mindere tijdrit normaal gezien en bergop ook niet de beste, alleen bergaf een maniak.

Vind zijn ploeg ook niet zo indrukwekkend. Vind dat Andy de beste mannen om zich heeft met Frank, Cancellara, Voigt, Gerdemann etc en daarna misschien wel Rabo. Maarja we zien het wel.

Laatst bewerkt:
Haha precies we zien wel. nog 3 weekjes.

Een winnaar valt niet, in principe.

Zelfs op de bergen gaan ploegen dicht op hem zitten, en laten zeker de klassementsrenners hem niet lopen! Kijk maar eens de laatste keer op de Ventoux terug. En dat van Samuel Sanchez meen ik wel.

Nee natuurlijk laten ze hem niet lopen maar in de bergetappes is het normaal gesproken man tegen man en zullen hooguit de tempobeulen die bergop mee kunnen het tempo zo hoog houden dat er geen renners kunnen wegspringen tot de laatste col. Dat laat nog steeds ruimte voor een fitte Contador om op de laatste col zijn slag te gaan, maar het is de vraag of hij topfit is teruggekomen uit de Giro. Denk zelf van niet, normaal gesproken is Contador de motor in een ploegentijdrit maar vandaag was hij niet zo aanwezig als een Cancellara bijvoorbeeld wel was bij Leopard.

Nee jong :p
Omega Pharma Lotto gaat den Tour ownen, Jurgen Van den Broeck (vorig jaar 5e), nu Philippe Gilbert :D

Voor een keer dat de Belgen terug goed bezig zijn niet zo negatief over nadenken, positief blijven denken :D

Van mij mogen de bergen wel komen. Eerst week is altijd een beetje het sprinters bal waarvan alleen de laatste 30km leuk zijn om te kijken imo.

Laatst bewerkt:
We zullen zien. Schleck zat toen in een vervelende positie hij moest aanvallen maar kan me ook herinneren dat ze hem niet kapot gereden kregen. Schleck is zeker een van de beste klimmers in het peleton. Dit maakt de tour imo alleen maar mooier als contador aan moet vallen ipv verdedigen.

idd + vergeet de radioshackjes niet met horner en consorten - die gaan echt nog wel wat doen

een mooie tour

Koerscomissie vragen om te herleiden van 1'20" naar 34". Bullshit :p
Hij is 1'20" na gilbert geeindigd zaterdag. Punt uit.

Wil niet zeggen dat hij ex-tour winnaar is dat hij met beetje gebleit en gekontlik bij de comissie zijn achterstand goed mag maken.
Hij moest maar vanvoren gezeten hebben waar hij moest zitten wou hij winnen ;)

Je kunt de regels niet midden in het spel veranderen, dan word het chaos.

• Topic Starter Topic Starter
kan niet wachten tot Donderdag 14 Juli

and again garmin

• Topic Starter Topic Starter
@ patmuscle

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kunt de regels niet midden in het spel veranderen, dan word het chaos.

Meh, regels moet je toepassen. Hij werd door die tweede val wel degelijk opgehouden maar omdat hij niet zelf op de grond lag moet hij er wel voor boeten en de ret niet. Regels moeten het spel eerlijker maken, niet oneerlijker.

Terug
Naar boven